Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jakou 5-ku e39

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Prospeedy
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: ned 28.10.2007 00:00
Bydliště: Teplice

#1 Příspěvek od Prospeedy »

Zdravíčko, mám takovej menší problém..Konečně jsem se rozhodnul přesedlat z VW do báwa,ale nevím jakej motor si mám zvolit.Samozřejmě mi jde o spolehlivost a tak trosku i o spotřebu.Rozhoduju se mezi 523i(525i) a 525d (může být i 3.0d)..Chtěl bych vás poprosit, jestli by jste mi neporadili na co si mám dát pozor, na co báwíčka hodně trpěj apod..Bude to moje první bmw, tak mě snad nezklame 8) předem dík za reakce :wink:
prase007
Registrovaný
Příspěvky: 1387
Registrován: stř 08.08.2007 00:00
Bydliště: kousek od Berouna ..

#2 Příspěvek od prase007 »

525i můj tip a možná klidně 530i :)
Leveler
Registrovaný
Příspěvky: 6239
Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Leveler »

523i není špatná, ale možná na 5tku trocha slabší
528i je super..Super motor a spotřeba
530D taky pecka ,ale tam bych měl už trochu strach.Přece jenom je to nafta a můžou odejít vstřiky či turbo takže tam bude dražží servis.
540i asi nejlepší řešení.Držák motor a spotřeba taky není tak hrozná a výkon je krásnej :wink:

Zaměř se na podvozek aby nebyl vylágrovanej a pak už ty klasický věci..Aby motor hezky táhl, dobře řadila převodovka atd
Prospeedy
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: ned 28.10.2007 00:00
Bydliště: Teplice

#4 Příspěvek od Prospeedy »

528i mám taky na mušce,ale tam už mě odrazuje vyšší pojistka..Hlavně s autem budu dojíždět 600km do práce 2x měsíčně, takže něco musí vydržet a nesmí toho moc spapkat..Mám přístup k naftě, tak bych radši ropáka, ale slyšel jsem že se spolehlivostí to je nicmoc..A vybrat zachovalej kousek ke kterymu se předešlej majitel choval,je asi těžký najít.Největší strach mám s turba a čerpadla u naftáčků, jinak u benzínu se asi nemusim bát ničeho..
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Lion »

Před nějakou dobou se tu zrovna E39 ve spojení s objemy řešila. Pokud nechceš opravdu nějakýho trhače silnic, ale ani mrzáka, tak bez problému na normál ježdění stačí i E39 523i. Kamarád má E39 528i v kombíku a líta to jak steklý, takže nevidím důvod se bát 523i. :wink: Do nafty bych asi už nešel pokud ročně nenajedeš víc jak 30-40 tis. km..
Diablo330Ci
Registrovaný
Příspěvky: 777
Registrován: úte 31.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Diablo330Ci »

Spis je to podle toho za kolik chces to auto koupit.Jestli Ti jde o poviny tak 523i.Jestli o dobrou cenu tak 528i a jestli mas o par kacek vic tak rozhodne 530i.Ropu bych vynechal!Protoze divil by jses za kolik se da ject 130km/h na tempomat.Ja s 330Ci za 7,4i a Matal snad jeste za min.Kdyz budu chtit jezdit v klidu okresky za Prahou muzu ject za 8litru!A nejlepsi na tom je ze jenom leju olej a benzin!
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od eric »

No takže rozdíl v povinným ručení mezi 2.3i a 2.8i(co je nad 2.5l je ve stejný kategorii) je cca 2500kč za rok,tj 210kč měsíčně navíc oproti tý dvatrojce.Ve výsledku bude mít v určitým stylu ježdění ta 2.8i stejnou,možná i menší spotřebu,ale větší krouťák,vyšší výkon,živější a myslím,že při následným prodeji někdy v budoucnu i lepší perspektivy rychlejšího prodeje.Chápu srovnávat rozdíl v povinným mezi 1.4l a 3.0l,ale toto fakt né!?Jednoznačně jdi do většího obsahu,nejlépe 3.0i,ale ten je dražší,takže pak 2.5i nebo 2.8i.Do 4.4i musí jít někdo,kdo bude smířenej s tím,že ve městě ti to bude žrát mezi 15-18l a to asi nehledáš?!Takže vopravdu radím ti dobře jdi spíše do toho většího obsahu než je 2.3i a vyprdni se na nějaký povinný ručení,tento argument je fakt hloupej,dyť vidíš ten cenovej rozdíl,nepatrnej!! :wink: 8)
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od matal Moderátor »

Musím potvrdit, že nejlepší kompromis je ta 530i s motorem M54 R6, jsem schopný s tím jet štreku za 7,1 po okreskách do rychlosti 130.. Shodou okolností jsem se dnes vrátil ze SRN-1500km cesta po dálnici+ nějaké prndačky po Německu se spotřebou 9,2L a rychlost po dálnici 150-220km/h s tím, že jsem jel většinou 160-180..
Je to naprosto neuvěřitelný motor, jsem s ním maximálně spokojený.. :!: :!:
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
prase007
Registrovaný
Příspěvky: 1387
Registrován: stř 08.08.2007 00:00
Bydliště: kousek od Berouna ..

#9 Příspěvek od prase007 »

Jestli ten údaj 2x měsíčně 600km sedí, tak rozdíl v nákladech bude skoro nulovej, ať koupíš cokoliv. Věřim že 523i nebude špatný svezení, ale pro tvojí osobní spokojenost vážně doporučuju 525i a víc. Jak píše Matal, 530i je už hodně pěkný na svezení a navíc se dá jezdit úsporně, jen je těžký se k tomu nutit :) Spotřeba za jízdu podle předpisů je pod devět litrů. Náklady na údržbu a jednoduchost motoru ve vztahu k údržbe + cena nafta X benzín znamenaj, že si můžeš bez špatnýho svědomí vybrat klidně i ten benzín, protože na naftě dneska skoro nic neušetříš.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#10 Příspěvek od Birkoff »

Jen doplním že já s 540i a většinou plnou lidí jezdím dálky za +-10l/100Km, samozřejmě předpisovou rychlostí, že. Což podle mého názoru není žádná tragédie. Takže já osobně bych se přiklonil k 528i/530i.
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#11 Příspěvek od mari »

Já mam 523i a jezdí jak šlak .Úplně to stačí i když chceš jezdit rychle, 200 tam je hned takže 530i je zbytečnej luxus a škoda peněz. Stejně se ten výkon nevyužije.
Diablo330Ci
Registrovaný
Příspěvky: 777
Registrován: úte 31.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Diablo330Ci »

[quote="matal"]Musím potvrdit, že nejlepší kompromis je ta 530i s motorem M54 R6, jsem schopný s tím jet štreku za 7,1 po okreskách do rychlosti 130.. Shodou okolností jsem se dnes vrátil ze SRN-1500km cesta po dálnici+ nějaké prndačky po Německu se spotřebou 9,2L a rychlost po dálnici 150-220km/h s tím, že jsem jel většinou 160-180..
Je to naprosto neuvěřitelný motor, jsem s ním maximálně spokojený.. :!: :!:[/quo

Presne!Je to uzasny motor!Takze jestli je míň penez tak 528i a jestli trosku vic a auto bude na delsi dobu tak 530i
Chaotik
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: ned 29.10.2006 00:00
Bydliště: Třebíč

#13 Příspěvek od Chaotik »

Jakožto třílitrář, i když ne v pětce, musím potvrdit co napsali diablo a matal :wink:

Btw. za stejnou cenu jako sem kupoval 330Ci sem mohl mít 330d z r. 2004, ale radši sem vzal benzin, páč zas tolik nenajedu a představa těch oprav, který prostě přijít musí (většina nafťáků najeto cca 150 tis a výš a jednou to prostě příjde, kór když člověk neví jak se k tomu chovat) se mi vůbec nelíbila.
Fipo
Registrovaný
Příspěvky: 409
Registrován: pon 26.11.2007 01:00
Bydliště: Hodonín

#14 Příspěvek od Fipo »

my máme v rodině 525dA touring a naprostá spokojenost....blížíme se k 300 000 km a nejde to znát, krásně jede a tady tyto dálky není problém za 7 litrů....výkonostně stačí a spotřeba velmi rozumná....
zachy325
Registrovaný
Příspěvky: 230
Registrován: pon 09.04.2007 00:00
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od zachy325 »

kamo ber to steto strany :
ropak zere + - stejne jako benzin nafta je drazsi a naklady na udrzbu jsou o poznani vyssi!!!cerpadlo,turbo,vstriky oleje atd!!§
benzin cca stejna spotreba jak ropak benzin levnejsi zadna draha udrzba jen filtry oleje.odpada turbo vstriky atd atd.
takze myslim ze nejlepsi volba je benzin!!!!
a pojistka? od čpp na 2.8 stoji na rok 4650kc coz je smesne :o

jinak bych volil minimalne 2.8 ale jak uz zde psaly 3.0 nebo i 3.5 jsou dobre motory pekna spotreba a pojistka stejna jak na 2.8!!!! :wink:

takze ani argument ze mas pristup k rope neni moc dobrej,pokud nemas pristup k dilum 8O

tak dobre vyber!
PavelP
Registrovaný
Příspěvky: 453
Registrován: pon 28.02.2005 01:00
Bydliště: Vesnička u lesa

#16 Příspěvek od PavelP »

Birkoff píše:Jen doplním že já s 540i a většinou plnou lidí jezdím dálky za +-10l/100Km, samozřejmě předpisovou rychlostí, že. Což podle mého názoru není žádná tragédie. Takže já osobně bych se přiklonil k 528i/530i.


Souhlas . Dálka dálnice.Jel už jsem i těsně pod 10L / 100 km

E 39 540 iA
Fipo
Registrovaný
Příspěvky: 409
Registrován: pon 26.11.2007 01:00
Bydliště: Hodonín

#17 Příspěvek od Fipo »

pán psal, že má přístup k naftě....jestli má tu klasickou červenou za 25kč litr, tak bych bral diesel....a benzín bude mít vyšší spotřebu alespoň o litr na sto....a jestli pán najede 30 tis a víc ročně, rozhodně bych bral naftu.....
Prospeedy
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: ned 28.10.2007 00:00
Bydliště: Teplice

#18 Příspěvek od Prospeedy »

Za naftu neplatim ani kačku 8) ,ale mam právě strach z ropáků..Skočim do benála, to už jsem se rozhodnul.Bude to něco od 2.8 do 3.5..Podle toho co se naskytne ke koupi..A jak je to s dílama?mam na mysli díly náprav (čepy apod.) a takový ty věci co se musej časem dělat.Mam strach aby mě to nestáhlo z kůže..Všude slyšim že je báwo držák, tak snad to tak je..
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od eric »

Prospeedy píše:Za naftu neplatim ani kačku 8) ,ale mam právě strach z ropáků..Skočim do benála, to už jsem se rozhodnul.Bude to něco od 2.8 do 3.5..Podle toho co se naskytne ke koupi..A jak je to s dílama?mam na mysli díly náprav (čepy apod.) a takový ty věci co se musej časem dělat.Mam strach aby mě to nestáhlo z kůže..Všude slyšim že je báwo držák, tak snad to tak je..


Jenom taková technická poznámka,pokud by se ti naskytnul 535i V8,tak to jdi už radši do 540i V8,stejná spotřeba,ale o cca 50PS větší výkon.To samé pravidlo platí u 520i a 525i.Jinak s těma nápravama,na našich silnicích není držák žádný auto,to je myšleno spíše na motorovou část a spolehlivost,na to,že i po 200tiskm ti nevržou plasty na palubce atd..Jinak na čepy budeš kupovat celý ramena,silenbloky se daj vyměnit zvlášť,docela odcházej ložiska kol,cena cca 4700kč/ks.,tyčky stabilizátoru lehaj taky,ale origo stojí 890kč/ks,takže pohoda.No radši si auto při koupi nech zkontrolovat nejlépe na nějakým STK a spíš se neboj koupit o něco dražší auto oproti průměrné ceně na trhu ojetin,pokud tomu bude odpovídat stav a né "levnou mrdku",do které pak zahučiš ani nevíš jak,vyplatí se to!Prostě nejlepší koupě je od nadšence,kterej se nebojí investovat a není mu to líto!! :wink:
Speedy20V
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 15.08.2008 00:00
Bydliště: Brno

#20 Příspěvek od Speedy20V »

Ahoj, pořád sem přemýšlel jestli 530i nebo 530d, teď po vaší debatě mám asi jasno a bude to 530i, ale chci se vás zeptat, jaký jsou roční náklady na provoz tohodle auta, řekneme najeto kolem 150tis. Povinný a havarijní si spočítat umím, ale zbytek ne. Kolik třeba stojí návštěva servisu a blbá výměna oleje? Díky :)
Odpovědět