Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E 39 530d - 135kw,nebo 142kw?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#1 Příspěvek od gunner »

Zdravím,uvažuji o koupi silnějšího dieselu volba je pro mě jasná 530d,jen nevím,jaký je mezi těmito motory rozdíl...jestli tedy vůbec nějaký je.Zajímala by mě například spotřeba po městě...u manuálu.
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#2 Příspěvek od j3ykobim »

135kw výroba 1998–2000
141kw výroba 2000-2003
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#3 Příspěvek od gunner »

j3ykobim píše:135kw výroba 1998–2000
141kw výroba 2000-2003


no,to vím taky,že 142 byla v fc,měl jsem namysli třeba nějaké technické parametry... :wink:
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#4 Příspěvek od j3ykobim »

gunner píše:
j3ykobim píše:135kw výroba 1998–2000
141kw výroba 2000-2003


no,to vím taky,že 142 byla v fc,měl jsem namysli třeba nějaké technické parametry... :wink:


The BMW M57 is a straight-6 diesel engine produced from 1998. It won the "2.5–3 L" category of the International Engine of the Year award for 1999 through 2002.


M57D30 2,926 cc (2.926 L; 178.6 cu in)
530d I6 24V 2926 84/88 1:18.0 Common rail turbodiesel 135 kW (184 PS; 181 bhp) @ 4000 390 N·m (290 ft·lbf) @ 1750 8.1 (man) / 8.4 (aut) 1998–2000
530d I6 24V 2926 84/88 1:18.0 Common rail turbodiesel 142 kW (193 PS; 190 bhp) @ 4000 410 N·m (300 ft·lbf) @ 1750 7.8 (man) / 8.0 (aut) 2000–2003
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#5 Příspěvek od gunner »

To už je lepší :wink: Každopádně bych rád slyšel nějaký reálný postřeh ze života....těchto dvou motoru 8)
Uživatelský avatar
voTon
Registrovaný
Příspěvky: 514
Registrován: ned 08.08.2004 00:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od voTon »

135kw a 142kw jsou motory fyzicky (konstrukcne) stejne, vykonove a spotrebou srovnatelne. hlavni rozdil je v jednotce. Např. o co je slabší starší verze o to víc se da "nachipovat". Podle me je pri porovnani nakupnich cen lepsi koupit zdravou 135kw nez horsi 142kw. I použitých dílů je na předfacelifta výrazně víc a za lepší peníze...ale zas kuř vypadá a je starší no :)
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ

#7 Příspěvek od caknakis »

To není pravda, mají jiné turbo, klapky v sání a určitě ještě spoustu drobností
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#8 Příspěvek od gunner »

voTon píše:135kw a 142kw jsou motory fyzicky (konstrukcne) stejne, vykonove a spotrebou srovnatelne. hlavni rozdil je v jednotce. Např. o co je slabší starší verze o to víc se da "nachipovat". Podle me je pri porovnani nakupnich cen lepsi koupit zdravou 135kw nez horsi 142kw. I použitých dílů je na předfacelifta výrazně víc a za lepší peníze...ale zas kuř vypadá a je starší no :)


Díky,svezení bude asi taky dost podobný,ne...nebo myslíš,že by ten rozdíl 20Nm mohl být nějak znát... ?
Radoch
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: pát 23.01.2009 01:00

#9 Příspěvek od Radoch »

Mám 135 kw motor je naprosto v pohodě.Spotřeba je 7.3 město bude asi kolem 10l. Jenom pečlivě vybírat!Zaměřit se na podvozek aby nikde nic nemlátilo klimatizace aby byla funkční atd.Hlavně pořádně projet.Sám mám zkušenost že 3 auta z 5 neměly ten zprávný výkon.Jinak 135 nebo 142 kw je asi jedno.
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#10 Příspěvek od gunner »

Radoch píše:Mám 135 kw motor je naprosto v pohodě.Spotřeba je 7.3 město bude asi kolem 10l. Jenom pečlivě vybírat!Zaměřit se na podvozek aby nikde nic nemlátilo klimatizace aby byla funkční atd.Hlavně pořádně projet.Sám mám zkušenost že 3 auta z 5 neměly ten zprávný výkon.Jinak 135 nebo 142 kw je asi jedno.


Ptal jsem se na tu spotřebu kvůli tomu,že kamarád má 142kw a jezdí s tím po měste za 7.5l...a venku po okrskách za 6l. (lehká noha)
10l ve městě se mi zdá docela dost ...to musíš mít asi nohu na podlaze :wink:
Za 10l po městě jezdí motor tds a to nemusíš mít nohu na podlaze .-)
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#11 Příspěvek od ViktorDDD »

neni mesto ako mesto, keď chodíš cez ranné zápchy tak aj na tom 530d to bude cez 10l, inak 6l mimo mesta s jazdou podľa predpisov sa tiež dá
Couloo
Registrovaný
Příspěvky: 417
Registrován: stř 21.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#12 Příspěvek od Couloo »

Já koupil v Německu toura v manuálu původně asi 142kw ale pochopil jsem s Německý papírů že je tam nějaký chip a mám 155kw a u nás mi to normálně napsali do velkého TP takže tam mám psáno 155kw.A myslím že spotřeba je např o proti audi 2,5 nebo 3.0tdi uplně super.Jsem z Ostravy a jezdím úplně běžně za 7 - 7.5l. Když jsem nedávno jel z Olomouce a nespěchal jsem, tak jsem jel 130 a dostal jsem se na 5,9 a to vážně nekecám.Ale za to jsem jednou jel z Brna rychlostí i 230km/h a to už jsem jel za 11l. Ale i tak je to bomba.Když vidím jak se můj kolega po městě plouží Golfem 5 1,9TDi PD v DSG(automat) s téměř žádným výkonem a nemůže se dostat pod 7,3l , tak je mi celkem do smíchu. A třeba nedávno Ostrava - Zadar(HR) rychlost stále mezi 150 - 180km/h tak spotřeba 7,1l. Takže asi tak nějak.
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#13 Příspěvek od gunner »

No,je to fakt mazec....já jezdím s 520d za 7.3l-7.8l at se snažím sebevíc,tak mín to prostě nejde...
Venku je to něco jiného,když jedu na Orlík,po okrskách tak tam mam pokaždý 5.2l - 5.6l podle toho jak jedu,dalnice do 140km/h 5.5l ale nejvíc toho najezdím po městě...a právě tech 7.5 mi dostává..když vidim,jak kamarád jezdí se 530d 142kw za to samé co já...prostě mi nejde do hlavy,jak motor kterej má o dva válce víc a 1l obsah navíc může jezdit stejně :roll:
Chtěl bych koupit 135kw...ale to právě nemůzu porovnat,jestli je tam ta spotřeba podobná,nebo stejná jako u 142kw.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#14 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Dnes výlet do Jeseníků, pohoda ,klobouk podle předpisů za 6,1 motor 142kW ( 730d ) :wink:
Přílohy
spotreba730d.jpg
spotreba730d.jpg (186.54 KiB) Zobrazeno 196 x
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#15 Příspěvek od gunner »

M3maniac píše:Dnes výlet do Jeseníků, pohoda ,klobouk podle předpisů za 6,1 motor 142kW ( 730d ) :wink:


Hmm...to je maso,předpokládám,že je 7dma ještě v automatu :-) ten motor je prostě hustej...
KUBBACHER
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: pon 11.08.2008 00:00
Bydliště: Hlučín

#16 Příspěvek od KUBBACHER »

Cesta do Chorvatska a zpět s klimou spotřeba 6,2l/100km, tady jezdím krátké trasy do 6,5l/100km.
Přes 7l/100km jsem se zatím ještě nedostal.
Motor 142kw, najeto 240tis. :wink:
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#17 Příspěvek od Perunwit »

Kdybych nebyl zapřisáhlej benziňák, tak bych řekl, že mě ten motor už nějakej čas zajímá... tohle vlákno taky vyznívá těžce pro něj... kde jsou jeho slabiny? Jak je na tom s životností turba a jak ho kupovat (tuto motorizaci)? Šilhám po E39 touringu.
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#18 Příspěvek od ViktorDDD »

slabé stránky: klapky sania - môžu spadnúť do motora a spôsobiť veľké problémy - 135kW manuál verzia ich nemá, ale na všetkých motoroch sa dajú odstrániť a nahradiť záslepkami
vstreky - od tej superkvalitnej nafty čo je v čr a sr dosť trpia tak po cca 200-250tis. km sú zrelé na výmenu a nie sú zrovna najlacnejšie
inak je to spoľahlivý motor
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#19 Příspěvek od gunner »

Perunwit píše:Kdybych nebyl zapřisáhlej benziňák, tak bych řekl, že mě ten motor už nějakej čas zajímá... tohle vlákno taky vyznívá těžce pro něj... kde jsou jeho slabiny? Jak je na tom s životností turba a jak ho kupovat (tuto motorizaci)? Šilhám po E39 touringu.


Jestli si zapřísáhlej benzínák...tak tě možná bude zajímat,že 530d 135kw má od 70km/h lepší parametry zrychlení,než 528i :D a hlavně se s tím dá jezdit za to co tu vídíš v komentářích... :roll:
Mám 520d,nijak moc si na ten motor nemůžu stěžovat,ale ve srovnání s 3.0l je to taková felície a co mě fakt "rozčiluje" je to,že když jsem si to kupoval,tak jsem si říkal...3.0l nepotřebuju...pojede to jen o trochu líp a hlavně mi to sežere :roll: no a ted jezdím s 2.0 za to stejný co tady písou lidi,který jezdí s 530d :-)
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#20 Příspěvek od Perunwit »

je to jak říkáš, taky jsem koukal... proto mě ten motor přijde zajímavej. Fajn auto se slabým motorem jsem si už zažil, nakonec jsem ho prodal, i když bylo naprosto v cajku a koupil si 2,5i - to už jede celkem fajn, ale pořád by to mohlo bejt živější.
Odpovědět