Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
uvařená E36 - vyřešeno
Zdravim,
prosim o radu, uvaril jsem sveho milacka v zacpe. Praskla hadice od nadobky na dolevani chladici kapaliny do motoru. Nikdy driv jsem v zacpe nebyl, takze jsem az po vymene hadice prisel na to, ze problem je trochu vetsi. Komplet jsem chlazeni vyndal, vycistil znovu namontoval, dolil vodu, pri projizdce jsem mu trochu nalozil, vse se zdalo byt ok, vrtule spinala, ale kdyz jsem to byl zkusit do kolony, problem byl zpet, vrtule nesepnula a teplota zacala lezt nahoru. Nevite v cem by mohl byt prohlem? Kdyz mam zapnutou klimu, tak vrtule spina pravidelne po 18-ti vterinach, ale bez zapnute klimi jako by tam nebyla prestoze po oprave chlazeni fungovala.
Díky za rady,
Ramcoo
prosim o radu, uvaril jsem sveho milacka v zacpe. Praskla hadice od nadobky na dolevani chladici kapaliny do motoru. Nikdy driv jsem v zacpe nebyl, takze jsem az po vymene hadice prisel na to, ze problem je trochu vetsi. Komplet jsem chlazeni vyndal, vycistil znovu namontoval, dolil vodu, pri projizdce jsem mu trochu nalozil, vse se zdalo byt ok, vrtule spinala, ale kdyz jsem to byl zkusit do kolony, problem byl zpet, vrtule nesepnula a teplota zacala lezt nahoru. Nevite v cem by mohl byt prohlem? Kdyz mam zapnutou klimu, tak vrtule spina pravidelne po 18-ti vterinach, ale bez zapnute klimi jako by tam nebyla prestoze po oprave chlazeni fungovala.
Díky za rady,
Ramcoo
a co visco spojka na motorem unášené vrtuly?
osobně to mám takhle:
mám klimu, čili ele.vrtuly hned za předním nárazníkem, a mechanickou za chladičem...je unášená tou visco spojkou...
auto se v koloně zahřeje a sepne se teplem mechanická vrtule a s ní se sepne i elektrická....
pokud mám zaplou klimu, tak se ele. vrtule pouští podle klimatizace...a pokud se motor zahřeje, tak se rozebehne ryhleji... a k ní se sepne i ta mechanicka vrtule...
Ta ele. vrtule od klimy je dvou rychlostní má jeden mínus a dva plusy...
osobně to mám takhle:
mám klimu, čili ele.vrtuly hned za předním nárazníkem, a mechanickou za chladičem...je unášená tou visco spojkou...
auto se v koloně zahřeje a sepne se teplem mechanická vrtule a s ní se sepne i elektrická....
pokud mám zaplou klimu, tak se ele. vrtule pouští podle klimatizace...a pokud se motor zahřeje, tak se rozebehne ryhleji... a k ní se sepne i ta mechanicka vrtule...
Ta ele. vrtule od klimy je dvou rychlostní má jeden mínus a dva plusy...
tak zaprvé, dal bych tam mechanickou visco spojku... naše podnebí, se začíná měnit na tropy.. :lol:
tak a ted začnu s tim horšim... koukal jsem na schéma zapojení a podle toho, co jsem vyčetl, máš 4 valec a ten to má takhle:
Ten přední ele. motor je M9 má dvě rychlosti...
normální na klimu a rychlý na přerhřátí motoru
spínač na přehřátí motoru je S36 zkontrolovat!
pojistky na řízení motoru: F16 - 5A
F41 - 30A
ještě to jde přez relátka : K22-> Tohle řídí rozbeh motoru na přehřátí
K21
pri normálnim teplote sepne jen na povel klimy, po přehřátí je jedno, co klima udává a teplotní spínač (s36) sepne relé (K22) a do motoru jde po tom druhym vodiči plus 12v
Ještě zpet k motoru.... do ele. motoru jde stále kostra(-)
a klima pouští do motoru plus 12v po jednom drátě
a po přehřátí motoru jde do motoru větráku plus 12v po druhym drátě...
Snad to pochopíš... nebo se neboj zeptat, ale pokud si nevěříš, asi to nech na někom kdo má měřák a ví co dělá....
tak a ted začnu s tim horšim... koukal jsem na schéma zapojení a podle toho, co jsem vyčetl, máš 4 valec a ten to má takhle:
Ten přední ele. motor je M9 má dvě rychlosti...
normální na klimu a rychlý na přerhřátí motoru
spínač na přehřátí motoru je S36 zkontrolovat!
pojistky na řízení motoru: F16 - 5A
F41 - 30A
ještě to jde přez relátka : K22-> Tohle řídí rozbeh motoru na přehřátí
K21
pri normálnim teplote sepne jen na povel klimy, po přehřátí je jedno, co klima udává a teplotní spínač (s36) sepne relé (K22) a do motoru jde po tom druhym vodiči plus 12v
Ještě zpet k motoru.... do ele. motoru jde stále kostra(-)
a klima pouští do motoru plus 12v po jednom drátě
a po přehřátí motoru jde do motoru větráku plus 12v po druhym drátě...
Snad to pochopíš... nebo se neboj zeptat, ale pokud si nevěříš, asi to nech na někom kdo má měřák a ví co dělá....
all píše:tak zaprvé, dal bych tam mechanickou visco spojku... naše podnebí, se začíná měnit na tropy.. :lol:
tak a ted začnu s tim horšim... koukal jsem na schéma zapojení a podle toho, co jsem vyčetl, máš 4 valec a ten to má takhle:
Ten přední ele. motor je M9 má dvě rychlosti...
normální na klimu a rychlý na přerhřátí motoru
spínač na přehřátí motoru je S36 zkontrolovat!
pojistky na řízení motoru: F16 - 5A
F41 - 30A
ještě to jde přez relátka : K22-> Tohle řídí rozbeh motoru na přehřátí
K21
pri normálnim teplote sepne jen na povel klimy, po přehřátí je jedno, co klima udává a teplotní spínač (s36) sepne relé (K22) a do motoru jde po tom druhym vodiči plus 12v
Ještě zpet k motoru.... do ele. motoru jde stále kostra(-)
a klima pouští do motoru plus 12v po jednom drátě
a po přehřátí motoru jde do motoru větráku plus 12v po druhym drátě...
Snad to pochopíš... nebo se neboj zeptat, ale pokud si nevěříš, asi to nech na někom kdo má měřák a ví co dělá....
Jenže on píše žemá jen elektrickou vrtuli mezi motorem a chladičem takže výměna viscospojky asi nepřipadá v úvahu když tam žádnou nemá.

libovka píše:A jak bude chladit klimu?To aby to předelal komplet ale to bude finančně náročné.Když se to auto uchladilo do ted tak to musí chodit i dál.Já bych dal termostat jako nejlevnější variantu.
dát normálně mechanickou a ele. nechat... čili jako normální série...nebo pokud to tak nebylo u každého...nevim...
pokud se mu auto přehřeje a jde si šáhnout na chladič který nebude teplý, budiž, bude to termostat. ale pokud to bude mít víc jak 110°C tak to bude to čidlo či jak jsem psal...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4554
- Registrován: úte 24.07.2007 00:00
- Bydliště: Budějcééé
- Kontaktovat uživatele:
all píše:libovka píše:A jak bude chladit klimu?To aby to předelal komplet ale to bude finančně náročné.Když se to auto uchladilo do ted tak to musí chodit i dál.Já bych dal termostat jako nejlevnější variantu.
dát normálně mechanickou a ele. nechat... čili jako normální série...nebo pokud to tak nebylo u každého...nevim...
To nejde... protože pokud máš elektrickou za chladičem, nemáš jí před!!! Jedna slouží pro klimu i chlazení! Mimo jiné musíš vyměnit saharu... je toho víc a u 4vála je blbost měnit el. za visku...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4554
- Registrován: úte 24.07.2007 00:00
- Bydliště: Budějcééé
- Kontaktovat uživatele:
Ramcoo píše:Takže výsledek zatím v nedohlednu. termospínač i celá elektrika ok, větrák ok, čerpadlo ok, termostat ok. Unik vody žádný Nechapu.![]()
![]()
A termostat si měřil jak? Taky jsem ho měl vadnej, ale v hrnci s vodou na sporáku se otevíral a zavíral na správný teplotě. Pro jistotu jsem ho vyměnil a bylo po problému. Ten můj problém byl opačný. Auto se nechtělo ohřát...
Nebo to máš zavzdušněný... Jak už tu radili, ohřej auto a sahni na chladič, jakou má teplotu...