Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Přizpůsobení ostřikovačů E46

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
xxRobertoxx
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 05.11.2008 01:00

#21 Příspěvek od xxRobertoxx »

Já jsem na léto odpojil hadičku od toho čerpadýlka ke světlům, nasadil jinou - zaškrcenou (jinak by vytekla voda z nádobky) a byl klid!!
Štvalo mě, že mám vyleštěné auto a když jsem jen potřeboval od mušek ostříknout okno, zašpinilo se mi směsí ze světel celé auto (kapota blatníky atd...), po uschnutí fleky jak ........!!
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#22 Příspěvek od Poldav6 »

KamilFKH píše:Hmm, já mám xenony a těm neustálý blikání nedělá úplně nejlíp ... :(




Aha, no ja mam taky xenony, ale ze by jim to nedelalo dobre jsem netusil. Je fakt ze dnes jsem umyval okno trikrat.. No asi bude fakt nejlepsi to vyresit jinak...
george01
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: ned 10.02.2008 01:00
Bydliště: Vychodni Cechy

#23 Příspěvek od george01 »

xxRobertoxx píše:Já jsem na léto odpojil hadičku od toho čerpadýlka ke světlům, nasadil jinou - zaškrcenou (jinak by vytekla voda z nádobky) a byl klid!!
Štvalo mě, že mám vyleštěné auto a když jsem jen potřeboval od mušek ostříknout okno, zašpinilo se mi směsí ze světel celé auto (kapota blatníky atd...), po uschnutí fleky jak ........!!

Taky mam tu hadicku odpojenou,jednak kvuli tomu ze se spini auto tak jak jsi psal a hlavne me to strazne zralo kapalinu.
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#24 Příspěvek od P-J »

xxRobertoxx píše:Já jsem na léto odpojil hadičku od toho čerpadýlka ke světlům, nasadil jinou - zaškrcenou (jinak by vytekla voda z nádobky) a byl klid!!
Štvalo mě, že mám vyleštěné auto a když jsem jen potřeboval od mušek ostříknout okno, zašpinilo se mi směsí ze světel celé auto (kapota blatníky atd...), po uschnutí fleky jak ........!!


Podle mě je teda jednodušší a rychlejší vytáhnout konektor od motorku. A tomu motorku určitě nedělá zrovna dvakrát dobře, když se snaží tlačit vodu "proti zdi". Přecejenom je to vysokotlaký motorek a silný protitlak (což je právě ta ucpaná hadička) mu minimálně zkrátí životnost.
xxRobertoxx
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 05.11.2008 01:00

#25 Příspěvek od xxRobertoxx »

P-J píše:
xxRobertoxx píše:Já jsem na léto odpojil hadičku od toho čerpadýlka ke světlům, nasadil jinou - zaškrcenou (jinak by vytekla voda z nádobky) a byl klid!!
Štvalo mě, že mám vyleštěné auto a když jsem jen potřeboval od mušek ostříknout okno, zašpinilo se mi směsí ze světel celé auto (kapota blatníky atd...), po uschnutí fleky jak ........!!


Podle mě je teda jednodušší a rychlejší vytáhnout konektor od motorku. A tomu motorku určitě nedělá zrovna dvakrát dobře, když se snaží tlačit vodu "proti zdi". Přecejenom je to vysokotlaký motorek a silný protitlak (což je právě ta ucpaná hadička) mu minimálně zkrátí životnost.


Hm... to je lepší, to je jasné-to mě nenapadlo :oops:
george01
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: ned 10.02.2008 01:00
Bydliště: Vychodni Cechy

#26 Příspěvek od george01 »

P-J píše:
xxRobertoxx píše:Já jsem na léto odpojil hadičku od toho čerpadýlka ke světlům, nasadil jinou - zaškrcenou (jinak by vytekla voda z nádobky) a byl klid!!
Štvalo mě, že mám vyleštěné auto a když jsem jen potřeboval od mušek ostříknout okno, zašpinilo se mi směsí ze světel celé auto (kapota blatníky atd...), po uschnutí fleky jak ........!!


Podle mě je teda jednodušší a rychlejší vytáhnout konektor od motorku. A tomu motorku určitě nedělá zrovna dvakrát dobře, když se snaží tlačit vodu "proti zdi". Přecejenom je to vysokotlaký motorek a silný protitlak (což je právě ta ucpaná hadička) mu minimálně zkrátí životnost.

Ja mam odpojenou jak motorek tak hadicku protoze kdyz jsem mel jen motorek tak me kapalina taky trochu ubejvala.
Martin330
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: sob 01.11.2008 01:00
Bydliště: Říčany

#27 Příspěvek od Martin330 »

Nevěděli byste jak vytáhnout ostřikovače světel, aby se dal naštelovat směr stříkání vody? Stříkají mi uplně mimo... Mám E46 kupé facelift, takže se tam nemůžu dostat pomocí vyndání blinkru. Určitě na to bude nějakej grif :?:
xxRobertoxx
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 05.11.2008 01:00

#28 Příspěvek od xxRobertoxx »

Martin330 píše:Nevěděli byste jak vytáhnout ostřikovače světel, aby se dal naštelovat směr stříkání vody? Stříkají mi uplně mimo... Mám E46 kupé facelift, takže se tam nemůžu dostat pomocí vyndání blinkru. Určitě na to bude nějakej grif :?:


Navím jak je to na facelift Coupé, ale myslím stačí vysunout tu krytku (šroubováček a rukou) a po vysunutí naštělovat drátkem, nebo špendlíkem. Tak bych to zkusil Já??
DominikB
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: sob 12.07.2008 00:00

#29 Příspěvek od DominikB »

Silou vytiahni ostrekovač, nejakým nástrojom, ktorý je na konci oblý (ja som oblepil izolačkou koniec skrutkovača), aby si si nepoškriabal náter a nezničil rohy plastov, následne stačí fakt len z oboch strán silou ťahať.

Motorček asi v lete odpojím tiež.
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#30 Příspěvek od KamilFKH »

KamilFKH píše:Funguje to takhle:

Ostřikovač světel je řízen Hlavním modulem GM5 a pumpa ostřikovače je spínána přes externí (pro GM5 externí) relé. Pokud jsou zaplá světla (terminal 58 = stačí teda jen obrysovky) ostřik světel se aktivuje společně s ostřikem čelního skla. Jedna čistící operace sestává z dvou stříkacích cyklů. Po prvním použití se ostřik světel znovu spustí pouze po každém pátém ostříknutí čelního skla, ale nejdříve po třech minutách od předchozího spuštění. Časová prodleva a počítadlo ostřiků se vynuluje při vypnutí signálu R (Accessories, Radio)

Takže, jestli si s tím hrajete, tak ta tříminutová blokovací doba nadělá ve Vašem počítání trochu paseku :D

A abych odpověděl, jestli to jde přenastavit: Pokud vím ani běžně známým kódováním (nebo třeba v Car/Key memory) nejde tenhle parametr v GM5 nastavit/změnit.


Včera jsem v nastavení jednotky GM5 našel a přečetl tohle:

- počet ostřikovacích impulsů: 2
- trvání ostřikovacího impulsu: 700 ms
- pauza mezi impulsy: 1300ms
- počet aktivací ostř. okna před aktivací ostř. světel: 5

Pokud tyhle data budu umět změnit, dám Vám vědět čím a jak :D

Samozřejmě na vlastní nebezpečí.
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od jj »

KamilFKH píše:
KamilFKH píše:Funguje to takhle:

Ostřikovač světel je řízen Hlavním modulem GM5 a pumpa ostřikovače je spínána přes externí (pro GM5 externí) relé. Pokud jsou zaplá světla (terminal 58 = stačí teda jen obrysovky) ostřik světel se aktivuje společně s ostřikem čelního skla. Jedna čistící operace sestává z dvou stříkacích cyklů. Po prvním použití se ostřik světel znovu spustí pouze po každém pátém ostříknutí čelního skla, ale nejdříve po třech minutách od předchozího spuštění. Časová prodleva a počítadlo ostřiků se vynuluje při vypnutí signálu R (Accessories, Radio)

Takže, jestli si s tím hrajete, tak ta tříminutová blokovací doba nadělá ve Vašem počítání trochu paseku :D

A abych odpověděl, jestli to jde přenastavit: Pokud vím ani běžně známým kódováním (nebo třeba v Car/Key memory) nejde tenhle parametr v GM5 nastavit/změnit.


Včera jsem v nastavení jednotky GM5 našel a přečetl tohle:

- počet ostřikovacích impulsů: 2
- trvání ostřikovacího impulsu: 700 ms
- pauza mezi impulsy: 1300ms
- počet aktivací ostř. okna před aktivací ostř. světel: 5

Pokud tyhle data budu umět změnit, dám Vám vědět čím a jak :D

Samozřejmě na vlastní nebezpečí.


Tak co? Zjistil jsi jestli jde nastavit:

- počet aktivací ostř. okna před aktivací ostř. světel: 5


Prozatím jsem to nastavil tak, že jsem odpojil moturek u nadobky vody do ostřikovačů.
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#32 Příspěvek od KamilFKH »

jj píše:Tak co? Zjistil jsi jestli jde nastavit:

- počet aktivací ostř. okna před aktivací ostř. světel: 5


Prozatím jsem to nastavil tak, že jsem odpojil moturek u nadobky vody do ostřikovačů.


Zatím ne. Dneska mám vánoční párty, zítra lovím ze světelného modulu nastavení US_DRL u Martina330, tak potřebuju, aby mi auto jezdilo :D a v neděli si asi zkusím s ním pohrát. Až v neděli, protože, kdybych něco v autě pos@#$@#l a přestalo jezdit, ať mám čas na zajištění náhradní dopravy do roboty :D

Pokud mi to půjde změnit, půjde stejným způsobem nastavit a změnit (i špatně) úplně všechno v autě, co nastavit jde. Proto ta opatrnost.
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#33 Příspěvek od KamilFKH »

KamilFKH píše:Včera jsem v nastavení jednotky GM5 našel a přečetl tohle:

- počet ostřikovacích impulsů: 2
- trvání ostřikovacího impulsu: 700 ms
- pauza mezi impulsy: 1300ms
- počet aktivací ostř. okna před aktivací ostř. světel: 5

Pokud tyhle data budu umět změnit, dám Vám vědět čím a jak :D

Samozřejmě na vlastní nebezpečí.


Tak po probádání kódovacích dat GM5 (19 bajtů) a zjištění cca 90% jejich významu jsem tam tohle zatím nenašel. Teď zbývá jen experimentovat na autě se zbytkem (chudáci všechny motůrci) dat a pokud to tam nenajdu, tak to pak bude nejspíš někde ve zbytku EEPROMky (cca 1kB).

Mimochodem, objevil jsem v tom asi, kde zapnout DWA s ultrazvukovými a náklonovým čidlem a s optickým potvrzením zamknutí/odemknutí. Ozkouším jestli to fakt funguje a dám vědět.

Pozor, všechno jen pro GM5 modul s Coding index 2.
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#34 Příspěvek od KamilFKH »

KamilFKH píše:
KamilFKH píše:Včera jsem v nastavení jednotky GM5 našel a přečetl tohle:

- počet ostřikovacích impulsů: 2
- trvání ostřikovacího impulsu: 700 ms
- pauza mezi impulsy: 1300ms
- počet aktivací ostř. okna před aktivací ostř. světel: 5

Pokud tyhle data budu umět změnit, dám Vám vědět čím a jak :D

Samozřejmě na vlastní nebezpečí.


Tak po probádání kódovacích dat GM5 (19 bajtů) a zjištění cca 90% jejich významu jsem tam tohle zatím nenašel. Teď zbývá jen experimentovat na autě se zbytkem (chudáci všechny motůrci) dat a pokud to tam nenajdu, tak to pak bude nejspíš někde ve zbytku EEPROMky (cca 1kB).

Mimochodem, objevil jsem v tom asi, kde zapnout DWA s ultrazvukovými a náklonovým čidlem a s optickým potvrzením zamknutí/odemknutí. Ozkouším jestli to fakt funguje a dám vědět.

Pozor, všechno jen pro GM5 modul s Coding index 2.


GM5 s coding index 02 nemá v poskytnutých 19 bytech tato nastavení. Změna se bude muset provést přímo změnou dat EEPROM, které se jinak uživateli (DIS, GT1, ostatní) neposkytujou.

Ovšem faceliftový modul GM5 s coding indexem 04 už je poskytne a nastavení tam je! Díky humanic za poskytnutá data z jeho GM5.C04. Jdou nastavit následující možnosti:

červená=standard
- počet ostřikovacích impulsů: 2 nebo 3
- trvání ostřikovacího impulsu: 700 ms nebo 1000ms (=0,7s nebo 1s)
- pauza mezi impulsy: 1300ms nebo 1000ms (=1,3s nebo 1s)
- počet aktivací ostř. okna před aktivací ostř. světel: 3, 5, 7, 9

Z toho vyplývá, že jediný způsob, jak šetřit kapalinou je nastavit si větší počet ostřikování hlavního okna před aktivací ostřiku světel (na 7 nebo 9), zapnout si US_DRL (ještě neumím u E46 VFL ani FL - skoukni moje téma) nebo odpojit motůrek. Všechno ostatní spotřebu "kvapkaliny" :D jenom zvýší.

Stále ještě nemám svoje místo, kam bych uložil vytvořená pdf se svými návody. Řeším to :sorry: , tak prosím o trpělivost.
Odpovědět