Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

výměna chladící kapaliny

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
mike
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: úte 07.06.2005 00:00

#1 Příspěvek od mike »

ahojda
chci se jen zeptat, zda-li v tom netkví nějaká skrytá lest...
Zvládnu to sám, nebo to bude muset do servisu?

dík moc za radu
Bulda
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: sob 06.09.2008 00:00
Bydliště: Prag

#2 Příspěvek od Bulda »

zvladnes sam nic na tom neni
myrryn88
Registrovaný
Příspěvky: 603
Registrován: stř 09.04.2008 00:00
Bydliště: Bys3ce city
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od myrryn88 »

mike píše:ahojda
chci se jen zeptat, zda-li v tom netkví nějaká skrytá lest...
Zvládnu to sám, nebo to bude muset do servisu?

dík moc za radu


vypustis,napustis :wink:
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#4 Příspěvek od Birkoff »

myrryn88 píše:
mike píše:ahojda
chci se jen zeptat, zda-li v tom netkví nějaká skrytá lest...
Zvládnu to sám, nebo to bude muset do servisu?

dík moc za radu


vypustis,napustis :wink:


A pořádně odvzdušníš ....
kavanda
Registrovaný
Příspěvky: 901
Registrován: ned 25.02.2007 01:00
Bydliště: CZECH

#5 Příspěvek od kavanda »

záleží na tom, co máš za motor!

Pokud máš naftu,tak je to jiný než u benzínu :!:
mike
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: úte 07.06.2005 00:00

#6 Příspěvek od mike »

je to benzin samozřejmě, bych jinak napsal...

nicméně dal sem na vaše rady a stalo se to, čemu sem se chtěl vyvarovat - z 10l sem vypustil pouze 4l

ještě jsem volal do Liberce a prosil o radu, a neřekli nic nového, jenom že by to tak mělo být. Dříve se rozpojovali hadice nebo se povolil navíc vypouštěcí šroub v bloku motoru, dnes jsem tedy moc neuspěl, všechno jsem zasral a výsledek 50%. Potřebuju přesný návod jak postupovat...

dík moc !
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#7 Příspěvek od libovka »

Jen nevím jek si přišel na to že je tam 10 litrů?Nevím teda co máš za motor,ale bmw má kolem 7 litrů.Voda se vypouští výpuštákem na chladiči a na motoru popřípadně rozpojením hadic.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#8 Příspěvek od Birkoff »

Já mám 540i M62 V8 s akumulátorem latentního tepla a tam je opravdu 12,5l
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#9 Příspěvek od Strosek »

M50, M52,... maj cca 10,5l chladící kapaliny.
Okolo 7 litrů maj jen malý 4 válce.

Hele, měls doufám otevřenej vršek, když jsi vypoouštel vodu z chaliče, z motoru ?

4 litry je fakt málo.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#10 Příspěvek od libovka »

To sice jo ale nikdy to nevypustíš všechno.Třeba topení nebo ten latentní zásobník ti nevytečou.
mike
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: úte 07.06.2005 00:00

#11 Příspěvek od mike »

Nazdar chlapi, jenom upřesňuju, jedná se o E 39, 530i - tzn. benzín r.v. 2002, v manuálu píšou, že náplň je 10,2 l. Fakt jsem z toho pouze otevřením výpustné plastové zátky v dolní části chladiče vypustil pouze 4 l. Měl jsem předem topení otevření na max., nevím jestli s tím nesouvisí taky zapnutá klimatizace. Je mi jasný, že tam něco musí zůstat v systému, ale 4 l je fakt dost málo na avízované množství.
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#12 Příspěvek od Strosek »

mike píše:Nazdar chlapi, jenom upřesňuju, jedná se o E 39, 530i - tzn. benzín r.v. 2002, v manuálu píšou, že náplň je 10,2 l. Fakt jsem z toho pouze otevřením výpustné plastové zátky v dolní části chladiče vypustil pouze 4 l. Měl jsem předem topení otevření na max., nevím jestli s tím nesouvisí taky zapnutá klimatizace. Je mi jasný, že tam něco musí zůstat v systému, ale 4 l je fakt dost málo na avízované množství.


Musíš ještě vypustit chlad. kamalinu z motoru. :twisted: Tos nevěděl ? :D

Tak proto tak málo.
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Pavel H »

Na prave strane bloku motoru je vypousteci sroub. Ten musis taky povolit. Pak Ti vytece vetsina. Zbyde asi litr.
Carlos
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 14.05.2008 00:00
Bydliště: Dejvice
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Carlos »

...hele, prosím ještě jednou pro debily, teda pro mě !!! :oops: :oops: :oops:
E39 528i T 1997 - vypouštěcí "šroub" chladící kapaliny mám hledat
zvrchu pod kapotou nebo pod motorem?
Tickerow
Registrovaný
Příspěvky: 112
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Odolena Voda (Praha-východ)
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Tickerow »

Vypousteci srouby musi byt vzdy co nejniz...voda ti nahoru nepotece...mozna by stacilo jenom zapnout mozek :wink:
Vypoustak musi byt pod urovni alespon chladice...ja bych tipoval ze bude ve spodni casti a ze zespoda k nemu bude lepsi pristup nez z vrchu....ale je to jenom tip...
Carlos
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 14.05.2008 00:00
Bydliště: Dejvice
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Carlos »

Tickerow píše:Vypousteci srouby musi byt vzdy co nejniz...
...ja bych tipoval ze bude ve spodni casti ...

... jo, nějaké základy ze školy, že součet úhlů v trojúhelníku jsou vždycky tři, a že voda teče dolů, si pamatuju.
já jen, jestli konstruktéři něco nevymysleli, co se nahoře ovládá a dole to funguje... :wink:
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#17 Příspěvek od radokrno »

prosím vás kolik kapaliny se vejde do E-34 TDSkombi,a v čem by mohlbýt problém při vypouštění,,,měl jsem v plánu povolit spodní hadici chladiče ,po sléze zpět nasadit a dolít 1:1 G-48 .díky moc
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#18 Příspěvek od radokrno »

radokrno píše:prosím vás kolik kapaliny se vejde do E-34 TDSkombi,a v čem by mohlbýt problém při vypouštění,,,měl jsem v plánu povolit spodní hadici chladiče ,po sléze zpět nasadit a dolít 1:1 G-48 .díky moc

je mi jasný že bude nejníž ,ale co je to za šroub a na kterým místě a zda-li neni lepší ta hadice či se musí i něco jiného povoli krom víčka expansky?
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#19 Příspěvek od ViktorDDD »

na TDSku je vypúštací šrub na spodku chladiča na ľavej strane z pohľadu vodiča
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#20 Příspěvek od radokrno »

nic víc stačí jen toto plus víko nádržky,odzvdušnuje se to samostatně,nalít protčit nalít a tak až po měrku?
Odpovědět