Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

v zadku servo?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#1 Příspěvek od Jirka-328 »

zdravim,
chci se zeptat na něco co se mi stalo dnes cestou do práce. Mám to asi 35km po okreskách a 2 km před cílem, když jsem vjel do města, tak při zátáčení volantem na křižovatce slyším takovej divnej zvuk. Vypnu radio, zatočím znova azase. Tak jsem pomalinku dojel do práce na parkoviště a zkouším to. Čím víc zatočím, klidně i na místě, tak takovej bzučivě rezonující zvuk. A když nehejbu s volantem tak dobrý. A když vrknu trochu o plyn tak to je taky trochu slyšet.....

Je to asi servo co? Musim zkouknout jestli je tam kapalina, neměl jsem po ruce baterku. Spojka mi jde normálně.
1 - Co když to nebude kapalinou? V garáži jsem si úniku nevšiml.
2 - Mám si to střihnout 35km domů???
3 - A co dál? Máte nějakej tip co by to mohlo bejt? Servopumpa? Kua!

Díky Jirka
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

takovej bzucivo-chroupavej zvuk ve volantu?... nizka hladina servo kapaliny... dela to nejdriv pri prudkem brzdeni, pak taky v zatackach, nakonec i pri zrychlovani :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#3 Příspěvek od Petr_1 »

Jak říká Hanz, málo kapaliny. Bez kapaliny nejezdi, nebo odděláš pumpu.
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#4 Příspěvek od Jirka-328 »

Hanz píše:takovej bzucivo-chroupavej zvuk ve volantu?... nizka hladina servo kapaliny... dela to nejdriv pri prudkem brzdeni, pak taky v zatackach, nakonec i pri zrychlovani :-)
jo přesně to. vibrace to volantu, bzučení + hnusnej chroupavej zvuk. možná při vyšlapování spojky to je taky slyšet, ale funguje normal.

Skoknu hladinu a kdyžtak doleju, ale nevim co mám dolejt, abych něco nezkurvil. Je těch kapalin povícero, nebo jenom 1?
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#5 Příspěvek od skautik Čestný člen »

Jirka-328 píše:
Hanz píše:takovej bzucivo-chroupavej zvuk ve volantu?... nizka hladina servo kapaliny... dela to nejdriv pri prudkem brzdeni, pak taky v zatackach, nakonec i pri zrychlovani :-)
jo přesně to. vibrace to volantu, bzučení + hnusnej chroupavej zvuk. možná při vyšlapování spojky to je taky slyšet, ale funguje normal.

Skoknu hladinu a kdyžtak doleju, ale nevim co mám dolejt, abych něco nezkurvil. Je těch kapalin povícero, nebo jenom 1?
ATF
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#6 Příspěvek od major »

S největší pravděpodobností ATF 22 (Dexron IID). Je nejpoužívanější.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#7 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Spojka s tim snad nema nic spolecnyho, ta maka pres brzdovou kapalinu.
Ja jsem takhle servo oddelal hned prvni den po koupi :-) A ted mam jiny, ale taky bzuci i na volonobeh a kapaliny mam dost, asi je nejaky nacaty.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od JaraX »

ptej se pro klasícké ATF (je to do převodovek , automatic transmision fluid).
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#9 Příspěvek od Jirka-328 »

Tak jsem se byl kouknout kolik toho tam mám a moc toho tam teda není.....
Když vyšroubuju víčko, tak na něm je taková tyčka na který jsou drážky. Asi min max myslim. No a mě hladina sotva olízne koneček tý tyčky a je to možná 2cm pod ryskou min.
Takže je to jasný, dolejt kapalinu.

Mluvil jsem otom s kamošem co přeed zimou dolejval, a říkal mi že jsou 2 druhy, a do jeho 325i 1992 patří nějaká stará co se dnes už skoro nepoužívá, a kupoval nějakej Dexron (nevim jakej jestli jich je víc) a ten že se může mísit bez problémů s oběma kapalinama ( tou starou i novou )
Koukal jsem do ETK a servopumpu mám stejnou jako on.

Takže otázka zní, co přesně teda přesně koupit... nerad bych něco podělal.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

Já dávám do TDS 4/95 ATF od Starline, litr stoji neco kolem dvou stovek, mam spatnou hadici k chladici serva takze to trochu tece tak dolivam
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#11 Příspěvek od Jirka-328 »

major píše:S největší pravděpodobností ATF 22 (Dexron IID). Je nejpoužívanější.
Tak jsem něco koupil na benzině, prosimtě můžu to tam s klidným svědomím nalít? ATF to je, označení IID tam taky vidím, červený to je (volal jsem do BMW a prej do E36 patří červená ), akorát tam nevidím to Dexron... :(
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#12 Příspěvek od Jirka-328 »

foto
Přílohy
Shell_ATF.jpg
Shell_ATF.jpg (53.32 KiB) Zobrazeno 970 x
Shell_ATF 2.jpg
Shell_ATF 2.jpg (82.71 KiB) Zobrazeno 957 x
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#13 Příspěvek od major »

Jirka-328 píše:
major píše:S největší pravděpodobností ATF 22 (Dexron IID). Je nejpoužívanější.
Tak jsem něco koupil na benzině, prosimtě můžu to tam s klidným svědomím nalít? ATF to je, označení IID tam taky vidím, červený to je (volal jsem do BMW a prej do E36 patří červená ), akorát tam nevidím to Dexron... :(
:D :D Fotky bohužel nevidím, ale pokud je tam označení IID je to ono.
Pro ostatní kolegy. oleje ATF se nevyrábí pouze dva druhy. Je jich o něco více. ARAL má na příklad v nabídce druhy čtyři. jedná se o olej primárně určený do automatických převodovek, ale též i do manuálních převodovek a do servo pohonů. Neznám žádné "klasické" ATF a už vůbec ne "nějaké staré co se dnes už nepoužívá". Toho kámoše co ti to říkal kopni s rozběhem do zadku :) . Oleje ATF jsou jednostupňové s viskozitou 75W. Olej ATF 22 (Dexron IID) je v současnosti nejpoužívanější druh, ale začíná mu šlapat na paty olej ATF 55 (Dexron IIIF). Specifikace Dexron je používána koncernem General Motors, může tam tedy být označení třeba GM IID. Při aplikaci do převodovek a serv můžete prakticky použít jakékoli ATF(tedy pokud výrobce zařízení netrvá pouze na určitém typu) , ale míchání nedoporučuji, mají poněkud odlišné chem složení(ale vysloveně zakázané to není). Tudíž v případě, že nevíte co tam máte, doporučuji to vyměnit komplet. Jo a dle barvy je nepoznáte , jsou všechny červené, (takový olejářský joke pro motoristy :twisted: ).
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#14 Příspěvek od Jirka-328 »

Tsk jsem to dolil, ty hrozný zvuky to dělat přestalo takže jsem byl rád, no ale kouknu pod auto a loužička.....
Takže jsem tam nalil po horní rysku, dojel z práce domů a hladina je na spodní rysce :evil:
O víkendu to zvednem a jsem zvědavej co tam na mě vybafne.... kua!

Kape to jakoby pod nádržkou, podotýkám nic jsem nepřelil.

kdyby to bylo čerpadlo tak to je vepředu hnaný řemenem žejo, takže to to snad není. Že by hřeben?

Netrpěj E36ky na něco takovýho?
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#15 Příspěvek od Pavel H »

Jirka-328 píše:Tsk jsem to dolil, ty hrozný zvuky to dělat přestalo takže jsem byl rád, no ale kouknu pod auto a loužička.....
Takže jsem tam nalil po horní rysku, dojel z práce domů a hladina je na spodní rysce :evil:
O víkendu to zvednem a jsem zvědavej co tam na mě vybafne.... kua!

Kape to jakoby pod nádržkou, podotýkám nic jsem nepřelil.

kdyby to bylo čerpadlo tak to je vepředu hnaný řemenem žejo, takže to to snad není. Že by hřeben?

Netrpěj E36ky na něco takovýho?
Nejscasteji odchazi ta hadice u nardzky. Taky jsem to mel. Vymena a je to OK.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

Jirka-328 píše:Tsk jsem to dolil, ty hrozný zvuky to dělat přestalo takže jsem byl rád, no ale kouknu pod auto a loužička.....
Takže jsem tam nalil po horní rysku, dojel z práce domů a hladina je na spodní rysce :evil:
O víkendu to zvednem a jsem zvědavej co tam na mě vybafne.... kua!

Kape to jakoby pod nádržkou, podotýkám nic jsem nepřelil.

kdyby to bylo čerpadlo tak to je vepředu hnaný řemenem žejo, takže to to snad není. Že by hřeben?

Netrpěj E36ky na něco takovýho?
mě teče hadice od chladiče k čerpadlu, ale jen pár kapek za den, takže jednou za čas doleju a pohoda.
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#17 Příspěvek od Jirka-328 »

No tak kdyby to byla hadice tak bych se miloval.....
Spíš se bojim abych nemusel repasovat nebo schánět ten hřeben.

Jinak díky za rady, po víkendu budu chytřejší, tak sem hodim pokračování
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od JaraX »

hřeben podle mě těžko, ještě když to začlo tíct náhle. to bude ta hadica.
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#19 Příspěvek od Pavel H »

Jirka-328 píše:No tak kdyby to byla hadice tak bych se miloval.....
Spíš se bojim abych nemusel repasovat nebo schánět ten hřeben.

Jinak díky za rady, po víkendu budu chytřejší, tak sem hodim pokračování
No neboj, pokud to bude hadice tak te ta radost prejde az zjistis kolik stoji :-(
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#20 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

tipuju hadici od nadobky dolu, staci jen vymenit sponku za sk pasku...
“Ability is what you're capable of doing.”
Odpovědět