Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Docela dost to plave.....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 494
- Registrován: úte 08.06.2004 00:00
- Bydliště: Pardubicko
- Klubové ID: 73
Mám takovej problém, na horší silnici nebo na i třeba malinko vyjetejch kolejích mi to strhává auto jaxviňa. Vyměnil jsem silenbloky na předku a je to lepší, vůle zmizela, ale furt nic moc. Jasný že to dělaj široký gumy / 225/50-16 / , ale otec má na Laguně 225/45-17 a uplně vpoho.
Má silnější posilovač to jo ale stejně.....
Když třeba ve 140kmh předjíždím auto tak už nemám pocit sucha a bezpečí. Ovšem na nový silnici je řízení bombastický....
Gumy mám nafouklý normálně / P 2.4 , Z 2.7 / , tlumiče, péra a stabilizátory Eibach OK
Nevim co s tím, ale myslim že by pomohlo vyměnit kola za větší. 225/50-16 mám nazutý na 7palc. ráfku a to se mi zdá kámen úrazu. Je to ale origo rozměr na to auto.... tak nevím. Chtěl bych zkusit 225/45-17 na 8 nebo 8.5 palci
Co vy na to ? Máte stím zkušenosti?
Má silnější posilovač to jo ale stejně.....
Když třeba ve 140kmh předjíždím auto tak už nemám pocit sucha a bezpečí. Ovšem na nový silnici je řízení bombastický....
Gumy mám nafouklý normálně / P 2.4 , Z 2.7 / , tlumiče, péra a stabilizátory Eibach OK
Nevim co s tím, ale myslim že by pomohlo vyměnit kola za větší. 225/50-16 mám nazutý na 7palc. ráfku a to se mi zdá kámen úrazu. Je to ale origo rozměr na to auto.... tak nevím. Chtěl bych zkusit 225/45-17 na 8 nebo 8.5 palci
Co vy na to ? Máte stím zkušenosti?
-
patras
- Čestný člen
- Příspěvky: 7095
- Registrován: pát 02.05.2003 00:00
- Bydliště: Náchod
- Klubové ID: 7
- Kontaktovat uživatele:
jj kdyz tam dam v zime 195/65/R15 tak se jezdi nadherne i po horsi silnici, jakmile v lete prezuju na 235/45/R17 - 215/45/R17 tak auto plave a drzi se kolejiJirka-328 píše:Mám takovej problém, na horší silnici nebo na i třeba malinko vyjetejch kolejích mi to strhává auto jaxviňa. Vyměnil jsem silenbloky na předku a je to lepší, vůle zmizela, ale furt nic moc. Jasný že to dělaj široký gumy / 225/50-16 / , ale otec má na Laguně 225/45-17 a uplně vpoho.
Má silnější posilovač to jo ale stejně.....
Když třeba ve 140kmh předjíždím auto tak už nemám pocit sucha a bezpečí. Ovšem na nový silnici je řízení bombastický....
Gumy mám nafouklý normálně / P 2.4 , Z 2.7 / , tlumiče, péra a stabilizátory Eibach OK
Nevim co s tím, ale myslim že by pomohlo vyměnit kola za větší. 225/50-16 mám nazutý na 7palc. ráfku a to se mi zdá kámen úrazu. Je to ale origo rozměr na to auto.... tak nevím. Chtěl bych zkusit 225/45-17 na 8 nebo 8.5 palci
Co vy na to ? Máte stím zkušenosti?

BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
myslim, ze je potreba rozlisit 2 terminy a sice "plave" a "drzi se koleji"... pokud ti plave i zadek, vselijak odskakuje do stran a pod, tak je a) spatne geometrie vzadu b) dead silentbloky zadnich ramen c) spatne pneu /zborcenej bok/
pokud to plave porad /tzn. i na rovny silnici, pri blbnuti s volantem/, tak to muze bejt tim uzkym rafkem a sirokyma pneu s velkou vyskou... bejt tebou, zkusim si od nekoho v okoli pujcit napr. 215/45r17 na 7,5 rafku, pripadne 225/45r17 na 8 rafku, pak to musi bejt motokara... jinak 215/45r17 na 8 rafku v kolejich vubec netahnou
pokud to plave porad /tzn. i na rovny silnici, pri blbnuti s volantem/, tak to muze bejt tim uzkym rafkem a sirokyma pneu s velkou vyskou... bejt tebou, zkusim si od nekoho v okoli pujcit napr. 215/45r17 na 7,5 rafku, pripadne 225/45r17 na 8 rafku, pak to musi bejt motokara... jinak 215/45r17 na 8 rafku v kolejich vubec netahnou

“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv 24.07.2003 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 494
- Registrován: úte 08.06.2004 00:00
- Bydliště: Pardubicko
- Klubové ID: 73
Geometrii mi dělal bokem známý v BMW. Počkal jsem si u toho a prej uplně v pohodě. Nový auta by prej záviděli. Tlumuče mám dobrý, zadek drží, neodskakuje ani náhodou. To bych musel letět po tankodromu....
Silentbloky na předním rameni jsem měnil, co jsem si ale všiml, maličko mi při sundaným silentbloku hrkalo levý přední kolo - ten spodní čep se asi pomalu loučí....
Ty kola bych rád zkusil....
Jo a můžou to dělat gumy? Myslim tím že to jsou nějaký HANKOOK. Sice rychlostní index ZR, ale Korea....
Silentbloky na předním rameni jsem měnil, co jsem si ale všiml, maličko mi při sundaným silentbloku hrkalo levý přední kolo - ten spodní čep se asi pomalu loučí....
Ty kola bych rád zkusil....
Jo a můžou to dělat gumy? Myslim tím že to jsou nějaký HANKOOK. Sice rychlostní index ZR, ale Korea....
jo, klidně to tím bejt může. A taky si zkontroluj ty klouby na tahlech rizeni, co jsou pod manzetama. Zvedni auto a chyt ten kloubek do ruky a at nekdo 2. ti zahyba s volantem.Jirka-328 píše:Co konkrétně je na tom rameni v háji? Není to jenom ten spodní čep? Když jsem měnil silenbloky tak jsem zkoušel hrkat s kolama a levý mi trošku hrkalo. Může to bejt i tím?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 494
- Registrován: úte 08.06.2004 00:00
- Bydliště: Pardubicko
- Klubové ID: 73
Kola mám origo BMW co byly koupený s autemDande píše:Mas stejny ET na obou napravach.Ja mel vzadu ET 13 a ve predu kolem 25.To bylo loveni auta po silnici ted mam vsude 35 a OK.
To řízení zkusim, ale že by tam byla vůle se mi nezdá, na kloudný silnici to nedělá ani kdybych jezdil slalom.....
A ten čep - myslim že jde přelisovat..... ne?
Mám na levý straně vůli v čepu (na konci ramene) a podobné příznaky. Na rovný silnici pohoda (zatáčky, rovinky - super). Ale když najedu rychlejc levým kolem na podélnou díru (třeba od náklaďáku vymačkanou kolej), tak mi to ustřelí doleva. Za mokra je to ještě větší vopruz.
V nebližší době ho hodlám vyměnil.
V nebližší době ho hodlám vyměnil.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 494
- Registrován: úte 08.06.2004 00:00
- Bydliště: Pardubicko
- Klubové ID: 73
Jo to by odpovídalo.... ani to nemusej bejt koleje, stačí jenom malinko podélně zvlněná silnice // minikolejestva píše:Mám na levý straně vůli v čepu (na konci ramene) a podobné příznaky. Na rovný silnici pohoda (zatáčky, rovinky - super). Ale když najedu rychlejc levým kolem na podélnou díru (třeba od náklaďáku vymačkanou kolej), tak mi to ustřelí doleva. Za mokra je to ještě větší vopruz.
V nebližší době ho hodlám vyměnil.

No tak to vidím na ten čep..... do háje, mám na tom ani ne měsíc geometrii přímo z BMW a teď mě to čeká znova.....
Kolik stojí řádově ten čep? Tušim že něco kolem 700,- ale nevim jestli si to nepletu s něčím jiným...
Geometrie je po výměně asi nutná co??? Nebo ne?
-
patras
- Čestný člen
- Příspěvky: 7095
- Registrován: pát 02.05.2003 00:00
- Bydliště: Náchod
- Klubové ID: 7
- Kontaktovat uživatele:
me stal i s vymenou 900 a geometrie nutna je, jestli ji mas ted udelanou na spatnej cepJirka-328 píše:Jo to by odpovídalo.... ani to nemusej bejt koleje, stačí jenom malinko podélně zvlněná silnice // minikolejestva píše:Mám na levý straně vůli v čepu (na konci ramene) a podobné příznaky. Na rovný silnici pohoda (zatáčky, rovinky - super). Ale když najedu rychlejc levým kolem na podélnou díru (třeba od náklaďáku vymačkanou kolej), tak mi to ustřelí doleva. Za mokra je to ještě větší vopruz.
V nebližší době ho hodlám vyměnil.//
No tak to vidím na ten čep..... do háje, mám na tom ani ne měsíc geometrii přímo z BMW a teď mě to čeká znova.....
Kolik stojí řádově ten čep? Tušim že něco kolem 700,- ale nevim jestli si to nepletu s něčím jiným...
Geometrie je po výměně asi nutná co??? Nebo ne?


BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Co jsem se na webu koukal, tak orig. čep stojí necelých 800,-. Od jiných firem vyrábějící díly řízení a závěsů je to o něco míň. Na nejnižší cenu jsem zatím narazil u AutoKelly - 617,-. (http://www.autokelly.cz/eshop.php)Jirka-328 píše:Jo to by odpovídalo.... ani to nemusej bejt koleje, stačí jenom malinko podélně zvlněná silnice // minikolejestva píše:Mám na levý straně vůli v čepu (na konci ramene) a podobné příznaky. Na rovný silnici pohoda (zatáčky, rovinky - super). Ale když najedu rychlejc levým kolem na podélnou díru (třeba od náklaďáku vymačkanou kolej), tak mi to ustřelí doleva. Za mokra je to ještě větší vopruz.
V nebližší době ho hodlám vyměnil.//
No tak to vidím na ten čep..... do háje, mám na tom ani ne měsíc geometrii přímo z BMW a teď mě to čeká znova.....
Kolik stojí řádově ten čep? Tušim že něco kolem 700,- ale nevim jestli si to nepletu s něčím jiným...
Geometrie je po výměně asi nutná co??? Nebo ne?
Má-li někdo nějaký další tip, sem s ním.
Po výměně vytlučenýho čepu za nový by to asi chtělo zkotrolovat geometrii. Vzláš?, když ji máš seřízenou se špatným čepem. Spíš mě zaráží, že v servisu (a navíc "lepším") před nastavení geometrie nezkotrolujou, zda čepy nemají vůle či řízení a závěsy nejsou nějak poškozeny.
Ikdyž mám vlastní zkušenost: Kdysi mi na jednom autě v servisu dělali PAL-test. A protože se mi to pořád nezdálo, tak jsem potom doma přišel na to, že v rozdělovači je vyběhaný ložisko držící natáčecí kontakt přerušovače. Takže ten kontakt samovolně lítal v rozmezí asi jednoho milimetru. Přesto, že odtrh i předstih byl tak při každým zápalu jiný, servisman zapalování "seřídil" a ani se nezmínil, že by něco potřebovalo opravit.
-
patras
- Čestný člen
- Příspěvky: 7095
- Registrován: pát 02.05.2003 00:00
- Bydliště: Náchod
- Klubové ID: 7
- Kontaktovat uživatele:
apropostva píše:Mám na levý straně vůli v čepu (na konci ramene) a podobné příznaky. Na rovný silnici pohoda (zatáčky, rovinky - super). Ale když najedu rychlejc levým kolem na podélnou díru (třeba od náklaďáku vymačkanou kolej), tak mi to ustřelí doleva. Za mokra je to ještě větší vopruz.
V nebližší době ho hodlám vyměnil.



BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Už jsem se koukal do "chytré" knížky ("Jak na to"), která mi před pár dny dorazila domů, a tam se praví, že "rameno nelze rozebírat a že se při vytlučených čepech mění celé"
. Jenže nejen podle ETK (viz. předchozí obrázek) jdou u E36 čepy na ramenech měnit. Tak mi připadá, že ta "chytrá" knížka zas tak chytrá asi nebude.
Nebo neumím číst.
Takže tam popisujou pouze sundání celého ramene a o výměně čepů tak není ani ň. Při sundavání ramena pak taky oddělávají i čep nápravy (co drží náboj kola) od teleskopu. Nevím, ale to mi připadá zbytečné. Myslím, že by rameno mělo jít vyndat samostatně. A možná, že by mohl jít vyměnit čep i na nesundaném rameni (kdyby se na vniřním čepu a gumovým silentbloku vyhnulo dolů...). Ikdyž, jestli je čep v rameni nalisovaný, tak asi na sundaným rameni půjde vyměnit líp.
To by nám mohl popsat někdo, kdo to už dělal.


Takže tam popisujou pouze sundání celého ramene a o výměně čepů tak není ani ň. Při sundavání ramena pak taky oddělávají i čep nápravy (co drží náboj kola) od teleskopu. Nevím, ale to mi připadá zbytečné. Myslím, že by rameno mělo jít vyndat samostatně. A možná, že by mohl jít vyměnit čep i na nesundaném rameni (kdyby se na vniřním čepu a gumovým silentbloku vyhnulo dolů...). Ikdyž, jestli je čep v rameni nalisovaný, tak asi na sundaným rameni půjde vyměnit líp.
To by nám mohl popsat někdo, kdo to už dělal.