Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

webasto - Prosím o radu starML, All, fx, Snejk.......

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#1 Příspěvek od horan »

Zdravím vás.
Předem říkám, že jsem tu přečetl snad vše o webastech, ale nikdy se nikam nedošlo.
Trápím se už několikátý víkend s příhřevem.
Moje starý webasto umřelo na řj. Sice komunikuje přes INPu i přes webasto thermo test, ale stále ukazuje teplotu 125°C. Teplotní čidlo jsem chtěl vyměnit, ale nikdo kdo by ho byl schopný dodat v čr už asi není.
Takže jsem koupil (zatím ho mám tedy pujčený) druhý z bouranýho auta. Jenže jsem ho dokázal spustit pouze jednou přes INPU. Od té doby nic.
Nažhaví a "spadne" do chlazení. Chyba stále stejná.
GLOW PLUG FLAME DETECTOR
Dal jsem tedy ŘJ na to moje topení, protože má podle jednotky nahřáto pouze cca 128 hodin (to pujčený přes 450) a je uvnitř jako nový.
Žhaví rychleji, ale jak se dostane teplota k 1100°C , tak to zase spadne a spustí se dochlazování. Chyba v jednotce stejná.
Pumpička, pokud ji pustím přes INPu, tak jede.

Ještě se mi ukládá chyba do jednotky klimy.


Má někdo tušení čím to může být?


Otázka pro All-a: Jaká je šance opravit tu moji starou jednotku? Když jsem to teplotní čidlo odpojil, tak se teplota změnila na asi 250°C, takže jednotka "nějak" pracuje a možná by jí opravdu stačilo jen jiný snímač.


Děkuji všem za odpovědi.
Přílohy
Chyba uložená v klimatizaci.
Chyba uložená v klimatizaci.
topeni chyba - klima.jpg (45.58 KiB) Zobrazeno 2843 x
Chyba webasta.
Chyba webasta.
webasto 28.jpg (49.09 KiB) Zobrazeno 2843 x
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2456
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

horan píše:Sice komunikuje přes INPu i přes webasto thermo test, ale stále ukazuje teplotu 125°C. Teplotní čidlo jsem chtěl vyměnit, ale nikdo kdo by ho byl schopný dodat v čr už asi není.
Žhaví rychleji, ale jak se dostane teplota k 1100°C ..
Z toho výše jsem pochopil, že Webasto chytne a má snahu běžet, ale potom se hoření vypne a proběhne cyklus dochlazení. Jako problém vidím tu teplotu 125°C, protože maximální teplota kapaliny, na kterou to smí ohřát je okolo 85°C. To znamená, že se Ti to přehřeje. Přehřeje se to proto, že ta voda ve Webastu necirkuluje, tj.:
- asi nefunguje to oběhové čerpadlo, které je součástí Webasta, nebo
- jsou hadice skřípnuté nebo něčím ucpané

Obrázek

Setkal jsem se s oběma případy u svého bývalého vozu. Jako první jsem vyměnil spálené oběhové čerpadlo, protože neběželo. Po výměně to mělo divný zvuk a kapalině se moc proudit nechtělo - rozebral jsem hadice pod filtrem klimatizace před řidičem (e39), vedle nádržky na brzdovou kapalinu. Jedna hadice byla na profouknutí přicpaná. Po prošťouchnutí drátem vypadl kousíček bílého plastu - možná zbytek lopatky vodního čerpadla. Po roce mi to oběhové čerpadlo shořelo znova. Z důvodu poruchy ŘJ Webasta totiž čerpadlo běželo neustále, jakmile se zapnul klíček. To je jasné, že shořet muselo. Následovala oprava Webasta ve firmě Kübelbeck ve Weidenu. Ta firma má pobočku i v Karlových Varech. Pokud potřebuješ konkrétní náhradní díl, tak kontaktuj tuto firmu http://www.autosip.cz/ .

Mám také jednu otázku - s jakým interface si Ti podařilo rozchodit program Webasto thermo test?
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Jendix »

Aktuálně mám u e61 podobný problem. Webasto mi přestalo fungovat už loni, pak jsem ho nechal přes inpu odblokovat, chvíli jelo, ale jen jako příhřev při jízdě (po nastartování přes dálkáč se hned po chvíli vypunulo).

Taky jsem si o tom něco přečet a v mém případě je pravděpodobně chyba min. v oběhovém čerpadle.



I když né identický, ale podobný čerpadlo se nechá koupit na Ebay (v jedné diskuzi jsem četl že by mělo jít použít):

http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40



Mám i tenhle návod, je bohužel německy, ale třeba ti to pomůže. Taky se na to chystám kolem vánoc kouknout.

http://www.edisk.cz/stahni/90794/Webast ... .66KB.html
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#4 Příspěvek od horan »

starML: právě že ta teplota 125°C je tam stále, i když mi jednotka leží na ponku. Hodnota odporu čidla se nemění. U druhé jednotky se hodnota mění i když na to čidla třeba dýchnu. Teoreticky by stačilo vyměnit čidlo, ale nevím kde ho vzít.


K tvé otázce.
Kabel jsem použil k-line od místního člena (teď nevím jméno). Je modrý, připojení USB.

Verze programu: Webasto Thermo test 2002 V2.07
Na webastu pin 2 připojit na pin 15 na kabelu.
Samozřejmě na webastu + a -
Dále na kabelu pin 4 a 5 = kostra
Kabel pin 16 = +
No a pak jsem v programu spustil automatické hledání.
Tuším že ho to našlo překvapivě v Thermo top BMW nebo jak tam byla ta možnost.

Výsledek pak vypadá nějak takhle.
Přílohy
Chyby jednotka
Chyby jednotka
chyby jpg.jpg (87.6 KiB) Zobrazeno 2802 x
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#5 Příspěvek od horan »

Jendix: No já mám aktuálně dvě webasta. Zkoušel jsem na nich přehazovat jednotky, ale žádná změna. Pumpa jak vodní, tak nafty i dmychadlo je bez vady. Na ebay se dá koupit i řídící jednotka na e39, ale nemám pořád jistotu, že mi nová jednotka pomůže. Netuším proč se ho povedlo jednou spustit, asi dvě minuty jelo. Pak ho inpa vypnula ( asi nějaký časový omezení) bez chyby. Pak se mi to už nepovedlo.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2456
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Pokud to čidlo ukazuje 125 stupňů a diagnostika Thermotop ukazuje přerušené vedení, tak to čidlo je po smrti. Náhradní zkus získat u http://www.autosip.cz/ . Nebo to čidlo přemontuj z toho druhého topení. Teď je Webasto zablokované, musíš na cca 15 vteřin vytáhnout pojistku F47(15A) vzadu v kufru. Tím se provede odblokování ŘJ Webasta a zase ho s INPA nakopneš.

Obrázek

S tím USB interface jsem to pochopil, na Pin2 Webasta se přivede K-Line z pinu konektoru (15) OBD-2. Jenže se musí sundat ten plastový podblatník a kuchnout konektor přímo u topení. Já to zkoušel přes diagnostické zásuvky, ale tudy jsem se nespojil. To bych se musel vohnout k tomu blatníku :D .
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#7 Příspěvek od horan »

To druhý topení není ještě moje a kuchat ho s nejistým výsledkem se mi moc nechce.
Ještě zkusím to špatný čidlo cvaknout a propojit ho káblíkem s tím druhým čidlem. Tím bych oblbnul jednotku a pokusím se to spustit. Pojistku vyndávat netřeba. Webasta mám na stole. No a k podběhu se ještě ohnu :lol: :lol: :lol:
No jednou se ohnout budeš muset, pak si tam doděláš konektor, káblík vyvedeš někam k motoru a příště už kostru lámat nemusíš.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#8 Příspěvek od horan »

Nebo je nějaká možnost jak tam dostat elektrický příhřev? Mám to na E46 a je to absolutně bezudržbové..... Myslím, že by to vyřešilo spoustu problémů. Sice by nebyla možnost předehřátí auta, ale ta teď jaksi taky není. :roll:
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Snejk »

to cidlo odpajej z te dobre a dej misto toho spatnyho.. v nejhorsim ho vratis.. to je bezna zavada... to jestli je webasto zablokovane pro prehrati v inpe vidis...
to ze to zhavi a pak vyhodi chybu zhavicky dela casto spatny (praskly) zhavici kolik ktery se dik tomu nazhavi mnohem rychleji a ukazuje blbej odpor... jednotka si ten kolik velmi hlida... zkus jiny kolik..
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#10 Příspěvek od horan »

Měl jsem žhavičku vyndanou. Vypadá neporušeně. Žhaví pěkně od špičky, ale správnou hodnotu odporu neznám.
Ach jo. To je alchymie.
pekarik
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Tábor

#11 Příspěvek od pekarik »

Zdravím,
žhavička slouží zároveň taky jako snímač plamene, takže jestli ti diagnostika píše závadu GLOW PLUG FLAME DETECTOR tak je buď špatná žhavička a nebo ŘJ topení a na ní je nedílnou součástí také snímač teploty (naletován). Topení opravuji již dlouho a dokážou občas pěkně pozlobit. Odpor žhavičky za studena je 0,30 -0,33 Ω a neměla by se zkoušet proudem.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#12 Příspěvek od horan »

pekarik: no tak je možný že jsem ji popravil. Při posledním pokusu o nažhavení (po testu s připojením na proud) hlásila jednotka že je v komoře cca 500°C a teplota neklesala ani když spustila chlazení.
U tebe by se dala najít nějaká dobrá žhavička a snímač teploty? Samozřejmě ne zadarmo. Nějak se chci vyhnout nákupu nových ne zrovna levných dílů, když je ta šance že to pojede malá.
pekarik
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Tábor

#13 Příspěvek od pekarik »

Nechci malovat čerta na zeď, ale z vlastní zkušenosti si myslím, že bude v háji spíš ŘJ, kterou už jsem měnil mockrát a zatím se mi jí nikdy nepovedlo opravit, snímač teploty bych tady z nějaké starší jednotky měl a samozřejmě i všechny ostatní díly až na ŘJ, protože BMW má svojí jináč naprogramovanou jednotku, která nelze zaměnit protože by nekomunikoval s autem a jestli se nepletu tak BMW ji dodává pouze jako celé topení, ale nevím to určitě.
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#14 Příspěvek od all »

Pošli mi SZ, napíšu ti tam adresu, jednotka i čidlo teploty opravit lze ;-)
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#15 Příspěvek od horan »

pekarik: tak bych od tebe rád odkoupil čidlo a ten kolík. Ta "pujčená" jednotka by měla byt OK když před tydnem jednou zatopila. No a ta moje po výměně čidla bude snad taky ok. Byl tam studenej spoj na napájení. To jsem už opravil a teď ještě vyměnit ten snimač. Čidlo mělo pořád stejný odpor, i když jsem ho zahříval, takže je nefunkční.

All: uvidím jak dopadnu jak vyměním ten kolík a pokud to nepojede, tak ti ji pošlu. Díky za nabídku :wink:
pekarik
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Tábor

#16 Příspěvek od pekarik »

Pokud by jsi jel okolo Tábora tak dej vědět a můžeme se domluvit. Dost jezdím po Čechách tak by jsme se mohli domluvit i jinde, tak dej kdyštak vědět.
all jak chceš opravovat čidlo teploty, když se jedná vlastně o termistor?
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#17 Příspěvek od horan »

Tak to bohužel neklapne. :cry:
V Táboře a okolí jsem byl naposledy před 4 lety. Já jsem ze Znojma a v nejbližší době se do čech nechystám. Šlo by to hodit do bublinkový obálky kdyby si měl cestu na poštu?
Děkuji.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od JaraX »

tak co, už topíš?
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#19 Příspěvek od all »

vadné čidlo teploty se dá jednoduše opravit :-D výměnou ;-)
dej to do obálky a někomu kdo se tomu věnuje to pošli a uvidíš ;-)
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#20 Příspěvek od horan »

Netopim. Cidlo vymeneno, uz ukazovalo dobre, ale stejne se nedokazalo rozjet. Zacalo zhavit a po chvilce, kdy se teplota dostala nekam k 600℃ to spadlo a zacalo chladit. Svicka taky byla nova. Uz jsem to vzdal. Nevyhral jsem nervy v bingu abych si je nicil.
Kazdopadne diky vsem za rady.
Odpovědět