Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Problém - přední pružina e39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
tancici_tloustik
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 11.03.2010 01:00

#1 Příspěvek od tancici_tloustik »

Zdar chlapi,
mam takovy mensi problemek s e39 523i r.v. 97, tak se chci zeptat na par veci...
Rano prijdu k autu, sednu do nej, rozjedu, citim smrad z palenych gum, predemnou jela 105S, takze jsem si zamumlal neco o pekacich, zapnul vnitrni okruh a jel vesele dal... Jenze kdyz ten smrad neustaval ani po chvili co ta 105S odbocila, tak jsem si rikal ze by to mozna mohlo byt ze me, zastavil jsem, vystoupil a nikde nic na aute nevidel, jenom od predniho leveho kola slaby namodraly dym, rikam co to k...a je, a kdyz se na to kolo zadivam bliz, tak vidim ze je nejak podezrele zapadle do podbehu - praskla pruzina, a kola mi asi nekde drhne o podbeh, hlavne kdyz zatacim. Vubec me nenapadlo ze by to mohla byt pruzina, muselo to prasknout v noci kdyz jsem prijel.
Takze jsem auto vratil na parkoviste a sel pesky.
Zacal jsem shanet novou pruzinu, a znamy ma podle jeho slov "jen" na e39 525 td(s), takze by me zajimalo budou mi tam tyhle pruziny pasovat nebo jsou jine? Ja jsem myslel ze na vsech e39 (s vyjimkou M5 a mozna 540i) by mely byt stejne...
Dale, pokud budu menit pruzinu, meni se jeste neco jineho krome pruziny samotne?
A do tretice, mam radsi vymenit obe predni, cetl jsem ze je to lepsi, pac ta nemenena stejnak po case rupne...
Diky za rady a odpovedi!!!
tt
Soptiiik
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 25.02.2007 01:00

#2 Příspěvek od Soptiiik »

kolik bylo venku stupnů? nezatuhl ti tlumič? Jinak pea vyměnit obě najenou
tancici_tloustik
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 11.03.2010 01:00

#3 Příspěvek od tancici_tloustik »

To asi ne... Kdyz jsem s tim autem v noci v pondeli prijel tak bylo asi -5 stupnu, pak to stalo celou dobu na parkovisti, a dnes dopoledne bylo asi +7 stupnu...
Jak to tam vypada je videt tu:

http://img87.imageshack.us/i/05022011318.jpg/

http://img153.imageshack.us/i/05022011320.jpg/

http://img232.imageshack.us/i/05022011319.jpg/
Přílohy
05022011318.jpg
05022011318.jpg (199.02 KiB) Zobrazeno 435 x
tancici_tloustik
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 11.03.2010 01:00

#4 Příspěvek od tancici_tloustik »

Ted jak koukam na ty fotky, tak vidim kde mi to dre pneumatiku - na jeji vnitrni strane... S tim asi do servisu nedojedu (cca 20 km), to je na odtahovku... Aspon ze jsem tam letos nechal zimni kola na dojeti, by me celkem nasralo tohle na novy gume... :evil:
hrosiksparta
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 01.07.2010 00:00

#5 Příspěvek od hrosiksparta »

no nebo sundat kolo uriznout ji a dojet ale myslim ze kdyz s tim pojedes tak bude ko i ten tlumic jestly uz neni
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#6 Příspěvek od soukupadam »

menší problémek jo? mě se tohle stát tak řvu tak dva dny .jak to máš dlouho to auto?
tancici_tloustik
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 11.03.2010 01:00

#7 Příspěvek od tancici_tloustik »

Chvili, cca 4 mesice... A to jsem si to az do vcerejska pochvaloval jak je vsechno v richtiku, ze se na tom jeste nic nevysralo... :?
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#8 Příspěvek od soukupadam »

já mam tři měsíce 525i, přes zimu jsem najezdil na českých silnicích 10 000 km a přední náprava v hajzlu, v ČR s tim člověk tak nějak musí počítat
hrosiksparta
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 01.07.2010 00:00

#9 Příspěvek od hrosiksparta »

jj tyhle auta hlavne na tu predni trpi ten motor je nejakej tezkej bo co :-)
mimochodem me prerazil pruzinu kamen protoze jsem ho prejel a nejak mi vlitl do podbehu a rana a bylo jenze ja na tom jel pak jeste do servisu a byl i tlumic v hajzlu
tancici_tloustik
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 11.03.2010 01:00

#10 Příspěvek od tancici_tloustik »

Cekal bych ze mi treba odejdou ramena, cepy, loziska atd... To je bezna vec na nasich super silnicich v/po zime. Ale ze mi rupne pruzina, to by me teda nenapadlo. :roll: Popravde tohle je prvni auto kde mi praskla.
Kdybych treba vymetl nejakou diru nebo vzal do podbehu kamen tak ok, ale takhle z niceho nic... Jasny, auto stary, najeto hodne kilometru a jestli to nebylo nikdy meneny...
hrosiksparta
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 01.07.2010 00:00

#11 Příspěvek od hrosiksparta »

jj nic neni vecny a autoservisi z neceho take musi zit
hrosiksparta
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 01.07.2010 00:00

#12 Příspěvek od hrosiksparta »

ale tu gumu mas peknou no to se mi nastesti nestalo
tancici_tloustik
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 11.03.2010 01:00

#13 Příspěvek od tancici_tloustik »

jj, to jak je vydrena jsem videl az z fotek - auto normal stoji na parkovisti, takze tam neni moc videt ani kdyz si kleknu, ale radsi jsem si to vyfotil a tam je to krasne videt... Vubec bych se nedivil, ze az zitra k autu prijdu, tak bude ta guma prazdna...
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#14 Příspěvek od soukupadam »

já měl kdysi dávno prdlou pružinu na felicii a jezdil jsem s tim asi rok a nevědel jsem o tom ani. to nějakým zázrakem pořád drželo pohromadě ve správny poloze
tancici_tloustik
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 11.03.2010 01:00

#15 Příspěvek od tancici_tloustik »

Ja jsem ti poznal ze je neco spatne jeste driv nez jsem ucitil ten kour palici se gumy, prislo mi ze to auto trosku tahne do strany, ale to asi bylo zpusobeny prave tim trenim na gumu, az pak kdyz jsem se rozjel 50km/h+ tak to bylo citit. Jinak bych asi taky poznal kulovy... Doufam ze nebude i ten tlumic v haji, to by me celkem nakrklo.
hrosiksparta
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 01.07.2010 00:00

#16 Příspěvek od hrosiksparta »

jj tlumic je oproti pruzine drahej ja ho mel asi za 3500 a pruzina stala asi 900 ale delali obe strany ale ja mam 530D r.v.00
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#17 Příspěvek od soukupadam »

hrosiksparta píše:jj tlumic je oproti pruzine drahej ja ho mel asi za 3500 a pruzina stala asi 900 ale delali obe strany ale ja mam 530D r.v.00


za 3500? jakej? já počítal tak 6000 nejspíš mě to čeká na jaře
hrosiksparta
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 01.07.2010 00:00

#18 Příspěvek od hrosiksparta »

no ted jsem koukal na auto kelly pruzina 1800 tlumic 4200 s dph
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#19 Příspěvek od soukupadam »

hrosiksparta píše:no ted jsem koukal na auto kelly pruzina 1800 tlumic 4200 s dph


autokelly není zrovna na BMW to pravý, vůbec na všechy auta hrozně predražený a značky typu STARLINE nebrat,
jinak orientační ceny tlumičů s DPH:

Monroe 4200
Bilstein 3800
KONI 5300
SACHS 4900
origo 207 euro
PearlJam
Registrovaný
Příspěvky: 192
Registrován: stř 16.01.2008 01:00

#20 Příspěvek od PearlJam »

Ja kupoval origo sportovni tlumice SACHS z Polska, prisly zabalene i s navodem v cestine na montaz. Dal jsem za vsechny 4 tlumice 10 litru. Supr cena, sice jsem na ne cekal asi mesic, ale oplatilo se to. Jinak pruzina mi praskla taky, pisu tady v podobnem topiku o tom problemu. Nejlepsi je ten tlumic vytahnout cca hodka prace a nechat ho nekde poskladat a zase poskladat zpet. Tahat to auto nekam do servisu se prodrazi.
Odpovědět