Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Jakou 5-ku e39
Zdravíčko, mám takovej menší problém..Konečně jsem se rozhodnul přesedlat z VW do báwa,ale nevím jakej motor si mám zvolit.Samozřejmě mi jde o spolehlivost a tak trosku i o spotřebu.Rozhoduju se mezi 523i(525i) a 525d (může být i 3.0d)..Chtěl bych vás poprosit, jestli by jste mi neporadili na co si mám dát pozor, na co báwíčka hodně trpěj apod..Bude to moje první bmw, tak mě snad nezklame
předem dík za reakce 
-
Leveler
- Registrovaný
- Příspěvky: 6239
- Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
- Bydliště: BRNO
- Klubové ID: 1133
- Kontaktovat uživatele:
523i není špatná, ale možná na 5tku trocha slabší
528i je super..Super motor a spotřeba
530D taky pecka ,ale tam bych měl už trochu strach.Přece jenom je to nafta a můžou odejít vstřiky či turbo takže tam bude dražží servis.
540i asi nejlepší řešení.Držák motor a spotřeba taky není tak hrozná a výkon je krásnej
Zaměř se na podvozek aby nebyl vylágrovanej a pak už ty klasický věci..Aby motor hezky táhl, dobře řadila převodovka atd
528i je super..Super motor a spotřeba
530D taky pecka ,ale tam bych měl už trochu strach.Přece jenom je to nafta a můžou odejít vstřiky či turbo takže tam bude dražží servis.
540i asi nejlepší řešení.Držák motor a spotřeba taky není tak hrozná a výkon je krásnej
Zaměř se na podvozek aby nebyl vylágrovanej a pak už ty klasický věci..Aby motor hezky táhl, dobře řadila převodovka atd
528i mám taky na mušce,ale tam už mě odrazuje vyšší pojistka..Hlavně s autem budu dojíždět 600km do práce 2x měsíčně, takže něco musí vydržet a nesmí toho moc spapkat..Mám přístup k naftě, tak bych radši ropáka, ale slyšel jsem že se spolehlivostí to je nicmoc..A vybrat zachovalej kousek ke kterymu se předešlej majitel choval,je asi těžký najít.Největší strach mám s turba a čerpadla u naftáčků, jinak u benzínu se asi nemusim bát ničeho..
- Lion
- Registrovaný
- Příspěvky: 7639
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 865
- Kontaktovat uživatele:
Před nějakou dobou se tu zrovna E39 ve spojení s objemy řešila. Pokud nechceš opravdu nějakýho trhače silnic, ale ani mrzáka, tak bez problému na normál ježdění stačí i E39 523i. Kamarád má E39 528i v kombíku a líta to jak steklý, takže nevidím důvod se bát 523i.
Do nafty bych asi už nešel pokud ročně nenajedeš víc jak 30-40 tis. km..
-
Diablo330Ci
- Registrovaný
- Příspěvky: 777
- Registrován: úte 31.10.2006 01:00
- Bydliště: Praha
Spis je to podle toho za kolik chces to auto koupit.Jestli Ti jde o poviny tak 523i.Jestli o dobrou cenu tak 528i a jestli mas o par kacek vic tak rozhodne 530i.Ropu bych vynechal!Protoze divil by jses za kolik se da ject 130km/h na tempomat.Ja s 330Ci za 7,4i a Matal snad jeste za min.Kdyz budu chtit jezdit v klidu okresky za Prahou muzu ject za 8litru!A nejlepsi na tom je ze jenom leju olej a benzin!
-
eric
- Registrovaný
- Příspěvky: 870
- Registrován: úte 26.07.2005 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Klubové ID: 788
- Kontaktovat uživatele:
No takže rozdíl v povinným ručení mezi 2.3i a 2.8i(co je nad 2.5l je ve stejný kategorii) je cca 2500kč za rok,tj 210kč měsíčně navíc oproti tý dvatrojce.Ve výsledku bude mít v určitým stylu ježdění ta 2.8i stejnou,možná i menší spotřebu,ale větší krouťák,vyšší výkon,živější a myslím,že při následným prodeji někdy v budoucnu i lepší perspektivy rychlejšího prodeje.Chápu srovnávat rozdíl v povinným mezi 1.4l a 3.0l,ale toto fakt né!?Jednoznačně jdi do většího obsahu,nejlépe 3.0i,ale ten je dražší,takže pak 2.5i nebo 2.8i.Do 4.4i musí jít někdo,kdo bude smířenej s tím,že ve městě ti to bude žrát mezi 15-18l a to asi nehledáš?!Takže vopravdu radím ti dobře jdi spíše do toho většího obsahu než je 2.3i a vyprdni se na nějaký povinný ručení,tento argument je fakt hloupej,dyť vidíš ten cenovej rozdíl,nepatrnej!!

-
matal
- Moderátor
- Příspěvky: 13019
- Registrován: pon 23.08.2004 00:00
- Bydliště: Tišnov
- Klubové ID: 119
- Kontaktovat uživatele:
Musím potvrdit, že nejlepší kompromis je ta 530i s motorem M54 R6, jsem schopný s tím jet štreku za 7,1 po okreskách do rychlosti 130.. Shodou okolností jsem se dnes vrátil ze SRN-1500km cesta po dálnici+ nějaké prndačky po Německu se spotřebou 9,2L a rychlost po dálnici 150-220km/h s tím, že jsem jel většinou 160-180..
Je to naprosto neuvěřitelný motor, jsem s ním maximálně spokojený..

Je to naprosto neuvěřitelný motor, jsem s ním maximálně spokojený..
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
-
prase007
- Registrovaný
- Příspěvky: 1387
- Registrován: stř 08.08.2007 00:00
- Bydliště: kousek od Berouna ..
- Klubové ID: 1383
Jestli ten údaj 2x měsíčně 600km sedí, tak rozdíl v nákladech bude skoro nulovej, ať koupíš cokoliv. Věřim že 523i nebude špatný svezení, ale pro tvojí osobní spokojenost vážně doporučuju 525i a víc. Jak píše Matal, 530i je už hodně pěkný na svezení a navíc se dá jezdit úsporně, jen je těžký se k tomu nutit
Spotřeba za jízdu podle předpisů je pod devět litrů. Náklady na údržbu a jednoduchost motoru ve vztahu k údržbe + cena nafta X benzín znamenaj, že si můžeš bez špatnýho svědomí vybrat klidně i ten benzín, protože na naftě dneska skoro nic neušetříš.
-
Diablo330Ci
- Registrovaný
- Příspěvky: 777
- Registrován: úte 31.10.2006 01:00
- Bydliště: Praha
[quote="matal"]Musím potvrdit, že nejlepší kompromis je ta 530i s motorem M54 R6, jsem schopný s tím jet štreku za 7,1 po okreskách do rychlosti 130.. Shodou okolností jsem se dnes vrátil ze SRN-1500km cesta po dálnici+ nějaké prndačky po Německu se spotřebou 9,2L a rychlost po dálnici 150-220km/h s tím, že jsem jel většinou 160-180..
Je to naprosto neuvěřitelný motor, jsem s ním maximálně spokojený..
[/quo
Presne!Je to uzasny motor!Takze jestli je míň penez tak 528i a jestli trosku vic a auto bude na delsi dobu tak 530i
Je to naprosto neuvěřitelný motor, jsem s ním maximálně spokojený..
Presne!Je to uzasny motor!Takze jestli je míň penez tak 528i a jestli trosku vic a auto bude na delsi dobu tak 530i
Jakožto třílitrář, i když ne v pětce, musím potvrdit co napsali diablo a matal
Btw. za stejnou cenu jako sem kupoval 330Ci sem mohl mít 330d z r. 2004, ale radši sem vzal benzin, páč zas tolik nenajedu a představa těch oprav, který prostě přijít musí (většina nafťáků najeto cca 150 tis a výš a jednou to prostě příjde, kór když člověk neví jak se k tomu chovat) se mi vůbec nelíbila.
Btw. za stejnou cenu jako sem kupoval 330Ci sem mohl mít 330d z r. 2004, ale radši sem vzal benzin, páč zas tolik nenajedu a představa těch oprav, který prostě přijít musí (většina nafťáků najeto cca 150 tis a výš a jednou to prostě příjde, kór když člověk neví jak se k tomu chovat) se mi vůbec nelíbila.
-
zachy325
- Registrovaný
- Příspěvky: 230
- Registrován: pon 09.04.2007 00:00
- Bydliště: Svitavy
- Klubové ID: 1684
- Kontaktovat uživatele:
kamo ber to steto strany :
ropak zere + - stejne jako benzin nafta je drazsi a naklady na udrzbu jsou o poznani vyssi!!!cerpadlo,turbo,vstriky oleje atd!!§
benzin cca stejna spotreba jak ropak benzin levnejsi zadna draha udrzba jen filtry oleje.odpada turbo vstriky atd atd.
takze myslim ze nejlepsi volba je benzin!!!!
a pojistka? od čpp na 2.8 stoji na rok 4650kc coz je smesne
jinak bych volil minimalne 2.8 ale jak uz zde psaly 3.0 nebo i 3.5 jsou dobre motory pekna spotreba a pojistka stejna jak na 2.8!!!!
takze ani argument ze mas pristup k rope neni moc dobrej,pokud nemas pristup k dilum
tak dobre vyber!
ropak zere + - stejne jako benzin nafta je drazsi a naklady na udrzbu jsou o poznani vyssi!!!cerpadlo,turbo,vstriky oleje atd!!§
benzin cca stejna spotreba jak ropak benzin levnejsi zadna draha udrzba jen filtry oleje.odpada turbo vstriky atd atd.
takze myslim ze nejlepsi volba je benzin!!!!
a pojistka? od čpp na 2.8 stoji na rok 4650kc coz je smesne
jinak bych volil minimalne 2.8 ale jak uz zde psaly 3.0 nebo i 3.5 jsou dobre motory pekna spotreba a pojistka stejna jak na 2.8!!!!
takze ani argument ze mas pristup k rope neni moc dobrej,pokud nemas pristup k dilum
tak dobre vyber!
Za naftu neplatim ani kačku
,ale mam právě strach z ropáků..Skočim do benála, to už jsem se rozhodnul.Bude to něco od 2.8 do 3.5..Podle toho co se naskytne ke koupi..A jak je to s dílama?mam na mysli díly náprav (čepy apod.) a takový ty věci co se musej časem dělat.Mam strach aby mě to nestáhlo z kůže..Všude slyšim že je báwo držák, tak snad to tak je..
-
eric
- Registrovaný
- Příspěvky: 870
- Registrován: úte 26.07.2005 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Klubové ID: 788
- Kontaktovat uživatele:
Jenom taková technická poznámka,pokud by se ti naskytnul 535i V8,tak to jdi už radši do 540i V8,stejná spotřeba,ale o cca 50PS větší výkon.To samé pravidlo platí u 520i a 525i.Jinak s těma nápravama,na našich silnicích není držák žádný auto,to je myšleno spíše na motorovou část a spolehlivost,na to,že i po 200tiskm ti nevržou plasty na palubce atd..Jinak na čepy budeš kupovat celý ramena,silenbloky se daj vyměnit zvlášť,docela odcházej ložiska kol,cena cca 4700kč/ks.,tyčky stabilizátoru lehaj taky,ale origo stojí 890kč/ks,takže pohoda.No radši si auto při koupi nech zkontrolovat nejlépe na nějakým STK a spíš se neboj koupit o něco dražší auto oproti průměrné ceně na trhu ojetin,pokud tomu bude odpovídat stav a né "levnou mrdku",do které pak zahučiš ani nevíš jak,vyplatí se to!Prostě nejlepší koupě je od nadšence,kterej se nebojí investovat a není mu to líto!!Prospeedy píše:Za naftu neplatim ani kačku,ale mam právě strach z ropáků..Skočim do benála, to už jsem se rozhodnul.Bude to něco od 2.8 do 3.5..Podle toho co se naskytne ke koupi..A jak je to s dílama?mam na mysli díly náprav (čepy apod.) a takový ty věci co se musej časem dělat.Mam strach aby mě to nestáhlo z kůže..Všude slyšim že je báwo držák, tak snad to tak je..
-
Speedy20V
- Registrovaný
- Příspěvky: 78
- Registrován: pát 15.08.2008 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1718
Ahoj, pořád sem přemýšlel jestli 530i nebo 530d, teď po vaší debatě mám asi jasno a bude to 530i, ale chci se vás zeptat, jaký jsou roční náklady na provoz tohodle auta, řekneme najeto kolem 150tis. Povinný a havarijní si spočítat umím, ale zbytek ne. Kolik třeba stojí návštěva servisu a blbá výměna oleje? Díky 
