Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

uvařená E36 - vyřešeno

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Ramcoo
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: pát 25.07.2008 00:00
Bydliště: Kbely D.C.

#1 Příspěvek od Ramcoo »

Zdravim,
prosim o radu, uvaril jsem sveho milacka v zacpe. Praskla hadice od nadobky na dolevani chladici kapaliny do motoru. Nikdy driv jsem v zacpe nebyl, takze jsem az po vymene hadice prisel na to, ze problem je trochu vetsi. Komplet jsem chlazeni vyndal, vycistil znovu namontoval, dolil vodu, pri projizdce jsem mu trochu nalozil, vse se zdalo byt ok, vrtule spinala, ale kdyz jsem to byl zkusit do kolony, problem byl zpet, vrtule nesepnula a teplota zacala lezt nahoru. Nevite v cem by mohl byt prohlem? Kdyz mam zapnutou klimu, tak vrtule spina pravidelne po 18-ti vterinach, ale bez zapnute klimi jako by tam nebyla prestoze po oprave chlazeni fungovala.
Díky za rady,
Ramcoo
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#2 Příspěvek od all »

a co visco spojka na motorem unášené vrtuly?

osobně to mám takhle:

mám klimu, čili ele.vrtuly hned za předním nárazníkem, a mechanickou za chladičem...je unášená tou visco spojkou...

auto se v koloně zahřeje a sepne se teplem mechanická vrtule a s ní se sepne i elektrická....
pokud mám zaplou klimu, tak se ele. vrtule pouští podle klimatizace...a pokud se motor zahřeje, tak se rozebehne ryhleji... a k ní se sepne i ta mechanicka vrtule...

Ta ele. vrtule od klimy je dvou rychlostní má jeden mínus a dva plusy...
Ramcoo
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: pát 25.07.2008 00:00
Bydliště: Kbely D.C.

#3 Příspěvek od Ramcoo »

No já mám pouze ele.vrtuly mezi chladicem a motorem.
Pallas
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: ned 25.02.2007 01:00
Bydliště: Muglitz

#4 Příspěvek od Pallas »

Tak to je Visca ta je spinana mechanicky spojkou
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#5 Příspěvek od all »

tak zaprvé, dal bych tam mechanickou visco spojku... naše podnebí, se začíná měnit na tropy.. :lol:

tak a ted začnu s tim horšim... koukal jsem na schéma zapojení a podle toho, co jsem vyčetl, máš 4 valec a ten to má takhle:

Ten přední ele. motor je M9 má dvě rychlosti...
normální na klimu a rychlý na přerhřátí motoru

spínač na přehřátí motoru je S36 zkontrolovat!

pojistky na řízení motoru: F16 - 5A
F41 - 30A

ještě to jde přez relátka : K22-> Tohle řídí rozbeh motoru na přehřátí
K21

pri normálnim teplote sepne jen na povel klimy, po přehřátí je jedno, co klima udává a teplotní spínač (s36) sepne relé (K22) a do motoru jde po tom druhym vodiči plus 12v

Ještě zpet k motoru.... do ele. motoru jde stále kostra(-)
a klima pouští do motoru plus 12v po jednom drátě
a po přehřátí motoru jde do motoru větráku plus 12v po druhym drátě...


Snad to pochopíš... nebo se neboj zeptat, ale pokud si nevěříš, asi to nech na někom kdo má měřák a ví co dělá....
Ramcoo
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: pát 25.07.2008 00:00
Bydliště: Kbely D.C.

#6 Příspěvek od Ramcoo »

super, neco takovyho jsem potreboval.
Jeste kdyby jsi mi napsal kde najdu ty relatka (K22 a K21) a ten teplotni spinac (S36) nebo mi poslal to schema, tak bych ti byl vdecny a navzdycky zavazany :wink:
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od surfis »

Jako nejjednoduší řešení, bych to viděl, jako zaseklý termostat. Běží to pořád na "malej" okruh a teplá voda se do chladiče nedostane, nebo se dostane velmi málo. Tím pádem ani nesepne čidlo teploty pro vrtuly chladiče. :wink:

PS: el. vrtuly vidím, jako velkou výhodu. Zvlášť u 4 vála...
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

A já bych, pokud praskla hadice, mrkl jako první na olej, jestli v něm není voda. Protože pokud něco tak moc tlakuje do okruhu, že praskne hadice...
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#9 Příspěvek od libovka »

all píše:tak zaprvé, dal bych tam mechanickou visco spojku... naše podnebí, se začíná měnit na tropy.. :lol:

tak a ted začnu s tim horšim... koukal jsem na schéma zapojení a podle toho, co jsem vyčetl, máš 4 valec a ten to má takhle:

Ten přední ele. motor je M9 má dvě rychlosti...
normální na klimu a rychlý na přerhřátí motoru

spínač na přehřátí motoru je S36 zkontrolovat!

pojistky na řízení motoru: F16 - 5A
F41 - 30A

ještě to jde přez relátka : K22-> Tohle řídí rozbeh motoru na přehřátí
K21

pri normálnim teplote sepne jen na povel klimy, po přehřátí je jedno, co klima udává a teplotní spínač (s36) sepne relé (K22) a do motoru jde po tom druhym vodiči plus 12v

Ještě zpet k motoru.... do ele. motoru jde stále kostra(-)
a klima pouští do motoru plus 12v po jednom drátě
a po přehřátí motoru jde do motoru větráku plus 12v po druhym drátě...


Snad to pochopíš... nebo se neboj zeptat, ale pokud si nevěříš, asi to nech na někom kdo má měřák a ví co dělá....


Jenže on píše žemá jen elektrickou vrtuli mezi motorem a chladičem takže výměna viscospojky asi nepřipadá v úvahu když tam žádnou nemá. :roll:
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#10 Příspěvek od all »

myšleno tak, dej tam tu mechanickou vrtuli...
i když bere výkon motoru...

mě tenkrát praskla hadice, díky tomu, že jsem měl hladinu vody v chladiči moc vysoko! je tam taková čárka jako max.... a já tam měl téměř plnou....
proto vyletěla hadice....
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#11 Příspěvek od libovka »

A jak bude chladit klimu?To aby to předelal komplet ale to bude finančně náročné.Když se to auto uchladilo do ted tak to musí chodit i dál.Já bych dal termostat jako nejlevnější variantu.
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#12 Příspěvek od all »

libovka píše:A jak bude chladit klimu?To aby to předelal komplet ale to bude finančně náročné.Když se to auto uchladilo do ted tak to musí chodit i dál.Já bych dal termostat jako nejlevnější variantu.


dát normálně mechanickou a ele. nechat... čili jako normální série...nebo pokud to tak nebylo u každého...nevim...

pokud se mu auto přehřeje a jde si šáhnout na chladič který nebude teplý, budiž, bude to termostat. ale pokud to bude mít víc jak 110°C tak to bude to čidlo či jak jsem psal...
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od surfis »

all píše:
libovka píše:A jak bude chladit klimu?To aby to předelal komplet ale to bude finančně náročné.Když se to auto uchladilo do ted tak to musí chodit i dál.Já bych dal termostat jako nejlevnější variantu.


dát normálně mechanickou a ele. nechat... čili jako normální série...nebo pokud to tak nebylo u každého...nevim...


To nejde... protože pokud máš elektrickou za chladičem, nemáš jí před!!! Jedna slouží pro klimu i chlazení! Mimo jiné musíš vyměnit saharu... je toho víc a u 4vála je blbost měnit el. za visku...
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od xSAFA »

all píše:mě tenkrát praskla hadice, díky tomu, že jsem měl hladinu vody v chladiči moc vysoko! je tam taková čárka jako max.... a já tam měl téměř plnou....
proto vyletěla hadice....


špatné víčko nepouští přetlak
Ramcoo
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: pát 25.07.2008 00:00
Bydliště: Kbely D.C.

#15 Příspěvek od Ramcoo »

Tak jsem to zmeril a napeti do konektoru k termospinaci ventilatoru jde, jestli jsem dobre pochopil schema zapojeni, tak by tim padem mela byt elektrika ok. Vymnenim termospinac a dam vedet.

BTW, ten termospinac reaguje na teplotu vody ze jo?
4am
Registrovaný
Příspěvky: 665
Registrován: úte 03.07.2007 00:00
Bydliště: ML 35301

#16 Příspěvek od 4am »

ja mam taky 4val, bez klimatizace - jednu vrtuli - ale mam pocit, že se točí pořád, že nevypíná ??? je to špatně?? ptam se protože sem to tu asi nepochopil . (problém s teplotou nemám)
dík
Ramcoo
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: pát 25.07.2008 00:00
Bydliště: Kbely D.C.

#17 Příspěvek od Ramcoo »

Takže výsledek zatím v nedohlednu. termospínač i celá elektrika ok, větrák ok, čerpadlo ok, termostat ok. Unik vody žádný Nechapu. 8O :cry: 8O
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od surfis »

Ramcoo píše:Takže výsledek zatím v nedohlednu. termospínač i celá elektrika ok, větrák ok, čerpadlo ok, termostat ok. Unik vody žádný Nechapu. 8O :cry: 8O


A termostat si měřil jak? Taky jsem ho měl vadnej, ale v hrnci s vodou na sporáku se otevíral a zavíral na správný teplotě. Pro jistotu jsem ho vyměnil a bylo po problému. Ten můj problém byl opačný. Auto se nechtělo ohřát...

Nebo to máš zavzdušněný... Jak už tu radili, ohřej auto a sahni na chladič, jakou má teplotu...
Ramcoo
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: pát 25.07.2008 00:00
Bydliště: Kbely D.C.

#19 Příspěvek od Ramcoo »

Takze, jsem to jeste jednou cely rozebral, vycistil ( i na podruhe z chladice vyplavali dost záhadný vecicky 8O ) a uz to slape, takze bud jsem to poprve spatne naplnil nebo to bylo nekde v chladici pricpane.
Kazdopadne, diky vsem za rady a ochotu.
Ramcoo
Odpovědět