Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

proč nejde diagnostika

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Klubové ID: 2044
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od PavelJandak »

Ahoj lidi, prosim Vás, co by mohl způsobovat, že mi nejde zdiagnostikovat auto?Jedná se o bmw Z3,r.v.96.Carsoft,INPA beznadějně.Pak jsem byl u jednoho kluka z Prahy(místní člen), který má GT1 a taky beznadějně.V bmw servise mají prý stejnou, tak tam prý nemám ani jezdit, ale vážně netušim čím to může být.Jediný co mi jde vymazat, tak je olej, ale do ničeho jiného se nedostanem.Díky moc
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od matiz »

Nejspis mas prerusene vedeni k diagnosticke zasuvce...
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Klubové ID: 2044
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od PavelJandak »

A existuje nějaké schéma, kde by bylo rozepsáno, na kterém pinu se má nacházet takové a takové napětí?Díky
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od matiz »

WDS
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#5 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Konkrétní schéma pro motor M43B18 sice ve WDS nenajdeš, to najdeš na http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm . Ale rozmístění a funkce jednotlivých pinů jsou universální. Takže koukni na http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm a dej vyhledat X6002 nebo D100 a tady najdeš schéma i s čísly pojistek zodpovědných za napájení dutinek 4, 14 a 16. Tady hledej chybu, na těchto dutinkách musíš po zapnutí klíčku do polohy 2 najít 12Voltů proti zemi - dutinka 19.

Obrázek

A potom se rozhodni, kam půjdeš na diagnostiku, protože když diagnostik nezná příčinu tohoto .... A potom bych si ještě tipnul, že má interfejs připojený přes USB a s tím starší řídící jednotky nevybudíš.
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Klubové ID: 2044
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od PavelJandak »

Ahoj Milane,díky moc za rady.Hned jak se dostanu k autu, tak proměřím zásuvku.Jen na tom bmw-planet nemohu najít sekci pro Z3 :(
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#7 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Ale to já vím, a proto jsem Ti napsal, že diagnostická zásuvka je zapojena co neuniverzálněji, a proto to hledej na té planetě vopic viz ten odkaz výše :D
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Pokud se nepletu, tak jsi byl u Miguela. Nejednalo se o diagnostiku na USB, ale opravdu o GT1, a řešilo se to na ulici ve večerních hodinách. Vypadá to opravdu na přerušené vedení k diagnostické zásuvce, ale v danou chvíli zkrátka nebyl prostor hledat závadu.
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Klubové ID: 2044
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od PavelJandak »

jj máš pravdu.Bylo to u miguela :) .Je jasný, že na ulici něco řešit nemá smysl, ale právě mě zajímá proč je přerušené to vedení a hlavně kde.(pojistky,relé...)
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od matiz »

Budto tam chybi napajeni, nebo nekdo z nejakeho duvodu strihnul rx nebo tx nebo oba. Pokud o tom moc nevis, sveril bych to nekomu kdo se vyzna, v podstate je to velmi jednoduche zjistit proc to nejde. Nebuden to nic hrozneho. Nevim jak to tvoje auto, ale u e36 si vybavuju ze tam byly zastrkane draty v paticich a klidne mohl nejaky lehce vypadnout. Pokud vypadl zrovna ten co je k diag. zasuvce, bude se to chovat presne jak popisujes..
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Vedení může být přerušené z mnoha důvodů. U kulaté zásuvky je třeba bolístka v izolaci v motorovém prostoru. Spousta aut má narušené fabrické omotávky kabeláže, potom stačí, aby uhnil nebo se uklepal nějaký drát, nebo aby se tímhle někdo nezabýval po nehodě. Nebo to někdo přerušil úmyslně před prodejem auta, to už jsem taky viděl.

Já měl ten pocit, že jsi to Ty, já byl ten druhý, co se stavil na kus řeči :-)
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#12 Příspěvek od johnyfly1 »

a isto ma origo gt1? lebo neorigo stoji okolo 600e a original stoji tisicky eur :roll:
a v inpe ti nesli vsetky jednotky alebo niektore sa chytili? ak to neslo vobec zacal by odspodu diagnostickej zasuvky a konektorom tusim ze X20 sice neviem ako u z3 ake u e36 je vedla diagnostickej zasuvky ..je to tiez gulaty konektor len je mensi..podla schemy je to vlastne taky "uzol"... takze zobrat merak a prepipavat :D
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Klubové ID: 2044
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od PavelJandak »

Zeptám se ještě co je to rx a tx?Jaké výhody má úmyslné poškození zásuvky před prodejem?Díky
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#14 Příspěvek od Kami1 »

vysílání/příjem
rx - vstup
tx - výstup

na tu výhodu snad přijdeš sám
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Klubové ID: 2044
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od PavelJandak »

Pokud bych si chtěl auto před koupí napojit na diagnostiku a nešlo by to, tak si ho nekoupim, takže netušim, jaké výhody má znefunkčnění diag. zásuvky.Jinak díky za vysvětlení pojmů rx a tx.
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Klubové ID: 2044
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od PavelJandak »

Tak jsem se konečně dostal k autu a mohl jsem proměřit zásuvku.Milan nahoře píše, ať proměřim zásuvku a na dutinkách 4,14,16 musim mít 12V proti zemi(dutinka 19).Radši jsem si tu zásuvku vyfotil a jestli někdo může, ať se mrkne, jestli ji má taky takovou.Motor M43B18.Na pozici 4 totiž nemám žádnou dutinku.Pouze prázdný otvor.Tak jsem proměřil co šlo.Pozice 1-11.25V,7-10,92V,12-1.153,14-11,7V,15-9.78,16-11.51,17-0.041,18-0.009,20-0,714
Přílohy
25022011302.jpg
25022011302.jpg (114.79 KiB) Zobrazeno 601 x
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od matiz »

Podle mne by to melo byt:

19 - zem
17, 20 - K lajna
15 - L lajna
14 - napajeni
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Klubové ID: 2044
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od PavelJandak »

K lajna a L lajna je co?
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#19 Příspěvek od magorcondoria »

Rx a Tx nemáš.Máš K-line.Na tom pinu by mělo být proti zemi 9,5 až 11,5V .Pokudje tam je více(např.napětí aku.), máš zkrat na +.Pokud méně změřit přímo na příslušném pinu ECU.Pokud to stále nebude ono,odpojit kabel z pinu a změřit nap. přímo na ecu.Můžeš na ní přímo připojit i diag.

Ale závadu ECU bych téměř vyloučil,pokud diag. vedení zkratuješ ,nebo ho připojíš na +,nic se nezničí.
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#20 Příspěvek od magorcondoria »

Pin 15 L-line inicializační máš O.K. Na 17 a 20 K-line by jsi měl mít stejné napětí jako na 15.Tam je problém,máš to někde skratované.
Odpovědět