Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vrzání volantu E61

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
pavelk
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: stř 13.01.2010 01:00

#21 Příspěvek od pavelk »

vanco píše:Tak ze nieco co som vycital na receziach:

Riadenie päťky je skvelé, ale hlavne pri prvých ročníkoch bolo možné zaznamenať pri zatáčaní nepríjemné vŕzganie vychádzajúce z priestoru pod volantom. Problém bol v zle mazaných silonových komponentoch riadenia a náprava je možná iba v autorizovanom servise, kde sa mazivo zahreje na presne stanovenú teplotu a tým prenikne do potrebných miest.
takovou opravu ze servisu už mám za sebou a vrže to stále :roll:
lesta540
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 30.08.2010 00:00

#22 Příspěvek od lesta540 »

také v klubu E61 2004 525iA 185tis(jsem první majitel) předface volant a neeMko, ale vrže jen při zatočení doleva, nemuže to být nějaká manžeta? zajímalo by mě jestli je to i u Xdrivu, mám to pro německej trh je to dovoz z premium selection, jak tady jeden psal jsestli je to pro českej trh tak vržou , píču vržou všechny:-D, máme ještě E61 2005 530d 110tis, a zatím nevrže:-D

měnil jsem na 140tis přední ložiska,starter,antenku k dálce,třetí brzdové,(teče tam,je tam i ta antenka k dalce)motorek zad, stěače,zámek zadního okna, altík,a hafo spotřebytelskej dílu, svíčky,brzdy,naplně a podobný sračky...ale nic moc zlatá E39(o 50% levnější na udržbu)-ve většině dílu.
lesta540
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 30.08.2010 00:00

#23 Příspěvek od lesta540 »

nevím někdo něco čím by to mohlo být? sere mě to , a je na píču, auto za jeden a pul a takle to sere..
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#24 Příspěvek od Filozof »

Každej model když je novej má nějaké své bolesti. Pak přijde po nejake době inovace a pár problémů vyřeší.
Auta od září 2005 už měli nějaké drobnosti opravené ve fabrice.

Proto je bohužel u aut všech typů nejlepší kupovat až po pár letech kdy je model na světě a je již po technických inovacich, jsou tam vychytány drobné chyby co jsou při výrobě auta nevychytané.

Někdy se to projeví hned u jiných až třeba po pár letech...

At je to promazání volantu, vrzající palubní deska či okna nebo vrzající pedály či jinej typ klapky, která nepraská a nejde do sání či praskající svody a další drobnosti, které pak tady lidi štvou.

Každej model BMW má nějaké bolesti které se postupně odstraňovali po určitých letech. Takže E60/61 po 2005/9 má zase o něco méně problémů které se vyřešili ve výrobě. a po 2007 a faceliftu zase přibylo něco.

Byl jsem nějakej čas ve výrobním procesu a viděl jsem toto postupné zlepšování aplikovat nejen na auta, elektroniku atd.
justinbiker
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: úte 17.08.2010 00:00

#25 Příspěvek od justinbiker »

mám stejnej problém vrže mi volant a dveře všechny 4 a zjistil sem že jsou to i okna v okenicích když je jen maličško přiotevřu tak to přestane je to na e46
fanda1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: ned 12.10.2008 00:00
Bydliště: Hodonín

#26 Příspěvek od fanda1 »

justinbiker píše:mám stejnej problém vrže mi volant a dveře všechny 4 a zjistil sem že jsou to i okna v okenicích když je jen maličško přiotevřu tak to přestane je to na e46


Stačí namazat nějakým lubrikantem horní těsnění na dvěří...
justinbiker
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: úte 17.08.2010 00:00

#27 Příspěvek od justinbiker »

jj už sem to tadyk víc pročet a je po problému stačilo namazat tu sametku:)
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Jendix »

ahoj, chtěl jsem se zeptat k tomu vrzání volantu.. u mě to ještě není tak hrozný, projevuje se to hlavně při delší jízdě a častém zatáčení.. řekl bych že to závislé od vlhkosti...

zjistil již někdo kde a jak to promazat.. ;) připadně čím?
milius
Registrovaný
Příspěvky: 222
Registrován: ned 01.11.2009 01:00

#29 Příspěvek od milius »

tak k vrzani, resil sem to u x5 pro zataceni bylo slyset vrzani takovy soupani jako plast o plast delal to volantovej krouzek, kdyz se sunda volant tak ten plastovy krouzek jak se to v nem toci, mel sem doma jinej resil sem to vymenout ale nemohu vam rict jestli to je ten samy problem
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Jendix »

milius píše:tak k vrzani, resil sem to u x5 pro zataceni bylo slyset vrzani takovy soupani jako plast o plast delal to volantovej krouzek, kdyz se sunda volant tak ten plastovy krouzek jak se to v nem toci, mel sem doma jinej resil sem to vymenout ale nemohu vam rict jestli to je ten samy problem


já bych řek, že u mě jsou to asi ty silonový kroužky.. je to takový spíš vrzání... a evidentně to souvisí s vlhkostí.. někdy to vůbec nedělá.. a když je hodně suchej vzduch a hodně topím v interieru, tak to začne po určité době malinko povrzávat..
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Jendix »

u mě je to v podstatě identické s tímto:

http://www.youtube.com/watch?v=PqhkShNajsk
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Jendix »

teď jsem se ještě dočetl na jednom německym foru, že to může být způsobeno olejem... jestli jsem to správně pochopil, má to dvě řešení:

1. Přidání speciálního aditiva pro servoolej


2. Zahřát servoolej nad 100°C (tam to popisovali tak, např. zatočit na doraz a vytočit motor např. na 3000 ot a držet tak než oleji stoupne teplota)

pokud to chápu správně, pravděpodobně jde o to, že jsou servoolejem mazány i kluzná pozdra řízení, je k tomu ale čas od času třeba vyšší teplota oleje.. až vyjde čas, tento postup vyzkouším...

i tak budu rád, za každé další tipy.. ;)
milius
Registrovaný
Příspěvky: 222
Registrován: ned 01.11.2009 01:00

#33 Příspěvek od milius »

a sakra to jsou zvuky :roll: no tak zkoumejte hold dal no :lol:
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Jendix »

milius píše:a sakra to jsou zvuky :roll: no tak zkoumejte hold dal no :lol:


no u mě to není tak hrozný, ale časem by se to asi zhoršovalo.. :-( uvidíme co se s tím nechá dělat.. co jsem vyčetl vyzkouším a pak sem napíšu jestli to fungovalo..
fanda1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: ned 12.10.2008 00:00
Bydliště: Hodonín

#35 Příspěvek od fanda1 »

mně to dělá na 3er a tam mám elektrický posilovač
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#36 Příspěvek od rooc »

já mám e61 rok 04/05 a díky bohu nevržu...klepu všema deseti na dřevo
Couloo
Registrovaný
Příspěvky: 417
Registrován: stř 21.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#37 Příspěvek od Couloo »

[quote="Jendix"]u mě je to v podstatě identické s tímto:


Tak to je přesné.Mě to vrže úplně stejně.Mám E60 530d rok 2004 a mám ho teprve měsíc a docela jsem si na to zvykl a nevadí mi to. Trochu mě ale sere to, že mám ještě E39 tour rok 2001 a ten je naprosto potichu.Ani jeden zvuk.
Člověk si pak pořídí novější model a pak zjistí, že tam něco vrže a o to více je pak člověk nasranej.
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#38 Příspěvek od rooc »

Couloo píše:
Jendix píše:u mě je to v podstatě identické s tímto:


Tak to je přesné.Mě to vrže úplně stejně.Mám E60 530d rok 2004 a mám ho teprve měsíc a docela jsem si na to zvykl a nevadí mi to. Trochu mě ale sere to, že mám ještě E39 tour rok 2001 a ten je naprosto potichu.Ani jeden zvuk.
Člověk si pak pořídí novější model a pak zjistí, že tam něco vrže a o to více je pak člověk nasranej.



to s tebou musím souhlasit...to by mě sralo taky
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Jendix »

Couloo píše:

Tak to je přesné.Mě to vrže úplně stejně.Mám E60 530d rok 2004 a mám ho teprve měsíc a docela jsem si na to zvykl a nevadí mi to. Trochu mě ale sere to, že mám ještě E39 tour rok 2001 a ten je naprosto potichu.Ani jeden zvuk.
Člověk si pak pořídí novější model a pak zjistí, že tam něco vrže a o to více je pak člověk nasranej.


no já uvidím, dneska jsem chvíli zkoušel to s tím ohřátím oleje, nevím na kolik jsem ho ohřál.. nebylo moc času.. pokud se to časem nezlepší, zkusím to ještě jednou..

na německém bmw foru psali něco i o nějakm original bmw aditivu pro servo olej a jeho následném ohřátí na 110°C..
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#40 Příspěvek od mari »

Jendix píše:
Couloo píše:

Tak to je přesné.Mě to vrže úplně stejně.Mám E60 530d rok 2004 a mám ho teprve měsíc a docela jsem si na to zvykl a nevadí mi to. Trochu mě ale sere to, že mám ještě E39 tour rok 2001 a ten je naprosto potichu.Ani jeden zvuk.
Člověk si pak pořídí novější model a pak zjistí, že tam něco vrže a o to více je pak člověk nasranej.


no já uvidím, dneska jsem chvíli zkoušel to s tím ohřátím oleje, nevím na kolik jsem ho ohřál.. nebylo moc času.. pokud se to časem nezlepší, zkusím to ještě jednou..

na německém bmw foru psali něco i o nějakm original bmw aditivu pro servo olej a jeho následném ohřátí na 110°C..


Jendix: To co jsi si přečetl na německym serveru je ale řešení pro vrzání serva jako takovýho, to nemá s vrzánim volantu o kterým je tu řeč nic společnýho. Na tohle kvičení pomůže jen výměna toho silonovýho bazmeku. Zahřejvání servooleje otáčením volantu z rejdu do rejdu do zblbnutí nejlépe na zvedlym autě aby se neservaly gumy, aby se dosáhlo určitý teploty která se měří přímo v nádobce je proti vrzání serva, a k oleji se může přidat aditivum. Němci maj jako nejosvědčenější to od Wynn's. Bohužel toto ale tento problém nevyřeší.
Odpovědět