Zdar chlapy, čeká mě výměna prokluzující spojky. A rád bych znal vaše zkušenosti, jestli kupovat komplet sadu nebo stačí lamela a ložisko..?Slyšel jsem, že přítlačák bývá v 99% nedotčen..Má najeto 220 tis.km.
Díky za odborné rady..
Podle mýho názoru je lepší to vyměnit komplet. Za čas by ti odešlo i to co "zatím" vypadá dobře a budeš zase platit za práci. Jak řikám, je to lepší udělat kompletně. Já jsem měnil i setrvačník.
pokud je přítlačák OK není třeba ho měnit ... stačí jen lamelu. Kdyby jsi chtěl mám nově repasovanou s obložením Ferodo Racing .. cena by byla 1600,-, s přítlačákem 2500,- ložisko nemám. V servise to dělámě běžně že pokud je OK tak se mění jen lamela a nikdy s tím nebyl problém ... stejně to mám na autě a kdo ví jak jezdím tak potvrdí že ji nijak nešetřím
Born to be for BMW 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d
Huska píše:pokud je přítlačák OK není třeba ho měnit ... stačí jen lamelu. Kdyby jsi chtěl mám nově repasovanou s obložením Ferodo Racing .. cena by byla 1600,-, s přítlačákem 2500,- ložisko nemám. V servise to dělámě běžně že pokud je OK tak se mění jen lamela a nikdy s tím nebyl problém ... stejně to mám na autě a kdo ví jak jezdím tak potvrdí že ji nijak nešetřím
Huska píše:pokud je přítlačák OK není třeba ho měnit ... stačí jen lamelu. Kdyby jsi chtěl mám nově repasovanou s obložením Ferodo Racing .. cena by byla 1600,-, s přítlačákem 2500,- ložisko nemám. V servise to dělámě běžně že pokud je OK tak se mění jen lamela a nikdy s tím nebyl problém ... stejně to mám na autě a kdo ví jak jezdím tak potvrdí že ji nijak nešetřím
2,8 má stejnou spojku jako 2,3???
jak která...... 2,8 má lamelu průměr 240mm a některé 2,3 také jiné 228mm ... já mám navíc 240mm
Born to be for BMW 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d
Určitě měnit celou sadu. Po 220kkm bude mit pritlačak vybroušený a unavený vypínací pružinky, navíc bude mít dosedací plochu klidně zvlněnou a nová lamela by ryhcleji odcházela. jinak doporučuju se vyhnout obloženým lamelám z materiálu Sauleda, moc to nevydrží(vyhodil jsem to po jakoby 15kkm jizdy)
Spojka má životnost 100tkm u všech vozidel. A záleží na tom jak se s tím jezdí. Někdy vydrží přes 120tkm a někdy 150tkm. S autem přes 200tkm je už měněná.
Dá to fušku, radějc bych to měnil komplet.
Jo celu sadu koli tym pruzinkam jak pise speedy ja som dal luk co je origo.a ked sa vam stane to co mne tak potespanbuh... ked som musel menit setrvak.....
gyrous píše:Spojka má životnost 100tkm u všech vozidel. A záleží na tom jak se s tím jezdí. Někdy vydrží přes 120tkm a někdy 150tkm. S autem přes 200tkm je už měněná.
To se takhle obecne neda rici. Zalezi na tom jak je spojka dimenzovana vs. kroutak vozidla. Nektere sportovnejsi kousky nemaji problem menit spojku kazdych padesat tisic a na druhou stranu najit auto s 300.000km a puvodni spojkou neni az tak vyjimecne. Proste zalezi na tom jak moc do ni investoval vyrobce, co je tam za motor a kdo a jak s tim jezdil.
Hyri píše:Jo celu sadu koli tym pruzinkam jak pise speedy ja som dal luk co je origo.a ked sa vam stane to co mne tak potespanbuh... ked som musel menit setrvak.....
jenže nová sada nemá žádnej vliv na setrvák.... Speedeho názor nevyvracím a kdo má peníze na novou sadu tak je to samozřejmě lepší, přesto já osobně jsem nechal přítlačák zkotrolovat ... žádné nerovnosti (micrometrem) nebo popraskání přítlačné plochy neměl proto jsem s kliděm dal repasovanou lamelu ... ložisko je jak většinou KO. Na takto měněných spojkách jezdí spousta aut opravovaných u nás v servise (desítky ročně) a ještě nikdo neměl sebemenší problém. Proto jsem stejně postupoval i u svého auta.
Born to be for BMW 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d
Hyri píše:Jo celu sadu koli tym pruzinkam jak pise speedy ja som dal luk co je origo.a ked sa vam stane to co mne tak potespanbuh... ked som musel menit setrvak.....
jenže nová sada nemá žádnej vliv na setrvák.... Speedeho názor nevyvracím a kdo má peníze na novou sadu tak je to samozřejmě lepší, přesto já osobně jsem nechal přítlačák zkotrolovat ... žádné nerovnosti (micrometrem) nebo popraskání přítlačné plochy neměl proto jsem s kliděm dal repasovanou lamelu ... ložisko je jak většinou KO. Na takto měněných spojkách jezdí spousta aut opravovaných u nás v servise (desítky ročně) a ještě nikdo neměl sebemenší problém. Proto jsem stejně postupoval i u svého auta.
Šetření na nesprávném místě.... Některý příspěvky bys měl možná psát místo modrý červeně
Hyri píše:Jo celu sadu koli tym pruzinkam jak pise speedy ja som dal luk co je origo.a ked sa vam stane to co mne tak potespanbuh... ked som musel menit setrvak.....
jenže nová sada nemá žádnej vliv na setrvák.... Speedeho názor nevyvracím a kdo má peníze na novou sadu tak je to samozřejmě lepší, přesto já osobně jsem nechal přítlačák zkotrolovat ... žádné nerovnosti (micrometrem) nebo popraskání přítlačné plochy neměl proto jsem s kliděm dal repasovanou lamelu ... ložisko je jak většinou KO. Na takto měněných spojkách jezdí spousta aut opravovaných u nás v servise (desítky ročně) a ještě nikdo neměl sebemenší problém. Proto jsem stejně postupoval i u svého auta.
jak se dá zkontrolovat přítlačák jestli není ohnutý?
btw:dal jsem setrvák,přítlačák a lamelu z 2,0 na 2,5 ze začátku dobrý ale po pár stech km začalo auto při rozjedu po ohřátí škubat-předpokládám že je to přítlačákem?asi tam vrátím ten těžší setrvák a komplet z 2,5ky..
BMWAK píše:[btw:dal jsem setrvák,přítlačák a lamelu z 2,0 na 2,5 ze začátku dobrý ale po pár stech km začalo auto při rozjedu po ohřátí škubat-předpokládám že je to přítlačákem?asi tam vrátím ten těžší setrvák a komplet z 2,5ky..
dělají to na stroji podobném soustruhu kde ho upnou a micrometrem proměří rovinatost. Pukliny se kontrolují sprejem na pukliny, lamela se renovuje opět ověření že není ohla nebo nejsou poprakané pružiny, případně se vymění vymačkané nýty pak se lepí nebo nýtuje obložení. Otci to dělá borec který celý život dělal specialistu spojek na závodní auta. Podle jeho slov málokdy dochází k vymačkání pružin .. spíše se na dosedacích plochách vydřou drážky.
Jinak mě při pomalých rozjedech taky někdy poškubává, ale je to tvrdým obložením ferodo racing ... byl jsem na to upozorněn když jsem vybíral typ obložení ... v celkovém pohledu jsem max spokojený a přesně plní moji představu
Born to be for BMW 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d
Pokud mas na to finance vymen komplet spojku...pokud ne tak doporucuji lamelu a lozisko....Lozisko byva s 90procent v pí.i,a pritlacak nemusi byt pokazde v hajzlu....zalezi jestli s tim nekdo driftoval ci ne.....nebo zdali auto jezdilo v zacpach....
BMWAK píše:[btw:dal jsem setrvák,přítlačák a lamelu z 2,0 na 2,5 ze začátku dobrý ale po pár stech km začalo auto při rozjedu po ohřátí škubat-předpokládám že je to přítlačákem?asi tam vrátím ten těžší setrvák a komplet z 2,5ky..
dělají to na stroji podobném soustruhu kde ho upnou a micrometrem proměří rovinatost. Pukliny se kontrolují sprejem na pukliny, lamela se renovuje opět ověření že není ohla nebo nejsou poprakané pružiny, případně se vymění vymačkané nýty pak se lepí nebo nýtuje obložení. Otci to dělá borec který celý život dělal specialistu spojek na závodní auta. Podle jeho slov málokdy dochází k vymačkání pružin .. spíše se na dosedacích plochách vydřou drážky.
Jinak mě při pomalých rozjedech taky někdy poškubává, ale je to tvrdým obložením ferodo racing ... byl jsem na to upozorněn když jsem vybíral typ obložení ... v celkovém pohledu jsem max spokojený a přesně plní moji představu
a co to tak stojí srovnání přítlačáku?a neohne se zase?
BMWAK píše:
a co to tak stojí srovnání přítlačáku?a neohne se zase?
Ale no tak. Ten se přeci nerovná.
přesně jak říká Pavel...nic se nerovná pouze se kontroluje .... od prvopočátku říkám že to co je OK lze použít .... což přítlačák a tělo lamely bývá v 50% ložisko v 20%. když není tak nic jiného než koupit sadu nezbývá..... sada je od 5tis výše, lamelu podle typu obložení zrenovují za cca 1300-1500,- kontrola přítlačáku 200,-
Born to be for BMW 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d