Ma nekdo rychlejsi reseni? Teplota venku je momentalne -26°C
tak mi zamrzla nafta :)
-
skautik
- Čestný člen
- Příspěvky: 4132
- Registrován: úte 17.01.2012 18:39
vcera rano jsem si delal prdel, ze asi ani v takove kose nenastartuju, teplomer venku prestal ukazovat na -20°C. No samozrejme jsem nenastartoval
uz druhej den mi stoji auto pred barakem a ted premyslim kam ho odtahnout do tepla
To jsou ty aditivovane nafty.
Ma nekdo rychlejsi reseni? Teplota venku je momentalne -26°C
Ma nekdo rychlejsi reseni? Teplota venku je momentalne -26°C
-
eko
- Registrovaný
- Příspěvky: 572
- Registrován: pon 04.04.2005 00:00
- Bydliště: -o-Brn-o-
-
JaraX
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
-
Baxon
- Registrovaný
- Příspěvky: 2225
- Registrován: pon 14.04.2003 00:00
- Bydliště: Bedřichov
- Klubové ID: 208
udělej to jako já, na zimu si kup prostě X5 4.4iskautik píše:vcera rano jsem si delal prdel, ze asi ani v takove kose nenastartuju, teplomer venku prestal ukazovat na -20°C. No samozrejme jsem nenastartovaluz druhej den mi stoji auto pred barakem a ted premyslim kam ho odtahnout do tepla
To jsou ty aditivovane nafty.
Ma nekdo rychlejsi reseni? Teplota venku je momentalne -26°C
-
marek26
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Zaserou trisky? Ja pouzivam Stopogel aj ten zasere trysky? Ja tankujem OMV Alpin diesel. Chces povedat ze u shelky Diesel V-power nie je len marketingovy trik? Nato si nepomyslel ze to moze byt nafta do kterej davaju tie prisady mozno podobne co si davame my ako bezny maly zakaznici v malych flaskach s tym rozdielom ze oni namixuju 500 hl a mi iba tu nasu malu nadrz? Nemoze to tak byt? Alebo sa absolutne mylim. Racej by som prijal tu druhu moznost, a to ze mozno maju prepracovanejsie tie prisady.JaraX píše:cau, ty prostredky urcite zabrani zamrzani nafty, ale zaserou trysky, radsi si kupte kvalitni naftu, ja beru jen na shëllce a Diesel V-power ma jeste snizenu teplotu tuhnuti.
-
Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Klubové ID: 200
-
MIKI
- Registrovaný
- Příspěvky: 668
- Registrován: úte 28.10.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 81
-
Speedy
- Čestný člen
- Příspěvky: 6815
- Registrován: ned 05.10.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 51
-
Pivson
- Registrovaný
- Příspěvky: 2587
- Registrován: stř 12.02.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 570
-
xsun
- Registrovaný
- Příspěvky: 1065
- Registrován: ned 27.06.2004 00:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 104
-
Misa
- Moderátor
- Příspěvky: 3384
- Registrován: pát 01.10.2004 00:00
- Bydliště: Střední Čechy
- Klubové ID: 62
-
major
- Registrovaný
- Příspěvky: 1117
- Registrován: stř 06.04.2005 00:00
- Bydliště: UL
- Klubové ID: 677
A tuhle informaci máš odkud? Nezlob se, ale pokud tomu moc nehovíš, tak takovéhle bejkárny nepiš.JaraX píše:cau, ty prostredky urcite zabrani zamrzani nafty, ale zaserou trysky, radsi si kupte kvalitni naftu, ja beru jen na shëllce a Diesel V-power ma jeste snizenu teplotu tuhnuti.
Pro ostatní na vysvětlenou.
V ČR, ale i v ostatních státech EU se dle norem a zákonů používá více druhů MN, u nás to jsou celkem čtyři druhy, které jsou mimo jiné odlišeny teplotou filtrovatelnosti(CFPP) a teplotou vypadávání parafínů (CP).
U nás v ČR je to takto:
MN třídy B(tzv.letní) se vyrábí v termínu 15.4-30.9 a CFPP je 0 C, CP se neudává
MN třídy D(tzv.přechodová) se vyrábí v termínu 1.10-15.11 a 1.3-14.4. a CFPP je -10 C, CP se neudává
MN třídy F(zimní) se vyrábí v termínu 16.11-28.2. a CFPP je -20 C, CP je -8 C
Dále se pak vyrábí při dlouhodobých venkovních teplotách překračujícíh cca -15 C ještě MN třídy 2(tzv.arktická) a ta má CFPP -32 C a CP -22 C
Ta poslední se ale vyrábí opravdu pouze při dlouho trvajícíh nízkých teplotách kdy je potvrzuje i předpověď počasí, zhruba tak 7-14 dní dopředu. Výroba je totiž nákladnější a v případě náhlého poklesu teplot by se z cenových důvodů neprodala.
CFPP znamená zhruba min teplotu při které je ještě MN schopna projít paliv. filtry vozidel.
CP je teplota při níž se z MN začnou vylučovat parafíny a MN se stává kalnou a plavou v ní takové bílé šlemy.
Pro majitele vozidel s přímím vstřikem(common rail,PD) je hlavně důležitá hodnota CP, neb již malé množství parafínu je schopno ucpat vstřikovače těchto motorů, které mají podstatně menší otvory než klasické atmosférické diesly a TD(TDS).
Zapomeňte na to, že MN při tankování obsahuje v případě třídy F dostatečné množství aditiv, tzv."zlepšovače tekutosti". Je to totiž značně nákladné a zvýšilo by to cenu MN a tedy i snížilo zisk . Některé společnosti samozřejmě něco používají (většinou petrolej
Tudíž jak už jsem to tu v minulosti psal, jenže vy jste hlavy skopové a nepamatujete si to,používejte "zlepšovače tekutosti". Vždy si před nastávající zimou kupte lahvičku zlepšovače tekutosti( ARAL má opravdu výtečný) a v případě nastávajícíh nízkých teplot ho aplikujte do nádrže. Ale POZOR, VŽDY PŘED TANKOVÁNÍM. Je to z důvodu kvalitního promisení aditiva s MN.
Já prostě v zimě přidávám aditivum před každým tankováním a mám už hodně let klid.
Ještě jedna věc: dejte si také pozor kam na noc stavíte auto pokud nemáte naaditivováno. I v případě, že venkovní teplota nedosáhne hraničních hodnot CFPP a CP MN ve vaší nádrži nemusíte, ráno nastartovat. Stačí když je venku třeba -14 a foukne sem tam vítr. V poryvu se totiž teplota vzduchu vlivem proudění místy rapidně snížuje. No a z -14 ,máte -25 až -30 a je po žížalkách. Takže parkovat v závětří. Fakt věřte, často toto řešíme u čerpaček, které mají nádrže nad zemí a stojí v otevřené krajině.
Jinak v případě nutnosti můžete do MN jako prostředek proti zamrzání použít i obyč. petrolej (asi tak do 20% obsahu).
Tak doufám, že to už chápete hadi
-
Vena
- Registrovaný
- Příspěvky: 557
- Registrován: čtv 05.06.2003 00:00
- Bydliště: Písek
- Klubové ID: 1809
-
xsun
- Registrovaný
- Příspěvky: 1065
- Registrován: ned 27.06.2004 00:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 104
-
major
- Registrovaný
- Příspěvky: 1117
- Registrován: stř 06.04.2005 00:00
- Bydliště: UL
- Klubové ID: 677
-
GeorgosAc
- Čestný člen
- Příspěvky: 12683
- Registrován: pát 28.01.2005 01:00
- Klubové ID: 117
nj.. ale ta nejezdi za 5l naftyBaxon píše:udělej to jako já, na zimu si kup prostě X5 4.4iskautik píše:vcera rano jsem si delal prdel, ze asi ani v takove kose nenastartuju, teplomer venku prestal ukazovat na -20°C. No samozrejme jsem nenastartovaluz druhej den mi stoji auto pred barakem a ted premyslim kam ho odtahnout do tepla
To jsou ty aditivovane nafty.
Ma nekdo rychlejsi reseni? Teplota venku je momentalne -26°C
-
mpacket
- Registrovaný
- Příspěvky: 84
- Registrován: ned 04.07.2004 00:00
- Bydliště: Znojmo
GeorgosAc píše:nj.. ale ta nejezdi za 5l naftyBaxon píše:udělej to jako já, na zimu si kup prostě X5 4.4iskautik píše:vcera rano jsem si delal prdel, ze asi ani v takove kose nenastartuju, teplomer venku prestal ukazovat na -20°C. No samozrejme jsem nenastartovaluz druhej den mi stoji auto pred barakem a ted premyslim kam ho odtahnout do tepla
To jsou ty aditivovane nafty.
Ma nekdo rychlejsi reseni? Teplota venku je momentalne -26°C
a 325 Tds jezdí za 5 litru nafty??? od kdy?? a jeste v zime...!
-
Rejchy
- Moderátor
- Příspěvky: 1746
- Registrován: úte 27.09.2005 00:00
- Bydliště: Červený Kostelec
- Klubové ID: 510
Baxon píše:udělej to jako já, na zimu si kup prostě X5 4.4iskautik píše:vcera rano jsem si delal prdel, ze asi ani v takove kose nenastartuju, teplomer venku prestal ukazovat na -20°C. No samozrejme jsem nenastartovaluz druhej den mi stoji auto pred barakem a ted premyslim kam ho odtahnout do tepla
To jsou ty aditivovane nafty.
Ma nekdo rychlejsi reseni? Teplota venku je momentalne -26°C
-
Pivson
- Registrovaný
- Příspěvky: 2587
- Registrován: stř 12.02.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 570
Bych to i zkousnulRejchy píše:Baxon píše:udělej to jako já, na zimu si kup prostě X5 4.4iskautik píše:vcera rano jsem si delal prdel, ze asi ani v takove kose nenastartuju, teplomer venku prestal ukazovat na -20°C. No samozrejme jsem nenastartovaluz druhej den mi stoji auto pred barakem a ted premyslim kam ho odtahnout do tepla
To jsou ty aditivovane nafty.
Ma nekdo rychlejsi reseni? Teplota venku je momentalne -26°CZnámej si taky předloni koupil na zimu X5 4,4,a potom si stěžoval že mu to žere 20l na sto
Ono to nebude tak hrozný, když budu šlapat na 2.5 tak jsem na tom pomalu stejně
