Černé srajdy jsou saze neboli pevné částice, které produkuje každý diesel v důsledku nedokonalého spalování (bohatá směs, špatné vstřiky - překrytí paprsků nafty při vstřiku do spal. prostoru atd.), něco se usadí ve výfuku a při startu se to vlivem teplotního skoku uvolní. To je normální.
Kliku zaaretuješ trnem, který má průměry myslím 8mm v setrvačníku a 12mm v bloku, nebo tak nějak. Mně posloužil dlouhý torxový bit, jehož šestihrany skoro odpovídaly těmi průměry, ale kolikátka to byla, to si nevzpomenu, musel bys to vyzkoušet. Pamatuj, že čím líp trn sedne, tím to bude přesnější. A bezpodmínečně se musí rozšiřovat, když tam vrazíš něco, co se ti bude v bloku hongat s vůlí několik mm, jako bys tam neměl nic... Polohu 1. pístu v HU si ověříš značkou na setrváku, kterou najdeš pod gumovou zátkou naspodu zvonu na převodovce.
Aretační přípravek vačky si vyrob z plocháče, do kterého vyfrézuješ či vybrousíš "zářez" o šířce tloušťky té kontrolní plošky na vačkové hřídeli. Ta je mezi prvním ložiskem a 1. válcem, myslím. Další dotaz?
