
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Nechat na volnoběh nebo hned jet?
-
Blackie
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2689
- Registrován: úte 19.02.2008 01:00
- Bydliště: Liberec
- Klubové ID: 1458
Zajímalo by mě,co je pro motor lepší. Jestli ho např. v zimních měsících při mrazech nechat běžet na volnoběh (třeba když jedem z práce a čekám než se všichni sejdem u auta) nebo nastartovat a hned vyjet???
Někde sem čet,že je lepší hned jet,jinak to prej motoru nedělá dobře. Sem zvědav na vaše názory...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 928
- Registrován: pon 15.11.2004 01:00
- Bydliště: Rakovník / Karviná
- Klubové ID: 1823
hned jet, olej se ti ohřeje rychleji s otáčkama, stejně tak převodovka atd. Ale vím, že spousta lidí dělá v zimě to, že ráno nastartují, zapnou naplno topení dají si cigáro a čekají, až se jim rozmrazí přední okno, aby ho nemuseli ručně škrábat. Trochu teploušské a hlavně, škodí to životnímu prostředí



BMW doporucuje vyrazit ihned a nenechat bezet jen na volnobeh (viz. uzivatelska prirucka).Blackie píše:Zajímalo by mě,co je pro motor lepší. Jestli ho např. v zimních měsících při mrazech nechat běžet na volnoběh (třeba když jedem z práce a čekám než se všichni sejdem u auta) nebo nastartovat a hned vyjet???Někde sem čet,že je lepší hned jet,jinak to prej motoru nedělá dobře. Sem zvědav na vaše názory...
Jinak je nepsanym pravidlem, ze vytacet motor nad nejakych 3000 otacek, aniz by byl dostatecne zahraty, se nema.
to byl jakoze vtip...
optimalni (podle me) je nechat max 20sekund na volnobeh a pak hned jet a nevytacet nad 2500 to dokud nema olej kolem 60stupnu. Prestoze ty diody co mam na otackomeru zhasnou uz mnohem driv, tak to nevytacim dokud se rucicka teploty oleje nepriblizi co nejvic k pulce (tj. 80-90stupnu).
optimalni (podle me) je nechat max 20sekund na volnobeh a pak hned jet a nevytacet nad 2500 to dokud nema olej kolem 60stupnu. Prestoze ty diody co mam na otackomeru zhasnou uz mnohem driv, tak to nevytacim dokud se rucicka teploty oleje nepriblizi co nejvic k pulce (tj. 80-90stupnu).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Klubové ID: 1477
- Kontaktovat uživatele:
Si rikam uz sem se lekl154 píše:to byl jakoze vtip...
optimalni (podle me) je nechat max 20sekund na volnobeh a pak hned jet a nevytacet nad 2500 to dokud nema olej kolem 60stupnu. Prestoze ty diody co mam na otackomeru zhasnou uz mnohem driv, tak to nevytacim dokud se rucicka teploty oleje nepriblizi co nejvic k pulce (tj. 80-90stupnu).

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2884
- Registrován: stř 14.02.2007 01:00
- Bydliště: Praha 05
- Klubové ID: 1407
Sednu do auta, nastrartuju, vyndám z kastlu rádio, případně přepnu na jinou frekvenci, zapnu pás, rožnu světla a jedu (max 20 vteřin). Prvích 10 min jedu do 2500 výmečně do 3000ot když je kopec...
Jinak je hustý jak ten starej motor šlape po 10ti minutách jízdy a jak šlape po 40ti munutách jízdy... Jak kdyby mi v závislosti na času jízdy přibejvali koníci... Po tý půlhodince, když ho poněkolikátý protáhnu k červenýmu poli, tak si říkám že ta 18ka nejede tak tragicky...

Jinak je hustý jak ten starej motor šlape po 10ti minutách jízdy a jak šlape po 40ti munutách jízdy... Jak kdyby mi v závislosti na času jízdy přibejvali koníci... Po tý půlhodince, když ho poněkolikátý protáhnu k červenýmu poli, tak si říkám že ta 18ka nejede tak tragicky...

ehm, sice mě možná ukamenujete co se životního prostředí týče, ale když je zima, tak jakmile se probudim, nastartuju auto (na dálku
) a mám to nastavený tak, že motor běží 25 minut, do té doby se připravim do práce, vyvenčim pesa a nastupuju do auta, který má cca 25 stupnů v interiéru, takže i kůže je vyhřátá (tak mě ani nesere, že nemůžu sehnat tlačítka pro výhřev) a motor má provozní teplotu, takže bez uzardění točim skoro už od začátku 4-5tis otáček a po chvíli jízdy v případě potřeby i o 500 víc
ale problém nastává v případě, když začne lidem lézt na nervy můj laděnej vejfuck
to v rámci dobrých vztahů se sousedy (převážně staršími lidmi) musim omezit na jenom chvilku 


ale problém nastává v případě, když začne lidem lézt na nervy můj laděnej vejfuck


true, true, taky se mi to líbímichal09 píše:
Jinak je hustý jak ten starej motor šlape po 10ti minutách jízdy a jak šlape po 40ti munutách jízdy... Jak kdyby mi v závislosti na času jízdy přibejvali koníci... Po tý půlhodince, když ho poněkolikátý protáhnu k červenýmu poli, tak si říkám že ta 18ka nejede tak tragicky...


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Klubové ID: 1477
- Kontaktovat uživatele:
Ty jako kdyby si mi kazdy rano nastartoval pod oknem auto na 25min a jeste s ladenym vyfukem tak bych te asi nakopal do prd.... s prominutim teda...Randaal píše: ale problém nastává v případě, když začne lidem lézt na nervy můj laděnej vejfuckto v rámci dobrých vztahů se sousedy (převážně staršími lidmi) musim omezit na jenom chvilku

Jo frajere...a olej v prevodovce a diferaku asi co ? Budou studene, takze akorat to vse nicis...Randaal píše:ehm, sice mě možná ukamenujete co se životního prostředí týče, ale když je zima, tak jakmile se probudim, nastartuju auto (na dálku) a mám to nastavený tak, že motor běží 25 minut, do té doby se připravim do práce, vyvenčim pesa a nastupuju do auta, který má cca 25 stupnů v interiéru, takže i kůže je vyhřátá (tak mě ani nesere, že nemůžu sehnat tlačítka pro výhřev) a motor má provozní teplotu, takže bez uzardění točim skoro už od začátku 4-5tis otáček a po chvíli jízdy v případě potřeby i o 500 víc
![]()
ale problém nastává v případě, když začne lidem lézt na nervy můj laděnej vejfuckto v rámci dobrých vztahů se sousedy (převážně staršími lidmi) musim omezit na jenom chvilku

-
Blackie
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2689
- Registrován: úte 19.02.2008 01:00
- Bydliště: Liberec
- Klubové ID: 1458
CZAirwolf píše:Jo frajere...a olej v prevodovce a diferaku asi co ? Budou studene, takze akorat to vse nicis...Randaal píše:ehm, sice mě možná ukamenujete co se životního prostředí týče, ale když je zima, tak jakmile se probudim, nastartuju auto (na dálku) a mám to nastavený tak, že motor běží 25 minut, do té doby se připravim do práce, vyvenčim pesa a nastupuju do auta, který má cca 25 stupnů v interiéru, takže i kůže je vyhřátá (tak mě ani nesere, že nemůžu sehnat tlačítka pro výhřev) a motor má provozní teplotu, takže bez uzardění točim skoro už od začátku 4-5tis otáček a po chvíli jízdy v případě potřeby i o 500 víc
![]()
ale problém nastává v případě, když začne lidem lézt na nervy můj laděnej vejfuckto v rámci dobrých vztahů se sousedy (převážně staršími lidmi) musim omezit na jenom chvilku
Hmm,tak zajímavá volba,sice sedneš do vyhřátýho auta,alr to auto z toho asi radostt nemá...

