Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E 39 TDS špatný volnoběh

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
marksman666
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: úte 01.03.2011 01:00

#1 Příspěvek od marksman666 »

ZDravím všechny,hledal jsem ale nenašel, mám problém s mojím tds, občas po delší době když je motor zahřátý se mi na volnoběh hodně cuká motor, připadá mi že to valí snad jen na 5 válců.Cloumá to celým autem, po přidání plynu to ale nemá žádný odpor prostě to krásně roztáhne ale jakmile opět spadnou otáčky tak se to začne cukat,.. dělá to tak 1 z 5 zastavení pokud je zahřátý motor a ujedu více jak 20 km.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#2 Příspěvek od bibikuba »

To mě zajímá estli to vyřešíš-mě to dělá to samo u 325 tds a řek bych že je to v el.části čerpadla-jezdím s tím takhle asi rok,stálo mě to batoh penez a výsledek nic moc :wink:
huncak
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 19.06.2008 00:00

#3 Příspěvek od huncak »

změř tlaky na válcích,pokud budou ok,myslím tím že budou mít všechny plus minus stejně a slušný motor by měl mít někde kolem 25 a víc.čerpadlem to nebude.mohl by to ještě dělat vadný vstřikovač,pokud budou tlaky v pořádku nech je zkontrolovat.vadné čerpadlo by ti způsobovalo špatné starty a houpání volnoběhu
marksman666
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: úte 01.03.2011 01:00

#4 Příspěvek od marksman666 »

taky bych vsadil spíš na ty vstřiky, protože starty jsou naprosto v pořádku a pokud to běží v pořádku tak to má volnoběh naprosto super,... provedu to jak říkáš, díky za radu.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#5 Příspěvek od bibikuba »

se klidně vsadim že to vstřik neni :D :D nezapomen sem písnout čím to bylo :D Možná Ti něco řekne diagnostika
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#6 Příspěvek od beny-maser »

jestli ti přijde, že to běží na pět tak bych taky šel po vstřikách a po tlacích ve valcích
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#7 Příspěvek od bibikuba »

když to bude dávat blbou dávku tak nepozná na kolik to běží ale zdá se že na pět :wink: řek bych že když Ti to běží jak říkáš na pět a přidáš plyn tak se chod ustálí a běží to normálně :wink: :wink: je to taak???
dafa
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 07.07.2005 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#8 Příspěvek od dafa »

Předpokládám,že při tahu to kouří černě,starty na studeno i na teplo jsou dobrý.Na volnoběh se motor začne převalovat.Problém vidím v čerpadle.Vstřiky budeš mít ok,kompresy taky,většinou 1 válec bývá nejhorší jinak ostatní ok.Nechal bych vytáhnout čerpadlo,nechat jej zkontrolovat a případně opravit a nechat na motoru seřídit.Je to častá závada rotačních čerpadel po více kilometrech.
marksman666
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: úte 01.03.2011 01:00

#9 Příspěvek od marksman666 »

bibikuba píše:když to bude dávat blbou dávku tak nepozná na kolik to běží ale zdá se že na pět :wink: řek bych že když Ti to běží jak říkáš na pět a přidáš plyn tak se chod ustálí a běží to normálně :wink: :wink: je to taak???



No je to tak jen z části, občas prošlápnutí pomůže ale někdy zas ne,.. Spíš to ale pomáhá než nepomáhá ,.. :) Ale jak říkám při sešlápnutí plynu to nemá absolutně žádnej odpor, plynule to jde do otáček.
marksman666
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: úte 01.03.2011 01:00

#10 Příspěvek od marksman666 »

dafa píše:Předpokládám,že při tahu to kouří černě,starty na studeno i na teplo jsou dobrý.Na volnoběh se motor začne převalovat.Problém vidím v čerpadle.Vstřiky budeš mít ok,kompresy taky,většinou 1 válec bývá nejhorší jinak ostatní ok.Nechal bych vytáhnout čerpadlo,nechat jej zkontrolovat a případně opravit a nechat na motoru seřídit.Je to častá závada rotačních čerpadel po více kilometrech.


Při tahu to kouří ku..a černě :) starty jsou přesně tak jak píšeš.
dafa
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 07.07.2005 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#11 Příspěvek od dafa »

Tak to je čerpadlo,při přidání plynu se nepravidelnost ztratí v otáčkách,to je normální,to vyrovnáš i když máš špatný vstřik.
Nechej skouknout čerpadlo a máš zase pokoj.
Rotační čerpadla jsou dobrý,ale po jistých kilometrech začnou dělat problémy a to na všech motorech.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#12 Příspěvek od bibikuba »

mě tohle dělá pravidelně v otáčkách od 800-1 000,motor má jako nepr.chod a když přidám tak se to srovná :( poznám to jen při rozjíždění nebo když pomalu přidávám plyn a v momentě kdy to začne habrovat tak tak ten plyn držím a jde to jako na pět :cry: je pravda že nejdřív to dělalo jen občas,ted už pořád..nepomohla ani repase čerpadla-pravda je že mi to nezakouří a to mám čip.Nevím jestli se Ti to taky děje ale já občas když zastavím někde tak to běží jak ty píšeš na pět a stačí někdy jen málo přidat plyn a běží to zas jak BMW :D :D Co jsem pochopil tak mě se tam asi přidírá servomotorek pod hlavou čerpadla-navíc mě to i píše diagnostika..Jestli seženeš někoho kdo tomu fakt rozumí dej vědět,svezu se s tebou :D :D
marksman666
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: úte 01.03.2011 01:00

#13 Příspěvek od marksman666 »

bibikuba píše:mě tohle dělá pravidelně v otáčkách od 800-1 000,motor má jako nepr.chod a když přidám tak se to srovná :( poznám to jen při rozjíždění nebo když pomalu přidávám plyn a v momentě kdy to začne habrovat tak tak ten plyn držím a jde to jako na pět :cry: je pravda že nejdřív to dělalo jen občas,ted už pořád..nepomohla ani repase čerpadla-pravda je že mi to nezakouří a to mám čip.Nevím jestli se Ti to taky děje ale já občas když zastavím někde tak to běží jak ty píšeš na pět a stačí někdy jen málo přidat plyn a běží to zas jak BMW :D :D Co jsem pochopil tak mě se tam asi přidírá servomotorek pod hlavou čerpadla-navíc mě to i píše diagnostika..Jestli seženeš někoho kdo tomu fakt rozumí dej vědět,svezu se s tebou :D :D


Fine zkusím to nejdřív změřit a uvidíme :) tady v okolí tomu prej nějak rozumí tak se uvidí :) kdybych sem neodepsal zeptej se na SZ rád ti napíšu jestli jsem s tím pohnul..
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#14 Příspěvek od beny-maser »

pokud seženete někoho kdo umí vyměnit ten servomotorek za nový tak bych se taky přidal,mám ho taky v neuspokojivém stavu zatím to jezdí normálně, ale už to není co to bylo dřív,poránu to chce řadit s meziplynem.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#15 Příspěvek od bibikuba »

beny-maser píše:pokud seženete někoho kdo umí vyměnit ten servomotorek za nový tak bych se taky přidal,mám ho taky v neuspokojivém stavu zatím to jezdí normálně, ale už to není co to bylo dřív,poránu to chce řadit s meziplynem.
sehnal jsem z Omegy celej ten vršek -starší ale nevim jestli se vrhnout na výměnu nebo to pořešit nějak jinak :cry: Raději bych to nechal udělat :lol: :lol:
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#16 Příspěvek od beny-maser »

pokud nechceš laborovat doporučuju nechat udělat, a to někde kde tomu fakt rozumý a nedělaj pouze výměnu dílů na BMW,
jinak těch hlav jsou na bmw dva druhy tak pozor na ten správný
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#17 Příspěvek od bibikuba »

beny-maser píše:pokud nechceš laborovat doporučuju nechat udělat, a to někde kde tomu fakt rozumý a nedělaj pouze výměnu dílů na BMW,
jinak těch hlav jsou na bmw dva druhy tak pozor na ten správný
vím že sou dva druhy,mám poslední ročník a ty jsou stejný jako Omega.Problém je že nevim kam to dát ,myslel jsem že se to vyřeší repasí čerpadla ale bohužel repasujou jen mech.část :cry: Nejhorší je že se těžko hledá někdo kdo se fakt vyzná,kdyby to čerpadlo nestálo ranec,nabral bych pro klid nový :wink:
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#18 Příspěvek od beny-maser »

právě proto jsem se hned hlásil, jak seženeš někoho kdo mění ten servomotorek, tak že do toho jdu taky. Protože s tou halvou nikdo nic nedělá. Jinak mechanickou čás svěřuju do Bosch diesel servisu a jsem vždycky spokojenej,jen ta cena.
huncak
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 19.06.2008 00:00

#19 Příspěvek od huncak »

elektrická část funguje pouze jako plynové lanko,nevím jakým způsobem by dokázala způsobit aby ti motor šel na pět válců.vadný štelwerk způsobuje houpání volnoběhu,díru v plynu, chcípaní ale tohle těžko.tohle je problém mechanického rázu,takže mechanická část čerpadla-vstřikovače-válce.nový štelwerk se nechá sehnat cca za 12tis ale v tomhle případě ho tam dáš a bude to stejné.ve tvém případě je dobré začít těma vstřikama a tlakama,to v pohodě zvládneš sám.já dělám přímo repase čerpadel a vstřikovačů,sice dnes už hlavně CR ale tyhle taky umíme.trysky nejsou nijak drahé a na chod motoru to má velikej vliv.pokud budeš chtít ozvi se.
Odpovědět