Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Sjíždění pneu 540i E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
BMW-540iA
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: úte 23.10.2007 00:00

#1 Příspěvek od BMW-540iA »

Zdar lidi. Mám 540iA r.v.99 origo kola 8j 17 s pnue 235/45/17. předek je v pohodě, ale na zadku mi to brutálně hobluje vnitřky. Auto má DSC a EDC. Zadní náprava byla komplet po výměně včetne diferáku????Ale dělaj to jen letní
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#2 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Dělali po výměně nápravy geometrii (odklon)?
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
JanK
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od JanK »

ja mám e36ku a delaj mi to taky jenom letni 235ky...je to tou siřkou..ale taky musim zajet na geošku
Zaza
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: ned 12.08.2007 00:00
Bydliště: Svitávka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Zaza »

Skontroluj zda byly měněny na zadní nápravě i gumové ,,silenbloky,,,bývají po 120 000km již někdy volné a nelze správně nastavit odklon a geometrii.Měl bys hustit dusík na cca 3,2 atm nezatížené.Zatížené až 3.4at,
m.Předek 2.9 až 3.1 atm.Zaza
Checker
Registrovaný
Příspěvky: 164
Registrován: pát 24.02.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Checker »

Zaza píše:Měl bys hustit dusík na cca 3,2 atm nezatížené.Zatížené až 3.4at,
m.Předek 2.9 až 3.1 atm.Zaza


Neni to nejak moc?!
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#6 Příspěvek od Birkoff »

Checker píše:
Zaza píše:Měl bys hustit dusík na cca 3,2 atm nezatížené.Zatížené až 3.4at,
m.Předek 2.9 až 3.1 atm.Zaza


Neni to nejak moc?!


Taky se mi zdá. Mám 8x17" disky obuté 235/45 R17 a vzadu se mi sjíždí normálně a to je foukám 2,6
Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Player1 »

Já myslím, že to je celkem normál. Na e34 TDS mám na štítku ve dveřích 2.7 a 3.2 pro gumy 245/45 R17 a u e39 540i mám na štítku 2.8 a 3.4 pro gumy 240...
Zaza
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: ned 12.08.2007 00:00
Bydliště: Svitávka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Zaza »

Hodnoty huštění jsem převzal od Dunlop na moje pneu SP Sport 2000.Ono lze i méně ,ale při 2.6 se mi začly sjíždět u předních venkovní kraje i po geometrii.Spotřeba byla také vyšší. Při zvýšení tlaku tyto problémy přestaly.Záleží také kolik lidí v autě pravidelně jezdí a jak se jezdí.Já mam nyní spotřebu průměr 11.2 l/100km ale jezdím hlavně sám a tak zadek jsem nastavil na 3.2.atm a předek 2.9atm.
Elektro
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: úte 30.01.2007 01:00

#9 Příspěvek od Elektro »

Mam 523i a 235/45/17 Dunlop SP SPORT MAXX a foukam všechny 2,6 a zdá se mi to akorát (jezdím převážně sám).Rekl bych že 3,2 musí hodne hopkat.Podle mě to musí kolem 100Km/hod házet jako špatně vyvážené.Ale to je jen můj názor,protože 540i bude vážit víc. 8)
gogoho
Registrovaný
Příspěvky: 395
Registrován: stř 22.03.2006 01:00

#10 Příspěvek od gogoho »

Určitě vyměn zadní čepy kulový.......:) bude to ok......... s huštěnim to nemá nic společnho..... odklon nápravy neupravíš huštěním:)
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od RedBaron »

Sjíždění vnitřků nemá s nafoukáním nic společnýho. Při podhuštěný gumě se sjíždí OBA kraje, při přehuštěný prostředek. Fakt je, že BMW na zadku odklony má, je to vidět i pouhým okem a pokud jsou tam nějaké 255-285 tak to musí být jednoznačně znát, guma se první sjede na vnitřkách ať chceš nebo ne. To sjíždění zadních pneu je prostě dáno šířkou a geometrií nápravy, doporučuju ještě jednou nechat zkontrolovat geometrii na odklon nebo nejlépe porovnat se stejným autem. Důležitá je i správná funkce nivoregulace pokud tam je a pokud tam není, pak unavenost pružin. Přeju hodně štěstí.

Mimochodem, jestli si někdo na jedenapůltunovým autě fouká 3.5 atmosféry, pak úplně popírá funkci pneu a jak tlumiče, tak svojí páteř zatěžuje každým vajglem. Co ušetří na spotřebě, to nasype do vymláceného podvozku. 2.3 - 2.5 jsou úplně optimální hodnoty, samozřejmě s narvaným autem vzadu víc.
Zaza
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: ned 12.08.2007 00:00
Bydliště: Svitávka
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Zaza »

Jezdil jsem na Pirelli 17 palců a hustil 2.6 a 2.6 byly dost tvrdé a přesto při vysoké rychlosti v zatáčce mi jakoby pružili do boku zadní kola.Po ojetí jsem dal Dunlopy a ty jsou celkově podstatně měkčí v bočním vedení a při mnou uvedeném huštění 3.2 vzadu již k tomuto jevu nedochází.Sjíždí se ideálně rovně.Tvrdost jízdy je naopak u Dunlopu podstatně měkčí.Žádné rázy a odskoky nemám.Pružiny mám skrácené o 2cm.Tlumiče nové .
kavanda
Registrovaný
Příspěvky: 901
Registrován: ned 25.02.2007 01:00
Bydliště: CZECH

#13 Příspěvek od kavanda »

to je asi podle gum

ja tam mám 255/45/17 Conti sport contakt 2 a hustím 2,6 na obě, je to dostačující a sjíždějí se jak mají
Zaza
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: ned 12.08.2007 00:00
Bydliště: Svitávka
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Zaza »

Myslím si,že to bude fakt podle gum.Dal jsem tam ted zimní Pirelli 16 palcú a nahustil 2.6 a 2.6 a zdají se tvrdčí než Dunlop 17.
Odpovědět