Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Aktuálně - Malá rada na výměnu kulového čepu.
Tak se povedlo, pánové... Nechal jsem to přes noc na tom postavený... jen na tom čepu. Ten jsem podložil a normálně sjem to auto na to spustil. Ono se to nějak zatáhlo... (nebo zamrzlo
) a ráno jsem to normálně utáhl. Teda, nejdřív jsem tu matku vyšrouboval ven. Nalil jsem na tu hřídelku štětcem technickej benzín, abych to pro jistotu odmastil a bylo.
A ať mi tu nikdo netvrdí, že technickej benzín je mastnej
To je nesmysl. Teda já mastnej ještě nepotkal
Stačí nalít na papír a žádná mastná skvrna nezůstane. Vše se odpaří
Pak jsem to dotáhl na kref a bylo to
Teda.. ale kola to mělo pořádně zatažený. Když jsem ho sundaval, tak jsem urval nástavec goly. To jsem ještě nezažil
Díky všem za rady. Prostě chtělo to víc času a nechat to zatáhnout
EDIT: Ta náprava stejně nějak plave. Chce to celý udělat pořádně a hlavně geometrii...

A ať mi tu nikdo netvrdí, že technickej benzín je mastnej



Pak jsem to dotáhl na kref a bylo to


Díky všem za rady. Prostě chtělo to víc času a nechat to zatáhnout

EDIT: Ta náprava stejně nějak plave. Chce to celý udělat pořádně a hlavně geometrii...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 25.06.2008 00:00
- Bydliště: Sumperk
Serifus píše:Tak se povedlo, pánové... Nechal jsem to přes noc na tom postavený... jen na tom čepu. Ten jsem podložil a normálně sjem to auto na to spustil. Ono se to nějak zatáhlo... (nebo zamrzlo) a ráno jsem to normálně utáhl. Teda, nejdřív jsem tu matku vyšrouboval ven. Nalil jsem na tu hřídelku štětcem technickej benzín, abych to pro jistotu odmastil a bylo.
A ať mi tu nikdo netvrdí, že technickej benzín je mastnejTo je nesmysl. Teda já mastnej ještě nepotkal
Stačí nalít na papír a žádná mastná skvrna nezůstane. Vše se odpaří
![]()
Pak jsem to dotáhl na kref a bylo toTeda.. ale kola to mělo pořádně zatažený. Když jsem ho sundaval, tak jsem urval nástavec goly. To jsem ještě nezažil
![]()
Díky všem za rady. Prostě chtělo to víc času a nechat to zatáhnout
EDIT: Ta náprava stejně nějak plave. Chce to celý udělat pořádně a hlavně geometrii...
Příkláním se k tobě - technický benzín je opravdu odmašťovadlo:)) Jen já osobně všechny ty kuželové časti čepů buď decentně máznu vazelínkou nebo radši napatlam resistinem. Ono je hezký, že když to odmastíš tak to drží jako šlak, ale při dalšim povolování, když je ten čep díky odmaštění krásně přirezlej v kuželu... fuj... jinak jsi borec že jsi to zvládnul!!!
Hele, chlapi, jak jsem se teď dočetl v knížce o E34 "Jak na to", tak se mají vyměňovat ty šrouby (na obrázku níže) po každým povolení za nový.
Cituji: "Tlumič pérování přišroubujeme dole novými šrouby momentem 110 Nm. Šrouby jsou opatřeny ochranným povlakem a po každěm povolení je musíme vyměnit."
Nikde ty šrouby ale nemůžu najít ke koupi. V Autecu jim zase evidentně nejede ceník... Nemáte nápad, kde by se to dalo koupit? Nebo nestačilo by ty šrouby prostě jen zalepit pomocí lepidla na zajišťování závitů? Evidentně je to potažený právě něčím takovým, protože mě žádný jiný "ochranný povlak" nenapadá
Díky předem za typy.
Díl č. 2. 07 11 9 911 694
Cituji: "Tlumič pérování přišroubujeme dole novými šrouby momentem 110 Nm. Šrouby jsou opatřeny ochranným povlakem a po každěm povolení je musíme vyměnit."
Nikde ty šrouby ale nemůžu najít ke koupi. V Autecu jim zase evidentně nejede ceník... Nemáte nápad, kde by se to dalo koupit? Nebo nestačilo by ty šrouby prostě jen zalepit pomocí lepidla na zajišťování závitů? Evidentně je to potažený právě něčím takovým, protože mě žádný jiný "ochranný povlak" nenapadá


Díl č. 2. 07 11 9 911 694
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 25.06.2008 00:00
- Bydliště: Sumperk
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 25.06.2008 00:00
- Bydliště: Sumperk
Serifus píše:Chci aby to bylo 100 % správně. Je to přeci jenom mazel
Ahoj. Heled nesmíš ty německý návody brát zas tak moc vážně. Ty povlaky tam sou spíš kvůli korozi-antikorozní. A že se doporučuje výměna šroubů je napsáno snad u každý opravy - výměna spojky, sundání převodovky od motoru atd... jediný šrouby který sou fakt s výměnou za nový na pováženou sou šrouby co drží hlavu motoru. Ty sou opravdu neskutečně namáhaný. Ale i na ty sou měrky, jak moc sou vytahaný a kdy už se mají kupovat nový.. Já osobně každý šroub natřu/namáznu tlumexem na stříkání dutin-ten ti 100% zajistí, že ten šroub v matici nikdy nezarezne. Kdyby jsi měl dodržovat vše podle BMW, tak musíš kupovat jedině originální díly BMW a to by jsi byl i po sebemenší závadě s pěnězma švorc.. Když ten šroub nemá natrhlej závit nebo hlavu, tak nevidím jediný důvod ho tam nedat zpět. Neboj - BMW má ty věci stejně dost předimenzovaný, takže to prostě vydrží.