Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
webasto - Prosím o radu starML, All, fx, Snejk.......
Zdravím vás.
Předem říkám, že jsem tu přečetl snad vše o webastech, ale nikdy se nikam nedošlo.
Trápím se už několikátý víkend s příhřevem.
Moje starý webasto umřelo na řj. Sice komunikuje přes INPu i přes webasto thermo test, ale stále ukazuje teplotu 125°C. Teplotní čidlo jsem chtěl vyměnit, ale nikdo kdo by ho byl schopný dodat v čr už asi není.
Takže jsem koupil (zatím ho mám tedy pujčený) druhý z bouranýho auta. Jenže jsem ho dokázal spustit pouze jednou přes INPU. Od té doby nic.
Nažhaví a "spadne" do chlazení. Chyba stále stejná.
GLOW PLUG FLAME DETECTOR
Dal jsem tedy ŘJ na to moje topení, protože má podle jednotky nahřáto pouze cca 128 hodin (to pujčený přes 450) a je uvnitř jako nový.
Žhaví rychleji, ale jak se dostane teplota k 1100°C , tak to zase spadne a spustí se dochlazování. Chyba v jednotce stejná.
Pumpička, pokud ji pustím přes INPu, tak jede.
Ještě se mi ukládá chyba do jednotky klimy.
Má někdo tušení čím to může být?
Otázka pro All-a: Jaká je šance opravit tu moji starou jednotku? Když jsem to teplotní čidlo odpojil, tak se teplota změnila na asi 250°C, takže jednotka "nějak" pracuje a možná by jí opravdu stačilo jen jiný snímač.
Děkuji všem za odpovědi.
Předem říkám, že jsem tu přečetl snad vše o webastech, ale nikdy se nikam nedošlo.
Trápím se už několikátý víkend s příhřevem.
Moje starý webasto umřelo na řj. Sice komunikuje přes INPu i přes webasto thermo test, ale stále ukazuje teplotu 125°C. Teplotní čidlo jsem chtěl vyměnit, ale nikdo kdo by ho byl schopný dodat v čr už asi není.
Takže jsem koupil (zatím ho mám tedy pujčený) druhý z bouranýho auta. Jenže jsem ho dokázal spustit pouze jednou přes INPU. Od té doby nic.
Nažhaví a "spadne" do chlazení. Chyba stále stejná.
GLOW PLUG FLAME DETECTOR
Dal jsem tedy ŘJ na to moje topení, protože má podle jednotky nahřáto pouze cca 128 hodin (to pujčený přes 450) a je uvnitř jako nový.
Žhaví rychleji, ale jak se dostane teplota k 1100°C , tak to zase spadne a spustí se dochlazování. Chyba v jednotce stejná.
Pumpička, pokud ji pustím přes INPu, tak jede.
Ještě se mi ukládá chyba do jednotky klimy.
Má někdo tušení čím to může být?
Otázka pro All-a: Jaká je šance opravit tu moji starou jednotku? Když jsem to teplotní čidlo odpojil, tak se teplota změnila na asi 250°C, takže jednotka "nějak" pracuje a možná by jí opravdu stačilo jen jiný snímač.
Děkuji všem za odpovědi.
- Přílohy
-
- Chyba uložená v klimatizaci.
- topeni chyba - klima.jpg (45.58 KiB) Zobrazeno 2851 x
-
- Chyba webasta.
- webasto 28.jpg (49.09 KiB) Zobrazeno 2851 x
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Z toho výše jsem pochopil, že Webasto chytne a má snahu běžet, ale potom se hoření vypne a proběhne cyklus dochlazení. Jako problém vidím tu teplotu 125°C, protože maximální teplota kapaliny, na kterou to smí ohřát je okolo 85°C. To znamená, že se Ti to přehřeje. Přehřeje se to proto, že ta voda ve Webastu necirkuluje, tj.:horan píše:Sice komunikuje přes INPu i přes webasto thermo test, ale stále ukazuje teplotu 125°C. Teplotní čidlo jsem chtěl vyměnit, ale nikdo kdo by ho byl schopný dodat v čr už asi není.
Žhaví rychleji, ale jak se dostane teplota k 1100°C ..
- asi nefunguje to oběhové čerpadlo, které je součástí Webasta, nebo
- jsou hadice skřípnuté nebo něčím ucpané

Setkal jsem se s oběma případy u svého bývalého vozu. Jako první jsem vyměnil spálené oběhové čerpadlo, protože neběželo. Po výměně to mělo divný zvuk a kapalině se moc proudit nechtělo - rozebral jsem hadice pod filtrem klimatizace před řidičem (e39), vedle nádržky na brzdovou kapalinu. Jedna hadice byla na profouknutí přicpaná. Po prošťouchnutí drátem vypadl kousíček bílého plastu - možná zbytek lopatky vodního čerpadla. Po roce mi to oběhové čerpadlo shořelo znova. Z důvodu poruchy ŘJ Webasta totiž čerpadlo běželo neustále, jakmile se zapnul klíček. To je jasné, že shořet muselo. Následovala oprava Webasta ve firmě Kübelbeck ve Weidenu. Ta firma má pobočku i v Karlových Varech. Pokud potřebuješ konkrétní náhradní díl, tak kontaktuj tuto firmu http://www.autosip.cz/ .
Mám také jednu otázku - s jakým interface si Ti podařilo rozchodit program Webasto thermo test?
-
Jendix
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Klubové ID: 1838
- Kontaktovat uživatele:
Aktuálně mám u e61 podobný problem. Webasto mi přestalo fungovat už loni, pak jsem ho nechal přes inpu odblokovat, chvíli jelo, ale jen jako příhřev při jízdě (po nastartování přes dálkáč se hned po chvíli vypunulo).
Taky jsem si o tom něco přečet a v mém případě je pravděpodobně chyba min. v oběhovém čerpadle.
I když né identický, ale podobný čerpadlo se nechá koupit na Ebay (v jedné diskuzi jsem četl že by mělo jít použít):
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40
Mám i tenhle návod, je bohužel německy, ale třeba ti to pomůže. Taky se na to chystám kolem vánoc kouknout.
http://www.edisk.cz/stahni/90794/Webast ... .66KB.html
Taky jsem si o tom něco přečet a v mém případě je pravděpodobně chyba min. v oběhovém čerpadle.
I když né identický, ale podobný čerpadlo se nechá koupit na Ebay (v jedné diskuzi jsem četl že by mělo jít použít):
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40
Mám i tenhle návod, je bohužel německy, ale třeba ti to pomůže. Taky se na to chystám kolem vánoc kouknout.
http://www.edisk.cz/stahni/90794/Webast ... .66KB.html
starML: právě že ta teplota 125°C je tam stále, i když mi jednotka leží na ponku. Hodnota odporu čidla se nemění. U druhé jednotky se hodnota mění i když na to čidla třeba dýchnu. Teoreticky by stačilo vyměnit čidlo, ale nevím kde ho vzít.
K tvé otázce.
Kabel jsem použil k-line od místního člena (teď nevím jméno). Je modrý, připojení USB.
Verze programu: Webasto Thermo test 2002 V2.07
Na webastu pin 2 připojit na pin 15 na kabelu.
Samozřejmě na webastu + a -
Dále na kabelu pin 4 a 5 = kostra
Kabel pin 16 = +
No a pak jsem v programu spustil automatické hledání.
Tuším že ho to našlo překvapivě v Thermo top BMW nebo jak tam byla ta možnost.
Výsledek pak vypadá nějak takhle.
K tvé otázce.
Kabel jsem použil k-line od místního člena (teď nevím jméno). Je modrý, připojení USB.
Verze programu: Webasto Thermo test 2002 V2.07
Na webastu pin 2 připojit na pin 15 na kabelu.
Samozřejmě na webastu + a -
Dále na kabelu pin 4 a 5 = kostra
Kabel pin 16 = +
No a pak jsem v programu spustil automatické hledání.
Tuším že ho to našlo překvapivě v Thermo top BMW nebo jak tam byla ta možnost.
Výsledek pak vypadá nějak takhle.
- Přílohy
-
- Chyby jednotka
- chyby jpg.jpg (87.6 KiB) Zobrazeno 2810 x
Jendix: No já mám aktuálně dvě webasta. Zkoušel jsem na nich přehazovat jednotky, ale žádná změna. Pumpa jak vodní, tak nafty i dmychadlo je bez vady. Na ebay se dá koupit i řídící jednotka na e39, ale nemám pořád jistotu, že mi nová jednotka pomůže. Netuším proč se ho povedlo jednou spustit, asi dvě minuty jelo. Pak ho inpa vypnula ( asi nějaký časový omezení) bez chyby. Pak se mi to už nepovedlo.
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Pokud to čidlo ukazuje 125 stupňů a diagnostika Thermotop ukazuje přerušené vedení, tak to čidlo je po smrti. Náhradní zkus získat u http://www.autosip.cz/ . Nebo to čidlo přemontuj z toho druhého topení. Teď je Webasto zablokované, musíš na cca 15 vteřin vytáhnout pojistku F47(15A) vzadu v kufru. Tím se provede odblokování ŘJ Webasta a zase ho s INPA nakopneš.

S tím USB interface jsem to pochopil, na Pin2 Webasta se přivede K-Line z pinu konektoru (15) OBD-2. Jenže se musí sundat ten plastový podblatník a kuchnout konektor přímo u topení. Já to zkoušel přes diagnostické zásuvky, ale tudy jsem se nespojil. To bych se musel vohnout k tomu blatníku
.

S tím USB interface jsem to pochopil, na Pin2 Webasta se přivede K-Line z pinu konektoru (15) OBD-2. Jenže se musí sundat ten plastový podblatník a kuchnout konektor přímo u topení. Já to zkoušel přes diagnostické zásuvky, ale tudy jsem se nespojil. To bych se musel vohnout k tomu blatníku
To druhý topení není ještě moje a kuchat ho s nejistým výsledkem se mi moc nechce.
Ještě zkusím to špatný čidlo cvaknout a propojit ho káblíkem s tím druhým čidlem. Tím bych oblbnul jednotku a pokusím se to spustit. Pojistku vyndávat netřeba. Webasta mám na stole. No a k podběhu se ještě ohnu
No jednou se ohnout budeš muset, pak si tam doděláš konektor, káblík vyvedeš někam k motoru a příště už kostru lámat nemusíš.
Ještě zkusím to špatný čidlo cvaknout a propojit ho káblíkem s tím druhým čidlem. Tím bych oblbnul jednotku a pokusím se to spustit. Pojistku vyndávat netřeba. Webasta mám na stole. No a k podběhu se ještě ohnu
No jednou se ohnout budeš muset, pak si tam doděláš konektor, káblík vyvedeš někam k motoru a příště už kostru lámat nemusíš.
-
Snejk
- Registrovaný
- Příspěvky: 3118
- Registrován: sob 17.06.2006 00:00
- Klubové ID: 2166
- Kontaktovat uživatele:
to cidlo odpajej z te dobre a dej misto toho spatnyho.. v nejhorsim ho vratis.. to je bezna zavada... to jestli je webasto zablokovane pro prehrati v inpe vidis...
to ze to zhavi a pak vyhodi chybu zhavicky dela casto spatny (praskly) zhavici kolik ktery se dik tomu nazhavi mnohem rychleji a ukazuje blbej odpor... jednotka si ten kolik velmi hlida... zkus jiny kolik..
to ze to zhavi a pak vyhodi chybu zhavicky dela casto spatny (praskly) zhavici kolik ktery se dik tomu nazhavi mnohem rychleji a ukazuje blbej odpor... jednotka si ten kolik velmi hlida... zkus jiny kolik..
Zdravím,
žhavička slouží zároveň taky jako snímač plamene, takže jestli ti diagnostika píše závadu GLOW PLUG FLAME DETECTOR tak je buď špatná žhavička a nebo ŘJ topení a na ní je nedílnou součástí také snímač teploty (naletován). Topení opravuji již dlouho a dokážou občas pěkně pozlobit. Odpor žhavičky za studena je 0,30 -0,33 Ω a neměla by se zkoušet proudem.
žhavička slouží zároveň taky jako snímač plamene, takže jestli ti diagnostika píše závadu GLOW PLUG FLAME DETECTOR tak je buď špatná žhavička a nebo ŘJ topení a na ní je nedílnou součástí také snímač teploty (naletován). Topení opravuji již dlouho a dokážou občas pěkně pozlobit. Odpor žhavičky za studena je 0,30 -0,33 Ω a neměla by se zkoušet proudem.
pekarik: no tak je možný že jsem ji popravil. Při posledním pokusu o nažhavení (po testu s připojením na proud) hlásila jednotka že je v komoře cca 500°C a teplota neklesala ani když spustila chlazení.
U tebe by se dala najít nějaká dobrá žhavička a snímač teploty? Samozřejmě ne zadarmo. Nějak se chci vyhnout nákupu nových ne zrovna levných dílů, když je ta šance že to pojede malá.
U tebe by se dala najít nějaká dobrá žhavička a snímač teploty? Samozřejmě ne zadarmo. Nějak se chci vyhnout nákupu nových ne zrovna levných dílů, když je ta šance že to pojede malá.
Nechci malovat čerta na zeď, ale z vlastní zkušenosti si myslím, že bude v háji spíš ŘJ, kterou už jsem měnil mockrát a zatím se mi jí nikdy nepovedlo opravit, snímač teploty bych tady z nějaké starší jednotky měl a samozřejmě i všechny ostatní díly až na ŘJ, protože BMW má svojí jináč naprogramovanou jednotku, která nelze zaměnit protože by nekomunikoval s autem a jestli se nepletu tak BMW ji dodává pouze jako celé topení, ale nevím to určitě.
pekarik: tak bych od tebe rád odkoupil čidlo a ten kolík. Ta "pujčená" jednotka by měla byt OK když před tydnem jednou zatopila. No a ta moje po výměně čidla bude snad taky ok. Byl tam studenej spoj na napájení. To jsem už opravil a teď ještě vyměnit ten snimač. Čidlo mělo pořád stejný odpor, i když jsem ho zahříval, takže je nefunkční.
All: uvidím jak dopadnu jak vyměním ten kolík a pokud to nepojede, tak ti ji pošlu. Díky za nabídku
All: uvidím jak dopadnu jak vyměním ten kolík a pokud to nepojede, tak ti ji pošlu. Díky za nabídku
