
Při -2°C se ohřál na prostředek za cca 7 km (bufík funguje), ale táhnul jsem se připosraně za kamionem.
tak až vyměníš termostat tak uvidíš-myslím ale že ta nafta bez bufika bude horší-možná je 13 km málo-zkoušel jsi jet dál?Taky jsem vysledoval že u 530d po nastartování se to hodně rychle ohřeje na nějakých cca 50 stupnů ale pak je to už horší..Můžeš prozradit co tě stálo předělání nez.topení na dálku a jak jsi to měl předělaný u tvého ex BMWDavidS200 píše:Zdravím.
Řeším asi stejný problém sice na E61 525DA 2005 bez Webasta, ale myslím si, že to bude stejné, jako u E39 od 2000 -> .
U mě je to tedy složitější v tom, že E60/61 nemá budík na teplotu, takže vycházím z toho, že to, jak se posouvá ukazatel maximálních možných otáček v otáčkoměru (červené pole), kdy za studena čárky začínají u 4.000ot/min a při plně provozní teplotě, kam jsem zatím dostal maximálně, to je jednu čárku nad 5.000ot/min, je v podstatě ukazatel teploty motoru.
Jezdím denně do práce cca 13km a nedostanu se nad polovinu tohoto rozsahu.
Vzal jsem si i na cestu diagnostiku, abych se dopátral opravdových stupňů chladící kapaliny v motoru.
Při nastartování, kdy venku bylo asi 4°C, diagnostika ukazovala 8°C motor. Po ujetí cca 200m jsem byl už na 20°C, to už je většinou znát i vlažný vzduch z topení a když je namrzlé čelní okno, tak už to vetšinou začíná odmražovat.
Pak už to ale leze pomaleji a pomaleji a po cca 10km jsem byl na cca 50°C, přičemž při chvilkové akceleraci do kopce to vylezlo třeba na 55°C, to už topení začalo foukat na maximum, ale při dojíždění ke křižovatce cca 300m z mírného kopce, teplota zase klesla, třeba i na 48°C a topení zase ubralo na rychlosti ventilátoru.
Takhle to kolísalo sem tam, zhruba kolem těch 55°C, ale to už jsem měl za sebou víc jak 10km. V podstatě od začátku, pokud jsem dal nohu z plynu a jel chvilku z bez plynu, tak bylo vidět, že teplota klesá.
Hlavní termostat jsem už měnil za orig. o druhém jsem se dočetl až dnes tady, když jsem se začal pídit, jak se má vlastně ta teplota motoru u 525D E61 bez příhřevu chovat.
Před tím jsem měl E39 530DA 1999, tam byl ještě termostat jen jeden, ale hlavně to mělo Webasto jako příhřev a vím, že bez něj se to ohřívalo o dost pomaleji, než když fungovalo jak má.
A od doby, kdy jsem si ho předělal na dálkové ovládání a zapnul vždy ráno předem, stačilo 10minut, tak to nemělo vůbec chybu, auto už topilo, skla odmražená a start vlažného motoru.
Hold to mi teď chybí, ale postačilo by, kdyby se to ohřívalo rychleji.
Po 13km to přeci musí dosáhnout provozní teploty jako fík.
Možná i proto mám průměrnou spotřebu 11l/100km, byť s tím nijak nezávodím. Ale když jezdím jen těch 13km sem tam a v podstatě pořád s neohřátým motorem, asi to na spotřebě něco vyvede.
No hned zítra ubjednávám termostat EGR a pak písnu, jak to dopadlo, ať tu nechám kdyžtak nápad pro někoho dalšího.
Jinak má tento motor i bez příhřevu elektrické oběhové čerpadlo, které pomáhá při cirkulaci vody v topení. Zároveň tedy žene vodu, když si při vypnutím ohřátém motoru zapnete vevnitř to topení ze zbytku tepla motoru, teď nevím, jak to tam je pojmenované.
To už jsem mymochodem taky měnil, nefungovalo a myslel jsem, že to ohřívání a topění s tím bude souviset. Tak nesouviselo.