e34-oprava el.magnetických ventilů topení
-
Honzaml
- Registrovaný
- Příspěvky: 50
- Registrován: stř 17.09.2008 00:00
- Bydliště: Praha 4
Jsem tu nový, ale né neznalý vozů BMW a tak zde zdelím malý postřech ohledně opravy topení které mi zlobilo.Koupil jsem si asi před 14dny e34 530i V8 r.v.93´manuál nějaká pozůstalost po někom za super peníze.Diamantová černá a šedá kůže..prostě bomba.Ale pořád jsem měl problémy s topením....nahoru a dolu šel jenom vařící vzduch nezávisle na tom jak jsem kroutil s ovládaním teploty a ze předu pokud jsem si ho pustil šel studený a občas se to obrátilo.Nastavil jsem teplotu 22 a někdy to správně přidávalo podle teploty v autě a někdy to jenom topilo...Vyzkoušel jsem všechno vyměnit střední ovládací panel,kontrola el. ventilů jestli cvakají a vše bylo v pořádku.Vyčistil jsem i ten motorek čidla teploty v autě a pořád to zlobilo.A tak jsem rozebral ty elektromegnetické ventily co pouštějí vodu do radiátoru i když cvakali, tak se mi to stejně nezdálo...no a taky jo.Jeden šel a jeden ne.Člověk to nepozná pokud jsou sešroubované k sobě, tak má pocit že cvakají oba.Změřil jsem je a jeden měl 150 ohmu a druhý nic.Motorek šel.Tak jsem je rozebral a změřil přímo na cívce každý zvlášť.Přišel jsem na to, že jeden drát na vinutí je přerušený přímo na cívce.Takže jsem tu jednu cívku vyndal z toho kovového obalu lehce rozbalil tu ochranu vynutí a našel ten přerušený konec.Lehce jsem ten měděný drát obrousil, namočil do kalafůny a napajel na konec z toho konektru kde to bylo přerušené a bylo vyhráno.Nasadit zpátky vyčistit proměřit .../ všechny ty kontakty vzájemně musí vždy při jaké koli kombinaci dávat nějaký odpor buď 150ohm nebo 288 ohm a pak je to v pořádku / ...nasadil trubky a test... a ono to funguje..takže záchrana 5000,-kč.Topení funguje jak nové.Taková prkotina a člověku to otravuje život.UF to je článek, ale třeba to někomu pomůže.
-
BeXTeR
- Registrovaný
- Příspěvky: 235
- Registrován: pon 02.05.2005 00:00
- Bydliště: Prague
-
Honzaml
- Registrovaný
- Příspěvky: 50
- Registrován: stř 17.09.2008 00:00
- Bydliště: Praha 4
Myslel jsem to tak, že když ho na vrakáči někdo kupuje, tak není nic jednodušího než si sebou vzít měřák a změřit ty tři kontakty, do kterých jde ten konektor z auta a vždy při jaké-koli kombinaci zapojení dvou kontaktů, musí mít nějakou hodnotu odporu.Pak jsou ty cívky v pořádku a stačí to třeba jen vyčistit.Je to lepší než vyhodit prachy.
-
HansE34
- Registrovaný
- Příspěvky: 62
- Registrován: sob 08.09.2007 00:00
- Bydliště: Dux
-
sean
- Registrovaný
- Příspěvky: 32
- Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
-
BeXTeR
- Registrovaný
- Příspěvky: 235
- Registrován: pon 02.05.2005 00:00
- Bydliště: Prague
-
BMWdejf
- Registrovaný
- Příspěvky: 26
- Registrován: úte 21.08.2007 00:00
-
sean
- Registrovaný
- Příspěvky: 32
- Registrován: čtv 31.03.2005 00:00

