kolegové jelikož toto bude moje první zima s báwem a to nemá klimu, chci se zeptat, jaké jsou zkušenosti s vlhkostí vzduchu v autě, mlžením skel apod.
nemám ani kabinový filtr, který jsem vždycky na zimu měnil, takže ani to mi nepomůže... existuje nějaký přípravek k nanesení na skla, aby se tyto nemlžily, nebo prostě budu za každejch podmínek muset větrat a tudíž si asi pořídim protiprůvanové deflektory na okna ?
Já teda nechápu proč by se ti to mělo mlžit? Pokud nemáš v autě mokro nebo prasklé topení tak není důvod k mlžení.A hlavně v zimě se ti klima stejně nezapne.
Sama se nezapne, ale můžeš ji zapnout ty kvůli odmlžení. Ale já jsem ji v zimě použil snad jednou, a to bylo auto řádně zadýcháno. Nedělal bych si s tím těžkou hlavu.
ThatsMe píše:Sama se nezapne, ale můžeš ji zapnout ty kvůli odmlžení. Ale já jsem ji v zimě použil snad jednou, a to bylo auto řádně zadýcháno. Nedělal bych si s tím těžkou hlavu.
Jak to myslíš kvůli odmlžení?
Jsou dva způsoby jak odmlžit auto:
1. Dosáhnout vyšší teploty než je teplota kondenzace - tzn. vytopit vnitřek a zahřát sklo
2. Odsát vlhkost z prostoru auta - tzn. prinicip sušičky vzduchu - voda by kondenzovala na výměníku klimy
myslel jsi var. 2. z prnicpu to asi jde.. nedokážu si to ale představit že to bude opravdu fungovat
No, a zrovna varianta 2 funguje daleko líp. Páč narozdíl od jedničky, kde musíš ohřát ne vzduch, ale sklo nad teplotu rosného bodu, což není jednoduché, u dvojky ti vlhkost zkondenzuje na výměníku klimy, který je chladnější než sklo. Na sklo pak fouká suchý vzduch. Dražší, ale bez čekání.
ThatsMe píše:Sama se nezapne, ale můžeš ji zapnout ty kvůli odmlžení. Ale já jsem ji v zimě použil snad jednou, a to bylo auto řádně zadýcháno. Nedělal bych si s tím těžkou hlavu.
V mrazu ji nezapneš ani ty.Prostě v mrazu zapnout nejde.
no nechci polemizovat, kdo ji kdy zapne a kdy ne, ale já prostě v autě odmlžuji pomocí klimy... je to daleko rychlejší, než vyhřát auto... navíc bych chtěl vidět auto, se kterým se jezdí v zimě a není v něm vlhko.. sníh, co si přineseš na botách a roztaje ti, steče kam? Nechtěl sem tu rozpoutat žádnej flame spíš mě zajímalo, jak to udělat v autě bez kabinovýho filtru, kterej sem když se auto mlžilo vyměnil a bylo po mlžení... klima neklima. Ale evidentně nikdo nic převratnýho kupodivu nevymyslel ). Kdyby byl nějakej přípravek nacákat na okna, rozleštit a hotovo .
Mně spíná i v zimě. Mohlo by se zdát, že ne, páč s teplotou to v zimě skutečně moc nehne, poznat to jde právě na relativní vlhkosti vzduchu. Anebo prostě tak, že spíná klimakompresor.
Obvýkle nespíná AC pod +5, uněkterých novějších je to posunuto k nule,právě kvuli vysoušení vzduchu.Pokud prší a je vysoká vlhkost také zapínám AC. Dobré je mít vyčištěné sklo i zevnitř.
magorcondoria píše:Obvýkle nespíná AC pod +5, uněkterých novějších je to posunuto k nule,právě kvuli vysoušení vzduchu.Pokud prší a je vysoká vlhkost také zapínám AC. Dobré je mít vyčištěné sklo i zevnitř.
naprostej souhlas. klima pak prostě neklimuje, jenom se to žene přes ní a plní funkci vysoušeče. to je vyzkoušený.
kdyby to nebyl takovej marast, už bych tam tu klimču nechal nacpat.
magorcondoria píše:Obvýkle nespíná AC pod +5, uněkterých novějších je to posunuto k nule,právě kvuli vysoušení vzduchu.Pokud prší a je vysoká vlhkost také zapínám AC. Dobré je mít vyčištěné sklo i zevnitř.
naprostej souhlas. klima pak prostě neklimuje, jenom se to žene přes ní a plní funkci vysoušeče. to je vyzkoušený.
kdyby to nebyl takovej marast, už bych tam tu klimču nechal nacpat.
to mi přijde jako kravina.. pokud máš unvitř stejnou teplotu jako na výparníku klimy.. (pokud klima nejde teploty jsou stejné) nemůže to logicky fungovat jako vysoušeč..
klima pak prostě neklimuje, jenom se to žene přes ní a plní funkci vysoušeče. to je vyzkoušený.
kdyby to nebyl takovej marast, už bych tam tu klimču nechal nacpat
To si trochu protiřečíš ne?
Prostě pokud klima neklimuje tak nemuže vysoušet.
ardo: nevíš od kolika °C se klima nezapíná? Klimu prakticky nevypínám ani v zimě - a to právě kvůli vlhkosti vzduchu. Pokud byla vypnutá a bylo zamlženo, tak po zapnutí okamžitě ok, ale právě si myslím, že i v mrazech. Musím to letos vysledovat
Kdyz se mi v zime zacinaji zamlzovat skla tak vytahnu(gumove) koberecky, pustim topeni na nejvyssi teplotu a intenzitu, pootevru vsechna okynka a jedu se projet.
Takze topeni fouka horky vzduch na vlhokou podlahu a pak vlhky vzduch putuje okynkama ven.
pro rejpavku libovku jenom dodám, že jsem to skutečně myslel tak, jak píše kolega ThatsMe.[/quote]
Nechápu proč bych měl bejt rejpavka?Ale ty to evidentně vůbec nechceš pochopit.
Já vím že si v autě nechceš dělat zimu,ale prostě pokud se ti klima v zimě nesepne (nezačne se točit kompresor) tak ti to nemůže vysoušet.Co je na tom těžkýho k pochopení?Ten vzduch co leze do auta přes výparník klimy jen bezezměny projde.Co vím tak mě nešla u aut zapnout cca od +- 0°C a níž. Je to kuli tomu aby nedošlo k zamrznutí výparníku.