Při -2°C se ohřál na prostředek za cca 7 km (bufík funguje), ale táhnul jsem se připosraně za kamionem.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 530d 2001 nedrží teplotu, nový termostat nepomohl
-
StepanMatl
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
- Klubové ID: 2455
-
Thomas08
- Registrovaný
- Příspěvky: 342
- Registrován: úte 04.12.2007 01:00
- Bydliště: Jížní Čééchy
- Klubové ID: 1560
- Kontaktovat uživatele:
Tak taky řeším problém stejného charakteru. A jak to tak vypadá, tak to bude asi ten termostat u ERG ventilu.
Když je nad nulou, tak je vše dá se říct OK, pokud nejedu z kopce. Ale jakmile je teplota níž (zapíná se předehřev), tak je opravdu těžké ten motor ohřát. No tak zkusím koupit ten termosrat u ERG ventilu a uvidím.
Jinak mě když se sepne předehřev, tak mi to na BC (alfanumerickej) napíše PRE-HEATING.
Když je nad nulou, tak je vše dá se říct OK, pokud nejedu z kopce. Ale jakmile je teplota níž (zapíná se předehřev), tak je opravdu těžké ten motor ohřát. No tak zkusím koupit ten termosrat u ERG ventilu a uvidím.
Jinak mě když se sepne předehřev, tak mi to na BC (alfanumerickej) napíše PRE-HEATING.
Zdravím.
Řeším asi stejný problém sice na E61 525DA 2005 bez Webasta, ale myslím si, že to bude stejné, jako u E39 od 2000 -> .
U mě je to tedy složitější v tom, že E60/61 nemá budík na teplotu, takže vycházím z toho, že to, jak se posouvá ukazatel maximálních možných otáček v otáčkoměru (červené pole), kdy za studena čárky začínají u 4.000ot/min a při plně provozní teplotě, kam jsem zatím dostal maximálně, to je jednu čárku nad 5.000ot/min, je v podstatě ukazatel teploty motoru.
Jezdím denně do práce cca 13km a nedostanu se nad polovinu tohoto rozsahu.
Vzal jsem si i na cestu diagnostiku, abych se dopátral opravdových stupňů chladící kapaliny v motoru.
Při nastartování, kdy venku bylo asi 4°C, diagnostika ukazovala 8°C motor. Po ujetí cca 200m jsem byl už na 20°C, to už je většinou znát i vlažný vzduch z topení a když je namrzlé čelní okno, tak už to vetšinou začíná odmražovat.
Pak už to ale leze pomaleji a pomaleji a po cca 10km jsem byl na cca 50°C, přičemž při chvilkové akceleraci do kopce to vylezlo třeba na 55°C, to už topení začalo foukat na maximum, ale při dojíždění ke křižovatce cca 300m z mírného kopce, teplota zase klesla, třeba i na 48°C a topení zase ubralo na rychlosti ventilátoru.
Takhle to kolísalo sem tam, zhruba kolem těch 55°C, ale to už jsem měl za sebou víc jak 10km. V podstatě od začátku, pokud jsem dal nohu z plynu a jel chvilku z bez plynu, tak bylo vidět, že teplota klesá.
Hlavní termostat jsem už měnil za orig. o druhém jsem se dočetl až dnes tady, když jsem se začal pídit, jak se má vlastně ta teplota motoru u 525D E61 bez příhřevu chovat.
Před tím jsem měl E39 530DA 1999, tam byl ještě termostat jen jeden, ale hlavně to mělo Webasto jako příhřev a vím, že bez něj se to ohřívalo o dost pomaleji, než když fungovalo jak má.
A od doby, kdy jsem si ho předělal na dálkové ovládání a zapnul vždy ráno předem, stačilo 10minut, tak to nemělo vůbec chybu, auto už topilo, skla odmražená a start vlažného motoru.
Hold to mi teď chybí, ale postačilo by, kdyby se to ohřívalo rychleji.
Po 13km to přeci musí dosáhnout provozní teploty jako fík.
Možná i proto mám průměrnou spotřebu 11l/100km, byť s tím nijak nezávodím. Ale když jezdím jen těch 13km sem tam a v podstatě pořád s neohřátým motorem, asi to na spotřebě něco vyvede.
No hned zítra ubjednávám termostat EGR a pak písnu, jak to dopadlo, ať tu nechám kdyžtak nápad pro někoho dalšího.
Jinak má tento motor i bez příhřevu elektrické oběhové čerpadlo, které pomáhá při cirkulaci vody v topení. Zároveň tedy žene vodu, když si při vypnutím ohřátém motoru zapnete vevnitř to topení ze zbytku tepla motoru, teď nevím, jak to tam je pojmenované.
To už jsem mymochodem taky měnil, nefungovalo a myslel jsem, že to ohřívání a topění s tím bude souviset. Tak nesouviselo.
Řeším asi stejný problém sice na E61 525DA 2005 bez Webasta, ale myslím si, že to bude stejné, jako u E39 od 2000 -> .
U mě je to tedy složitější v tom, že E60/61 nemá budík na teplotu, takže vycházím z toho, že to, jak se posouvá ukazatel maximálních možných otáček v otáčkoměru (červené pole), kdy za studena čárky začínají u 4.000ot/min a při plně provozní teplotě, kam jsem zatím dostal maximálně, to je jednu čárku nad 5.000ot/min, je v podstatě ukazatel teploty motoru.
Jezdím denně do práce cca 13km a nedostanu se nad polovinu tohoto rozsahu.
Vzal jsem si i na cestu diagnostiku, abych se dopátral opravdových stupňů chladící kapaliny v motoru.
Při nastartování, kdy venku bylo asi 4°C, diagnostika ukazovala 8°C motor. Po ujetí cca 200m jsem byl už na 20°C, to už je většinou znát i vlažný vzduch z topení a když je namrzlé čelní okno, tak už to vetšinou začíná odmražovat.
Pak už to ale leze pomaleji a pomaleji a po cca 10km jsem byl na cca 50°C, přičemž při chvilkové akceleraci do kopce to vylezlo třeba na 55°C, to už topení začalo foukat na maximum, ale při dojíždění ke křižovatce cca 300m z mírného kopce, teplota zase klesla, třeba i na 48°C a topení zase ubralo na rychlosti ventilátoru.
Takhle to kolísalo sem tam, zhruba kolem těch 55°C, ale to už jsem měl za sebou víc jak 10km. V podstatě od začátku, pokud jsem dal nohu z plynu a jel chvilku z bez plynu, tak bylo vidět, že teplota klesá.
Hlavní termostat jsem už měnil za orig. o druhém jsem se dočetl až dnes tady, když jsem se začal pídit, jak se má vlastně ta teplota motoru u 525D E61 bez příhřevu chovat.
Před tím jsem měl E39 530DA 1999, tam byl ještě termostat jen jeden, ale hlavně to mělo Webasto jako příhřev a vím, že bez něj se to ohřívalo o dost pomaleji, než když fungovalo jak má.
A od doby, kdy jsem si ho předělal na dálkové ovládání a zapnul vždy ráno předem, stačilo 10minut, tak to nemělo vůbec chybu, auto už topilo, skla odmražená a start vlažného motoru.
Hold to mi teď chybí, ale postačilo by, kdyby se to ohřívalo rychleji.
Po 13km to přeci musí dosáhnout provozní teploty jako fík.
Možná i proto mám průměrnou spotřebu 11l/100km, byť s tím nijak nezávodím. Ale když jezdím jen těch 13km sem tam a v podstatě pořád s neohřátým motorem, asi to na spotřebě něco vyvede.
No hned zítra ubjednávám termostat EGR a pak písnu, jak to dopadlo, ať tu nechám kdyžtak nápad pro někoho dalšího.
Jinak má tento motor i bez příhřevu elektrické oběhové čerpadlo, které pomáhá při cirkulaci vody v topení. Zároveň tedy žene vodu, když si při vypnutím ohřátém motoru zapnete vevnitř to topení ze zbytku tepla motoru, teď nevím, jak to tam je pojmenované.
To už jsem mymochodem taky měnil, nefungovalo a myslel jsem, že to ohřívání a topění s tím bude souviset. Tak nesouviselo.
tak až vyměníš termostat tak uvidíš-myslím ale že ta nafta bez bufika bude horší-možná je 13 km málo-zkoušel jsi jet dál?Taky jsem vysledoval že u 530d po nastartování se to hodně rychle ohřeje na nějakých cca 50 stupnů ale pak je to už horší..Můžeš prozradit co tě stálo předělání nez.topení na dálku a jak jsi to měl předělaný u tvého ex BMWDavidS200 píše:Zdravím.
Řeším asi stejný problém sice na E61 525DA 2005 bez Webasta, ale myslím si, že to bude stejné, jako u E39 od 2000 -> .
U mě je to tedy složitější v tom, že E60/61 nemá budík na teplotu, takže vycházím z toho, že to, jak se posouvá ukazatel maximálních možných otáček v otáčkoměru (červené pole), kdy za studena čárky začínají u 4.000ot/min a při plně provozní teplotě, kam jsem zatím dostal maximálně, to je jednu čárku nad 5.000ot/min, je v podstatě ukazatel teploty motoru.
Jezdím denně do práce cca 13km a nedostanu se nad polovinu tohoto rozsahu.
Vzal jsem si i na cestu diagnostiku, abych se dopátral opravdových stupňů chladící kapaliny v motoru.
Při nastartování, kdy venku bylo asi 4°C, diagnostika ukazovala 8°C motor. Po ujetí cca 200m jsem byl už na 20°C, to už je většinou znát i vlažný vzduch z topení a když je namrzlé čelní okno, tak už to vetšinou začíná odmražovat.
Pak už to ale leze pomaleji a pomaleji a po cca 10km jsem byl na cca 50°C, přičemž při chvilkové akceleraci do kopce to vylezlo třeba na 55°C, to už topení začalo foukat na maximum, ale při dojíždění ke křižovatce cca 300m z mírného kopce, teplota zase klesla, třeba i na 48°C a topení zase ubralo na rychlosti ventilátoru.
Takhle to kolísalo sem tam, zhruba kolem těch 55°C, ale to už jsem měl za sebou víc jak 10km. V podstatě od začátku, pokud jsem dal nohu z plynu a jel chvilku z bez plynu, tak bylo vidět, že teplota klesá.
Hlavní termostat jsem už měnil za orig. o druhém jsem se dočetl až dnes tady, když jsem se začal pídit, jak se má vlastně ta teplota motoru u 525D E61 bez příhřevu chovat.
Před tím jsem měl E39 530DA 1999, tam byl ještě termostat jen jeden, ale hlavně to mělo Webasto jako příhřev a vím, že bez něj se to ohřívalo o dost pomaleji, než když fungovalo jak má.
A od doby, kdy jsem si ho předělal na dálkové ovládání a zapnul vždy ráno předem, stačilo 10minut, tak to nemělo vůbec chybu, auto už topilo, skla odmražená a start vlažného motoru.
Hold to mi teď chybí, ale postačilo by, kdyby se to ohřívalo rychleji.
Po 13km to přeci musí dosáhnout provozní teploty jako fík.
Možná i proto mám průměrnou spotřebu 11l/100km, byť s tím nijak nezávodím. Ale když jezdím jen těch 13km sem tam a v podstatě pořád s neohřátým motorem, asi to na spotřebě něco vyvede.
No hned zítra ubjednávám termostat EGR a pak písnu, jak to dopadlo, ať tu nechám kdyžtak nápad pro někoho dalšího.
Jinak má tento motor i bez příhřevu elektrické oběhové čerpadlo, které pomáhá při cirkulaci vody v topení. Zároveň tedy žene vodu, když si při vypnutím ohřátém motoru zapnete vevnitř to topení ze zbytku tepla motoru, teď nevím, jak to tam je pojmenované.
To už jsem mymochodem taky měnil, nefungovalo a myslel jsem, že to ohřívání a topění s tím bude souviset. Tak nesouviselo.
Tak pokud nepočítám to, že jsem hned na začátku namontoval alarm, který měl i výstupy navíc, kterýma se dalo ovládat ještě něco dalšího, tak mě to stálo asi 100,-Kč za relátko a hodinu práce.
V podstatě jde o to, že když na konektor Webasta přivedeš na ten jeden drátek + 12V, tak se spustí a začne makat včetně oběhového čerpadla na vodu. No a když se voda ohřeje na nějakou teplotu, automaticky se zapce vevnitž topení. Já tedy měl digi klimu, u manuálu to asi takhle nechodí.
Takže jde jen o to, dát do auta něco, čím se dá na dálku spínat relé, přes které se přivede +12 V na to webasto. A to něco, čím se to dá na dálku ovládat, se dá sehnat už kolem 1.500,-Kč.
Už si jen nepamatuju, na který pin se má těch +12 V přivést, ale někdo jsem to tu kdysi četl.
V podstatě jde o to, že když na konektor Webasta přivedeš na ten jeden drátek + 12V, tak se spustí a začne makat včetně oběhového čerpadla na vodu. No a když se voda ohřeje na nějakou teplotu, automaticky se zapce vevnitž topení. Já tedy měl digi klimu, u manuálu to asi takhle nechodí.
Takže jde jen o to, dát do auta něco, čím se dá na dálku spínat relé, přes které se přivede +12 V na to webasto. A to něco, čím se to dá na dálku ovládat, se dá sehnat už kolem 1.500,-Kč.
Už si jen nepamatuju, na který pin se má těch +12 V přivést, ale někdo jsem to tu kdysi četl.
No já si pamatuji, když jsem měl E39 530DA, že kamarád s E39 525TDS bez bufíku, to měl ohřáté po cca 3km také.
Zato já teď s E61 525DA, musím uhánět hodně kilometrů, než se mi to ohřeje na provozku.
Nevíte náhodou někdo, nebo nevíte, kde se tady o tom píše, jak se dá zobrazit teplota motoru u E61 ? Ta absence budíku je někdy naprd.
Zato já teď s E61 525DA, musím uhánět hodně kilometrů, než se mi to ohřeje na provozku.
Nevíte náhodou někdo, nebo nevíte, kde se tady o tom píše, jak se dá zobrazit teplota motoru u E61 ? Ta absence budíku je někdy naprd.
-
StepanMatl
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
- Klubové ID: 2455
Tak to trošku oživím, nechci zakládat nový vlákno
Dneska jsem si vsimnul po vyjíždce cca 150km, že spodní hadice u chladiče je studená spolu s touto půlkou chladiče a horní je horká. Teplota se drží pěkně na půlce, vůbec nekolísá, ale zarazilo mě, že i při pěkně zahřátým motoru není otevřenej termostat (nový, měněný cca před 2měsíci). Horní hadice na chladiči horká spolu s touto polovinou chladiče a ztvrdlá,ale ta spodní naprosto studená. Je to při těchto teplotách (-5st.) normální?Topení a všechno funguje, jen jestli není vadnej novej termostat, nechci ho zase vyndavat a zkoušet ve vodě jestli otvírá.. Zarazilo mě, že je tlak v soustavě i přes zavřený termostat
-
StepanMatl
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
- Klubové ID: 2455
-
StepanMatl
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
- Klubové ID: 2455
