Mám problém s únikem chladící kapaliny. Pod autem je voda, v motoru je vidět v místech pod pumpou na čerpadlu od klimy, na řemenicích také voda. Domnívám se že propouští vodní pumpa. Nejde se tam dost dobře podívat bez vyndání vrtule ale to každej ví.
Teď má otázka. Oprava vodní pumpy se řeší její výměnou a nebo se tam vymění jen těsnění?.
Já nevim, pokud by to nebylo tim vnějším gumovým těsněním, tak jedině že by to teklo okolo hřídele (jestli je to možné) a to bys asi musel kupovat novou... IMHO je lepší koupit novou protože se ty plastové lopatky rády lámou a byla by škoda kdyby tě to pak někde nechalo....
přesně tak, pokud máš M50 (ale i obecne jakykoliv starsi motor o kterem moc nevis), urcite vymen to plast koleno kde se napojuji hadice do chladice, vodni pumpu (chtej s ocel lopatkama), termostat a samo kapalinu... ver mi, ze v dlouhodobem horizontu usetris (praskne koleno-dolejvas tak litr vody/den... protaci se lopatky-uvaris motor behem okamziku... odejde termostat-fakt nic moc v zime... stara pofiderni smes v chladici-zarustani zeber, problem v zime)
Tak jsem vyndal pumpu, nasadil na ní lahev od Pepsi light a čekal jestli poteče a tekla. Ne okolo hřídelky ale jak je vidět, teklo to okolo toho černého-kapka je vidět a co je zajímavé, také to teklo z těla čerpadla (to se mě nepodařilo vyfotit). Takže závěr, objednal jsem nové čerpadlo.
je možný aby pumpa hučela mezi 2tis a 3 tis ot.? když jsem sundal řemen tak hřídelka s řemenicí je lehce vyglajdaná a když s ní zatočim tak žádný zvuky nejsou.motor jsem radši nestartoval. je to na M44
Ori píše:je možný aby pumpa hučela mezi 2tis a 3 tis ot.? když jsem sundal řemen tak hřídelka s řemenicí je lehce vyglajdaná a když s ní zatočim tak žádný zvuky nejsou.motor jsem radši nestartoval. je to na M44
měli jste podobnej problém?
Je to klidně možnný. Vůle na hřídeli nesmí být žádná.
Ori píše:je možný aby pumpa hučela mezi 2tis a 3 tis ot.? když jsem sundal řemen tak hřídelka s řemenicí je lehce vyglajdaná a když s ní zatočim tak žádný zvuky nejsou.motor jsem radši nestartoval. je to na M44
měli jste podobnej problém?
Je to klidně možnný. Vůle na hřídeli nesmí být žádná.
a jaká je toho příčina? mohl jsem to nějak ovlivnit?nebo stářím takhle odejde?
Ori píše:je možný aby pumpa hučela mezi 2tis a 3 tis ot.? když jsem sundal řemen tak hřídelka s řemenicí je lehce vyglajdaná a když s ní zatočim tak žádný zvuky nejsou.motor jsem radši nestartoval. je to na M44
měli jste podobnej problém?
Je to klidně možnný. Vůle na hřídeli nesmí být žádná.
a jaká je toho příčina? mohl jsem to nějak ovlivnit?nebo stářím takhle odejde?
nj koupím novou..i radši klíňák..
Normální opotřebení ložisek. Vodní pumpa se neopravuje, mění se.
tu plastovou pumpu dávaly jen do nějakýho roku nebo se montuje stále i přesto, že se tak serou..
včera jsem při kontrole chladící kapaliny objevil na výčku v drážce malé úlomky černého plastu. Ve vodě nebylo vidět nic.. Motor drží teplotu jak má.. jsem z toho docela nervózní