Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Jak je účinná klimatizace u BMW?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
cabadaj
Registrovaný
Příspěvky: 249
Registrován: pát 17.10.2003 00:00
Bydliště: Uherské Hradiště
Klubové ID: 68

#21 Příspěvek od cabadaj »

Když jsem koupil E36 tak se mi auto rosilo a chlazení skoro nefungovalo.
1. nechal jsem změřit tlak , bylo to v pohodě a zadarmo (původní náplň z roku 97)
2. smrdělo to - vyčištění a dezinfekce klimy za 700
3. strašně málo to foukalo - vysavačem jsem vyčistil pylový filtr

Teď mám v autě jak v mrazáku
MikeT
Registrovaný
Příspěvky: 246
Registrován: úte 13.07.2004 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od MikeT »

cabadaj píše:Když jsem koupil E36 tak se mi auto rosilo a chlazení skoro nefungovalo.
1. nechal jsem změřit tlak , bylo to v pohodě a zadarmo (původní náplň z roku 97)
2. smrdělo to - vyčištění a dezinfekce klimy za 700
3. strašně málo to foukalo - vysavačem jsem vyčistil pylový filtr

Teď mám v autě jak v mrazáku
Takže jsi náplň nemusel doplňovat, jenom jsi vyčistil ten filtr a začalo to chladit? Kde ti měřili ten tlak?
cabadaj
Registrovaný
Příspěvky: 249
Registrován: pát 17.10.2003 00:00
Bydliště: Uherské Hradiště
Klubové ID: 68

#23 Příspěvek od cabadaj »

špatně jsem to popsal . Ono to chladilo ale protože byl ucpaný filtr , tak to málo foukalo a nestíhalo vychladit auto . Tu klimu mi měřili v Uherském Hradišti . Je to firma s ledničkama a podobně . Prostě přišel k autu s nějakým jednoduchým měřákem a zjistil že tlak je v poho.
Po vyčištění toho filtru to byl rapidní rozdíl . Je to sice trochu jebačka ale za hodinu se to dá zvládnout .
MikeT
Registrovaný
Příspěvky: 246
Registrován: úte 13.07.2004 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od MikeT »

Hmm, tak to's měl kliku. Já mám filtr asi OK, ale málo náplně, tzn., že mi někudy utíká. :cry:
MIKI
Registrovaný
Příspěvky: 668
Registrován: úte 28.10.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 81
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od MIKI »

Chlapi reknete me kde najdu ten filltr........porad tak nejak nevim.... :roll:
MikeT
Registrovaný
Příspěvky: 246
Registrován: úte 13.07.2004 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od MikeT »

Musíš vymontovat kaslík atd. Už se tady o tom psalo, zkus to najít. Někdo to prej zmákne za 15 minut...
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Huska »

MikeT píše:Hmm, tak to's měl kliku. Já mám filtr asi OK, ale málo náplně, tzn., že mi někudy utíká. :cry:
Včera jsme opravili klimu. Ikdyž byla nedávno plněná tak v ní bylo málo náplně. Systémje těsný a nikde neuchází, přesto přes přetlakový ventil část utekla. Údajně se to stane když nefunguje ventilátor na chladiči (nám nefungolaly rychlosti ventilátoru...takový ten odpor či co :? ). Teď jsme to zapojili přímo na větší rychlost hned od začátku a rázem chladí tak jak má. Možná máš stejnou závadu a tato rada Ti pomůže.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
MikeT
Registrovaný
Příspěvky: 246
Registrován: úte 13.07.2004 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od MikeT »

Díky! Ten ventilátor má běžet pořád, když je zaplá klimačka? (Chci zkontrolovat, jestli je OK nebo KO.)
MikeT
Registrovaný
Příspěvky: 246
Registrován: úte 13.07.2004 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od MikeT »

Tak se mě rozběhne hned, jak zapnu klima. Takže asi vážně v háji náplň a někde díra :wacko:
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od darmon »

MikeT píše:Tak se mě rozběhne hned, jak zapnu klima. Takže asi vážně v háji náplň a někde díra :wacko:
spodek chladice nebo ventil na vysouseci, to jsou nejcastejsi mista kde baworum utika klima....
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Huska »

MikeT píše:Tak se mě rozběhne hned, jak zapnu klima. Takže asi vážně v háji náplň a někde díra :wacko:

Má se rozběhnout hned, ale po chvilce má zrychlit na větší rychlost. Nám právě nezrychlil a pořád běhal pouze na tu pomalejší a poak se kapalina " přehřála" a trochu utekla. Problém byl v té kostce na sahaře. Ted to máme rovnou zapojené na tu větší rychlost a vše OK.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
cabadaj
Registrovaný
Příspěvky: 249
Registrován: pát 17.10.2003 00:00
Bydliště: Uherské Hradiště
Klubové ID: 68

#32 Příspěvek od cabadaj »

MIKI píše:Chlapi reknete me kde najdu ten filltr........porad tak nejak nevim.... :roll:
Vymontovat kastlik i ten dekl pod nim . Potom oddělat vedení vzduchu a kryt toho filtru na levé strane tunelu a pak už jsi vlastně doma.
Možná bych to teď už zvládl za 15 minut ale napoprvé to trvalo přes hodinu .
MIKI
Registrovaný
Příspěvky: 668
Registrován: úte 28.10.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 81
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od MIKI »

cabadaj píše:
MIKI píše:Chlapi reknete me kde najdu ten filltr........porad tak nejak nevim.... :roll:
Vymontovat kastlik i ten dekl pod nim . Potom oddělat vedení vzduchu a kryt toho filtru na levé strane tunelu a pak už jsi vlastně doma.
Možná bych to teď už zvládl za 15 minut ale napoprvé to trvalo přes hodinu .
OK :!: Dikec :bigups:
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od darmon »

Huska píše:
MikeT píše:Tak se mě rozběhne hned, jak zapnu klima. Takže asi vážně v háji náplň a někde díra :wacko:

Má se rozběhnout hned, ale po chvilce má zrychlit na větší rychlost. Nám právě nezrychlil a pořád běhal pouze na tu pomalejší a poak se kapalina " přehřála" a trochu utekla. Problém byl v té kostce na sahaře. Ted to máme rovnou zapojené na tu větší rychlost a vše OK.
tohle je nesmysl, klima bezi na pomalou rychlost vetraku naporad, v motoru jsou dve rele, jedno spina pomalou rychlost bud klimou nebo kdyz teplota v chladici vyleze na 91, druhy spina kdyz teplota v chladici vyleze na 99. Kdyz vodejde ta kostka na vrtuli tak to na pomalou nejde vubec ale az pak na rychlou. Ta kostka je totiz prachobycejnej odpor kterej zarizuje pomaly otacky (a rad odchazi) protoze to je odpor muze odejit jen dvouma zpusobama, proste se spali a obvod je prerusenej a nikdy to pomalu nepujde, nebo se zkratuje (to si nedokazu dost dobre predstavit) a pak se to na obe rychlosti chova stejne = na rychlou.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Huska »

darmon píše:
Huska píše:
MikeT píše:Tak se mě rozběhne hned, jak zapnu klima. Takže asi vážně v háji náplň a někde díra :wacko:

Má se rozběhnout hned, ale po chvilce má zrychlit na větší rychlost. Nám právě nezrychlil a pořád běhal pouze na tu pomalejší a poak se kapalina " přehřála" a trochu utekla. Problém byl v té kostce na sahaře. Ted to máme rovnou zapojené na tu větší rychlost a vše OK.
tohle je nesmysl, klima bezi na pomalou rychlost vetraku naporad, v motoru jsou dve rele, jedno spina pomalou rychlost bud klimou nebo kdyz teplota v chladici vyleze na 91, druhy spina kdyz teplota v chladici vyleze na 99. Kdyz vodejde ta kostka na vrtuli tak to na pomalou nejde vubec ale az pak na rychlou. Ta kostka je totiz prachobycejnej odpor kterej zarizuje pomaly otacky (a rad odchazi) protoze to je odpor muze odejit jen dvouma zpusobama, proste se spali a obvod je prerusenej a nikdy to pomalu nepujde, nebo se zkratuje (to si nedokazu dost dobre predstavit) a pak se to na obe rychlosti chova stejne = na rychlou.
Vždyt jsem psal že na větší rychlost se zapíná až později :wink: jen jsem nevěděl ty teploty. To co jsi napsal má logiku a smysl, ale v praxi nám to tak nefungovalo běželo to pořád na pomalou. Ted to máme napojeno mimo tu kostku napřímo na větší rychlost a vše je OK.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od darmon »

Huska píše:
darmon píše:
Huska píše:
Má se rozběhnout hned, ale po chvilce má zrychlit na větší rychlost. Nám právě nezrychlil a pořád běhal pouze na tu pomalejší a poak se kapalina " přehřála" a trochu utekla. Problém byl v té kostce na sahaře. Ted to máme rovnou zapojené na tu větší rychlost a vše OK.
tohle je nesmysl, klima bezi na pomalou rychlost vetraku naporad, v motoru jsou dve rele, jedno spina pomalou rychlost bud klimou nebo kdyz teplota v chladici vyleze na 91, druhy spina kdyz teplota v chladici vyleze na 99. Kdyz vodejde ta kostka na vrtuli tak to na pomalou nejde vubec ale az pak na rychlou. Ta kostka je totiz prachobycejnej odpor kterej zarizuje pomaly otacky (a rad odchazi) protoze to je odpor muze odejit jen dvouma zpusobama, proste se spali a obvod je prerusenej a nikdy to pomalu nepujde, nebo se zkratuje (to si nedokazu dost dobre predstavit) a pak se to na obe rychlosti chova stejne = na rychlou.
Vždyt jsem psal že na větší rychlost se zapíná až později :wink: jen jsem nevěděl ty teploty. To co jsi napsal má logiku a smysl, ale v praxi nám to tak nefungovalo běželo to pořád na pomalou. Ted to máme napojeno mimo tu kostku napřímo na větší rychlost a vše je OK.
no za optimalnich podminek by to rychlou vubec dat nemelo a nemelo by to na ni bezet dlouho, bawory maj chlazeni dobry a spis to znaci jinej prichazejici problem. To ze vam to bezelo jen na pomalou proste nedava logiku. (resp dava, ale v ten moment nebyl rozmrdanej odpor, nybrz cidlo na chladici, ale takhle rozbity jsem ho nevidel, co sem vzdy videl a co jsem mel na autech ja, tak dycky odesel takovym zpusobem ze nespinal vubec.)
Odpovědět