Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Tds mechanické čerpadlo

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
HIDEN
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: ned 24.01.2010 01:00

#1 Příspěvek od HIDEN »

Zdarec borci, je mi jasný že to tady už řešilo hafo lidí ale nějak mi nefunguje hledání :(. No ale chtěl jsem se zeptat co všechno je potřeba na předělání z El . čerpadla na mechanické u motoru tds. A jak na to. Mám 34ku . Popřípadě kdyby jste někdo věděl o nějakým slušným mechanickým čerpadlu tak sem sním. :)
BMWAK
Registrovaný
Příspěvky: 612
Registrován: stř 17.12.2003 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od BMWAK »

ne že bych si byl na 100% jistej ale myslím že na TDS mechanický čerpadlo nedostaneš :-)
to šlo u starých 2,4td který se původně dělali s manuálním čerpadlem..
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#3 Příspěvek od Lucifer »

Dostaneš to tam no problémo. Prohodíš jen čerpadlo kus za kus a natáhneš plynový lanko. Akorát krk čerpadla je menší než díra v bloku, takže musíš nechat vysoustružit mezikus kterej červíkem přitáhneš k tomu krku čerpadla :wink:
BMWAK
Registrovaný
Příspěvky: 612
Registrován: stř 17.12.2003 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od BMWAK »

aha a jakpak vyřeší aby mu čerpadlo začlo dávat víc nafty když natlačí turbína?
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#5 Příspěvek od starynovy »

no tym ze to cerpadlo ma na hlave pretlakovu banku ktora v zavislosti na tlaku v sani riadi davku.
HIDEN
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: ned 24.01.2010 01:00

#6 Příspěvek od HIDEN »

A to čerpadlo sení na blok v pohodě? A jak vyzerá ten kus co je potřeba vyrobit? A to by chtělo asi ají nějaký držáky toho lanka co?
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#7 Příspěvek od starynovy »

S takymito otazkami to nechaj tak, kym sa ti nepokazi elektronicke, tak sa v tom nevrtaj. Mimo toho sa to tu riesili x-krat, a kazde prerobene auto vyzraduje trochu kreativity z tvojej strany, a podla pouzitych dielov.

edit: ked ti poviem ze to cerpadlo treba rozobrat, a vymenit ´´vacku´´ z toho elektronickeho aby to slo fakt lepsie, a pri tej prilezitosti by nebolo od veci ho pretesnit, ked ti poviem ze treba nastavit predvstrek, a ze ked na to nemas pripravky tak ta dakto stiahne o 50-100€ za nastavenie tak to asi nechas tak aj sam :D
HIDEN
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: ned 24.01.2010 01:00

#8 Příspěvek od HIDEN »

Tak to já zase kdybych věděl jak na to tak to udělám dobře :wink:
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#9 Příspěvek od Lucifer »

Odpojíš hadičku co jde do čidla tlaku v sání a napojíš tu hadičku do čerpadla víc se tam neděje
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3385

#10 Příspěvek od oldaf »

Lucifer píše:Dostaneš to tam no problémo. Prohodíš jen čerpadlo kus za kus a natáhneš plynový lanko. Akorát krk čerpadla je menší než díra v bloku, takže musíš nechat vysoustružit mezikus kterej červíkem přitáhneš k tomu krku čerpadla :wink:
Záleží na jakej motor tds, první tds měli stejnou díru na krk mechanickýho čerpadla, do novějších se musí udělat mezikus. Když už tam dáváte mechaniku z 2,4td tak si do toho čerpadla dejte čelní vačku z toho el. čerpadla :D
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3385

#11 Příspěvek od oldaf »

BMWAK píše:aha a jakpak vyřeší aby mu čerpadlo začlo dávat víc nafty když natlačí turbína?
A jak to je asi vyřešený na jiných mechanických čerpadlech?
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#12 Příspěvek od ViktorDDD »

aj v e28 bolo mechanické čerpadlo na TD takže no problemo funguje to aj s turbom

keď máš jedno z prvých modelov e34 tds tak tam je aj priemer príruby čerpadla rovnaký ako na mechanicom z 2,4 (sú to väčšinou motory ktoré majú EGR v tom kolene čo ide do sania a nie šrubované priamo na parohy)

keď máš už motor s väčšou dierou pre čerpadlo tak potrebuješ medzikus - krúžok s vonkajším priemerom 68mm a vnútorným 50mm - treba vyrobiť na sústruhu, materiál aký chceš, napr. dural
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#13 Příspěvek od k5ynd1 »

o zamene vacky jsem nevedel... :-( asi jsem malo zjistoval, nez jsem vymenil. jaky je v tom rozdil?
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#14 Příspěvek od starynovy »

maju rozdielny zdvih, teda daju aj rozdielne maximalne mnozstvo paliva.. tazko povedat ci sa to odrazi v normalnej prevadzke, ale ak to bude chciet tuzit tak velmi rychlo narazis na strop... ten je dany max. vstrekovanym mnozstvom tj. 58mg/inj pre VE EDC, a 100mg pre VE.. to je tiez dovod preco mechanika dokaze aj cez 200PS.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3385

#15 Příspěvek od oldaf »

Vačka z tds má větší zdvih, takže tam nacpeš víc nafty.
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#16 Příspěvek od k5ynd1 »

oldaf píše:Vačka z tds má větší zdvih, takže tam nacpeš víc nafty.
tohle je mi jasny, ale nejak mi nejde dohromady, ze EDC cerpadlo da mensi davku kdyz, kdyz ma pritom vetsi zdvih... :-O a o jaky rozdil se zhruba jedna? jestli ma vyznam to resit ;-)
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3385

#17 Příspěvek od oldaf »

0,4mm
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#18 Příspěvek od k5ynd1 »

nemyslel jsem zrovna rozdil ve zdvihu vacky :-) tohle cislo mi samo o sobe moc nerekne.... spis ve smyslu rozdilu davky. kdyz jak pisete, mechanicky da 100mg/zdvih, tak mechanicky s vackou z tds dy melo dat kolik? jestli ma (pro me) vyznam to predelat.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3385

#19 Příspěvek od oldaf »

Množství paliva reguluješ regulační objímkou na pístku, a je jedno jestli je to mechanika nebo elektrika . Ten zdvih je důležitější, protože díky většímu zdvihu jsi schopen dostat do motoru víc nafty. Pokud budeš chtít jít s výkonem někam výš tak tu vačku tam dej.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#20 Příspěvek od starynovy »

to si kludne mozes dopocitat, o kolko stupne objem ked priemer vytlacneho piestu je 10mm (Plny je 21mm^3). Ci to ma zmysel je asi o tom ako moc tomu chces pridat dymu :twisted: neviem kolko mg zere motor s tovarenskym nastavenim pri plnom plyne, ale kedze EDC da len 58mg, bude to urcite menej o rezervu.
Odpovědět