Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Mensi kola, vetsi zrychleni?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
stormer

#21 Příspěvek od stormer »

koukal jsem do katalogu kol na origo 17" na e46 a i ty mají šířku 8 palců, ještě si zjistim rozdíl ve váze těhle kol a těch sedmnáctek, který chci koupit....
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od JaraX »

přesně jak píše Hanz šířka a valivej odpor sice taky něco dělá ale myslím si že to nikdo z nás nepozná, nejvíc dělá setrvačnost materialu, tady platí čím lehčí kolo tím líp.
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#23 Příspěvek od Maslista »

JaraX píše:přesně jak píše Hanz šířka a valivej odpor sice taky něco dělá ale myslím si že to nikdo z nás nepozná, nejvíc dělá setrvačnost materialu, tady platí čím lehčí kolo tím líp.


s tím zase tak úplně nesouhlasím... pokud se nebudeme bavit jen o zrychlování.. při konstantní jízdě je právě šířka a valivej odpor největší nepřítel.. např já pozoruji na zimákách ohromnou úlevu kdy se autu jede prostě lépe, není třeba tolik šlapat na plyn = (rezerva výkonu pro lepší akceleraci).. a jako vedlejší produkt i sníženou spotřebu.. prostě sprostě z širokejch bačkor jsem už vyrostl... :D
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#24 Příspěvek od Maslista »

Hanz píše:ono nejde o tu šířku jako spíš o tu váhu (setrvačnost), která je u levnejch R17 kol a pneu i o víc než 50% větší... co roztočíš/zpomalíš rychleji, setrvačník stejného obvodu, ale o hmotnosti 21kg (alu 8x17 cca 12kg, pneu 225/45R17 kolem 8-9kg) nebo R15 plecháč s 205/60R15 (pod 15kg)?
proto je nesmysl narvat na auto co nejširší a největší kola, nejlépe ještě s nízkým ET, které rozhodí i jízdní vlastnosti (geo)... na M3 mám 7,5x17 et41 s 205/50 a nemůžu si stěžovat... ale věřím, že lidi s 318i to můžou cítit jinak, že mají tu potřebu po velikosti :-)


když už jsme tohle téma tak rozmázly.. poradil bys mi podle čeho vybírat pneu.. je někde na pneu údaj, který značí její hmotnost?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od JaraX »

Maslista píše:
JaraX píše:přesně jak píše Hanz šířka a valivej odpor sice taky něco dělá ale myslím si že to nikdo z nás nepozná, nejvíc dělá setrvačnost materialu, tady platí čím lehčí kolo tím líp.


s tím zase tak úplně nesouhlasím... pokud se nebudeme bavit jen o zrychlování.. při konstantní jízdě je právě šířka a valivej odpor největší nepřítel.. např já pozoruji na zimákách ohromnou úlevu kdy se autu jede prostě lépe, není třeba tolik šlapat na plyn = (rezerva výkonu pro lepší akceleraci).. a jako vedlejší produkt i sníženou spotřebu.. prostě sprostě z širokejch bačkor jsem už vyrostl... :D


tak běž a zvaž zimaky a letnaky taky a uvidíš.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#26 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

nevim, jestli je na pneu udaj o vlastni hmotnosti, kazdopadne se lisi dle modelu (pri stejnem rozmeru)... jasne, ze cim vic pneu, tim vic vazi, proto uzsi pneu maji logiku i v tomhle smeru :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
JaraX2

#27 Příspěvek od JaraX2 »

Hanz píše:nevim, jestli je na pneu udaj o vlastni hmotnosti, kazdopadne se lisi dle modelu (pri stejnem rozmeru)... jasne, ze cim vic pneu, tim vic vazi, proto uzsi pneu maji logiku i v tomhle smeru :-)


btw, Hanzi sou nějaky i lehči gumy? :)
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#28 Příspěvek od Maslista »

JaraX píše:tak běž a zvaž zimaky a letnaky taky a uvidíš.



:roll: jak hrách na stěnu házel...
JaraX2

#29 Příspěvek od JaraX2 »

Maslista píše:
JaraX píše:tak běž a zvaž zimaky a letnaky taky a uvidíš.



:roll: jak hrách na stěnu házel...


to nechápu,
cejsi
Registrovaný
Příspěvky: 309
Registrován: stř 21.12.2005 01:00
Bydliště: München
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od cejsi »

Taky u zimáků pocituji, že se auto lépe rozjíždí,komfort je o 50% lepší a i spotřeba šla tak o litr dolu, ale 225/40 17 se na léto určitě nevzdám. Jak ty 225 se zakousnou, tak se nepustí a vzhled je prostě super, prostě to k tomu auto patří...
pozisss
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Velká Bíteš

#31 Příspěvek od pozisss »

cejsi píše: Jak ty 225 se zakousnou, tak se nepustí a vzhled je prostě super, prostě to k tomu auto patří...


Tak, tak. A proto mám v zadu 245 :D
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#32 Příspěvek od HAMANN »

To jo, ted sem to hnal na zimacich po polodalnici-rychlostni komunikaci:-) 140 a auto se houpe, plave.. Vubec zadna jistota.. To v lete to tam valim i 160 a uplne pohoda, auto drzi jako svine, hlavne zadny naklony. Sice na zimacich je to vetsi komfort, ale jak to auto vypada zvenci.... Jeste ze je brzo tma:-)!
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#33 Příspěvek od HAMANN »

Ja vidim jediny reseni, akorat pouze pro bohate!!!!! Na zimu prezout na 225/45r17!
Martem
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Vodňany

#34 Příspěvek od Martem »

Kdyz jsem dovezl ze srn 318,tak to bylo brutalne snizeny a na nam pneu 195/50R15 a to to bylo letadlo. :D Ale jelikoz to melo stavitelny podvozek,tak sel na horu a kola 225/40R18 a to byla lemra,oproti 15". :D
Panaque
Registrovaný
Příspěvky: 2853
Registrován: sob 21.04.2007 00:00
Bydliště: Praha - České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Panaque »

pozisss píše:
cejsi píše: Jak ty 225 se zakousnou, tak se nepustí a vzhled je prostě super, prostě to k tomu auto patří...


Tak, tak. A proto mám v zadu 245 :D


18/35/265 :oops:
Clairvoyant
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: úte 27.12.2005 01:00

#36 Příspěvek od Clairvoyant »

no já budu dávat ted na léto do zadu 255 na E34 525i Vanos... všichni říkají, že to nepojede, tak jsem zvědav... :-)
VELMEN
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: pon 27.08.2007 00:00
Bydliště: Praha

#37 Příspěvek od VELMEN »

Mám 525i bez vanosu a Chtěl bych tam na jaře 17tky 265 zadek a 235 předek tak uvidíme jestli to pojede..když ne tak aspoň nebudou pokuty:-) JInak s těma zimákama souhlasim,že to jede prostě líp no..nejsou tolik cejtit díry apod...ale v zatáčce s nima tak jistej nejsem..a HLAVNĚ to k tomu autu prostě jde:-)
Martem
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Vodňany

#38 Příspěvek od Martem »

Tet jezdim s E34 combi tds v predu 225/40R18 a zadek 265/35R18 a spokojenost. Samozrejme prave zimni.
pozisss
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Velká Bíteš

#39 Příspěvek od pozisss »

Panaque píše:
pozisss píše:
cejsi píše: Jak ty 225 se zakousnou, tak se nepustí a vzhled je prostě super, prostě to k tomu auto patří...


Tak, tak. A proto mám v zadu 245 :D


18/35/265 :oops:


To už sou talčenky jako kráva :oha:
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#40 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Martem píše:Tet jezdim s E34 combi tds v predu 225/40R18 a zadek 265/35R18 a spokojenost. Samozrejme prave zimni.

je to sice rozmer na "3"ky, ale to neva, hlavne ze tam jsou :-)))
“Ability is what you're capable of doing.”
Odpovědět