Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e39 525 TDS - po nastartování chvíli nebrzdí

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
moucin
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: ned 16.01.2011 01:00

#1 Příspěvek od moucin »

Ahoj, začal se mi objevovat takový problém - pokud auto dlouho stojí, např. 8 hod. co jsem v práci, tak potom napoprvý téměř nezabrzdí a pedál nejde skoro sešlápnout. Teprve když párkrát šlápnu na brzdu, začne vše fungovat jak má. Má někdo s tím zkušenost? Co třeba zaseklý zpětný ventil, co udržuje natlakovanou brzdovou soustavu?
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#2 Příspěvek od beny-maser »

podle mě ti nejde posilovač a jsou dvě možnosti:
1. netěsný systém
2. špatná vývěva
jako první bych skouknul vedení jestli není někde překousaná nějaká hadička,já mám e34 tds a mám tam ještě dva další ventily,který ovládá podtlak. Tak bych to prošel jako první. Zvířátkům je zima a maj hlad. :D
moucin
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: ned 16.01.2011 01:00

#3 Příspěvek od moucin »

Díky za odpověd! Myslís že problém s vývěvou by se neprojevoval i dál během jízdy? Třeba že funguje na 50% a chvilku to trvá než natlakuje? Ta nětěsnost možná je, hadičky vpředu nejsou dlouho měněný, ale říkal jsem si, že bych měl problém i během jízdy, ne jenom první sešlápnutí..
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#4 Příspěvek od ThatsMe »

Brzdové hadičky s tím nebudou mít nic společného, to by se ti pedál propadal. Ty máš něco s podtlakem. Hýbe se účinnost brzd s otáčkama? Zkoušel jsi sešlápnout za jízdy pedál několikrát po sobě, jestli tvrdne?
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#5 Příspěvek od beny-maser »

moucin píše:Díky za odpověd! Myslís že problém s vývěvou by se neprojevoval i dál během jízdy? Třeba že funguje na 50% a chvilku to trvá než natlakuje? Ta nětěsnost možná je, hadičky vpředu nejsou dlouho měněný, ale říkal jsem si, že bych měl problém i během jízdy, ne jenom první sešlápnutí..
když auto pár hodin stojí měl by v posilovači zůstat podtlak, jestliže je tam netěsnost tak chvilku trvá než to pumpa vysaje i s tou netěsností
jestli může vývěva u tds dávat třeba 50% si nejsem jistý, neměl jsem jí nikdy rozdělanou
jako první zkontroluj podlakový hadičky i od všech odboček co vedou z potrubí je to nejlevnější varianta a nejvíc pravděpodobná,jinak to taky může být náznak že začíná být špatná membrána v posilovači
moucin
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: ned 16.01.2011 01:00

#6 Příspěvek od moucin »

Nejsem si jistej jestli se mi účinnost hýbe s otáčkama, zítra vyzkoušim. Já jezdím furt okolo 2000 :-) Tvrdnutí pedálu při opakovanym brždění sem si taky nevšim, a to sem na to právě schválně dupal, jestli to brzdí.
Budu muset prozkoumat ty hadičky, otázka je jestli poznam, která má problém..
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#7 Příspěvek od beny-maser »

to je jednoduchý, ta co se ti nebude líbit, tak pryč s ní,v auto kelly bude stát pár korun metr,hlavně jestli není zpuchřelá a nebo nakousaná či roztřepená
moucin
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: ned 16.01.2011 01:00

#8 Příspěvek od moucin »

No včera jsem už na tu hadici trochu koukal, myslím tu co vede od posilovače k vývěvě. Zdála se mi OK, proto sem to tipoval spíš na ten ventil. Nebo jestli třeba ta vývěva neprokluzuje na hřídeli? Ale jak už jsem psal, brzdy potom fungujou v pohodě.
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#9 Příspěvek od ThatsMe »

Jestli to je jen po delším stání a pak už OK, tak tam bude někde malá netěsnost. Nejdřív bych řešil ty hadice, skoro určitě to bude někde mezi podtlakovou pumpou a posilovačem, nejspíš mezi zpětnou klapkou (včetně) a posilovačem. Kdyby byla špatná pumpa nebo posilovač, podle mě by to brzdilo hůř na volnoběh a tvrdlo by to při opakovaném brždění.
Ale ta trubka zas taková sranda nebude, na kellyně ji nemají a nová podle ETK kolem litru...
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#10 Příspěvek od beny-maser »

ta hlavní větev směrem k posilovači je plastová nebo něco mezi plastem a kovem ta bude v pohodě,zaměř se na tenké hadičky co vedou z ní až k jejich konci co ovládaj.
Vývěva je přes takovej hranatej výřez ve vačce, tam může být vůle,ale na funkci to nebude mít vliv jedině, že by ty pacičky upadly a to by nešel posilovač vůbec.
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#11 Příspěvek od Ji-rka »

jen se vetřu.když při brždění opakovaně sešlápnu brzdu,tak to ztvrdne a nebrzdí to,jakmile je motor v otáčkách tak to brzdí.vývěva KO???a nebo souvislost s nefunkčním ABS??

mam e34 TDS
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#12 Příspěvek od ThatsMe »

S ABS to souviset nebude, tohle dělá špatný podtlak. A řekl bych, že to asi bude u 15 let starých dieselů víceméně běžné, pokud to teda není nějaký extrém. Pokud jo, tak bych asi hledal problém v té pumpě, která zřejmě v nízkých otáčkách už není schopná vyvinout takový podtlak. V tomhle zlatý benzín, tam je podtlaku až až! :)
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#13 Příspěvek od beny-maser »

Ji-rka píše:jen se vetřu.když při brždění opakovaně sešlápnu brzdu,tak to ztvrdne a nebrzdí to,jakmile je motor v otáčkách tak to brzdí.vývěva KO???a nebo souvislost s nefunkčním ABS??

mam e34 TDS
a když brzdíš normálně tak se nic neděje?
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#14 Příspěvek od Ji-rka »

když šlápnu na brzdu 1-2x ,tak v pohodě,ale opakovaně to prostě ztvrdne když jedu pomalu či stojim.ve vyšší rychlosti neztvrdne když zašlapu několikrát
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#15 Příspěvek od beny-maser »

Ji-rka píše:když šlápnu na brzdu 1-2x ,tak v pohodě,ale opakovaně to prostě ztvrdne když jedu pomalu či stojim.ve vyšší rychlosti neztvrdne když zašlapu několikrát
tak to neřeš to je normální,by tam museli dát vývěvu jak hovado,aby to vysála i v nízkejch otáčkách
moucin
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: ned 16.01.2011 01:00

#16 Příspěvek od moucin »

To sem blázen, teď mi přijde, že to brzdí normálně..možná to předtím bylo těma lijákama, že to vždycky trošku orezlo?
Odpovědět