Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Čištění motoru a věcí kolem - TDS

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od JaraX »

čau, nedávno jsem sundal hadici od intercooleru na EGR ventilu a docela jsem se zděsil, všechny součásti vnitřku EGR ventilu byly silně zakarbonovaný a taky zaolejovaný, tak jsem řešil jestli to čistit nebo, tak jsem opatrně kousky vybral hadrem, ale jinak jsem to nechal tak, bojím se to škrabat šroubovakém aby se to pak neuvolnovalo a nešlo do válců. Předpokládám že stejně zanesený budou i ty hadice, trubky a hlavně IC, čistili jste to někdo nějak? Na co se mám ještě u starýho auta mrknout? asi bude potřeba nějak vyčistit sání. Vyměnil jsem všechny fitry, ted bych asi ještě měl olej v převodovce a diferáku, jakej doporučujete typ? Vůbec nevím co kde koupit. díky
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#2 Příspěvek od Maslista »

Tohle téma mně taky zajímá, ale spíš by mně zajímala příčina kde se tam ten svinčík bere.. že by turbo? ...
Dle mně by toto potrubí na straně za filtrem mělo být čisté...

Jinak čistit to asi nepůjde jinak než to celé dostat ven nalít např do IC rozpouštědlo např. arvu a pořádně propláchnout...

docela mně zajímají názory majitelů TDS.. :roll:
Jiras
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: čtv 02.12.2004 01:00
Bydliště: Jihlava

#3 Příspěvek od Jiras »

JaraX píše:čau, nedávno jsem sundal hadici od intercooleru na EGR ventilu a docela jsem se zděsil, všechny součásti vnitřku EGR ventilu byly silně zakarbonovaný a taky zaolejovaný, tak jsem řešil jestli to čistit nebo, tak jsem opatrně kousky vybral hadrem, ale jinak jsem to nechal tak, bojím se to škrabat šroubovakém aby se to pak neuvolnovalo a nešlo do válců. Předpokládám že stejně zanesený budou i ty hadice, trubky a hlavně IC, čistili jste to někdo nějak? Na co se mám ještě u starýho auta mrknout? asi bude potřeba nějak vyčistit sání. Vyměnil jsem všechny fitry, ted bych asi ještě měl olej v převodovce a diferáku, jakej doporučujete typ? Vůbec nevím co kde koupit. díky


Jestli chceš olej do diferáku, tak mám doma litr (nebo asi 0,95l :) ) předepsanýho ARALU, který BMW schválilo i do jejich samosvorů. Nedávno ho tu rozprodával Major a mě litr zbyl. Nechám ti ho za 400Kč.
Jinak si musiš zajet do BMW a koupit Castrol - cenově dražší. Jinde je správný olej téměř nesehnatelný (vlastní zkušenost).
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

Jiras píše:
JaraX píše:čau, nedávno jsem sundal hadici od intercooleru na EGR ventilu a docela jsem se zděsil, všechny součásti vnitřku EGR ventilu byly silně zakarbonovaný a taky zaolejovaný, tak jsem řešil jestli to čistit nebo, tak jsem opatrně kousky vybral hadrem, ale jinak jsem to nechal tak, bojím se to škrabat šroubovakém aby se to pak neuvolnovalo a nešlo do válců. Předpokládám že stejně zanesený budou i ty hadice, trubky a hlavně IC, čistili jste to někdo nějak? Na co se mám ještě u starýho auta mrknout? asi bude potřeba nějak vyčistit sání. Vyměnil jsem všechny fitry, ted bych asi ještě měl olej v převodovce a diferáku, jakej doporučujete typ? Vůbec nevím co kde koupit. díky


Jestli chceš olej do diferáku, tak mám doma litr (nebo asi 0,95l :) ) předepsanýho ARALU, který BMW schválilo i do jejich samosvorů. Nedávno ho tu rozprodával Major a mě litr zbyl. Nechám ti ho za 400Kč.
Jinak si musiš zajet do BMW a koupit Castrol - cenově dražší. Jinde je správný olej téměř nesehnatelný (vlastní zkušenost).


Zatím určitě ne, nejsou prachy.
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od psena »

Jiras píše:
JaraX píše:čau, nedávno jsem sundal hadici od intercooleru na EGR ventilu a docela jsem se zděsil, všechny součásti vnitřku EGR ventilu byly silně zakarbonovaný a taky zaolejovaný, tak jsem řešil jestli to čistit nebo, tak jsem opatrně kousky vybral hadrem, ale jinak jsem to nechal tak, bojím se to škrabat šroubovakém aby se to pak neuvolnovalo a nešlo do válců. Předpokládám že stejně zanesený budou i ty hadice, trubky a hlavně IC, čistili jste to někdo nějak? Na co se mám ještě u starýho auta mrknout? asi bude potřeba nějak vyčistit sání. Vyměnil jsem všechny fitry, ted bych asi ještě měl olej v převodovce a diferáku, jakej doporučujete typ? Vůbec nevím co kde koupit. díky


Jestli chceš olej do diferáku, tak mám doma litr (nebo asi 0,95l :) ) předepsanýho ARALU, který BMW schválilo i do jejich samosvorů. Nedávno ho tu rozprodával Major a mě litr zbyl. Nechám ti ho za 400Kč.
Jinak si musiš zajet do BMW a koupit Castrol - cenově dražší. Jinde je správný olej téměř nesehnatelný (vlastní zkušenost).


Neni ten olej zbytecny, kdyz nema samosvor?repektive je to vubec povoleny tam davat tento typ??
Jiras
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: čtv 02.12.2004 01:00
Bydliště: Jihlava

#6 Příspěvek od Jiras »

psena píše:
Jiras píše:
JaraX píše:čau, nedávno jsem sundal hadici od intercooleru na EGR ventilu a docela jsem se zděsil, všechny součásti vnitřku EGR ventilu byly silně zakarbonovaný a taky zaolejovaný, tak jsem řešil jestli to čistit nebo, tak jsem opatrně kousky vybral hadrem, ale jinak jsem to nechal tak, bojím se to škrabat šroubovakém aby se to pak neuvolnovalo a nešlo do válců. Předpokládám že stejně zanesený budou i ty hadice, trubky a hlavně IC, čistili jste to někdo nějak? Na co se mám ještě u starýho auta mrknout? asi bude potřeba nějak vyčistit sání. Vyměnil jsem všechny fitry, ted bych asi ještě měl olej v převodovce a diferáku, jakej doporučujete typ? Vůbec nevím co kde koupit. díky


Jestli chceš olej do diferáku, tak mám doma litr (nebo asi 0,95l :) ) předepsanýho ARALU, který BMW schválilo i do jejich samosvorů. Nedávno ho tu rozprodával Major a mě litr zbyl. Nechám ti ho za 400Kč.
Jinak si musiš zajet do BMW a koupit Castrol - cenově dražší. Jinde je správný olej téměř nesehnatelný (vlastní zkušenost).


Neni ten olej zbytecny, kdyz nema samosvor?repektive je to vubec povoleny tam davat tento typ??


Zbytečně dobrý do nesamosvoru asi je, ale za tu cenu asi nesežene ani horší schválené oleje. Podle Majora má tento olej schválení jak do BMW samosvorů tak nesamosvorů. Já ho tam mám taky.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

třeba tam mám samosvor, zatím jsem to nezkoumal.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

JaraX píše:třeba tam mám samosvor, zatím jsem to nezkoumal.


Jestli máš automat, tak tam ten samosvor nejspíš máš, jeslti máš ASC, tak ho tam nejspíš nemáš :-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od JaraX »

Speedy píše:
JaraX píše:třeba tam mám samosvor, zatím jsem to nezkoumal.


Jestli máš automat, tak tam ten samosvor nejspíš máš, jeslti máš ASC, tak ho tam nejspíš nemáš :-)


nemám automat ani ASC tak co ted?
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#10 Příspěvek od skautik Čestný člen »

JaraX píše:
Speedy píše:
JaraX píše:třeba tam mám samosvor, zatím jsem to nezkoumal.


Jestli máš automat, tak tam ten samosvor nejspíš máš, jeslti máš ASC, tak ho tam nejspíš nemáš :-)


nemám automat ani ASC tak co ted?


nemas s nejvetsi pravdepodobnosti :)
Dande
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: úte 06.01.2004 01:00

#11 Příspěvek od Dande »

Maslista píše:Tohle téma mně taky zajímá, ale spíš by mně zajímala příčina kde se tam ten svinčík bere.. že by turbo? ...
Dle mně by toto potrubí na straně za filtrem mělo být čisté...

Jinak čistit to asi nepůjde jinak než to celé dostat ven nalít např do IC rozpouštědlo např. arvu a pořádně propláchnout...

docela mně zajímají názory majitelů TDS.. :roll:


Olej a sračky budete mít všude až k ventilům,co se tady o tom psalo dělá to turbo tím že skrz něj prosakuje olej do sání,z čehož vyplívá jak psal Skautik přetěsnit mělo by to vyjít kolem 8k.
Hurdy
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: úte 15.02.2005 01:00

#12 Příspěvek od Hurdy »

Taky to mám zasviněné a je to tím,že rosí turbo co naplat na nové není a to přetěsnění taky palba co? :? čistit to snad nemá ani smysl,čistil jsem to a po 5000km to bylo zase zasrané.
Odpovědět