Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Prasklá hlava

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Caris
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Praha

#41 Příspěvek od Caris »

Dnes rano jsem se na auto dival a testovl. Muj stav je stejny jak popisujes ty. Kdyz za behu ohrateho motoru pomalu otevres expanzku vyletnou vzduchove bubliny do expanzky? Kdyz byla hlava praskla tak vyletlo par bublin cca litr vzduchu.
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#42 Příspěvek od dafson »

No ted zrovna nemuzu auto natocit tak nemuzu vyzkouset jeste je mozne ze nekde prisava vzduch a nebo je spatne to pretlakove vicko zitra to tahnu znovu do servisu tak uvidime...
xboy
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: ned 02.06.2002 00:00
Bydliště: Beroun
Klubové ID: 1041
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od xboy »

Dá se poznat jestli je to těsnění, nebo hlava, nebo se to chová stejně?
Já jsem ted vyměnil chladič, protože tekl, ale když jsem ho vyndal, tak jsem zjistil že je nafouknutej.
Horní hadici od chladiče mám horkou a tvrdou, tu spodní moc ne...
Voda se taky valí ven, ale bublinek jsem si nevšiml.
Caris
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Praha

#44 Příspěvek od Caris »

Myslim ze problem s vodou je snad nejhorsi co se da diagnostikovat. Asi prvni priznak je ze se ztraci voda. Kdyz neodkapava nekde ve spojich a za predpokladu ze vicko a vodni pumpa tesni, tak zrejme je problem v tesneni nebo praskle hlave.
xboy
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: ned 02.06.2002 00:00
Bydliště: Beroun
Klubové ID: 1041
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od xboy »

Tak já tam měl takový tlak, že to odnesl chladič a nerad bych ted zničil další, protože natlakovaný to je a v nejslabším místě to prostě půjde zas ven :(
Caris
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Praha

#46 Příspěvek od Caris »

ztraci se ti voda? me zacinala tect voda ve spojich(hadice na chladici, hadicka do expanzky) pak z nej litaly bubliny do expanzky
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#47 Příspěvek od Maxiczech »

Tohle je hroznej problém.. :( Jak jdou tlaky ven z motoru, tak je to dycky na vopocení celého těla.. :cry:
Reaguji na několik výše uvedených přízpěvků. Mám pocit, že prasklá hlava se za určitých okolností projevuje jako prasklé těsnění.
Jen se zeptám.. :)
Co vás vede k tomu, otevírat motorový prostor a sahat na tvrdost hadic? Když se nic neděje, auto topí, chladí a tak..
Já osobně do motoru vůbec nelezu.
To tady můžeme meditovat do aleluja, esli je to dost tvrdý nebo dost měký.. :roll:
Ta vlhkost z výfuku je jak píše Pavel H. Normální.. ;)
A já už jsem snad tady o tom taktéž něco nablil.. :lol:
Caris
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Praha

#48 Příspěvek od Caris »

Pred trema nedelema jsem delal prasklou hlavu, tak jsem zatim nesvuj jesli jsem to udelal dobre, zda neni jeste praskla hlava na dalsim valci atd .Pred tim diky tomu ze jsem kapotu obcas otevrel jsem zjistil ze se ztraci voda a tvrdou hadice. Kdybych na to neprisel tak bych ho jisto jiste uvaril protoze teplota byla stale stejna.
fafejta

#49 Příspěvek od fafejta »

xboy píše:Dá se poznat jestli je to těsnění, nebo hlava, nebo se to chová stejně?
Já jsem ted vyměnil chladič, protože tekl, ale když jsem ho vyndal, tak jsem zjistil že je nafouknutej.
Horní hadici od chladiče mám horkou a tvrdou, tu spodní moc ne...
Voda se taky valí ven, ale bublinek jsem si nevšiml.

Tak obecně,se nechá poznat prasklá hlava, těsnění pod hlavou či válec přeci tak,,že se systém natlakuje a v případě,že tlak klesá a kapalina neutíká vnějškem,tak utíká dovnitř a to je právě ono.
A myslím si,že každý,kdo dělá profesialně,by si nelajs dávat hlavu atˇ už spravovanou či nejasného původu bez tlakové zkoušky.
Kelim
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: úte 21.03.2006 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 595
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od Kelim »

docela mě šokujete, mě se furt ztrácela voda a jak sem vyměnil termostat tak ok a teď po 12 000km to chtělo cca 1 litr a za chvilu na to mě praskl plastový spoj u chladiče na hadici co vede do termostatu, jako evidentně ten plast byl už steřelej (dle způsobu rozpadnutí)...ale jesi je tam příliš tlak?...je to 535i 2002rok
MagicMisel
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: ned 25.12.2005 01:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 1822
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od MagicMisel »

tak ja taky prispeju neco k tomuto tematu!praskl me chladic z boku na plastu tak sem koupil novej a nedalo me to a sledoval sem tlak hadic a hadice byli tvrdy jako svina!nechal sem udelat test jestli to nekde netlakuje a byl v poho!koupil sem novy víčko na expancku a furt to tlakovalo jako svina=hadice furt tvrdy jak blazen!ubral sem z expancky docela hodne vody aby to bylo pod rysku a od te doby je klid ,hadice sou v poho!zajimavy je ze pokud bylo auto studeny tak tam kapaliny bylo trosku nad rysku!a kdyz bylo zahraty na provozku tak ta kapalina byla az po vicko!ted jak sem ubral chladici kapalinu tak vse v poho!
Caris
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Praha

#52 Příspěvek od Caris »

Praskle hlavy je asi vetsi problem pro tds a td nez benzinaky
Zaza
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: ned 12.08.2007 00:00
Bydliště: Svitávka
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od Zaza »

Měl jsem něco podobného a pomohlo pořádně pročistit vapkou všechny chladiče od špíny.Myslím chladič vody,klimy a oleje aut.převodovky a posilovačče.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3385

#54 Příspěvek od oldaf »

Tlak vody u ohřátého motoru se pohybuje okolo 1baru tak je přece normální že hadice jsou tvrdý. To je teda nápad otvírat expanzku u ohřátýho motoru. Pokud se nestrácí voda , topí to, a nepřehřívá tak to není třeba řešit.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6215
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#55 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

tak nejak... znam par pribehu, kdy se resenim neexistujiciho problemu dost zasadni problem umele vyrobil...
topeni topi? olej je normalni? ve vode neni emulze? neleje z vejfuku jak z konve a neni za autem citit sladky zapach? tak to nereste a nedlachnete hadice jak jarynove :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
fafejta

#56 Příspěvek od fafejta »

oldaf píše:Tlak vody u ohřátého motoru se pohybuje okolo 1baru tak je přece normální že hadice jsou tvrdý. To je teda nápad otvírat expanzku u ohřátýho motoru. Pokud se nestrácí voda , topí to, a nepřehřívá tak to není třeba řešit.

To přeci není jako u Žigula,aby,když otočíš víčkem o čtvrt otáčky bylo otevřený.Tady těch závitů je dost nato,aby se tlak normálně vyrovnal.Když je chlazení OK,tak se nemůže nic stát.To by si pak houby diagnostikoval,kdyby ses bál otevřít víčko u nemocnýho chlazení,tak asi přeci proto tam dali tolik závitů.
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#57 Příspěvek od dafson »

No nevim nevim s tim oteviranim za tepla- me auto topilo spatne a tak sem oteviral vicko za teplyho motoru a nezdalo se mi ze bych nebyl opatrny pomalinku postupne sem oteviral a ten gejzir co najednou vyletel mi popalil ruku tak ze sem dva mesice marodil v bolestech popaleni druhyho stupne po cele ruce a tim si zpusobil zaroven prasklou hlavu nechci tu rozpoutat nejakou hadavou debatu ale tohle je moje zkusenost a otevirani za tepla bych si uz hooodne moc rozmyslel...
fafejta

#58 Příspěvek od fafejta »

No přeci,když hledám závadu na nemocnym chlazení,tak povolim víčko,abych zjistil jestli to bude třeba tlačit vodu ven tak,že to povolim ono to přes tu napůl povolenou zátku bude valit vodu ven,tak přeci nebudu povolovat víc,ale nechám tomu čas,aby se stačil tlak vyrovnat.Nebo myslíš,že se tlak vyrovná,ty zátku sundáš a on tam bude pak ještě zbytkový tlak,který vystřelý jak gejzír s určitým zpožděním?Já jsem se s tím tedy nesetkal.
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#59 Příspěvek od dafson »

Ja tu nikomu nic netvrdim jen sem napsal to co se mi stalo a nechci nikomu vycitat jeho nazory s tebou plne souhlasim ale nemocne chlazeni se preci da vyzkouset i pri studenym motoru kdyz otevres vicko nastartujes motor a kdyz se pri pridani plynu pri zahrivani nevali voda ven tak by to melo byt ok...
Caris
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Praha

#60 Příspěvek od Caris »

Dnes jsem to zkousel. Motor ohraty na provozni teplotu. Hladina vody v expanzce na sipky. Chcipnul jsem motor a okamzite jsem povolil zatku na expanzce (opatrne) chladici system si lehce odfoukl. Zadna voda nevystrilkla ven.
Odpovědět