Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Hydrospojka

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
cabadaj
Registrovaný
Příspěvky: 249
Registrován: pát 17.10.2003 00:00
Bydliště: Uherské Hradiště

#1 Příspěvek od cabadaj »

Začalo mi vařit báwo a můj mechanik tvrdí , že je to hydrospojka . Teď mi nabízí 2 řešení
- dát tam novou , která je pravděpodobně dost drahá (nevím jak moc)
- nebo ji spojit natvrdo a vrtule chlazení se bude točit pořád rychle

co vi na to ?
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od milo »

kdy ti to vari? za jizdy? kdyz stojis?

pokud v kolone, muze to byt viscospojka to ano ... ale jinak bych to tipoval na vodni pumpu, tesneni pod hlavou nebo hlavu ...
cabadaj
Registrovaný
Příspěvky: 249
Registrován: pát 17.10.2003 00:00
Bydliště: Uherské Hradiště

#3 Příspěvek od cabadaj »

Zatím jsme dali tu spojku natvrdo a je klid . Uvidím jestli vydrží . Každopádně díky za reakci
eko
Registrovaný
Příspěvky: 572
Registrován: pon 04.04.2005 00:00
Bydliště: -o-Brn-o-

#4 Příspěvek od eko »

cabadaj píše:Zatím jsme dali tu spojku natvrdo a je klid . Uvidím jestli vydrží . Každopádně díky za reakci


neubira to zbytecne moc vykonu?
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od milo »

cabadaj píše:Zatím jsme dali tu spojku natvrdo a je klid . Uvidím jestli vydrží . Každopádně díky za reakci


nedavno tady nekdo resil, ze visco natvrdo neni nejlepsi napad, ze je to pomerne velky napor na nahon vrtule. udajne ze i kdyz je viscospojka sepnuta, stale velmi mirne prokluzuje ... ale nevim co je na tom pravdy ...
Doktor1
Registrovaný
Příspěvky: 782
Registrován: pon 08.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Doktor1 »

Taky je třeba občas vypláchnout chladiče,hlavně auta s klimou,drží se to před vodním chladičem...
Slavisimo
Registrovaný
Příspěvky: 1790
Registrován: pon 09.06.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Slavisimo »

Doktor1 píše:Taky je třeba občas vypláchnout chladiče,hlavně auta s klimou,drží se to před vodním chladičem...
tak tak, sundat chladice a prostikat wapkou, diky tomu odchazi vodni pumpa a proto to vari(overeno u TDS)
Hyri
Registrovaný
Příspěvky: 1149
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Bratislava okolie
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Hyri »

Tak ja som napriklad dal visco napevno .... vsetko ok, az pokial som nesiel prezuvat gumy.....1 obmedzovac a rana ... vystupim z auta a chladic v 3 miestach diery a voda tiekla jak chcanky.... takze dajde si to napevno.......je to super napad.
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Maikl »

Nová visco stojí něco kolem 4000,- (ted presne nevim, je to uz dyl) ptal sem se v ELITu..
cabadaj
Registrovaný
Příspěvky: 249
Registrován: pát 17.10.2003 00:00
Bydliště: Uherské Hradiště

#10 Příspěvek od cabadaj »

Spojka na pevno byl jenom pokus jak už jsem psal . Při vyšších otáčkách do dost hučí , pocit výkonu by mohl být subjektivní ale kolísání motoru v nižších otáčkách je realita . Takže začnu shánět viscospojku (pokud možno jetou) , pročistím vše kolem chladiče a snad to bude v poho .
JRC
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: pát 15.10.2004 00:00
Bydliště: Praha 10

#11 Příspěvek od JRC »

Nová visco spojka 2800 + DPH.
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#12 Příspěvek od skautik Čestný člen »

cabadaj píše:Spojka na pevno byl jenom pokus jak už jsem psal . Při vyšších otáčkách do dost hučí , pocit výkonu by mohl být subjektivní ale kolísání motoru v nižších otáčkách je realita . Takže začnu shánět viscospojku (pokud možno jetou) , pročistím vše kolem chladiče a snad to bude v poho .


dost lidi si viskozu dava do pryc a nahrazuje ji elektrickou vrtuli kvuli odezve motoru

muzes ji uplne oddelat a namontovat elektrickou saharu, nebo jak to mel ACS zapojit vetrak od klimi tak aby se spoustel na nizkej stupen hned po nastartovani
cabadaj
Registrovaný
Příspěvky: 249
Registrován: pát 17.10.2003 00:00
Bydliště: Uherské Hradiště

#13 Příspěvek od cabadaj »

2800 ? Tak to je blbost kupovat jetou .
Skautiku - díky , začnu zjiš?ovat jak na to .
JRC
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: pát 15.10.2004 00:00
Bydliště: Praha 10

#14 Příspěvek od JRC »

Jinak ten větrák bude brát tak 2-3koně (pochopitelně při vyšších otáčkách), což při výkonech BMW motorů nikdo nemůže objektivně poznat. A el. větrák si nějaký výkon vezme pochopitelně taky, navíc trvale ( na rozdíl od fungující visco) - teda pokud bude zapojený natvrdo. Takže zrušení mech. větráku má pofiderní klady, alespoň podle mého mínění.
cabadaj
Registrovaný
Příspěvky: 249
Registrován: pát 17.10.2003 00:00
Bydliště: Uherské Hradiště

#15 Příspěvek od cabadaj »

V Elitu jsem se nezorientoval . Poradíte mi jak vyhledat tu cenu viscospojky ?
Kubastds
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: čtv 05.01.2006 01:00

#16 Příspěvek od Kubastds »

tak v elitu 4700,- takže nic moc.... me se to taky hřeje když jedu zostra...
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro

#17 Příspěvek od dell »

Taky jsem zavařil matku na větráku a při vypnutí motoru se větrák vyšrouboval. Naštěstí chladič se nepoškodil.
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Pivson »

Určitě koupit novou

V elitu by to mělo být číslo dílu 2100 012 131
Cena 3 178,00 CZK bez DPH
cabadaj
Registrovaný
Příspěvky: 249
Registrován: pát 17.10.2003 00:00
Bydliště: Uherské Hradiště

#19 Příspěvek od cabadaj »

Tak jsem koupil novou a je pokoj . Při té příležitosti jsem ještě vyměnil klíňák . :wink:
Odpovědět