Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Spojkovej pedal dela mrtvyho..

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Sakra, to jsem psal samozřejmě já...
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#22 Příspěvek od Pavel H »

A jak to tedy jede teď? Za normálního provozu? Rozjezdy v pohodě?
Anonymous

#23 Příspěvek od Anonymous »

1Pavel píše:A jak to tedy jede teď? Za normálního provozu? Rozjezdy v pohodě?

Teď jsem přijel z města, tak když se rozjedu, mám spojku už skoro u horní úvratě, tak to pocukává, spojku pouštím pomalu, tak to dělá na kvalty 1,2,3 myslim. Zkoušel jsem teda asi v 80 km/h jet na 5ku na 2000rpm, sešlápnul jsem spojku, vytočil do 6000rpm, rychle ji pustil a spadlo to na 2500, ale nepravidelně, byl to takovej zhup u 4000, jako by se chytla, ale pak to kleslo ještě na těch 2500, zkoušel jsem to několikrát.
Anonymous

#24 Příspěvek od Anonymous »

1Pavel píše:A jak to tedy jede teď? Za normálního provozu? Rozjezdy v pohodě?

Teď jsem přijel z města, tak když se rozjedu, mám spojku už skoro u horní úvratě, tak to pocukává, spojku pouštím pomalu, tak to dělá na kvalty 1,2,3 myslim. Jinak to jede normálně, ale smrdí to z kapoty po spáleným oleji, když zastavím a nadechnu se zvenku, ten typickej smrad spjky.
Zkoušel jsem teda asi v 80 km/h jet na 5ku na 2000rpm, sešlápnul jsem spojku, vytočil do 6000rpm, rychle ji pustil a spadlo to na 2500, ale nepravidelně, byl to takovej zhup u 4000, jako by se chytla, ale pak to kleslo ještě na těch 2500, zkoušel jsem to několikrát.
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

To jsem byl zase já... nějak seč mě kouše internet explorer :?
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#26 Příspěvek od Pavel H »

Podívej se ze spoda na komoru spojky, jestli tam neteče olej. Je možné, že prdnul simering a prolíná tam trochu oleje a spojka klouže. I když to by nemělo mít vliv na zdvih pedálu. To bych přisuzoval zničenýmu přítlačáku nebo vysypanému axiálnímu ložisku /to by taky pískalo/. V každém případě to vypadá na výměnu. Ale pokud máš rampu, tak to se dá za odpoledne zvládnout.
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Spojku jsem teda ještě nevyměňoval... ale někdy se to musím naučit :)
Nevíte někdo, jestli pasuje spojka z 325tds na 320i ?
Čuměl jsem do ETK a zda se mi to být stejný. Akorát jsem se díval u mé 320i rv. 07/1992, tak přesně od toho měsíce tam je u auta s klimatizací jiná ta placka s lamelama normální: je to číslo 21211223636
nebo "Zweimassenschwungrad"- to rozumím jako dvojité závaží, nebo co.. číslo 21211223678
Co všechno musím vyměnit? Asi co je pr..eli, to ale nevim, tak asi všechno, ach jo.. :(
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Tak jsem sehnal komplet spojku od Meyer&Sehl (made in Germany) za 120€, ale teď jak na to? Není někde na netu nějaký podrobnější návod "jak vyměnit spojku" ?
Anonymous

#29 Příspěvek od Anonymous »

To není žádná složitost. Máš rampu nebo zvedáK Pokud ano, tak sundáš kardan, zajistíš motor, povolíš šrouby okolo příruby, sundáš vše z převodovky/spojkový válec a tak/. Převodovka není tak těžká. Ve dvou jí sundáš v pohodě, ale vyndaval jsem jí i sám :) Musíš mít připravený trn na vystředění lamely. Vyměň ložisko v setrváku, namontuj tam přítlačák, šup s převodovkou zpátky a můžeš drandit. Jestli nebudeš vyměnovat přítlačák, tak si poznamenej jeho polohu a dej ho tam stejně. To samé platí u kardanu. Zdar při práci. Btw, jde to dělat i na chodníku, ale je to vopruz. Již nikdy.
Kdyby něco, tak napiš a dáme to dohromady.
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#30 Příspěvek od Pavel H »

Nějak se mi nepovedlo přihlásit :-)) Tak kdyžtak klidně dej zprávu do SZ
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#31 Příspěvek od Martinéz »

tak ten chciplej pedal byl prevodovkovej valec...2850 i s praci. Tedka de vic ztuha, ale jezdi to :)
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#32 Příspěvek od Pavel H »

Kolik stál ten válec??
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

1Pavel píše:Kolik stál ten válec??

Kolik stála práce? :)
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#34 Příspěvek od Martinéz »

valec 2.300 a prace petibabu...rekl bych slusnej podnik, jen sem to cekal cely tak do 1.500...
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Martinéz píše:valec 2.300 a prace petibabu...rekl bych slusnej podnik, jen sem to cekal cely tak do 1.500...

Ty jsi z levnýho kraje, co? :)
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#36 Příspěvek od Martinéz »

muj problem je spis ten, ze nemam paru, jak takovej valec vypada a furt sem si predstavoval vypadly perko :lol:
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#37 Příspěvek od Pavel H »

Tak to si byl asi prekvapenej, co? :) Jestli byl novej, tak je to docela slusny. A ta prace taky. Je to hodina prace se vsim vsudy.
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#38 Příspěvek od Martinéz »

Mne uz neprekvapi nic, za ten rok sem do malickosti a spotrebnich veci narval balik a to sem auto kupoval bez jakejchkoliv vad..

..taky si myslim, ze je to slusna prace, jen tu nekdo rikal neco o podobny souc. na e30 za 500 :) Jj, ten valec byl novej...
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#39 Příspěvek od Pavel H »

Jo, to jsem psal já. Ten nový nebyl. Ale záleží na tom, jaká je tam ta těsnící gumička. Ta totiž tvrdne a odchází. Když se podaří sehnat nová, tak jí stačí vyměnit a je to otázka pár korun. Jenže sady se nedají koupit.
Odpovědět