Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

setrvačník

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Machy
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: ned 11.05.2008 00:00

#1 Příspěvek od Machy »

Ahoj chlapy. Odešel mi na 524TD dvouhmotný setrvačník(při určitých otáčkách zavibruje).Slišel jsem,že ho stačí zavařit,co je na tom pravdy?
Tomcat14
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: stř 10.05.2006 00:00

#2 Příspěvek od Tomcat14 »

Tak to asi určitě ne.
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#3 Příspěvek od Maxiczech »

Asi vs. Určitě .. zní tak nějak divně.. :wink:
fafejta

#4 Příspěvek od fafejta »

Tak to si slyšel absolutní krávovinu,zřejmě asi u vás v hospodě.Dvouhmota se třepe hlavně na volnoběh,a pak při přidávání a ubírání plynu a pak o sobě dá slyšet při zhasínání motoru.
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Susi »

524TD má dvouhmotu?? 8O
fafejta

#6 Příspěvek od fafejta »

Ano,má .Bavoráci takřka všechny,bohužel.
Machy
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: ned 11.05.2008 00:00

#7 Příspěvek od Machy »

fafejta píše:Tak to si slyšel absolutní krávovinu,zřejmě asi u vás v hospodě.Dvouhmota se třepe hlavně na volnoběh,a pak při přidávání a ubírání plynu a pak o sobě dá slyšet při zhasínání motoru.

Říkal mi to Oldaf(také chodí na forum).Tak asi máš pravdu,hlavně že to vim.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#8 Příspěvek od oldaf »

Samozřejmě že se dá zavařit ale je problém to pak vyvážit. S tím jsem laboroval začátkem 90-tých let kdy se kromě novýho setrváku nedalo nic jinýho koupit . V dnešní době se s tím nemá cenu babrat. Ale funguje to :D
fafejta

#9 Příspěvek od fafejta »

oldaf píše:Samozřejmě že se dá zavařit ale je problém to pak vyvážit. S tím jsem laboroval začátkem 90-tých let kdy se kromě novýho setrváku nedalo nic jinýho koupit . V dnešní době se s tím nemá cenu babrat. Ale funguje to :D



Zajímalo by mne kdes to nechával(na čem) vyvažovat,a pak cos tam dal za lamelu.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#10 Příspěvek od oldaf »

Lamelu jsem nechal origo. A vyvážení mi dělal známej v bejvalý Vagonce Česká lípa. Bylo to na 2,4td a já sám jsem s tím najel asi 30tisíc než jsem to prodal. A šlapalo to úplně nornálně. Bylo to zavařený na třech místech asi třícentimetrový sváry. Než se to svaří tak se mezi oba dva kusy musejí vyfrézovat podložky kterýma se to musí zajistit protože by to sváry stáhly :D
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od miloshm »

Měl jsem na motoru M50 (vanos) dvouhmotovej setrvák a protože byl špatnej, tak jsem tam dal z jinýho motoru M50 (nevanos) jednohmotovej a nebyl s tím žádnej problém. Takže pokud existuje k Tvýmu motoru jednohmotová varianta, tak bych se nebál do toho jít.
fafejta

#12 Příspěvek od fafejta »

oldaf píše:Lamelu jsem nechal origo. A vyvážení mi dělal známej v bejvalý Vagonce Česká lípa. Bylo to na 2,4td a já sám jsem s tím najel asi 30tisíc než jsem to prodal. A šlapalo to úplně nornálně. Bylo to zavařený na třech místech asi třícentimetrový sváry. Než se to svaří tak se mezi oba dva kusy musejí vyfrézovat podložky kterýma se to musí zajistit protože by to sváry stáhly :D



No to mi připadá nějaký divný,přeci,když je tam dvouhmota tak má pevnou lamelu,tedy bez tlumiče torzních kmitů(ty pružiny na obvodu),což nahrazuje právě ta dvouhmota,to vzájemné úhlové pootočení.No a když si heftnul ten setrvák,tak tam nic nebylo co by ty rázy tlumilo,čímž si myslím,že to určitě nebylo dobré řešení.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#13 Příspěvek od oldaf »

Hlavně to fungovalo. Na E34 535i kde je taky dvouhmota tak na ní jsem dal setrvák z 528i E28 to je jednohmota a neodpruženou lemelu a jezdil jsem s tím pěkně dlouho a nikdy s tím taky nebyl problém. S těma dvouhmotama jsem měl jen problémy. Ted mám TDSo a tam už to taky mlátí při chcípnutí. Ještě jezdím s VW tdi a tam nám jednohmotu a taky neodpruženou lamelu. A překopává to spousta lidí. Není to nic novýho :D
fafejta

#14 Příspěvek od fafejta »

U koncernových aut je běžné,že jsou náhrady za jednohmotu(u některých modelů),ale né s pevnou lamelou,tak se to prostě nedělá.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#15 Příspěvek od oldaf »

Dělá nedělá-hlavně že to funguje.
Machy
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: ned 11.05.2008 00:00

#16 Příspěvek od Machy »

oldaf píše:Dělá nedělá-hlavně že to funguje.

Tak vidíte že to jde.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#17 Příspěvek od oldaf »

Jen se toho nebát :lol:
fafejta

#18 Příspěvek od fafejta »

Machy píše:
oldaf píše:Dělá nedělá-hlavně že to funguje.

Tak vidíte že to jde.





Tak to zkus,párkrát se prudce rozjetˇa uvidíš jestli se ti lamela neutrhne na nýtech.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#19 Příspěvek od oldaf »

fafejta píše:
Machy píše:
oldaf píše:Dělá nedělá-hlavně že to funguje.

Tak vidíte že to jde.





Tak to zkus,párkrát se prudce rozjetˇa uvidíš jestli se ti lamela neutrhne na nýtech.

To jsem si vyzkoušel docela dostkrát s 3,5l a i na driftech a neupadla.
fafejta

#20 Příspěvek od fafejta »

No jen jestli neklouzala. :lol:
Odpovědět