Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Viskozní spojka ventilátoru.dotaz
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 314
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
no to se mi taky stalo, 3x , ale u mě to udělala vždy vrtule, nějak se ohla a zajela mezi saharu a chladič a pak ho u kraje protrhla, vrtule je v poho když ti to stále drží teplotu přesně v půlce, nesmí začít stoupat když třeba zastavíš atd... nebo by to mohl dělat velkej tlak v chladící soustavě-vyfouklý těsnění pod hlavou, nebo ruplá hlava, ale myslim že dřív by bouchla nějaká hadice, mno nevim
Visca dobrá se pozná, když nastartuješ studený motor, musí jít rukou zastavit,točí se jen setrvačností, ale raději to dělat novinama,aby ti neurvala prsty, kdyby byla špatná
Jak se motor ohřeje tak sepne a točí se stále.
Pokud je vadná a je stále seplá už při studeném motoru, zkus nejdříve novinama ji jakoby zastavit půjde to těžko, ale snad se povede, mě třeba se sepla a myslel jsem, že je v řiti a budu shánět novou, nakonec jsem to udělal a visca frčí dále jak má, nějak mi zatuhla


Pokud je vadná a je stále seplá už při studeném motoru, zkus nejdříve novinama ji jakoby zastavit půjde to těžko, ale snad se povede, mě třeba se sepla a myslel jsem, že je v řiti a budu shánět novou, nakonec jsem to udělal a visca frčí dále jak má, nějak mi zatuhla


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 314
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
Slid píše:Visca dobrá se pozná, když nastartuješ studený motor, musí jít rukou zastavit,točí se jen setrvačností, ale raději to dělat novinama,aby ti neurvala prsty, kdyby byla špatnáJak se motor ohřeje tak sepne a točí se stále.
Pokud je vadná a je stále seplá už při studeném motoru, zkus nejdříve novinama ji jakoby zastavit půjde to těžko, ale snad se povede, mě třeba se sepla a myslel jsem, že je v řiti a budu shánět novou, nakonec jsem to udělal a visca frčí dále jak má, nějak mi zatuhla![]()
dle mě při studeným startu je vždy zatuhlá a až po chvíli se začne volně unášet, a co já vim tak při zahřátým motoru se spíná jen občas(vysoká zátěž a nebo stání) je to dost poznat kdy sepne a kdy se jen volně otáčí, je to docela fukejř, a kdyby byla v prdeli v tom smyslu že by byla seplá stále tak budeš mít akorát větší spotřebu ale nebude ti kuli tomu praskat chladič protože bude vrtule chladit furt, většinou je problém u visky že nespíná vůbec a i když už teplota leze za půlku stále se jen otáčí a jde zastavit rukou
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
A máš tam saharu? Jinak pro info, už skoro dva roky jezdím bez vrtule (odmontoval jsem ji) motor se nepřehřívá, nikdy mi teplota nepřelezla přes půlku, ani v kolonách, ani v horku v serpentýnách v Bosenských horách. Nesepla ani elektrická vrtule před chladičem. A to jsem si pak ještě vzpomněl, že tam mám od zimy před chladičem papundekl
U studenýho motoru ti musí jít vrtulí točit, u horkýho a přehřívajícího se motoru musí spojka zatuhnout. Podmínkou je namontovaná sahara, jinak je tam ta visko spojka a vrtule na dvě věci.

U studenýho motoru ti musí jít vrtulí točit, u horkýho a přehřívajícího se motoru musí spojka zatuhnout. Podmínkou je namontovaná sahara, jinak je tam ta visko spojka a vrtule na dvě věci.
Author píše:Slid píše:Visca dobrá se pozná, když nastartuješ studený motor, musí jít rukou zastavit,točí se jen setrvačností, ale raději to dělat novinama,aby ti neurvala prsty, kdyby byla špatnáJak se motor ohřeje tak sepne a točí se stále.
Pokud je vadná a je stále seplá už při studeném motoru, zkus nejdříve novinama ji jakoby zastavit půjde to těžko, ale snad se povede, mě třeba se sepla a myslel jsem, že je v řiti a budu shánět novou, nakonec jsem to udělal a visca frčí dále jak má, nějak mi zatuhla![]()
dle mě při studeným startu je vždy zatuhlá a až po chvíli se začne volně unášet, a co já vim tak při zahřátým motoru se spíná jen občas(vysoká zátěž a nebo stání) je to dost poznat kdy sepne a kdy se jen volně otáčí, je to docela fukejř, a kdyby byla v prdeli v tom smyslu že by byla seplá stále tak budeš mít akorát větší spotřebu ale nebude ti kuli tomu praskat chladič protože bude vrtule chladit furt, většinou je problém u visky že nespíná vůbec a i když už teplota leze za půlku stále se jen otáčí a jde zastavit rukou
tak jak rika AUTHOR!
