Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rada s tlumičem

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
milonovo
Registrovaný
Příspěvky: 711
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Kolín

#1 Příspěvek od milonovo »

Zdar všem,mám tady takovej oříšek,potřeboval jsem vyměnit pružinu na předku a jak jsem odšroboval vršek,zajela mi ta tyč(jak to nazvat líp?) do tlumiče a kouká jen asi 15cm,když jí chci vytáhnout tak to jde hodně ztěžka a stejně to úplně nepřetáhnu a zajede zase z5.jinak to co kouká chodí úplně normálně,nevypadá to že by byl v prdeli,je v tom nějakej fígl?Jsou to origo tlumiče,najeto asi 130kkm Dík za rady,celkem bych to potřeboval dát dohromady :)
milonovo
Registrovaný
Příspěvky: 711
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Kolín

#2 Příspěvek od milonovo »

Netušíte někdo jestli se dá sehnat nějaký Jak na to nebo něco podobnýho kde by to bylo?Pružinu už se mi podařilo stlačit ale nevím čím jí zajistit aby mě to nezabilo.Hledání nic nenašlo.... a mluvil jsem s pánem co je repasuje a říkal že je to normální že je tam ještě nějaký péro proti,ale že netuší jak to dostat z5
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od milo »

proboha, hlavne to stahni nejakym poradnym stahovakem na pruziny, ne ze to budes zkouset dratem nebo necim podobnym :!:
milonovo
Registrovaný
Příspěvky: 711
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Kolín

#4 Příspěvek od milonovo »

Stahovákem je to málo...Já se s tímhle fakt ještě nesetkal,ten tlumič je OK takhle to má prostě fungovat,už jsem jeden starej rozkostil a žádná aretace tam není...Povedlo se mi to stáhnout upnutý v soustruhu na potřebnou výšku,ale právě jsem se bál těch drátů,přecejen je to pekelná energie.Proto se ptám,ale jak vidím,tak tlumiče nikdo neměnil.
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od George_D »

No já tlumiče vyměnil normálně tak, že jsem vyndal celej tlumič, stáhnul na 2 stranách stahovákem na pružiny a normálně sešrouboval a sundal stahováky, myslim že to je normální postup :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
milonovo
Registrovaný
Příspěvky: 711
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Kolín

#6 Příspěvek od milonovo »

To je normální postup u normálního tlumiče :D Úplně blbej nejsem.U e39 jsou tlumiče,který maj mrtvej bod cca uprostřed,to znamená že po povolení vrchní matky pístnice zajede dovnitř a kouká jí půlka,což při tvaru pružiny a s tím že tam musíš nasadit ještě uložení stahovákama prostě stáhnout nejde.Nevím jak druhovýroba,ale podle mě musí fungovat stejně,protože se s tím protitahem se určitě počítalo při konstrukci podvozku.Jedině že by tam byla nějaká aretace,což u originálu není.

No nic,mám to z krku a přeju všem kteří to budou absolvovat hodně vynalézavosti a štěstí,je ho třeba :!: :D
roan
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: ned 27.07.2003 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od roan »

milonovo píše:To je normální postup u normálního tlumiče :D Úplně blbej nejsem.U e39 jsou tlumiče,který maj mrtvej bod cca uprostřed,to znamená že po povolení vrchní matky pístnice zajede dovnitř a kouká jí půlka,což při tvaru pružiny a s tím že tam musíš nasadit ještě uložení stahovákama prostě stáhnout nejde.Nevím jak druhovýroba,ale podle mě musí fungovat stejně,protože se s tím protitahem se určitě počítalo při konstrukci podvozku.Jedině že by tam byla nějaká aretace,což u originálu není.

No nic,mám to z krku a přeju všem kteří to budou absolvovat hodně vynalézavosti a štěstí,je ho třeba :!: :D


k tomu neni potreba zadna vynalezavost, akorat poradnej stahovak. tlumice o kterejch mluvis, maji i treba E34ka. a u E39ky trva vymena prednich tlumicu v klidu 1,5hodiny. myslim tim oba
milonovo
Registrovaný
Příspěvky: 711
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Kolín

#8 Příspěvek od milonovo »

Fajn,v tom případě se s tím příště nebudu špinit.1,5hodiny-to bych se u Tebe mohl do pětikila vejít ne? :D
Butch5
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: sob 27.01.2007 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Butch5 »

souhlasim s tim, ze je treba jen poradnej stahovak, vyndat celej MCpherson a dobre stahnout pruzinu. Bez vybaveni bych se do neceho takovyho vubec nepoustel
milonovo
Registrovaný
Příspěvky: 711
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Kolín

#10 Příspěvek od milonovo »

Hm,tak mě poučte co je pořádnej stahovák...Já mám obyč. s kterýma jsem zatím udělal všechno,tady byly nedostatečný,no nic poradil jsem si jinak,ale mám to doma ještě v jednom exempláři rozdělaný,celkem bych Vás s těma super stahovákama chtěl vidět.Potom bych asi uznal že jsem kopyto,ale zatím si myslím že si zkrátka nerozumíme...
Butch5
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: sob 27.01.2007 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Butch5 »

treba na blbym fiatu doblo pri vymene prednich tlumicu pouzity 3 stahovaky a jeste truhlarska svorka a bylo to taktak ze se povedlo o zavit nahore natocit matku....nekdy je to pakarna :!:
RSak
Registrovaný
Příspěvky: 298
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od RSak »

tak jsem nechal vyměnit tlumiče a varoval mechanika před problémem se zajetím tlumiče - koukal na mě jak na blbce, prý to šlo bez jakýchkoliv problémů, přikládám foto
Přílohy
tlumic1.jpg
tlumic1.jpg (53.64 KiB) Zobrazeno 391 x
milonovo
Registrovaný
Příspěvky: 711
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Kolín

#13 Příspěvek od milonovo »

Já to snad nafotím :D Nemáš fotku toho samotnýho tlumiče kolik tý pístnice kouká ven?No nic,zejtra jedu na hory,pak to můžem porovnat.
pysta
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: stř 02.08.2006 00:00

#14 Příspěvek od pysta »

Jojo, ked mas poriadny stahovak, nieje s tym ziaden problem. Jediny problem po vymene mam ze je teraz auto vyssie...
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

No, nevim nevim, ale pokud je tlumič ok, tak pístnice musí vyjet až nahoru. Poikud zajede dovnitř tlumiče, tak je ten tlumič ko. A myslím si, že je jedno, jeslit je to na e39 nebo na S120...
pysta
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: stř 02.08.2006 00:00

#16 Příspěvek od pysta »

Speedy píše:No, nevim nevim, ale pokud je tlumič ok, tak pístnice musí vyjet až nahoru. Poikud zajede dovnitř tlumiče, tak je ten tlumič ko. A myslím si, že je jedno, jeslit je to na e39 nebo na S120...

Nene, kluci maju recht, tuto tlmice maju "totpunkt" v strede, nie hore ako klasicke vzduchokvapalinaky.
Butch5
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: sob 27.01.2007 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Butch5 »

No plynokapalinovej tlumic by po sundani zavlacky MEL vyjet ale uz jsem videl ze nevyjel...napr. tl. MONROE na F. DOblo zasadne nevyjizdi...vyjadreni vyrobce-v poradku, nejedna se o vadu ... no a dostat to do pruziny byl masakr ........
Odpovědět