Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Ventilace

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od mkalous »

Zdravím. Mám dotaz. Potřeboval bych vysvětlit, jak funguje pouštění teplého a studeného vzduchu do auta (samozřejmě ne otevřeným okýnkem) :D Neptam se taky ani na to, jak otevirat a zavírat ventilační průduchy a jak hejbat táhlama a podobně, to vše chápu. Kupodivu :D
Ale jedná se mi o to, že mi auto stále topí, a já už nevím, čím to může být. Milion dílů jsem vyměnil a o víkendu jsme si řekl, že to celé rozeberu (přístrojovku a celej vnitřek) , pročistím, zkontroluji elektriku a jestli všechno funguje a pak to zas vrátím do původního stavu (doufejme) :D Jen bych potřeboval poradit. napadlo mě totiž, žě asi někde nefunguje nějaká klapka, která reguluje mícháni teplého a studeného vzduchu, ale která? Když vypnu motor, hlavní klapka před předním sklem se zavře, to by mělo být v pohodě...... Táhla v přístrojovce, kterejma štěluji, kam vzduch pujde, taky fungujou.. Takze počítám s tím, že nějaké klapky ovládají elektricky ty podělaný kolečka, kterejma šteluji teplotu. A teď se mi jedná o to, kde ty klapky najdu.... Jakym principem se míchá teplej vzduch se studeným... Nevíte někdo o tom něco? Docela by se hodila jakákoliv informace..... :D
Anonymous

#2 Příspěvek od Anonymous »

Zdar,sem tam mě to taky dělalo ale myslím si že rozebírat palubovku je k ničemu.Určitě ti to budou dělat uzavírací ventyli teplí vody.Jsou to ty dva válečky u pojistkový bedny v motorovím prostoru.Spíš bych se zaměříl na očistění těch konektoru co jsou k tomu,možmá by neškodilo si je vod někoho propujčit na skoušku a pak uvidíš .Myslím si že je to nejméně drastycké řešení a uvidíš že to bude vono.Poruchy je třeba hledat sistematicky a v tejch nejednodušších věcech.Ještě jedno vyskouše sáhnout na ty vývodní hadice s těch ventylů když máš nakoplej a zahřátej motor.Když to dělalo mě tak jsem vždycky perfektně pročistil ty kontakty a bylo zase po problému.Tak hodně zdaru a napiš jak to dopadlo. :!: :?: :?
Anonymous

#3 Příspěvek od Anonymous »

no, tak presne tyhle ventili jsme vcera menil a vysledek nastal za nic.... Stale stejne... Jedine co me nenapadlo bylo to, ze kdyz jsme mel nakoplej motor, sahnou na hadice, jestli v nich neco proudi... Mimochodem, ke ktere ppojistce jsou tyhle ventili napojene?? Jestli to neni treba v elektrice....

A co treba ty podelane teplotni senzory, ktere jsou pred prednim sklem u otvoru na nasavani vzduchu, druhej je v ovladani ventilace a treti v palubovce... Co ty delaji a na co tam jsou?
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od mkalous »

to jsem psal já.......... :D
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od darmon »

PRECTETE SI TEN ZKURVENEJ MANUAL !
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od mkalous »

jakej manual??? mam v hlave diru..... nejedna se mi o to, cim mam kroutit a za co tahat, aby mi sel vzduch tam, kam chci, to uz jsme dávno pochopil (toby nepochopil snad jen uplnej ...), ale jedna se mi o to, co se deje uvnitr trubek, kdyz otocim spinacem na teplotu... Chápačky??? 8O
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od darmon »

mkalous píše:jakej manual??? mam v hlave diru..... nejedna se mi o to, cim mam kroutit a za co tahat, aby mi sel vzduch tam, kam chci, to uz jsme dávno pochopil (toby nepochopil snad jen uplnej ...), ale jedna se mi o to, co se deje uvnitr trubek, kdyz otocim spinacem na teplotu... Chápačky??? 8O
a proto ti rikam PRECTI SI TEN ZKURVENEJ MANUAL, dozvis se to, dozvis se ktera klapka je cim ovladana a co dela.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od RuDoSh »

a netopi ti to jen kdyz je venku 30 stupnu a jedes jen 1km? :lol:
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od mkalous »

no to prave jeste nevim. Vcera bylo vedro jak krava, ale nejel jsme jen jeden kilometr. Hodil jsem jich 12, ale pod plnym plynem, az mi z toho foukal vetrak, chudák.... tak nevim... asi pockam, az zchladne pocasi..... :D
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od mkalous »

darmon píše:
mkalous píše:jakej manual??? mam v hlave diru..... nejedna se mi o to, cim mam kroutit a za co tahat, aby mi sel vzduch tam, kam chci, to uz jsme dávno pochopil (toby nepochopil snad jen uplnej ...), ale jedna se mi o to, co se deje uvnitr trubek, kdyz otocim spinacem na teplotu... Chápačky??? 8O
a proto ti rikam PRECTI SI TEN ZKURVENEJ MANUAL, dozvis se to, dozvis se ktera klapka je cim ovladana a co dela.


Myslíš takovej ten manual pro používaní vozidla, co ho mám od někoho v němčině zkopnuteho na formát A4. Původně to byl formát A5?? Nebo máš na mysli jinek manual. Já jen, abych byl v obraze. Navic, kazda rada se hodi....
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od darmon »

mkalous píše:
darmon píše:
mkalous píše:jakej manual??? mam v hlave diru..... nejedna se mi o to, cim mam kroutit a za co tahat, aby mi sel vzduch tam, kam chci, to uz jsme dávno pochopil (toby nepochopil snad jen uplnej ...), ale jedna se mi o to, co se deje uvnitr trubek, kdyz otocim spinacem na teplotu... Chápačky??? 8O
a proto ti rikam PRECTI SI TEN ZKURVENEJ MANUAL, dozvis se to, dozvis se ktera klapka je cim ovladana a co dela.


Myslíš takovej ten manual pro používaní vozidla, co ho mám od někoho v němčině zkopnuteho na formát A4. Původně to byl formát A5?? Nebo máš na mysli jinek manual. Já jen, abych byl v obraze. Navic, kazda rada se hodi....
ne manual od mikrovlnky asi. pochopitelne servisni manual.
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od mkalous »

No tak to se teda podivam, az se dostanu domu..... Když říkáš, že to tam je..... Díky za radu...
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Zave »

Je to klasicky problem u e34 znam jich plno co to delaji... DOkonce nam to dela i e24... Jsou to ty ventyly na ovladani teple/studene vody. Je to pod kapotou za pojistkama... Uz sem to jednou s kamosem opravoval a bylo to ok. Je tam vytlacena takova guma takze to prolina a topi.... Kdyz se to rozdela tak sou tam takovy tycky s kovovyma hrotama na koncu a ty maji na sobe gumu, ktera uz tam asi neni... :D
No a ja sem koupil ve vodo instalo takovy gumovy ku**y a to vymenil za ty kovovy hroty a bylo to ok... U me to nastesti jeste nedela... 8)
Nejlepsi je kdyz jedes do italie venku 40°C ve stinu a v aute neni klima a topi to vostosest..... :D :twisted:
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od mkalous »

no, tak tyhle po...ný ventily jsem měnil za novější, a stále nic.... Takže kde hledat dál? Mimochodem, ty ventily do nich jde voda z toho maléhe čerpadýlka, co je pod nima, že jo.... takže tamtudy proudí voda ohřátá od motoru... přes oba dva ventily.... ale kde se ve ventilaci bere chladnej vzduch? kdyz nemáš spuštěnou klimačku....to nasává prachobyčejnej vzduch z okolí?
A ještě k těm ventilům. Jsou dva, a hadice od nich jdou kam dál??? Nevíte náhodou někdo?
Sakra, já jsme ale zvědavej. :D
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#15 Příspěvek od skautik Čestný člen »

mkalous píše:no, tak tyhle po...ný ventily jsem měnil za novější, a stále nic.... Takže kde hledat dál? Mimochodem, ty ventily do nich jde voda z toho maléhe čerpadýlka, co je pod nima, že jo.... takže tamtudy proudí voda ohřátá od motoru... přes oba dva ventily.... ale kde se ve ventilaci bere chladnej vzduch? kdyz nemáš spuštěnou klimačku....to nasává prachobyčejnej vzduch z okolí?
A ještě k těm ventilům. Jsou dva, a hadice od nich jdou kam dál??? Nevíte náhodou někdo?
Sakra, já jsme ale zvědavej. :D


a vis urcite ze byly na 100% funkcni? taky pokud se dlouho nepouzivali mohla ta guma na nich odejit... ja bych to rozdelal a poresil to jak povida Zave
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Zave »

skautik píše:
mkalous píše:no, tak tyhle po...ný ventily jsem měnil za novější, a stále nic.... Takže kde hledat dál? Mimochodem, ty ventily do nich jde voda z toho maléhe čerpadýlka, co je pod nima, že jo.... takže tamtudy proudí voda ohřátá od motoru... přes oba dva ventily.... ale kde se ve ventilaci bere chladnej vzduch? kdyz nemáš spuštěnou klimačku....to nasává prachobyčejnej vzduch z okolí?
A ještě k těm ventilům. Jsou dva, a hadice od nich jdou kam dál??? Nevíte náhodou někdo?
Sakra, já jsme ale zvědavej. :D


a vis urcite ze byly na 100% funkcni? taky pokud se dlouho nepouzivali mohla ta guma na nich odejit... ja bych to rozdelal a poresil to jak povida Zave


Ja bych to taky rozdelal a mrkl na to... Treba si koupil temer ve stejny stavu... :(
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od mkalous »

no, bylo malo casu, bylo to menene jeste s ramenem podvozku, takze se to zvladlo na jednou, kdyz uz jsme mel spinave ruce.. A pruser byl v tom, ze jsem je nerozdelal... takze je asi budu muset rozdelat.
Jinak, na jakym principu funguje to pomocne cerpadelko pod tema ventilama? Nasaje teplou vadu, posle do ventilu a hotovo. Vim, ze tam je nejamkej elektromagnet, vim ze tam je vrtule. Kdyz to sepne, tak se toci.... To by melo byt v pohode, ne?
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od mkalous »

Zave_M50 píše:Je to klasicky problem u e34 znam jich plno co to delaji... DOkonce nam to dela i e24... Jsou to ty ventyly na ovladani teple/studene vody. Je to pod kapotou za pojistkama... Uz sem to jednou s kamosem opravoval a bylo to ok. Je tam vytlacena takova guma takze to prolina a topi.... Kdyz se to rozdela tak sou tam takovy tycky s kovovyma hrotama na koncu a ty maji na sobe gumu, ktera uz tam asi neni... :D
No a ja sem koupil ve vodo instalo takovy gumovy ku**y a to vymenil za ty kovovy hroty a bylo to ok... U me to nastesti jeste nedela... 8)
Nejlepsi je kdyz jedes do italie venku 40°C ve stinu a v aute neni klima a topi to vostosest..... :D :twisted:


kdyz na tech hrotech ta guma nebude, tak tam mam dat gumove hroty? nebo ty kovove potahnou nejakou šprc.ou? Kdyz ty ventili fungujou, jak maji, tak z obou leze tepla voda???
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Zave »

Ty ventily to je jako ventily sou jak ventily v motoru... Je na nich takova guna, aby to tesnilo a kdyz tam nejsou ty gumy tak tam je mezi tim dira kterou vyplnovala ta guna a tama to vali... Vsak to rozdelej a uvidis...
Odpovědět