Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Každý den mrtvá beterie

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#1 Příspěvek od Jamall »

Potřebuji radu jak postupovat při hledání "černého" odběru.

Kamarádky otec si před měsícem začal stěžovat na věčně vybitou baterku. Do vánoc vše OK. Byl s tím v servise, na nic nepřišli, koupil i novou baterku a pořád nabíjí. Nejedná se o vůz z řad BMW (Škoda Oktávka 1,9..4x4), ale závada je ve zkratce takováto.

Večer nechá nabít baterku, ráno dá do auta, odjede do práce, přijede z práce, ale na večerní nákup už je baterka KO. Alternátor je OK

Slaboproudu vcelku rozumím ale nějak si nedokážu plně uvědomit, jak postupovat, najít za pomoci multáku špatné relátko, nebo závadu...když nemám v ruce schéma
Uživatelský avatar
DC Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 2336
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: Řáholec
Klubové ID: 55
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od DC Výkonná rada »

přepni si multimetr do polohy ampérmetr - odpoj od baterky minus a ampermetr zapoj mezi minus a ten odpojeny kabel - změříš kolik proudu to žere - chce to chvilku počkat než se hodnota ustálí - budeš mít nějaký odběr - pak budeš vytahovat pojistky a až odběr spadne, tak víš, kterej okruh má problém a to se pak řeší individuálně dle okruhu - dost často je to třeba pojistka rádia, protože na ní kdekdo bastlí kdeco...
Sběratel, pořadatel a předseda zdejšího sdružení - kontakt do sz v případě potřeby, dík
Mountainbiker
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 05.05.2007 00:00
Bydliště: Hořice v Podkrkonoší
Klubové ID: 1104

#3 Příspěvek od Mountainbiker »

Nedělá kamarádky otec v politice? Protože jestli jo, tak je ten nezjistitelný odběr jasný jak facka... má tam štěnice :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#4 Příspěvek od Jamall »

to sou fory...je podnikatel :lol:

DC díky moc. Tohle by mi nedocvaklo
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#5 Příspěvek od all »

při hledání si dej pozor na okruh alarmu, ten má stálej odběr a když budeš v autě budou ti svítit vnitřní světla, tak na ně si dej také pozor, abys nesledoval něco zbytečně. Pak te upozorním aby sis našel pojistku airbagů (určitě to bude popsané u pojistek), tu nevytahuj :-) jinak bys musel na diag.
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#6 Příspěvek od Dan td »

Je to jak píše DC, jen si zjisti, jestli se auto typu Octa "uspává" jako třeba e39 - jinými slovy, v e39 ještě cca 10 minut po zamčení fungují různé okruhy, které se po této době vypnou, pak teprve změříš ten proud, který hledáš. tzn. dostat se k pojistkám, připojit ampérmetr, zbytek auta pozavírat nebo narafačit aby si myslelo, že je zamčené (dveřní a kapotový snímač, atd...), dát si cigáro a až potom měřit.

Pokud je tam dodělávaný alarm nebo něco podobného, můžeš začít tím a máš velkou ššanci, že uspěješ napoprvé, někteří jedinci to zapojují tak že je zázrak, že to auto neshoří :)
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od xSAFA »

V jednom firemním autě nám vybíjela baterku taková ta rozbočka zásuvky jak je popelník. Kdysi to tam někdo dal, modře to svítilo a bylo to hozené kdesi pod sedákem, jakmile se to vyhodilo bylo po problému... :)
mirdas
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: čtv 06.01.2011 01:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od mirdas »

a mrkni na autorádio, jestli není origo, musí tam bejt přechodka na zesilovač antény - mezi rádiem a anténim kabelem je tak 15cm mezikus, na tom je černej plastovej váleček a z něho vede modrej kablík. Ten kabel musí vést do konektoru k rádiu a né do kabeláže. Tzn, že proud do něho jde až když pustíš rádio, je to napájení zesilovače antény. Nejsem si jistej teda, jestli by to stihlo vybít baterku za 1 den. Dál potom koukni jak je řešený napájení přímo rádia. Pokud ti rádio hraje i když vyndáš klíček, tak je to taky špatně, mě to takhle vybíjelo na Fábii. Škodovky maj přehozený stálý a spínaný +, takže po vyndání klíčku nedrží pamět . Mohl to klidně někdo propojit ze stálýho proudu a to rádio žere.
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#9 Příspěvek od Jamall »

celá elektronika je origo a začalo to dělat teprve měsíc nazpět, tak počítám spíš s relátkem, nebo zoxidovanou žílou
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od icecold »

mě to třeba dělalo u escorta seklý relé na žhavení který dokázalo vybit za noc baterii úplně na nulu
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Odpovědět