Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Přizpůsobení ostřikovačů E46
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 05.11.2008 01:00
Já jsem na léto odpojil hadičku od toho čerpadýlka ke světlům, nasadil jinou - zaškrcenou (jinak by vytekla voda z nádobky) a byl klid!!
Štvalo mě, že mám vyleštěné auto a když jsem jen potřeboval od mušek ostříknout okno, zašpinilo se mi směsí ze světel celé auto (kapota blatníky atd...), po uschnutí fleky jak ........!!
Štvalo mě, že mám vyleštěné auto a když jsem jen potřeboval od mušek ostříknout okno, zašpinilo se mi směsí ze světel celé auto (kapota blatníky atd...), po uschnutí fleky jak ........!!
xxRobertoxx píše:Já jsem na léto odpojil hadičku od toho čerpadýlka ke světlům, nasadil jinou - zaškrcenou (jinak by vytekla voda z nádobky) a byl klid!!
Štvalo mě, že mám vyleštěné auto a když jsem jen potřeboval od mušek ostříknout okno, zašpinilo se mi směsí ze světel celé auto (kapota blatníky atd...), po uschnutí fleky jak ........!!
Taky mam tu hadicku odpojenou,jednak kvuli tomu ze se spini auto tak jak jsi psal a hlavne me to strazne zralo kapalinu.
xxRobertoxx píše:Já jsem na léto odpojil hadičku od toho čerpadýlka ke světlům, nasadil jinou - zaškrcenou (jinak by vytekla voda z nádobky) a byl klid!!
Štvalo mě, že mám vyleštěné auto a když jsem jen potřeboval od mušek ostříknout okno, zašpinilo se mi směsí ze světel celé auto (kapota blatníky atd...), po uschnutí fleky jak ........!!
Podle mě je teda jednodušší a rychlejší vytáhnout konektor od motorku. A tomu motorku určitě nedělá zrovna dvakrát dobře, když se snaží tlačit vodu "proti zdi". Přecejenom je to vysokotlaký motorek a silný protitlak (což je právě ta ucpaná hadička) mu minimálně zkrátí životnost.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 05.11.2008 01:00
P-J píše:xxRobertoxx píše:Já jsem na léto odpojil hadičku od toho čerpadýlka ke světlům, nasadil jinou - zaškrcenou (jinak by vytekla voda z nádobky) a byl klid!!
Štvalo mě, že mám vyleštěné auto a když jsem jen potřeboval od mušek ostříknout okno, zašpinilo se mi směsí ze světel celé auto (kapota blatníky atd...), po uschnutí fleky jak ........!!
Podle mě je teda jednodušší a rychlejší vytáhnout konektor od motorku. A tomu motorku určitě nedělá zrovna dvakrát dobře, když se snaží tlačit vodu "proti zdi". Přecejenom je to vysokotlaký motorek a silný protitlak (což je právě ta ucpaná hadička) mu minimálně zkrátí životnost.
Hm... to je lepší, to je jasné-to mě nenapadlo

P-J píše:xxRobertoxx píše:Já jsem na léto odpojil hadičku od toho čerpadýlka ke světlům, nasadil jinou - zaškrcenou (jinak by vytekla voda z nádobky) a byl klid!!
Štvalo mě, že mám vyleštěné auto a když jsem jen potřeboval od mušek ostříknout okno, zašpinilo se mi směsí ze světel celé auto (kapota blatníky atd...), po uschnutí fleky jak ........!!
Podle mě je teda jednodušší a rychlejší vytáhnout konektor od motorku. A tomu motorku určitě nedělá zrovna dvakrát dobře, když se snaží tlačit vodu "proti zdi". Přecejenom je to vysokotlaký motorek a silný protitlak (což je právě ta ucpaná hadička) mu minimálně zkrátí životnost.
Ja mam odpojenou jak motorek tak hadicku protoze kdyz jsem mel jen motorek tak me kapalina taky trochu ubejvala.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 05.11.2008 01:00
Martin330 píše:Nevěděli byste jak vytáhnout ostřikovače světel, aby se dal naštelovat směr stříkání vody? Stříkají mi uplně mimo... Mám E46 kupé facelift, takže se tam nemůžu dostat pomocí vyndání blinkru. Určitě na to bude nějakej grif
Navím jak je to na facelift Coupé, ale myslím stačí vysunout tu krytku (šroubováček a rukou) a po vysunutí naštělovat drátkem, nebo špendlíkem. Tak bych to zkusil Já??
KamilFKH píše:Funguje to takhle:
Ostřikovač světel je řízen Hlavním modulem GM5 a pumpa ostřikovače je spínána přes externí (pro GM5 externí) relé. Pokud jsou zaplá světla (terminal 58 = stačí teda jen obrysovky) ostřik světel se aktivuje společně s ostřikem čelního skla. Jedna čistící operace sestává z dvou stříkacích cyklů. Po prvním použití se ostřik světel znovu spustí pouze po každém pátém ostříknutí čelního skla, ale nejdříve po třech minutách od předchozího spuštění. Časová prodleva a počítadlo ostřiků se vynuluje při vypnutí signálu R (Accessories, Radio)
Takže, jestli si s tím hrajete, tak ta tříminutová blokovací doba nadělá ve Vašem počítání trochu paseku
A abych odpověděl, jestli to jde přenastavit: Pokud vím ani běžně známým kódováním (nebo třeba v Car/Key memory) nejde tenhle parametr v GM5 nastavit/změnit.
Včera jsem v nastavení jednotky GM5 našel a přečetl tohle:
- počet ostřikovacích impulsů: 2
- trvání ostřikovacího impulsu: 700 ms
- pauza mezi impulsy: 1300ms
- počet aktivací ostř. okna před aktivací ostř. světel: 5
Pokud tyhle data budu umět změnit, dám Vám vědět čím a jak

Samozřejmě na vlastní nebezpečí.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 166
- Registrován: pon 01.09.2008 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
KamilFKH píše:KamilFKH píše:Funguje to takhle:
Ostřikovač světel je řízen Hlavním modulem GM5 a pumpa ostřikovače je spínána přes externí (pro GM5 externí) relé. Pokud jsou zaplá světla (terminal 58 = stačí teda jen obrysovky) ostřik světel se aktivuje společně s ostřikem čelního skla. Jedna čistící operace sestává z dvou stříkacích cyklů. Po prvním použití se ostřik světel znovu spustí pouze po každém pátém ostříknutí čelního skla, ale nejdříve po třech minutách od předchozího spuštění. Časová prodleva a počítadlo ostřiků se vynuluje při vypnutí signálu R (Accessories, Radio)
Takže, jestli si s tím hrajete, tak ta tříminutová blokovací doba nadělá ve Vašem počítání trochu paseku
A abych odpověděl, jestli to jde přenastavit: Pokud vím ani běžně známým kódováním (nebo třeba v Car/Key memory) nejde tenhle parametr v GM5 nastavit/změnit.
Včera jsem v nastavení jednotky GM5 našel a přečetl tohle:
- počet ostřikovacích impulsů: 2
- trvání ostřikovacího impulsu: 700 ms
- pauza mezi impulsy: 1300ms
- počet aktivací ostř. okna před aktivací ostř. světel: 5
Pokud tyhle data budu umět změnit, dám Vám vědět čím a jak![]()
Samozřejmě na vlastní nebezpečí.
Tak co? Zjistil jsi jestli jde nastavit:
- počet aktivací ostř. okna před aktivací ostř. světel: 5
Prozatím jsem to nastavil tak, že jsem odpojil moturek u nadobky vody do ostřikovačů.
jj píše:Tak co? Zjistil jsi jestli jde nastavit:
- počet aktivací ostř. okna před aktivací ostř. světel: 5
Prozatím jsem to nastavil tak, že jsem odpojil moturek u nadobky vody do ostřikovačů.
Zatím ne. Dneska mám vánoční párty, zítra lovím ze světelného modulu nastavení US_DRL u Martina330, tak potřebuju, aby mi auto jezdilo


Pokud mi to půjde změnit, půjde stejným způsobem nastavit a změnit (i špatně) úplně všechno v autě, co nastavit jde. Proto ta opatrnost.
KamilFKH píše:Včera jsem v nastavení jednotky GM5 našel a přečetl tohle:
- počet ostřikovacích impulsů: 2
- trvání ostřikovacího impulsu: 700 ms
- pauza mezi impulsy: 1300ms
- počet aktivací ostř. okna před aktivací ostř. světel: 5
Pokud tyhle data budu umět změnit, dám Vám vědět čím a jak![]()
Samozřejmě na vlastní nebezpečí.
Tak po probádání kódovacích dat GM5 (19 bajtů) a zjištění cca 90% jejich významu jsem tam tohle zatím nenašel. Teď zbývá jen experimentovat na autě se zbytkem (chudáci všechny motůrci) dat a pokud to tam nenajdu, tak to pak bude nejspíš někde ve zbytku EEPROMky (cca 1kB).
Mimochodem, objevil jsem v tom asi, kde zapnout DWA s ultrazvukovými a náklonovým čidlem a s optickým potvrzením zamknutí/odemknutí. Ozkouším jestli to fakt funguje a dám vědět.
Pozor, všechno jen pro GM5 modul s Coding index 2.
KamilFKH píše:KamilFKH píše:Včera jsem v nastavení jednotky GM5 našel a přečetl tohle:
- počet ostřikovacích impulsů: 2
- trvání ostřikovacího impulsu: 700 ms
- pauza mezi impulsy: 1300ms
- počet aktivací ostř. okna před aktivací ostř. světel: 5
Pokud tyhle data budu umět změnit, dám Vám vědět čím a jak![]()
Samozřejmě na vlastní nebezpečí.
Tak po probádání kódovacích dat GM5 (19 bajtů) a zjištění cca 90% jejich významu jsem tam tohle zatím nenašel. Teď zbývá jen experimentovat na autě se zbytkem (chudáci všechny motůrci) dat a pokud to tam nenajdu, tak to pak bude nejspíš někde ve zbytku EEPROMky (cca 1kB).
Mimochodem, objevil jsem v tom asi, kde zapnout DWA s ultrazvukovými a náklonovým čidlem a s optickým potvrzením zamknutí/odemknutí. Ozkouším jestli to fakt funguje a dám vědět.
Pozor, všechno jen pro GM5 modul s Coding index 2.
GM5 s coding index 02 nemá v poskytnutých 19 bytech tato nastavení. Změna se bude muset provést přímo změnou dat EEPROM, které se jinak uživateli (DIS, GT1, ostatní) neposkytujou.
Ovšem faceliftový modul GM5 s coding indexem 04 už je poskytne a nastavení tam je! Díky humanic za poskytnutá data z jeho GM5.C04. Jdou nastavit následující možnosti:
červená=standard
- počet ostřikovacích impulsů: 2 nebo 3
- trvání ostřikovacího impulsu: 700 ms nebo 1000ms (=0,7s nebo 1s)
- pauza mezi impulsy: 1300ms nebo 1000ms (=1,3s nebo 1s)
- počet aktivací ostř. okna před aktivací ostř. světel: 3, 5, 7, 9
Z toho vyplývá, že jediný způsob, jak šetřit kapalinou je nastavit si větší počet ostřikování hlavního okna před aktivací ostřiku světel (na 7 nebo 9), zapnout si US_DRL (ještě neumím u E46 VFL ani FL - skoukni moje téma) nebo odpojit motůrek. Všechno ostatní spotřebu "kvapkaliny"

Stále ještě nemám svoje místo, kam bych uložil vytvořená pdf se svými návody. Řeším to
