Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Docela dost to plave.....

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#1 Příspěvek od Jirka-328 »

Mám takovej problém, na horší silnici nebo na i třeba malinko vyjetejch kolejích mi to strhává auto jaxviňa. Vyměnil jsem silenbloky na předku a je to lepší, vůle zmizela, ale furt nic moc. Jasný že to dělaj široký gumy / 225/50-16 / , ale otec má na Laguně 225/45-17 a uplně vpoho.
Má silnější posilovač to jo ale stejně.....

Když třeba ve 140kmh předjíždím auto tak už nemám pocit sucha a bezpečí. Ovšem na nový silnici je řízení bombastický....

Gumy mám nafouklý normálně / P 2.4 , Z 2.7 / , tlumiče, péra a stabilizátory Eibach OK

Nevim co s tím, ale myslim že by pomohlo vyměnit kola za větší. 225/50-16 mám nazutý na 7palc. ráfku a to se mi zdá kámen úrazu. Je to ale origo rozměr na to auto.... tak nevím. Chtěl bych zkusit 225/45-17 na 8 nebo 8.5 palci


Co vy na to ? Máte stím zkušenosti?
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Klubové ID: 7
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od patras Čestný člen »

Jirka-328 píše:Mám takovej problém, na horší silnici nebo na i třeba malinko vyjetejch kolejích mi to strhává auto jaxviňa. Vyměnil jsem silenbloky na předku a je to lepší, vůle zmizela, ale furt nic moc. Jasný že to dělaj široký gumy / 225/50-16 / , ale otec má na Laguně 225/45-17 a uplně vpoho.
Má silnější posilovač to jo ale stejně.....

Když třeba ve 140kmh předjíždím auto tak už nemám pocit sucha a bezpečí. Ovšem na nový silnici je řízení bombastický....

Gumy mám nafouklý normálně / P 2.4 , Z 2.7 / , tlumiče, péra a stabilizátory Eibach OK

Nevim co s tím, ale myslim že by pomohlo vyměnit kola za větší. 225/50-16 mám nazutý na 7palc. ráfku a to se mi zdá kámen úrazu. Je to ale origo rozměr na to auto.... tak nevím. Chtěl bych zkusit 225/45-17 na 8 nebo 8.5 palci


Co vy na to ? Máte stím zkušenosti?
jj kdyz tam dam v zime 195/65/R15 tak se jezdi nadherne i po horsi silnici, jakmile v lete prezuju na 235/45/R17 - 215/45/R17 tak auto plave a drzi se koleji :)
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#3 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

myslim, ze je potreba rozlisit 2 terminy a sice "plave" a "drzi se koleji"... pokud ti plave i zadek, vselijak odskakuje do stran a pod, tak je a) spatne geometrie vzadu b) dead silentbloky zadnich ramen c) spatne pneu /zborcenej bok/
pokud to plave porad /tzn. i na rovny silnici, pri blbnuti s volantem/, tak to muze bejt tim uzkym rafkem a sirokyma pneu s velkou vyskou... bejt tebou, zkusim si od nekoho v okoli pujcit napr. 215/45r17 na 7,5 rafku, pripadne 225/45r17 na 8 rafku, pak to musi bejt motokara... jinak 215/45r17 na 8 rafku v kolejich vubec netahnou :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6974
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#4 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

no nebo taky tlumiče v pí.....
mayklmaykl
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 24.07.2003 00:00

#5 Příspěvek od mayklmaykl »

hele mam to to same na e34ce a dela mi to kloubek na tyči řízení,vůle spodních ramen a tím pádem blbá geometrie...na všechno jednou dojde:-)) aspon je to vetsi adrenalin.skoukni nápravu mam tam235/17/45 a kdyz se to opře drží to až moc prestava bejt prdel- na zimnich 195/15/65 je to centrifuga:-))
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#6 Příspěvek od Jirka-328 »

Geometrii mi dělal bokem známý v BMW. Počkal jsem si u toho a prej uplně v pohodě. Nový auta by prej záviděli. Tlumuče mám dobrý, zadek drží, neodskakuje ani náhodou. To bych musel letět po tankodromu....
Silentbloky na předním rameni jsem měnil, co jsem si ale všiml, maličko mi při sundaným silentbloku hrkalo levý přední kolo - ten spodní čep se asi pomalu loučí....

Ty kola bych rád zkusil....
Jo a můžou to dělat gumy? Myslim tím že to jsou nějaký HANKOOK. Sice rychlostní index ZR, ale Korea....
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#7 Příspěvek od Jirka-328 »

PLS HELP :? :? :?
Dande
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: úte 06.01.2004 01:00
Klubové ID: 54

#8 Příspěvek od Dande »

Mas stejny ET na obou napravach.Ja mel vzadu ET 13 a ve predu kolem 25.To bylo loveni auta po silnici ted mam vsude 35 a OK.
martinm3
Registrovaný
Příspěvky: 775
Registrován: čtv 15.04.2004 00:00
Bydliště: South Čechy
Klubové ID: 92
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od martinm3 »

Mám úplně stejnej problém a dělá to levé přední rameno!
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#10 Příspěvek od Jirka-328 »

Co konkrétně je na tom rameni v háji? Není to jenom ten spodní čep? Když jsem měnil silenbloky tak jsem zkoušel hrkat s kolama a levý mi trošku hrkalo. Může to bejt i tím?
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#11 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Jirka-328 píše:Co konkrétně je na tom rameni v háji? Není to jenom ten spodní čep? Když jsem měnil silenbloky tak jsem zkoušel hrkat s kolama a levý mi trošku hrkalo. Může to bejt i tím?
jo, klidně to tím bejt může. A taky si zkontroluj ty klouby na tahlech rizeni, co jsou pod manzetama. Zvedni auto a chyt ten kloubek do ruky a at nekdo 2. ti zahyba s volantem.
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#12 Příspěvek od Jirka-328 »

Dande píše:Mas stejny ET na obou napravach.Ja mel vzadu ET 13 a ve predu kolem 25.To bylo loveni auta po silnici ted mam vsude 35 a OK.
Kola mám origo BMW co byly koupený s autem

To řízení zkusim, ale že by tam byla vůle se mi nezdá, na kloudný silnici to nedělá ani kdybych jezdil slalom.....

A ten čep - myslim že jde přelisovat..... ne?
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#13 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Jirka-328 píše: A ten čep - myslim že jde přelisovat..... ne?
Jo, čepy lze na předním rameni přelisovat. Dělal jsem si to doma a v pohodě.
stva
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Nová Včelnice

#14 Příspěvek od stva »

Mám na levý straně vůli v čepu (na konci ramene) a podobné příznaky. Na rovný silnici pohoda (zatáčky, rovinky - super). Ale když najedu rychlejc levým kolem na podélnou díru (třeba od náklaďáku vymačkanou kolej), tak mi to ustřelí doleva. Za mokra je to ještě větší vopruz.
V nebližší době ho hodlám vyměnil.
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#15 Příspěvek od Jirka-328 »

stva píše:Mám na levý straně vůli v čepu (na konci ramene) a podobné příznaky. Na rovný silnici pohoda (zatáčky, rovinky - super). Ale když najedu rychlejc levým kolem na podélnou díru (třeba od náklaďáku vymačkanou kolej), tak mi to ustřelí doleva. Za mokra je to ještě větší vopruz.
V nebližší době ho hodlám vyměnil.
Jo to by odpovídalo.... ani to nemusej bejt koleje, stačí jenom malinko podélně zvlněná silnice // minikoleje :) //
No tak to vidím na ten čep..... do háje, mám na tom ani ne měsíc geometrii přímo z BMW a teď mě to čeká znova.....
Kolik stojí řádově ten čep? Tušim že něco kolem 700,- ale nevim jestli si to nepletu s něčím jiným...
Geometrie je po výměně asi nutná co??? Nebo ne?
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Klubové ID: 7
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od patras Čestný člen »

Jirka-328 píše:
stva píše:Mám na levý straně vůli v čepu (na konci ramene) a podobné příznaky. Na rovný silnici pohoda (zatáčky, rovinky - super). Ale když najedu rychlejc levým kolem na podélnou díru (třeba od náklaďáku vymačkanou kolej), tak mi to ustřelí doleva. Za mokra je to ještě větší vopruz.
V nebližší době ho hodlám vyměnil.
Jo to by odpovídalo.... ani to nemusej bejt koleje, stačí jenom malinko podélně zvlněná silnice // minikoleje :) //
No tak to vidím na ten čep..... do háje, mám na tom ani ne měsíc geometrii přímo z BMW a teď mě to čeká znova.....
Kolik stojí řádově ten čep? Tušim že něco kolem 700,- ale nevim jestli si to nepletu s něčím jiným...
Geometrie je po výměně asi nutná co??? Nebo ne?
me stal i s vymenou 900 a geometrie nutna je, jestli ji mas ted udelanou na spatnej cep :) se divim ze to v bmw nepoznali :D
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
stva
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Nová Včelnice

#17 Příspěvek od stva »

Jirka-328 píše:
stva píše:Mám na levý straně vůli v čepu (na konci ramene) a podobné příznaky. Na rovný silnici pohoda (zatáčky, rovinky - super). Ale když najedu rychlejc levým kolem na podélnou díru (třeba od náklaďáku vymačkanou kolej), tak mi to ustřelí doleva. Za mokra je to ještě větší vopruz.
V nebližší době ho hodlám vyměnil.
Jo to by odpovídalo.... ani to nemusej bejt koleje, stačí jenom malinko podélně zvlněná silnice // minikoleje :) //
No tak to vidím na ten čep..... do háje, mám na tom ani ne měsíc geometrii přímo z BMW a teď mě to čeká znova.....
Kolik stojí řádově ten čep? Tušim že něco kolem 700,- ale nevim jestli si to nepletu s něčím jiným...
Geometrie je po výměně asi nutná co??? Nebo ne?
Co jsem se na webu koukal, tak orig. čep stojí necelých 800,-. Od jiných firem vyrábějící díly řízení a závěsů je to o něco míň. Na nejnižší cenu jsem zatím narazil u AutoKelly - 617,-. (http://www.autokelly.cz/eshop.php)
Má-li někdo nějaký další tip, sem s ním.

Po výměně vytlučenýho čepu za nový by to asi chtělo zkotrolovat geometrii. Vzláš?, když ji máš seřízenou se špatným čepem. Spíš mě zaráží, že v servisu (a navíc "lepším") před nastavení geometrie nezkotrolujou, zda čepy nemají vůle či řízení a závěsy nejsou nějak poškozeny.
Ikdyž mám vlastní zkušenost: Kdysi mi na jednom autě v servisu dělali PAL-test. A protože se mi to pořád nezdálo, tak jsem potom doma přišel na to, že v rozdělovači je vyběhaný ložisko držící natáčecí kontakt přerušovače. Takže ten kontakt samovolně lítal v rozmezí asi jednoho milimetru. Přesto, že odtrh i předstih byl tak při každým zápalu jiný, servisman zapalování "seřídil" a ani se nezmínil, že by něco potřebovalo opravit.
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#18 Příspěvek od Jirka-328 »

Geometrii mi sice dělali v BMW ale jenom ji, a tak trochu bokem....
Když si koupim jenom ten čep, jaký je postup výměny? Potřebuju na to nějaký speciální nářadí? Čím dostat starej ven a jak tam dostat ten novej? Co se všechno musí sundat?
Přílohy
přední_náprava_.jpg
přední_náprava_.jpg (80.98 KiB) Zobrazeno 1837 x
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Klubové ID: 7
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od patras Čestný člen »

stva píše:Mám na levý straně vůli v čepu (na konci ramene) a podobné příznaky. Na rovný silnici pohoda (zatáčky, rovinky - super). Ale když najedu rychlejc levým kolem na podélnou díru (třeba od náklaďáku vymačkanou kolej), tak mi to ustřelí doleva. Za mokra je to ještě větší vopruz.
V nebližší době ho hodlám vyměnil.
apropo :) konecne dalsi reagujici compacter :) :) uz jsme 3
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
stva
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Nová Včelnice

#20 Příspěvek od stva »

Už jsem se koukal do "chytré" knížky ("Jak na to"), která mi před pár dny dorazila domů, a tam se praví, že "rameno nelze rozebírat a že se při vytlučených čepech mění celé" 8O . Jenže nejen podle ETK (viz. předchozí obrázek) jdou u E36 čepy na ramenech měnit. Tak mi připadá, že ta "chytrá" knížka zas tak chytrá asi nebude. :? Nebo neumím číst.
Takže tam popisujou pouze sundání celého ramene a o výměně čepů tak není ani ň. Při sundavání ramena pak taky oddělávají i čep nápravy (co drží náboj kola) od teleskopu. Nevím, ale to mi připadá zbytečné. Myslím, že by rameno mělo jít vyndat samostatně. A možná, že by mohl jít vyměnit čep i na nesundaném rameni (kdyby se na vniřním čepu a gumovým silentbloku vyhnulo dolů...). Ikdyž, jestli je čep v rameni nalisovaný, tak asi na sundaným rameni půjde vyměnit líp.

To by nám mohl popsat někdo, kdo to už dělal.
Odpovědět