Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e36 320 výměna těsnění pod hlavou

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
ryan
Registrovaný
Příspěvky: 278
Registrován: pon 12.01.2009 01:00
Bydliště: Znojmo

#1 Příspěvek od ryan »

ahoj,dneska se mi přehřálo auto, vyndal jsem termostat,ale bohužel už bylo pozdě.. Je fouknutý i těsnění pod hlavou, auto se totiz hnedka začne hřát.. Tesnění mi přijde v sobotu, tak se chci zeptat, jestli tam nejsou někde nějaky špeky, co a jak a tak..

Všem předem děkuju za rady :D
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od Kami1 »

Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od Kami1 »

budes porebovat necim seridit rozvod,
nenechavej zdvihatka vzuru nohama, po instalaci vacky 20min netocit motorem
mozna by stalo za to pretesnit celej vrsek
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od Kami1 »

jeste to muze byt zavzdusneny nebo praskla hlava
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#5 Příspěvek od Paavo »

a co takle cerpadlo chladici kapaliny?Tohle jsem uz zazil a bylo to cerpadlo.Z niceho nic se to zacalo prehrivat.....poznas cerpadlo tak, ze kdyz vysroubujes odvzdusnovak na chladici,nastartujes a NEBUDE-li se vzrustajicima otackama(malinko to proslapnout plyn) strikat voda,tak ti rucim, ze mas v kyblu cerpadlo.
koty
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: ned 29.03.2009 01:00
Bydliště: Odolena Voda
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od koty »

kdyby to bylo čerpadlo tak se mu to bude vařit při vyších otáčkách na volnoběh to ještě uchladí mě se pumpa právě protáčela na ose měl jsem tam tu plastovou a stihl jsem jet ještě z práce dom ale bylo to strašný a vytáhl jsem to za 5 -12, málem mi ještě do bloku vlítl kus toho plastu a plastové lopatky se protáčely na ose jak ložisko :D to má natuty termostat :wink:
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#7 Příspěvek od troutny »

ryan píše:ahoj,dneska se mi přehřálo auto, vyndal jsem termostat,ale bohužel už bylo pozdě.. Je fouknutý i těsnění pod hlavou, auto se totiz hnedka začne hřát.. Tesnění mi přijde v sobotu, tak se chci zeptat, jestli tam nejsou někde nějaky špeky, co a jak a tak..

Všem předem děkuju za rady :D


Tak hlavně ,když demontuješ termostat a jedeš bez něj ,tak se motor vaří vždy.U BMW jako u většiny aut je termostat dvoučinný,tudíž to pak nefunguje a voda se vaří i u zdravého systému!!!
ryan
Registrovaný
Příspěvky: 278
Registrován: pon 12.01.2009 01:00
Bydliště: Znojmo

#8 Příspěvek od ryan »

Kami1 píše:jeste to muze byt zavzdusneny nebo praskla hlava

kdyby praskla tak bych to ale potom uz nenastartoval ne? Normálně to jede..teplota jde strasne rychle na horu.. Tak 15 minut a bude to v červenym a když to nechám na volnobech, tak to zustane tak na kolem 100, ale nevře, výš to nejde
koty
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: ned 29.03.2009 01:00
Bydliště: Odolena Voda
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od koty »

to bude termík
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od Kami1 »

mas tam teda ten termostat?
duvod, proc se to prehralo?
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#11 Příspěvek od libovka »

Vrací se ti voda přepadem do chladiče?Pokud ne tak je v háji pumpa.

Jako pokud hned řešíš těsnění pod hlavou a nezkontroluješ nejdřív pumpu nebo termostat,tak si blázen.
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od gyrous »

Pokud máš v háji těsnění nebo prasklou palici tak ti musí bíle čoudit z výfuku... 8)
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#13 Příspěvek od libovka »

gyrous píše:Pokud máš v háji těsnění nebo prasklou palici tak ti musí bíle čoudit z výfuku... 8)


Ale kdopak ti to povídal.To vůbec není podmínka.
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od gyrous »

libovka píše:...


Ale kdopak ti to povídal.To vůbec není podmínka.[/quote]

Těsnění jsem měnil už několikrát, je to první po čem se de... bílé kouří? tak těsnění v horším případě hlava...(BMW sice jen jednou, ale co se naskytne)
To že je důvod přehřívání, to člověk nemusí řešit hned těsnění. Mimochodem, jestli člověk nezvládne pořádně vyřešit chladící okruh motoru, tak, no raději ani, prostě doufám že to nedělá u nějakýho známýho.
Není jednodušší si zjistit a přesně odměřit vodu kolik je tam třeba? pak jestli to čurká při šlapání po plynu, pak zkusit teplotu vody v chladiči, prostě né, rovnou měnit těsnění, a u řetězu je to fakt drbárna...
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#15 Příspěvek od libovka »

Já tu minulý týden řešil 330XI.Pán to uvařil takže se rozpadlo to plastové tělo termostatu.Dal jsem nový termostat,pumpu a odvzdušnil.Stálo to tu hodinu nastartované,spínala vrtule auto topilo,zkrátka vše v poho.Pak jsem to jel projet a po 5 kilometrech svižné jízdy to přestalo topit a začalo vařit.Když jsem pak dolíval vodu tak jsem dolil 4 litry které motor polknul.Nicméně auto nezakouřilo bíle ani trochu a v oleji voda taky nebyla.
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#16 Příspěvek od Mirda328 »

hele jak pise libovka urcite bych sel po vodni pumpe, termostat a co je dulezity zkontrolovat taky viscu zda spina vubec,ono kolikrat jedna vec napomuze druhy...

presne jak pise libovka auto nemusi vubec coudit bile pri praskle hlave , to je nesmysl kdyby kourilo bile bylo auto sturbem kde je vhaji ulozeni turba a hori olej.....ale to je jedno...

kazdopadne by to pri startu zahoupalo a mohlo by to kolisat na volnobeh, prtoze jeden valec by se chvili vezl, a mozna byti i lehce tlakovala banka po odvzdusneni, resp meodvzdusnil bys to.... taky to muzes mit jen blbe odvzdusnene, to taky kazdy neumi...ale co je dulezite vyndej svicky a podivej se na ne,bude omyta vodou to poznas, kdyz ne odpoj svazek s civkama a zatoc starterem vetsinou voda caka primo ze spalovaku ven ....
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#17 Příspěvek od troutny »

Mirda328 píše:hele jak pise libovka urcite bych sel po vodni pumpe, termostat a co je dulezity zkontrolovat taky viscu zda spina vubec,ono kolikrat jedna vec napomuze druhy...

presne jak pise libovka auto nemusi vubec coudit bile pri praskle hlave , to je nesmysl kdyby kourilo bile bylo auto sturbem kde je vhaji ulozeni turba a hori olej.....ale to je jedno...

kazdopadne by to pri startu zahoupalo a mohlo by to kolisat na volnobeh, prtoze jeden valec by se chvili vezl, a mozna byti i lehce tlakovala banka po odvzdusneni, resp meodvzdusnil bys to.... taky to muzes mit jen blbe odvzdusnene, to taky kazdy neumi...ale co je dulezite vyndej svicky a podivej se na ne,bude omyta vodou to poznas, kdyz ne odpoj svazek s civkama a zatoc starterem vetsinou voda caka primo ze spalovaku ven ....



Si asi nikdy neviděl jak čoudí antifreeze při ruplý hlavě?
Pak tady piš ,že to je nesmysl. :roll:
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#18 Příspěvek od Mirda328 »

no jo tak, kdyz tam budes mit freez a pozenes to nebo dlouho pojedes tak ano

tak ja tady obecne resim to co se deje po nastartovani a snazim se tomu clovickovi pomoct, je jasne ze kdyz to pozenes jak magor s "prasklou hlavou" tak to bude hulit, ale je rozdil praskla a praskla, ona to muze byt jen micro prasklina ktera se otevre az pri zahrati,ale muze to byt taky dira jak do pr....... a to pak kourit muze, zazil jsem to v zime ale v lete to poznas urcite hur, ale jak rika kdyz to bude hulit tak uz ten motor bude mlatit jak krava, ato uz bude mit po ventilech a mozna i ojnici
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od gyrous »

libovka píše:Já tu minulý týden řešil 330XI.Pán to uvařil takže se rozpadlo to plastové tělo termostatu.Dal jsem nový termostat,pumpu a odvzdušnil.Stálo to tu hodinu nastartované,spínala vrtule auto topilo,zkrátka vše v poho.Pak jsem to jel projet a po 5 kilometrech svižné jízdy to přestalo topit a začalo vařit.Když jsem pak dolíval vodu tak jsem dolil 4 litry které motor polknul.Nicméně auto nezakouřilo bíle ani trochu a v oleji voda taky nebyla.


A to bylo nakonec špatným těsněním hlavy, nebo to čůralo přes gufero vodního čerpadla? 8O
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od gyrous »

Mirda328 píše:hele jak pise libovka urcite bych sel po vodni pumpe, termostat a co je dulezity zkontrolovat taky viscu zda spina vubec,ono kolikrat jedna vec napomuze druhy...

presne jak pise libovka auto nemusi vubec coudit bile pri praskle hlave , to je nesmysl kdyby kourilo bile bylo auto sturbem kde je vhaji ulozeni turba a hori olej.....ale to je jedno...

kazdopadne by to pri startu zahoupalo a mohlo by to kolisat na volnobeh, prtoze jeden valec by se chvili vezl, a mozna byti i lehce tlakovala banka po odvzdusneni, resp meodvzdusnil bys to.... taky to muzes mit jen blbe odvzdusnene, to taky kazdy neumi...ale co je dulezite vyndej svicky a podivej se na ne,bude omyta vodou to poznas, kdyz ne odpoj svazek s civkama a zatoc starterem vetsinou voda caka primo ze spalovaku ven ....


Ne né prasklou hlavu jsem jen označil za možnost, když to bíle kouří. To je zase jiná spojitost, jen chci upozornit, proč nejít do výměny těsnění hlavy. S prasklou hlavou přehřívání nemá z 90% nic společného, největší finta je v tom, že si člověk přesně musí odměřit kolik má nalít, nevím jestli u 2.0l má být odhadem 7.5l tak to tam naliju a vím, že je toho málo a chybí. Některé vozy mají dokonce s topením tři okruhy a pak se může ztrácet voda a odpařovat se jízdou. To se mi stalo několikrát a po výměně těsnění jsem odlil přesnou dávku dle technického popisu motoru a zbytek když nevlezl tak nechal v kufru a řekl majiteli ať pravidelně kontroluje vodu, protože chybí a musí ji dolít, jinak ji bude později dolívat pořád. V létě je to totiž oříšek spustit topení a zjistit zda-li to funguje perfektně. Další věc mě napadá, že do těch hadic pokud je možnost fouknout pod tlakem vodu, např. ze zahradní hadice, třeba bude ucpanej kanálek v některém nedostupném místě.
Odpovědět