Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

530d kouří, hodně nafty.... co s tím???

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě
Klubové ID: 3244

#1 Příspěvek od actcz »

Ahoj, mám problém se svou 530d 142kW...
jak jsem již psal, dostala se mi voda do oleje... takže, hlava dolu, pro jistotu ji nechat srovnat (i když to bylo asi jen těsněním) a potom všechno zase zpět. Ale po nastartování to hrozně kouří, je to takový černý kouř, hodně nedobře spálený nafty... čím to může být???

Je to už po nastartování a potom je to stejné...
Je tu nějaké nastavování čerpadla??? Vždyˇje to common rail...

Zkoušel jsem:

- odpojit váhu vzduchu - žádný efekt
- zkusit druhou sadu vstřiků - pořád stejný
- reset vštřiků - nic
- kontrola rozvodů - jsou snad dobře

filtry nové, (mimo separátoru) ten půjde až po asi 500km, při výměně oleje...


Díky Ady
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#2 Příspěvek od beny-maser »

s rozvodama si musíš být jistý na 100% jinak se budeš točit v kruhu
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě
Klubové ID: 3244

#3 Příspěvek od actcz »

OK, nemám teda orig. přípravky, ale nastavuje se to jen na pravítko... tak snad dobrý...

Kdyby někdo měl orig. přípravky k zapůjčení, bylo by to super... To by pak bylo na 100% ;-)

Napadají mne nějaké podtlaky, čidla, hadičky apod :-(

....
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#4 Příspěvek od Teddy »

turbo tlačí co má? Diagnostika?
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#5 Příspěvek od bibikuba »

pokud neni chod motoru pravidelný popř.jsou slyšet ventily hledal bych problém v rozvodech.Na BMW jsem rozvody ještě nedělal ale tohle co popisuješ vypadá na rozvody o zub či dva mimo.Hodně napoví pokud jsou slyšet třeba po mírném přidání plynu ventily..Popř.jestli je čerpadlo stejně jako u TDS teda že na klínku tak je docela možný že se klínek střihnul a je malinko jinde.Ještě jsem svoje 530d nekuchal ale je to tak všeobecná rada :wink:
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#6 Příspěvek od beny-maser »

Teddy píše:turbo tlačí co má? Diagnostika?
jojo málo vzduchu to je dobrá rada,změřit tlak v sání,pokud to nemá tolik vzduchu kolik má bude to hulit
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě
Klubové ID: 3244

#7 Příspěvek od actcz »

na volnoběh přece turbo nedává....

... nebo jo??? příjde mi, jak kdyby tam šlo málo vzduchu.... :-(

Dnes to píchnu na diag a uvidím....
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#8 Příspěvek od Teddy »

Turbo tlačí pořád.
Já mam hadici takovou tvrdší. Při lehkym přidání plynu cítím, jak mi hadice okamžitě tvrdne v ruce.

Takhle ale zjistíš prdlačku. Tohle se měří diagnostikou, nebo tlakoměrem. Ideálně načíst live data. Měla by tam bejt vidět hodnota požadovanýho a hodnota skutečnýho tlaku.

Ale třeba na volnoběh by to podle mě i bez turba hulit nemělo.
sklenus
Registrovaný
Příspěvky: 180
Registrován: ned 19.12.2010 01:00
Bydliště: Brno/SR

#9 Příspěvek od sklenus »

teraz sa s tým hodne hrám tak sem pridám svoje poznatky

na volnobehu ukazujú life data správne 995mbarov ( v našich končinách) čiže mierny podtlak, turbo začína prifukovať neskôr, až cca od 1500 otáčok a potom už sa rozbieha riadne, ale na neutráli to nezmeriaš poriadne, treba pod záťažou

čo sa týka CR čerpadla, niekde som čítal, že sa musí nastavovať, aj keď je to CR a malo by to proste iba natlačiť rampu tak ho hold treba správne nastaviť s rozvodmi, hľadal by som chybu tam

potom pokontroluj konektory všetky či sú zapojené a čisté, kontakt sprej pomôže

inak pridám jednu skúsenosť na S 320, známi si dal kartón do mriežky a nejak mu to vcuclo aj cez vzduchový filter a seklo sa to na sieťke váhy vzduchu a motor v núdzáku a dymiloooo, takže by som sa pozrel aj na vzduchovod
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě
Klubové ID: 3244

#10 Příspěvek od actcz »

vzduchovod je čistej....
předtím mi to vůbec nekouřilo... jen při plným... a to pak padalo do nouzáku :-(

pořád si myslím, že tam je buď hodně nafty, nebo málo vzduchu...
... ale co dál... hodím na to INPu A napíšu sem co mi vypsala...

... nějaký další postřeh??? Co má ještě na to vliv??? čidla, senzory, podtlaky a pod....

díky...
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#11 Příspěvek od bibikuba »

na volnoběžný otáčky to moc vzduchu nepotřebuje,to můžeš klidně vyloučit-musel bys leda mít ucpané sání,čím víc otáček tím víc vzduchu-pokud je málo tak to špatně spaluje-viz tvůj problém.pokud ti to ale dělá od volnoběhu tak hledej problém jinde..Jinak předpokládám že jsi motor nechal po opravě hlavy proběhnout-nespálené palivo ve válcích,vlivem toho třeba nespálený bordel ve výfuku atd..
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě
Klubové ID: 3244

#12 Příspěvek od actcz »

no jo, ale to by snad trvalo jen chvíli... já už to měl nastartovaný stokrát :-( no. tolikrát ne, ale na volnoběh to jen tak vrčelo asi 5minut v tahu...
to by mělo stačit.. ne???
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě
Klubové ID: 3244

#13 Příspěvek od actcz »

Fotky z INPy, prosím o komentáře....
Přílohy
E39_chyby1.JPG
E39_chyby1.JPG (102.39 KiB) Zobrazeno 219 x
E39_chyby2.JPG
E39_chyby2.JPG (104.5 KiB) Zobrazeno 219 x
E39_chyby3.JPG
E39_chyby3.JPG (104.93 KiB) Zobrazeno 219 x
E39_chyby4.JPG
E39_chyby4.JPG (102.81 KiB) Zobrazeno 219 x
E39_chyby5.JPG
E39_chyby5.JPG (117.99 KiB) Zobrazeno 219 x
E39_chyby6.JPG
E39_chyby6.JPG (94.88 KiB) Zobrazeno 219 x
E39_chyby7.JPG
E39_chyby7.JPG (96.56 KiB) Zobrazeno 219 x
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#14 Příspěvek od ardo »

asi bych začal schánět vstřiky :wink:
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě
Klubové ID: 3244

#15 Příspěvek od actcz »

to jsou ty moje :-D ty dva, co jsou v pytli vyměnim... právě že to zkouším rozchodit na věci, na které to jezdilo :-D
... ale nechodí to ani tak, jak to chodilo :-( :cry: :ja_nic:
sklenus
Registrovaný
Příspěvky: 180
Registrován: ned 19.12.2010 01:00
Bydliště: Brno/SR

#16 Příspěvek od sklenus »

píše ti váhu vzduchu a málo vzduchu, si si itý, že je váha OK

ďalej máš prestavený voľnobeh, aj ja som to mal, v DIS sa dá umelo zdvihnúť, m57 by mal mať max volnobeh okolo 870, ty mas 850, zhruba ako som mal ja a mal by byt 750 rpm

tie vstreky zahod, a daj tam dobre, nikdy to nenastavis s vadnou sucastou

tu vahu skus potom odpojit a uvidis co to spravi, ale tie vtreky von
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě
Klubové ID: 3244

#17 Příspěvek od actcz »

Ok, zkusím jinou váhu, přehodím ty dva vstřiky... co dál???
Naistaluju DIS a pokud to půjde, zdvihnu volnoběh....
Odpovědět