Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
vstřikovací čerpadlo BOSCH e39 525tds r.v. 1998 combi
Žádám o pomoc, při výměně těsnění na vstřikovacím čerpadle mi nejde přišroubovat horní díl do původní pozice, vadí excentr. Díl je posunutý cca o 2-3mm do strany a nepřišel jsem na to jak to vrátit do původní pozice. Má-li někdo zkušenosti prosím o radu, zda je tam nějaký fígl jak ten excentr nastavit. Motor nelze nastartovat, točí na prázdno, pravděpodobně tam nejde palivo. Před výměnou těsnění vše fungovalo bez problémů. Viz foto...
Předem díky za odpověď, Radek...
Předem díky za odpověď, Radek...
- Přílohy
-
- fff.JPG (28.96 KiB) Zobrazeno 2443 x
-
- sss.JPG (102.04 KiB) Zobrazeno 2443 x
-
- aaa.JPG (175.67 KiB) Zobrazeno 2443 x
On ten tříhranný šroub tam není jen tak pro prdel, ale aby se do toho každej jouda, kterej to pak neumí dát dohromady nevrtal
Musíš si pootočit regulační objímku pístku dírou pro excentr nahoru - na foto není vidět, takže bude asi někde dole. Pak samozřejmě při skládání musíš ten excentr zasunout právě do té dírky, jinak to nebude fachat. Excentrem není třeba vůbec otáčet, ale mělo by to rukou jít - vrací ho zpět pružina.
Čím blíž pak posuneš celou tu regulaci k rozdělovací hlavě, tím víc bude dávat nafty a víc ti auto pojede (a bude kouřit), ale nic se nesmí přehánět.

Musíš si pootočit regulační objímku pístku dírou pro excentr nahoru - na foto není vidět, takže bude asi někde dole. Pak samozřejmě při skládání musíš ten excentr zasunout právě do té dírky, jinak to nebude fachat. Excentrem není třeba vůbec otáčet, ale mělo by to rukou jít - vrací ho zpět pružina.
Čím blíž pak posuneš celou tu regulaci k rozdělovací hlavě, tím víc bude dávat nafty a víc ti auto pojede (a bude kouřit), ale nic se nesmí přehánět.
jj, já vím že jsem si to mohl nejdříve někde pročíst, ale bohužel jsem to neodhadl. Na autě si dělám vše sám a myslím si že v pohodě. Bohužel tady jsem narazil a tak jsem požádal o pomoc spřízněné duše
tak mi ještě poraď kde najdu to co popisuješ, z jaké strany čerpadla to je?
(Musíš si pootočit regulační objímku pístku dírou pro excentr nahoru)
Předem díky za pomoc

tak mi ještě poraď kde najdu to co popisuješ, z jaké strany čerpadla to je?
(Musíš si pootočit regulační objímku pístku dírou pro excentr nahoru)
Předem díky za pomoc
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
Ahoj všem, tak jsem to opet rozebral a snažil se natočit tu regulační objímku, ale bohužel sní vubec nejde hnout
, tak nevím co stím??? není tam ještě nejaký fígl o kterém tu nebyla řeč?! všem moc díky za pomoc
Tak mne ještě napadlo mám vůbec natačet jen tento znázorněný díl na foto, nebo nějak pohnout celým ustrojím čerpadla??
Radek


Tak mne ještě napadlo mám vůbec natačet jen tento znázorněný díl na foto, nebo nějak pohnout celým ustrojím čerpadla??
Radek
Nevím co s tím provádíš, ale musí s ní jít hnout, musí chodit po pístku velmi lehce. Jedině, že by se dostala do polohy, kde před tím nechodila a byl tam třeba nános pryskyřice, nebo jiných nečistot, tak půjde možná dost ztuha.
Pokud nebude objímka chodit zlehounka, tak to čerpadlo nebude fungovat, může se i zničit (ustřihne se čep excentru).
Pokud nebude objímka chodit zlehounka, tak to čerpadlo nebude fungovat, může se i zničit (ustřihne se čep excentru).
Nevím co s tím provádíš, ale musí s ní jít hnout, musí chodit po pístku velmi lehce. Jedině, že by se dostala do polohy, kde před tím nechodila a byl tam třeba nános pryskyřice, nebo jiných nečistot, tak půjde možná dost ztuha.
Pokud nebude objímka chodit zlehounka, tak to čerpadlo nebude fungovat, může se i zničit (ustřihne se čep excentru).
Pokud nebude objímka chodit zlehounka, tak to čerpadlo nebude fungovat, může se i zničit (ustřihne se čep excentru).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
Vesměs jsem žádný problém s čerpadlem předtím kromě prolínání nafty neměl a naftu tankuji jen kvalitní, mohlo se to kousnout jedině při zkušebním startování, jak jsem to složil dohromady a bylo to cca o 2-3mm posunuté mimo pozici a exentr nebyl usazený v té díře regulační objímky
Tak že ta objímka se pohybuje na té hřídelce na které je osazená, a jak velký pohyb dělá? Zkusím jí dnes ještě znovu uvolnit, jinak bude muset asi čerpadlo ven
Zná někdo nějakého mechanika okolo CB, který by mi stím mohl eventuelně pomoci?
máte někdo prosím nákres rozebraného čerpadla, abych viděl jak jsou ty díly uložené a co se jak pohybuje? Hledal jem na netu a zatím se mi nepodařilo nic najít.
všem díky za pomoc Radek

Tak že ta objímka se pohybuje na té hřídelce na které je osazená, a jak velký pohyb dělá? Zkusím jí dnes ještě znovu uvolnit, jinak bude muset asi čerpadlo ven

máte někdo prosím nákres rozebraného čerpadla, abych viděl jak jsou ty díly uložené a co se jak pohybuje? Hledal jem na netu a zatím se mi nepodařilo nic najít.
všem díky za pomoc Radek
http://gnarlodious.com/Vanagon/Bosch_Pump/-Rebuild#98
Tady máš nádherný návod na složení a rozebrání rotačky, myslím si, že to pochopíš i s obrázků. Jinak to, na čem je ten regulační kroužek neni hřídelka ale výtlačný pístek, který tlačí naftu pod tlakem ke vstřikům skrz rozdělovací hlavu. Tento kroužek v podstatě reguluje délku vstřiku, resp. množství vstřikovaného paliva tím, jak se pohybuje po tomto výtlačném pístku. V jednoduchosti se to pokusím vysvětlit takto - ten pístek je v podstatě dutý (uvnitř něj vede jeden kanálek) který právě ústí na jeho stěně zhruby v místech, kde se pohybuje i tento regulační kroužek. V závislosti na poloze plynového pedálu se tento kroužek pohybuje na tomto pístku dopředu a dozadu a tím pádem v podstatě ovlivňuje délku vstřiku, resp. konec vstřiku tím, že překrývá tento kanálek ústící ze stěny pístku zpátky do čerpadla.
Doufám že jsi to aspoň trochu pochopil
No a teď k věci - tento kroužek v sobě bude mít sedlo kruhového tvaru (stejného jako je ta kulička na ovládací hlavě čerpadla), do kterého by právě měla zalézt tady ta chujovina. Vzhledem k tomu, že na tvojí fotce to sedlo neni vidět, tak se ti ten kroužek nejspíš protočil a to sedlo se nachází na nějaké jiné straně. Řešení je takové, že by jsi ten kroužek měl chytit a točit s ním okolo toho pístku tak dlouho, dokud to sedlo nenajdeš a pak by jsi jej měl nastavit tak, aby ti do něj ta kulička na hlavě zapadla - ostatně jak už to tu pár lidí psalo. Podle mě je blbost, že by ti s tím nešlo potočit, asi nejspíš hýbeš (nebo se snažíš hýbat) s něčím jinačím...
Tady máš nádherný návod na složení a rozebrání rotačky, myslím si, že to pochopíš i s obrázků. Jinak to, na čem je ten regulační kroužek neni hřídelka ale výtlačný pístek, který tlačí naftu pod tlakem ke vstřikům skrz rozdělovací hlavu. Tento kroužek v podstatě reguluje délku vstřiku, resp. množství vstřikovaného paliva tím, jak se pohybuje po tomto výtlačném pístku. V jednoduchosti se to pokusím vysvětlit takto - ten pístek je v podstatě dutý (uvnitř něj vede jeden kanálek) který právě ústí na jeho stěně zhruby v místech, kde se pohybuje i tento regulační kroužek. V závislosti na poloze plynového pedálu se tento kroužek pohybuje na tomto pístku dopředu a dozadu a tím pádem v podstatě ovlivňuje délku vstřiku, resp. konec vstřiku tím, že překrývá tento kanálek ústící ze stěny pístku zpátky do čerpadla.
Doufám že jsi to aspoň trochu pochopil

No a teď k věci - tento kroužek v sobě bude mít sedlo kruhového tvaru (stejného jako je ta kulička na ovládací hlavě čerpadla), do kterého by právě měla zalézt tady ta chujovina. Vzhledem k tomu, že na tvojí fotce to sedlo neni vidět, tak se ti ten kroužek nejspíš protočil a to sedlo se nachází na nějaké jiné straně. Řešení je takové, že by jsi ten kroužek měl chytit a točit s ním okolo toho pístku tak dlouho, dokud to sedlo nenajdeš a pak by jsi jej měl nastavit tak, aby ti do něj ta kulička na hlavě zapadla - ostatně jak už to tu pár lidí psalo. Podle mě je blbost, že by ti s tím nešlo potočit, asi nejspíš hýbeš (nebo se snažíš hýbat) s něčím jinačím...
Děkuji za podrobné vysvětlení, ale bohužel to že stím nešlo hýbat mělo jistý důvod a tím je mechanické poškození, nevým přesně co se poškodilo, ale po odsátí nafty z dutiny jsem nalezl rozlomenou nějakou podložku či kroužek
tak že to budu řešit novým čerpadlem z jiného vozu. Až to vyměním, tak tohle staré rozeberu a dám se pár fotek co se vlastně stalo.
Radek

Radek
@Andre2, tak to bych ti ho musel poslat poštou, to není problém, a na kolik by to vyšlo? A když ho tam budu montovat zpět, tak je potřeba udělat nějaké přesné nastavení podle polohy motoru, podle příručky co k autu mám potřebuji speciální nastavec pro úchylkoměr, abych seřídil črpadlo podle horní úvratě polohy pístu, ale to bohužel nemám....
Radek
Radek
Já to na TDSu osobně nedělal, ale pokud to má snímač zdvihu jehly, tak to musí mít i kontrolu předvstřiku, takže to čerpadlo půjde podle mě nastavit i podle diagnostiky - držák úchylkoměru nebude třeba.
Jak říkám, pokud nebude poškozená rozdělovací hlava nebo pístek, tak to drahé nebude. Těžko říct, co jsi tomu provedl, nafoť tu zlomenou podložku.
Jak říkám, pokud nebude poškozená rozdělovací hlava nebo pístek, tak to drahé nebude. Těžko říct, co jsi tomu provedl, nafoť tu zlomenou podložku.
To je blbost - základní předvstřik musíš nastavit pomocí natočení toho čerpadla. a to buď pomocí toho měřáku anebo podle ucha to jde taky. Řídící vstřik jenom dolaďuje předvstřik minimálně, a to natáčením vačky v čerpadle v závislosti na zatížení motoru a ještě nějakých ostatních kravnách mám ten dojem. Každopádně základní předvstřik musí být nastaven. Neni to jenom o tom usadit čerpadlo do bloku a navrčet motor s tím, že funguje tak jak má... Ten řídící vstřik ve spojení s DDE jednotkou dolaďuje jenom v omezeném rozsahuAndre2 píše:Já to na TDSu osobně nedělal, ale pokud to má snímač zdvihu jehly, tak to musí mít i kontrolu předvstřiku, takže to čerpadlo půjde podle mě nastavit i podle diagnostiky - držák úchylkoměru nebude třeba.
Jinak by mě osobně taky teda zajímalo, co přesně se v tom čerpadle odehrálo a co se vysralo

Misanek píše:To je blbost - základní předvstřik musíš nastavit pomocí natočení toho čerpadla. a to buď pomocí toho měřáku anebo podle ucha to jde taky. Řídící vstřik jenom dolaďuje předvstřik minimálně, a to natáčením vačky v čerpadle v závislosti na zatížení motoru a ještě nějakých ostatních kravnách mám ten dojem. Každopádně základní předvstřik musí být nastaven. Neni to jenom o tom usadit čerpadlo do bloku a navrčet motor s tím, že funguje tak jak má... Ten řídící vstřik ve spojení s DDE jednotkou dolaďuje jenom v omezeném rozsahuAndre2 píše:Já to na TDSu osobně nedělal, ale pokud to má snímač zdvihu jehly, tak to musí mít i kontrolu předvstřiku, takže to čerpadlo půjde podle mě nastavit i podle diagnostiky - držák úchylkoměru nebude třeba.
Jinak by mě osobně taky teda zajímalo, co přesně se v tom čerpadle odehrálo a co se vysralo
Dá se to doladit i podle diagnostiky - ve VAGu na koncern je k tomu TDI graf, ale dá se to odečíst i podle hodnot předvstřiku.