Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e34-oprava el.magnetických ventilů topení

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Honzaml
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 17.09.2008 00:00
Bydliště: Praha 4

#1 Příspěvek od Honzaml »

Jsem tu nový, ale né neznalý vozů BMW a tak zde zdelím malý postřech ohledně opravy topení které mi zlobilo.Koupil jsem si asi před 14dny e34 530i V8 r.v.93´manuál nějaká pozůstalost po někom za super peníze.Diamantová černá a šedá kůže..prostě bomba.Ale pořád jsem měl problémy s topením....nahoru a dolu šel jenom vařící vzduch nezávisle na tom jak jsem kroutil s ovládaním teploty a ze předu pokud jsem si ho pustil šel studený a občas se to obrátilo.Nastavil jsem teplotu 22 a někdy to správně přidávalo podle teploty v autě a někdy to jenom topilo...Vyzkoušel jsem všechno vyměnit střední ovládací panel,kontrola el. ventilů jestli cvakají a vše bylo v pořádku.Vyčistil jsem i ten motorek čidla teploty v autě a pořád to zlobilo.A tak jsem rozebral ty elektromegnetické ventily co pouštějí vodu do radiátoru i když cvakali, tak se mi to stejně nezdálo...no a taky jo.Jeden šel a jeden ne.Člověk to nepozná pokud jsou sešroubované k sobě, tak má pocit že cvakají oba.Změřil jsem je a jeden měl 150 ohmu a druhý nic.Motorek šel.Tak jsem je rozebral a změřil přímo na cívce každý zvlášť.Přišel jsem na to, že jeden drát na vinutí je přerušený přímo na cívce.Takže jsem tu jednu cívku vyndal z toho kovového obalu lehce rozbalil tu ochranu vynutí a našel ten přerušený konec.Lehce jsem ten měděný drát obrousil, namočil do kalafůny a napajel na konec z toho konektru kde to bylo přerušené a bylo vyhráno.Nasadit zpátky vyčistit proměřit .../ všechny ty kontakty vzájemně musí vždy při jaké koli kombinaci dávat nějaký odpor buď 150ohm nebo 288 ohm a pak je to v pořádku / ...nasadil trubky a test... a ono to funguje..takže záchrana 5000,-kč.Topení funguje jak nové.Taková prkotina a člověku to otravuje život.UF to je článek, ale třeba to někomu pomůže.
BeXTeR
Registrovaný
Příspěvky: 235
Registrován: pon 02.05.2005 00:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od BeXTeR »

8) :cool2: :thumbsup:

ja to vyresil vrakacem za 1.000,- ... da se predpokladat nizka zivostnost, takze pri 3 oprave do toho jdu se sroubovakem :) Zatim si to nacvicim na tech starych.
Honzaml
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 17.09.2008 00:00
Bydliště: Praha 4

#3 Příspěvek od Honzaml »

Myslel jsem to tak, že když ho na vrakáči někdo kupuje, tak není nic jednodušího než si sebou vzít měřák a změřit ty tři kontakty, do kterých jde ten konektor z auta a vždy při jaké-koli kombinaci zapojení dvou kontaktů, musí mít nějakou hodnotu odporu.Pak jsou ty cívky v pořádku a stačí to třeba jen vyčistit.Je to lepší než vyhodit prachy.
HansE34
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Dux

#4 Příspěvek od HansE34 »

JJ taky mám podobnej problémek...
sean
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00

#5 Příspěvek od sean »

Jsem na tom stejně.............kde najdu ty el.mag. ventily?
díky,-)
BeXTeR
Registrovaný
Příspěvky: 235
Registrován: pon 02.05.2005 00:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od BeXTeR »

na strane ridice, hned vedle pojistek.. vypada to takhle (c.15):



Obrázek
sean
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00

#7 Příspěvek od sean »

paráda,díky,omrknu to,-)
BMWdejf
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: úte 21.08.2007 00:00

#8 Příspěvek od BMWdejf »

Skvělý článek asi se na to budu muset taky mrknout protože mi to topí teprve až auto proženu nad 3a půl tisíce otáček. Asi bych přez zimu zmrznul. :D
sean
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00

#9 Příspěvek od sean »

To dost možná může být spíš špatně odvzdušněným chladícím systeme.Takhle jsem mrznul minulý rock:-)
Odpovědět