Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

koroze

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
c4mel
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 13.08.2010 00:00

#1 Příspěvek od c4mel »

zdarec nevíte na kolik by tak vyšlo vybroušení te rzi hodit na to základovku a aj nějak stříknout do mojí barvy?? víte at vim aspon tak přibližně kolik si mám nachystat :-) tady mám fotky těch mých škaredých míst http://c4mel.rajce.idnes.cz/koroze

edit: jo a kdyby někdo znal někoho šikovného ze vsetínska nebo aspon okolí budu rád :wink:
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od sa-tan666 »

no ty dvere a kufr vymenit za lepsi mozna i kapotu a prahy nechat udelat karosare
c4mel
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 13.08.2010 00:00

#3 Příspěvek od c4mel »

no já si to myslel... no ta kapota je vklidu tam je jenom slouplý ten lak ale rez tam ani není... no příští rok sem chtěl dělat celolak tak tedkom asi udělám to že to nechám vybrousit a stříknout jen tak na oko aby to nebylo tolik vidět a potom to teda vyměním a hodím do celolaku... já ybch chtěl právě aj m packet tak sem celolak chtěl dělat až příští rok at bych to vzal všechno aby se nestalo že by třeba byl jinej odstín a kdybych tedkom měl měnit víko kufru a dveře a nechávat to přestříkat celé tak škoda peněz... tak nevíte přibližnou cenu na kolik by to tak vyšlo??
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od icecold »

kvalitní celolak v dobrý lakovně počítej tak 25 až 40tis, počítej tak 1500 za díl :wink: taky jsem uvažoval o celolaku ale nakonec to řeším tak že sháním díly v barvě :lol:
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#5 Příspěvek od shade741 »

Na pouhé vybroušení na většině míst zapomeň, když bys dotoho podrápal šroubovákem budeš zkrz, z vlastní skušenosti co jde vyřezat a nahradit jinak to leze dál a dál, celolak jak psal icecold´, záleží kde jaká barva atd, navíc m paket origo/neorigo díly, pokud i vnitřek (sedačky strop atd)tak dalších 20-30 tis, takže ještě jendou cena za kterou si to koupil + případně vnitřek, a to nemluvím o tom v jakým stavu je to technicky= další náklady . Takže pokud budeš brousit budeš si moc nastříkat leda černou díru, kitem toho taky moc nezachráníš
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: koroze

#6 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Oživuju starší téma....pod autem - e39 - se mi už taky otřela liška, tak bych to nějak rád ošetřil....takže co s tím - obrousit ocelovým kartáčem / kotoučem a pak co na to? Nějaký základ a na to nějaký finál...? Ale čím?

Jste tu někdo karosář a máte dobrou zkušenost s nějakým konkrétním výrobkem?
Přílohy
20200928_134755.jpg
20200928_134755.jpg (3.68 MiB) Zobrazeno 7223 x
20200928_134814.jpg
20200928_134814.jpg (3.55 MiB) Zobrazeno 7223 x
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

Re: koroze

#7 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

Poléčil bych to kartáčem do flexi a nanesl penetrátor od alkytonu a další vrstvu standard alkyton.
Dva roky zpět jsem dělal moji 528i na stejných místech.
Tahle to mám už 9 let na e30 a drží to.

Tetka dělám na nápravach z e24 kde se pískovalo a tam jsem použil dvouskožkovou epoxidovou základovku a na dvousložkový polyuretan.
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: koroze

#8 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Děkuju za rady.

A co je lepší - ten Alkyton nebo ty dvousložkový věci? 9 let je super...a je to dobrý i pod tím po 9 letech ? To se asi neví, co ? :-)

Já mám blbý, že to rezne kolem těch záslepek v podlaze...ty bych asi potřeboval dát nový...ale to bych asi musel sundat koberec...a to je teda už trochu nadmíru práce :-)

Co to je přímo za výrobky ten epoxid a polyuretan?

EDIT: ještě koukám v těch nosníkách jsou díry, tak to bych to mohl vystříkat nějakým voskem na dutiny...nějaký výrobek co je dobrý ? Nebo to je jedno a prostě vzít cokoliv na dutiny?
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

Re: koroze

#9 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

To co se děje pod alkytonem nechci ani vědět :D
Ale na pohled to vypada pořád stejně jak na začatku.
Až se plech rozpadne na prach tak se vyřízne......
Je to i pocitech jakou barvu použít to je jak s motorovým olejem :)
Když je to vzity jen kartáčem dám ten penetrátor.
Ono je to docelá sraní s těma dvousložkama.
Vždy mě hodně zbyde namíchané barvy s tvrdidlem a pak to letí zbytečně do koše.

Dvousložku používam tuhle: SINEPOX S 2300 a odstín polyuretanu mě namíchají v "Dům barev" (nemají tam už hotový odstíny)

A ty dekle v podlaze jsem jen překartáčoval a přetřel. Taky se mě nechtělo srát s kobercem. No a dutiny jsou jasny ;)
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: koroze

#10 Příspěvek od JaraX »

za mě náš celkem osvědčený postup
- odstranit rez - ocelák, nebo pneumatický jehlový oklepávač
- odrezovač s pasivátorem - Cleanfest nebo Brunox - 1-2 vrstvy
- dvousložkový základ
- raptor dvousložkový rapaťák nebo syntetický kaučuk
- karosářský vosk jako finální vrstva a do dutin
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: koroze

#11 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

tu rez je dobrý osekat, bud ten jehlovej oklepávač, nebo ostrej malej sekáček, kartáčem to vzít jen zlehka, pak ten odrezovač, používal jsem nějakej od Würthu, základovka a pak plastovej nátěr, nepamatuju si tu značku, ale zjistím :)
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: koroze

#12 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

LUBEC píše:To co se děje pod alkytonem nechci ani vědět :D

:D :D Je mi to jasný :D :D
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: koroze

#13 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

zddan01 píše:tu rez je dobrý osekat, bud ten jehlovej oklepávač, nebo ostrej malej sekáček, kartáčem to vzít jen zlehka, pak ten odrezovač, používal jsem nějakej od Würthu, základovka a pak plastovej nátěr, nepamatuju si tu značku, ale zjistím :)
Jehlovej oklepávač nemám...ani toto zařízení jsem dosud neznal :-) ale teď vidím, že to je pneumatické nářadí a na to já nemám kompresor...já mám jen takovej malej kompresůrek tak na nafouknutí pneumatik...takže tato pomůcka pro mě padá a budu si muset vystačit s ocelákem do vrtačky. Ale použiju i nějaký ten sekáček...mám takový malý dláto, tak to bude dobrý :-)
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: koroze

#14 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

JaraX píše:za mě náš celkem osvědčený postup
- odstranit rez - ocelák, nebo pneumatický jehlový oklepávač
- odrezovač s pasivátorem - Cleanfest nebo Brunox - 1-2 vrstvy
- dvousložkový základ
- raptor dvousložkový rapaťák nebo syntetický kaučuk
- karosářský vosk jako finální vrstva a do dutin
Jaraxi taky děkuju za rady, teď jsem to zkouknul o co se jedná...a teď stojím před rozhodnutím... :

Ekonomická varianta = obrousit + Alkyton penetrátor + Alkyton - cca 400,-
Dražší varianta = obrousit + odrezovač + dvousložková základovka + syntetický kaučuk - 250,- +250,- + cca 1000,- = 1500,-
Nejdražší varianta = obrousit + základovka Raptor + polyuretan Raptor vrchní - 800,- + 2800,- = cca 3.600,-

Ekonomická varianta pro mě znamená koupit jen penetrátor, protože vrchní nátěr Alkyton doma mám...když už to budu natírat, tak bych ten spodek přetřel rovnou celý, aby to mělo jednotnou barvu a povrch - bude držet ten Alkyton na tom stávajícím podkladu?

Dražší varianta - ...odrezovač 250,-...dvousložková základovka taky 250,- a pak na to ten syntetický kaučuk. Našel jsem v plechovce tento:
https://olejeobchod.cz/synteticky-kaucuk-loctite - za cca litr - dobré je, že by se natíral štětcem = nemusím nic kolem maskovat. Ale zrovna tenhle asi není černý...nevíte o nějakém černém?
A nebo jsem našel ten kaučuk ve spreji
https://www.aamarket.cz/petec-73250-syn ... erny-p1833
za 170,-kč - ale opět - chtěl bych to zespoda sjednotit = nastříkal bych to tak nějak celý - bude ten kaučuk držet na původním origo nátěru? Píšou "výborná přilnavost" tak snad OK :-) Odhaduju, že takových 4-5 sprejů by mohlo stačit...?
Ten kaučuk by ale mohl vytvořit takovou neprostupnou vrstvu a nepustit tam vlhkost, takže to by mohlo fungovat dobře ne? To by pod tím nemuselo začít reznout... ?

Nejdražší varianta - ten Raptor se mi líbí...to vypadá fakt pěkně....ale základovka 800,- a potom barva 2.800,-...to už mi skoro připadá zbytečný luxus...nebo prodávají sprej za 700,- ale toho stříkání se trochu bojím...stříkat to ze 60cm na jámě pod autem...to nevim no...:-) ...abych si nezasral to auto i tam kde nechci...nebo jámu :-) Raději bych to natíral...
Ale ten povrch, který vytvoří ten Raptor je parádní....až budu renovovat e34, tak tohle bude favorit...fakt pěkný.

Čím ten spodek ošetřovali ve fabrice - co to je za materiál?

Asi sundám výfuk a ty krycí stínící plechy a omrknu to pořádně....jak moc z gruntu to vezmu :-)
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

Re: koroze

#15 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

Vidim že každý má svůj osvědčený způsob :)
Jehl. oklepávač je super. Ale používám jen na hrubo a navíc na tlusté materialy na klasických bmw. Auta po roce 2004 neznám jak maj tuhý plechy :) na nápravý atd je SUPER
Pak dočistím kartáčem. Flexa/vrtačka.
Tetka jsem takhle dělal diff co už něco pamatuje:
Pro přiklad foto:
Zde jehl oklep doopravy zabodoval

Pak alkyton :) zase

Na ty nosniky ten kartáč musí stačit ;)
Přílohy
20200818_185646.jpg
20200818_185646.jpg (3.23 MiB) Zobrazeno 5200 x
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

Re: koroze

#16 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

Liška ryšavá :|
Přílohy
20200630_205355.jpg
20200630_205355.jpg (3.29 MiB) Zobrazeno 5199 x
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: koroze

#17 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Tvl...teda to je luxus...to by ani takhle pěkně neopískovali ! :-) To jsi měl natřít už jen bezbarvým lakem ! :-)


Já taky před pár lety dělal diferák - ten orezlej v popředí...ale takhle pěkně jsem to obrousit nedokázal....a pak jsem to taky natřel tím Alkytonem a pořád dobrý...už je to 6 let...a samosvoří si dodnes... :-)
Přílohy
IMG_1579.JPG
IMG_1579.JPG (476.83 KiB) Zobrazeno 5197 x
IMG_1569.JPG
IMG_1569.JPG (504.95 KiB) Zobrazeno 5197 x
IMG_1562.JPG
IMG_1562.JPG (551.28 KiB) Zobrazeno 5196 x
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: koroze

#18 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Teď jsem si všiml, že ten Raptor dělají i v menším balení....- 0,7l za 750,-...tak to ovšem mění situaci :-)

Teď je tedy spíš otázka, co je nejlepší - Alkyton vs. Syntetický kaučuk vs. Raptor ??
ganmiki
Registrovaný
Příspěvky: 187
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
Bydliště: u Poděbrad

Re: koroze

#19 Příspěvek od ganmiki »

Já se s liškama zatím jen tak " patlám ", protože jak víš furt jsem řešil techniku, ale než to vždycky zamatlám nějakým černým hammerlitem či tomu podobným výrobkem tak to stříkám VR 625 od Terosonu, mám s tím dobré zkušenosti už od hNissana, kterej je na kovomorku ještě víc náchylnej než E39 se mi zdá a jeho zadní pátý vrata jsem myslel že už budu měnit před 3-4 lety, ale furt to drží, každej rok po zimě to obrousím, nastříkám VR 625 a pak natřu nějakou tou "zázračnou" barvou přímo na korozi a drží to, jasně estetiku nehledej, ale na pracovním autě to vem čert. E39 doufám příští rok poskytnu profi lakovnu, ale zatím taky patlála paprťála.
E39, 523i
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: koroze

#20 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Já jsem to okouknul pořádně a vidím to tak, že budu muset sundat i nádrž, abych se tam pořádně dostal...nechce se mi to dělat jen tak napůl...když už koupím drahý matroš, tak to chci udělat co nejlépe. Sundat nádrž snad nebude nic hroznýho...ale ještě to musí chvíli vydržet...nemám na to zase tolik času... :-)
Odpovědět