Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Aktuálně - Malá rada na výměnu kulového čepu.

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#21 Příspěvek od Helldiver »

Ten konu by mal mat zhora vyrez na imbus, ten tam strcis a zaistis si to tak proti pretacaniu... Inac pomaha aj poriadne tam ten konus najebat kladivom:))) Len zas nie moc lebo si znicis ten cap.
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#22 Příspěvek od Serifus »

Jak jsem psal.. Jebal jsem do toho palicí, jak kráva a nic.

Jinak tenhle tam ten imbus nemá. Jen ďůlek :roll: :cry:


Admin edit:
Nekopíruj citace posledního příspěvku. Viz pravidla pro tuto sekci!
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#23 Příspěvek od Dan td »

Pokud se protáčí, chce to až se chytne na pár závitů matice pod ní vrazit plochej klíč a dotáhnout i s ním, ten konus zaleze a chytne se. Potom jen povolit, vyndat klíč a dotáhnout, nejlépe momenťákem.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#24 Příspěvek od Serifus »

Tak se povedlo, pánové... Nechal jsem to přes noc na tom postavený... jen na tom čepu. Ten jsem podložil a normálně sjem to auto na to spustil. Ono se to nějak zatáhlo... (nebo zamrzlo :D ) a ráno jsem to normálně utáhl. Teda, nejdřív jsem tu matku vyšrouboval ven. Nalil jsem na tu hřídelku štětcem technickej benzín, abych to pro jistotu odmastil a bylo.

A ať mi tu nikdo netvrdí, že technickej benzín je mastnej :D To je nesmysl. Teda já mastnej ještě nepotkal :) Stačí nalít na papír a žádná mastná skvrna nezůstane. Vše se odpaří 8)

Pak jsem to dotáhl na kref a bylo to :) Teda.. ale kola to mělo pořádně zatažený. Když jsem ho sundaval, tak jsem urval nástavec goly. To jsem ještě nezažil 8O

Díky všem za rady. Prostě chtělo to víc času a nechat to zatáhnout :wink:


EDIT: Ta náprava stejně nějak plave. Chce to celý udělat pořádně a hlavně geometrii... :roll:
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#25 Příspěvek od martilulin »

Dotahnout na krev?A co takhle teplotni namahani.Neni prdel pokud to pak uleti na nejake dire.A pak to zase sundavat kdyz to tak dotahnes...
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#26 Příspěvek od Serifus »

Momenťák nemám. A i kdybych měl, tak nevím, jakej moment tam hodit. Ostatně.. ten předchozí byl zataženej jako kráva. A to jsem to nemohl povolit ani dvoumetrovou trubkou! Kam se hrabaly šrouby u kola!


Admin edit:
Nekopíruj citace posledního příspěvku. Viz pravidla pro tuto sekci!
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od lenoch »

Serifus píše:Tak se povedlo, pánové... Nechal jsem to přes noc na tom postavený... jen na tom čepu. Ten jsem podložil a normálně sjem to auto na to spustil. Ono se to nějak zatáhlo... (nebo zamrzlo :D ) a ráno jsem to normálně utáhl. Teda, nejdřív jsem tu matku vyšrouboval ven. Nalil jsem na tu hřídelku štětcem technickej benzín, abych to pro jistotu odmastil a bylo.

A ať mi tu nikdo netvrdí, že technickej benzín je mastnej :D To je nesmysl. Teda já mastnej ještě nepotkal :) Stačí nalít na papír a žádná mastná skvrna nezůstane. Vše se odpaří 8)

Pak jsem to dotáhl na kref a bylo to :) Teda.. ale kola to mělo pořádně zatažený. Když jsem ho sundaval, tak jsem urval nástavec goly. To jsem ještě nezažil 8O

Díky všem za rady. Prostě chtělo to víc času a nechat to zatáhnout :wink:


EDIT: Ta náprava stejně nějak plave. Chce to celý udělat pořádně a hlavně geometrii... :roll:

Příkláním se k tobě - technický benzín je opravdu odmašťovadlo:)) Jen já osobně všechny ty kuželové časti čepů buď decentně máznu vazelínkou nebo radši napatlam resistinem. Ono je hezký, že když to odmastíš tak to drží jako šlak, ale při dalšim povolování, když je ten čep díky odmaštění krásně přirezlej v kuželu... fuj... jinak jsi borec že jsi to zvládnul!!!
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#28 Příspěvek od Serifus »

Hele, chlapi, jak jsem se teď dočetl v knížce o E34 "Jak na to", tak se mají vyměňovat ty šrouby (na obrázku níže) po každým povolení za nový.

Cituji: "Tlumič pérování přišroubujeme dole novými šrouby momentem 110 Nm. Šrouby jsou opatřeny ochranným povlakem a po každěm povolení je musíme vyměnit."

Nikde ty šrouby ale nemůžu najít ke koupi. V Autecu jim zase evidentně nejede ceník... Nemáte nápad, kde by se to dalo koupit? Nebo nestačilo by ty šrouby prostě jen zalepit pomocí lepidla na zajišťování závitů? Evidentně je to potažený právě něčím takovým, protože mě žádný jiný "ochranný povlak" nenapadá :? Díky předem za typy.

Obrázek
Díl č. 2. 07 11 9 911 694
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#29 Příspěvek od martilulin »

Moc to resis,nikdy jsem novy nedaval.
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#30 Příspěvek od Serifus »

Chci aby to bylo 100 % správně. Je to přeci jenom mazel :D
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#31 Příspěvek od martilulin »

Tak tam kapni to lepidlo,staci lehce,vim ze je to doporucene vymenit,ale fakt jsem tam nikdy ani nic nekapal a vse jede.
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od lenoch »

Serifus píše:Chci aby to bylo 100 % správně. Je to přeci jenom mazel :D

Ahoj. Heled nesmíš ty německý návody brát zas tak moc vážně. Ty povlaky tam sou spíš kvůli korozi-antikorozní. A že se doporučuje výměna šroubů je napsáno snad u každý opravy - výměna spojky, sundání převodovky od motoru atd... jediný šrouby který sou fakt s výměnou za nový na pováženou sou šrouby co drží hlavu motoru. Ty sou opravdu neskutečně namáhaný. Ale i na ty sou měrky, jak moc sou vytahaný a kdy už se mají kupovat nový.. Já osobně každý šroub natřu/namáznu tlumexem na stříkání dutin-ten ti 100% zajistí, že ten šroub v matici nikdy nezarezne. Kdyby jsi měl dodržovat vše podle BMW, tak musíš kupovat jedině originální díly BMW a to by jsi byl i po sebemenší závadě s pěnězma švorc.. Když ten šroub nemá natrhlej závit nebo hlavu, tak nevidím jediný důvod ho tam nedat zpět. Neboj - BMW má ty věci stejně dost předimenzovaný, takže to prostě vydrží.
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#33 Příspěvek od Serifus »

Celej podvozek budu dávat voskem proti korozi. To jo. A závity na šroubu nezareznou i díky tomu, že tam fíknu to lepidlo na závity. Tím se to i zajistí. Udělám to tak a snad nic nezkazim :D Zatím jsem tam dal vazelínu. 8)
Odpovědět