Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Viskozní spojka ventilátoru.dotaz

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
FELI
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: sob 08.12.2007 01:00

#1 Příspěvek od FELI »

múže někdo poradit?
jak funguje viskozní spojka.
při studenym motoru se dá vrtulí točit rukou a při provozní teplutě
motoru (90)ne???????Díky za odpověď
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Author »

spojka se spíná podle teploty vzduchu od chladiče, jakmile teplota vzduchu dosáhne 82° zapne bimetal ventilátor, asi při 60° zas vypne
po studeným startu se vrtule taky otáčí s otáčkami motoru, protože je vevnitř stuhlej olej myslim, po chvíli se otáčky sníží
FELI
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: sob 08.12.2007 01:00

#3 Příspěvek od FELI »

jo ale jak zjistim jestli funguje?před pár dny mi totiž vybouch chladič když jsem stál v koloně a už mě nenapadá nic proč se to stalo.
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Author »

no to se mi taky stalo, 3x , ale u mě to udělala vždy vrtule, nějak se ohla a zajela mezi saharu a chladič a pak ho u kraje protrhla, vrtule je v poho když ti to stále drží teplotu přesně v půlce, nesmí začít stoupat když třeba zastavíš atd... nebo by to mohl dělat velkej tlak v chladící soustavě-vyfouklý těsnění pod hlavou, nebo ruplá hlava, ale myslim že dřív by bouchla nějaká hadice, mno nevim
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Author »

měl si teplotu na těch cca 80° když bouch??
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Maikl »

mě taky vylít chladič do luftu (měl sem to nakoplý na volnoběh), a myslim že příčina je jasná, visco v riti, zastavim ji rukou při ohřátým motoru..

jinak 8)
Obrázek
FELI
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: sob 08.12.2007 01:00

#7 Příspěvek od FELI »

no to sem si právě nevšim.myslim jestli nebyl už třeba unavenej věkem
že kdyby tam byl takovej tlak tak by to mělo pustit víko nebo by vystřelila nějaká hadice ne?
FELI
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: sob 08.12.2007 01:00

#8 Příspěvek od FELI »

jo to je přesně vono na tom samim místě.dá se to nějak opravit nebo musim koupit novou?
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#9 Příspěvek od Slid »

Visca dobrá se pozná, když nastartuješ studený motor, musí jít rukou zastavit,točí se jen setrvačností, ale raději to dělat novinama,aby ti neurvala prsty, kdyby byla špatná :D Jak se motor ohřeje tak sepne a točí se stále.
Pokud je vadná a je stále seplá už při studeném motoru, zkus nejdříve novinama ji jakoby zastavit půjde to těžko, ale snad se povede, mě třeba se sepla a myslel jsem, že je v řiti a budu shánět novou, nakonec jsem to udělal a visca frčí dále jak má, nějak mi zatuhla :wink: :D
FELI
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: sob 08.12.2007 01:00

#10 Příspěvek od FELI »

co to tam je za ty žlutý hadičky na tý fotce?
FELI
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: sob 08.12.2007 01:00

#11 Příspěvek od FELI »

jo ale mě jde zastavit rukou při studenym i při zahřátym motoru
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#12 Příspěvek od Slid »

pokud máš motor ohřáty a jde ti zastavit i při teplém, tak je špatná, bohužel bude muset koupit novou
FELI
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: sob 08.12.2007 01:00

#13 Příspěvek od FELI »

neviš co stojí a kde se dá sehnat?sem koukal na ELIT atd.nenašel sem.
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#14 Příspěvek od Slid »

dobré ceny má člen tds, ale počítej tak kolem 2500,- :cry:
FELI
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: sob 08.12.2007 01:00

#15 Příspěvek od FELI »

co to je člen tds?asi sem nějakej pomalej
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Author »

Slid píše:Visca dobrá se pozná, když nastartuješ studený motor, musí jít rukou zastavit,točí se jen setrvačností, ale raději to dělat novinama,aby ti neurvala prsty, kdyby byla špatná :D Jak se motor ohřeje tak sepne a točí se stále.
Pokud je vadná a je stále seplá už při studeném motoru, zkus nejdříve novinama ji jakoby zastavit půjde to těžko, ale snad se povede, mě třeba se sepla a myslel jsem, že je v řiti a budu shánět novou, nakonec jsem to udělal a visca frčí dále jak má, nějak mi zatuhla :wink: :D


dle mě při studeným startu je vždy zatuhlá a až po chvíli se začne volně unášet, a co já vim tak při zahřátým motoru se spíná jen občas(vysoká zátěž a nebo stání) je to dost poznat kdy sepne a kdy se jen volně otáčí, je to docela fukejř, a kdyby byla v prdeli v tom smyslu že by byla seplá stále tak budeš mít akorát větší spotřebu ale nebude ti kuli tomu praskat chladič protože bude vrtule chladit furt, většinou je problém u visky že nespíná vůbec a i když už teplota leze za půlku stále se jen otáčí a jde zastavit rukou
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od dsvatos »

A máš tam saharu? Jinak pro info, už skoro dva roky jezdím bez vrtule (odmontoval jsem ji) motor se nepřehřívá, nikdy mi teplota nepřelezla přes půlku, ani v kolonách, ani v horku v serpentýnách v Bosenských horách. Nesepla ani elektrická vrtule před chladičem. A to jsem si pak ještě vzpomněl, že tam mám od zimy před chladičem papundekl :lol:
U studenýho motoru ti musí jít vrtulí točit, u horkýho a přehřívajícího se motoru musí spojka zatuhnout. Podmínkou je namontovaná sahara, jinak je tam ta visko spojka a vrtule na dvě věci.
Kubin
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10.12.2007 01:00

#18 Příspěvek od Kubin »

Author píše:
Slid píše:Visca dobrá se pozná, když nastartuješ studený motor, musí jít rukou zastavit,točí se jen setrvačností, ale raději to dělat novinama,aby ti neurvala prsty, kdyby byla špatná :D Jak se motor ohřeje tak sepne a točí se stále.
Pokud je vadná a je stále seplá už při studeném motoru, zkus nejdříve novinama ji jakoby zastavit půjde to těžko, ale snad se povede, mě třeba se sepla a myslel jsem, že je v řiti a budu shánět novou, nakonec jsem to udělal a visca frčí dále jak má, nějak mi zatuhla :wink: :D


dle mě při studeným startu je vždy zatuhlá a až po chvíli se začne volně unášet, a co já vim tak při zahřátým motoru se spíná jen občas(vysoká zátěž a nebo stání) je to dost poznat kdy sepne a kdy se jen volně otáčí, je to docela fukejř, a kdyby byla v prdeli v tom smyslu že by byla seplá stále tak budeš mít akorát větší spotřebu ale nebude ti kuli tomu praskat chladič protože bude vrtule chladit furt, většinou je problém u visky že nespíná vůbec a i když už teplota leze za půlku stále se jen otáčí a jde zastavit rukou




tak jak rika AUTHOR! :wink:
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Maikl »

zeptej se člena fixe, nějaký nabízel v bazárku
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od matal Moderátor »

Novou najdeš taky na http://www.mjauto.cz
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Odpovědět