Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Aktuálně - Malá rada na výměnu kulového čepu.

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#1 Příspěvek od Serifus »

Zdravím! Budu to zítra dělat na parkovišti na E34 (tu výměnu teda). Dá se to normálně povolit? Auto vyheveruju u místa výměny, lehnu pod něj a povolím. Není v tom nějakej háček, že ne? Další zase našroubuju. A pokud to našroubuju na stejnou vzdálenost, jako ten špatnej, tak to ani nerozhodí geometrii, ne?

Díky za typy... :wink:
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od lenoch »

No... kulových čepů je na e34 dost... podle mě si to představuješ jako hurvínek válku... třebas čepy na přední nápravě je dest velikej problém vyndat. Matici nějak povolíš - nemáš-li golu od vietnamců-ale problém nastává při vyndavání vlastního čepu... má totiž kuželový trn, který zapadá do opačného protějšku. Je to dotáhlý jako prase a většinou i krapet zarezlý... origo stahováky s tím taktak hnou. S kladivem to vymlátit občas jde také, ale zkurvíš hromadu věcí kolem... občas se skončí i u autogenu... držím palce!! A kdyby jsi řekl jaký ten čep chceš vlastně měnit, tak by ti tu kluci poradily víc :wink:


Admin edit:
Nekopíruj citace posledního příspěvku. Viz pravidla pro tuto sekci!
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Huska »

taky záleží který, protože některé nejdou měnit samostatně, ale jen s ramenem. Spodní ramena se liší levá a pravá strana nejen tvarem, ale tuším že levé je hliníkové a pravé ocelové, takže ani autogen není jistotou.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#4 Příspěvek od Serifus »

Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#5 Příspěvek od Helldiver »

So stahovakom ho das dolu uplne v pohode, akurat vysrobovat to bude mozno trocha problem (ja som radsej menil komplet tycku aj s oboma capmi), na geosku ale potom fakt radsej chod, lebo ho tam urcite nenasrobujes presne tak ako tam bol ten povodny, navyse sa kludne moze aj trochu lisit stara od novej hlavy capu ked ich nemas od toho isteho vyrobcu...
Tickerow
Registrovaný
Příspěvky: 112
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Odolena Voda (Praha-východ)
Klubové ID: 1654
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Tickerow »

Jenom pro upresneni, ty cepy maji mit nekam vuli nebo maji byt na vsechny strany pevne?
Ptam se protoze mi jeden cep menili...ten se hejbe na vsechny strany(spatne), ale jak sem koukal, tak na L tycce je jeden cep jakoby vic pootocenej nez ten druhej a tudis mam pocit ze je taky v hajzlu....jen aby to nebyl ten co vymenili...mam pocit ze totiz menili prave tenhle a posrali to...
Pietro
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: pon 01.11.2004 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Pietro »

Serifus - viz tel - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05
je to tedy to rameno - díl č.2 - předpokládám...?
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#8 Příspěvek od Serifus »

Ano! Je to ta dvojka! Omlouvám se za mystifikaci! Z obrázků jsem to nepoznal. Stačilo sundat kolo a byl jsem doma!

Jinak to byl porod ty všechny šrouby povolit. Ale nakonec se povedlo. Zkusím sehnat ten stahovák a půjde to... snad :roll:

Koukal jsem v ELITu, že mají od SWAGu a LEMFÖRDERa. SWAG je o litr levnější... šel bych do něj... Nebo je to blbá značka? Vypadají věrohodně... 8O

Bude to stačit? Je to docela pálka... Docházej prachy :D Je to moc narychlo po koupi auta :)


Admin edit:
Nekopíruj citace posledního příspěvku. Viz pravidla pro tuto sekci!
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(
Klubové ID: 2567

#9 Příspěvek od Strosek »

LEMFÖRDER dodává i origo věci pro BMW, akorát je na nich znak BMW.

Jinak, já bych teda měnil vždy celý ramena - s oběma čepama. A vždy obě strany.
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#10 Příspěvek od Serifus »

Já bych vyměnil celej podvozek... kdybych na to měl 8) Teď je to kvůli technický a taky, aby to chvíli vydrželo. SWAG teda fakt nestačí? :)


Admin edit:
Nekopíruj citace posledního příspěvku. Viz pravidla pro tuto sekci!
Pietro
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: pon 01.11.2004 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Pietro »

Takovej rozumnej kompromis je jeste "Meyle" ... Swag už jsem na auto dával a třeba spojovačka řízení vydržela ccca 20000km a o výdrži tyček stabíku vůbec nemluvím...
Ani třeba Febi mi nenadchlo už jen od pohledu, když jsem ho měl v ruce..
V žádném případě nebrat Starline či 4max ....
Bud teda ten Lömferder, já doporučuju Meyle, můj dodavatel pěl ukrutný ódy na Delphi (opravdu nemám vyzkoušený, tudíž nesoudím..)
Nevím... Ať se vyjádří ještě někdo.... jakou značku zvolit...


Admin edit:
Nekopíruj citace posledního příspěvku. Viz pravidla pro tuto sekci!
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#12 Příspěvek od Serifus »

20 000? Takže málo? Takže nebrat? :)


Admin edit:
Nekopíruj citace posledního příspěvku. Viz pravidla pro tuto sekci!
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#13 Příspěvek od Helldiver »

Meyle neni kompromis, ale top znacka ktora je s lemforder zrovnatelna a este ju vo vela veciach predci 8) . Mam ich rad, lebo su to asi jedine diely, ktore su mnohokrat LEPSIE ako original - vela dielov ma vylepsenu konstrukciu oproti origo. Podvozok na E34 mam vsetko co sa dalo Meyle a co nerobili (napriklad osmicky v zadnych ramenach) tak lemforder. Inac pokial mas KO ten silac ramena (skoro vzdy byvaju ale KO silace hornych a nie spodnych ramien, alebo teda minimalne odchadzaju skorej) tak mozes vymenit aj len ten, len sa to trocha problematicky lisuje von a naspat. Riesenie pre fajnsmekrov je pouzit cele dolne ramena z osmicky (E31 8) ), su hlinikove a tvarovo aj velkostne uplne zhodne, len maju namiesto obycajneho gumoveho silaca hydrolager:). Planujem v dohladnej dobe vyskusat ked budem davat dokopy podvozok na mojej druhej automatovej E34.
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#14 Příspěvek od Serifus »

Jj... Ty horní jsou taky dost načatý. Ale říkal, že mu vadí jen ten spodek. Horní prý není taková vada, aby to neprošlo. Celou nápravu chci stejně časem udělat. Až se nashromáždí prachy a čas.

Jinak mě napadlo, že se to dá vylisovat z toho ramene a zase nalisovat zpátky. Kde se ale sežene jen ten samotnej díl toho nalisovanýho kousku? 8O Nikde jsem to neviděl. Všude mi cpou jen celý rameno. Určitě by to bylo daleko lepší... Takhle můžu to starý akorát tak hodit do sběru :evil: Škoda materiálu... :roll:


Admin edit:
Nekopíruj citace posledního příspěvku. Viz pravidla pro tuto sekci!
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#15 Příspěvek od Helldiver »

Kebyze si blizssie tak ti za par supov dam horne aj dolne silentbloky samotne, nikdy nepouzite, len vylisovane z ramena :D . Vylisoval som ich, lebo som daval powerflexy.
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#16 Příspěvek od Dan td »

Já jsem si na různých BMW vyzkoušel všechny možné značky čepů a již nějakou dobu dávám MOOG. Kvalita super, cena přijatelná.
Přijde mi nesmysl, jak technicky tak finančně měnit jeden čep - stejně to rozebíráš, stejně děláš geometrii, atd ...

Pokud nemáš peníze a chceš jeden čep kvůli technické, dej tam to nejlevnější, co seženeš, třeba Starline, sežeň peníze a třeba za měsíc to udělej komplet celé.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(
Klubové ID: 2567

#17 Příspěvek od Strosek »

Hele co jsem objevil, třeba ti to pomůže:

http://www.aukro.cz/item511518471_ramen ... ml#gallery

Jinak si myslím, že pokud jsi to nikdy nedělal, tak se do toho na parkovišti nepouštěj - ten čep ti určitě nepůjde vyndat - napoprvé to chce hodně trpělivosti a bez stahováku většinou hodně ran, pokud nevíš kam praštit.
Požádej někoho, kdo to dělal, o pomoc. V servisu je to otázka několika desítek minut. Na ulici je to na poprvé o nervy. :twisted:
kavanda
Registrovaný
Příspěvky: 901
Registrován: ned 25.02.2007 01:00
Bydliště: CZECH
Klubové ID: 1103

#18 Příspěvek od kavanda »

pokud to děláš poprvé a nemáš na to stahovák (popř kladivo a zkušenost)
tak to na parkovišti nedělej.
Geometrii to rozhodí,ale jestli ti stačí "podle metly",tak se to taky dá. :wink:
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#19 Příspěvek od Serifus »

Sehnal jsem stahovák. Ale na místě jsem zjistil, že se tam s ním nedostanu. Tak jsem se na něj vykákl... vzteky jsem ho zahodil a odmlátil to kladivem. Problém ale nastal v montáži nového...

Je tam prostě na tom čepu hřídel, co je kuželovitá. A ta se má zakousnout do díry, kam to fíknu. A ta hřídel je zakončení závitem. A jak to tam šroubuju, tak se má ten kužel zakousnout. Někdy se to ale nepovede. A prostě se to začne protáčet. Mě se to začalo protáčet a zbýval asi milimetr do úplnýho utažení. Jsem myslel, že mi jebne. Takovej kousek chyběl. Teď to má mírnou vůli a nejde to tak nechat. Ani to nejde povolit, když se to protáčí. Nejde s tím nic dělat. Asi se podělám.. Má se to prostě samo zakousnout. Zkusil jsem všechno. Řezal jsem do toho... dokonce jsem to i nechal zheverovat dolů. Podložil jsem jen ten čep a plnou vahou auta jsem na to nechal působit. A nic! Protáčelo se to dál.

Když se mi ale začaly mrazem lepit klíče k rukám, tak jsem řekl, že na to pro dnešek házim bobek... :roll:


Hele, a neni to na reklamaci? :twisted:
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#20 Příspěvek od Serifus »

kavanda píše:pokud to děláš poprvé a nemáš na to stahovák (popř kladivo a zkušenost)
tak to na parkovišti nedělej.
Geometrii to rozhodí,ale jestli ti stačí "podle metly",tak se to taky dá. :wink:
Jako... ony jsou stejně sjetý vnitřky pneumatik víc.. Tak to vypadá, že je to rozhozený stejně... :roll:
Odpovědět