koukal jsem do katalogu kol na origo 17" na e46 a i ty mají šířku 8 palců, ještě si zjistim rozdíl ve váze těhle kol a těch sedmnáctek, který chci koupit....
přesně jak píše Hanz šířka a valivej odpor sice taky něco dělá ale myslím si že to nikdo z nás nepozná, nejvíc dělá setrvačnost materialu, tady platí čím lehčí kolo tím líp.
JaraX píše:přesně jak píše Hanz šířka a valivej odpor sice taky něco dělá ale myslím si že to nikdo z nás nepozná, nejvíc dělá setrvačnost materialu, tady platí čím lehčí kolo tím líp.
s tím zase tak úplně nesouhlasím... pokud se nebudeme bavit jen o zrychlování.. při konstantní jízdě je právě šířka a valivej odpor největší nepřítel.. např já pozoruji na zimákách ohromnou úlevu kdy se autu jede prostě lépe, není třeba tolik šlapat na plyn = (rezerva výkonu pro lepší akceleraci).. a jako vedlejší produkt i sníženou spotřebu.. prostě sprostě z širokejch bačkor jsem už vyrostl...
Hanz píše:ono nejde o tu šířku jako spíš o tu váhu (setrvačnost), která je u levnejch R17 kol a pneu i o víc než 50% větší... co roztočíš/zpomalíš rychleji, setrvačník stejného obvodu, ale o hmotnosti 21kg (alu 8x17 cca 12kg, pneu 225/45R17 kolem 8-9kg) nebo R15 plecháč s 205/60R15 (pod 15kg)? proto je nesmysl narvat na auto co nejširší a největší kola, nejlépe ještě s nízkým ET, které rozhodí i jízdní vlastnosti (geo)... na M3 mám 7,5x17 et41 s 205/50 a nemůžu si stěžovat... ale věřím, že lidi s 318i to můžou cítit jinak, že mají tu potřebu po velikosti
když už jsme tohle téma tak rozmázly.. poradil bys mi podle čeho vybírat pneu.. je někde na pneu údaj, který značí její hmotnost?
JaraX píše:přesně jak píše Hanz šířka a valivej odpor sice taky něco dělá ale myslím si že to nikdo z nás nepozná, nejvíc dělá setrvačnost materialu, tady platí čím lehčí kolo tím líp.
s tím zase tak úplně nesouhlasím... pokud se nebudeme bavit jen o zrychlování.. při konstantní jízdě je právě šířka a valivej odpor největší nepřítel.. např já pozoruji na zimákách ohromnou úlevu kdy se autu jede prostě lépe, není třeba tolik šlapat na plyn = (rezerva výkonu pro lepší akceleraci).. a jako vedlejší produkt i sníženou spotřebu.. prostě sprostě z širokejch bačkor jsem už vyrostl...
nevim, jestli je na pneu udaj o vlastni hmotnosti, kazdopadne se lisi dle modelu (pri stejnem rozmeru)... jasne, ze cim vic pneu, tim vic vazi, proto uzsi pneu maji logiku i v tomhle smeru
Hanz píše:nevim, jestli je na pneu udaj o vlastni hmotnosti, kazdopadne se lisi dle modelu (pri stejnem rozmeru)... jasne, ze cim vic pneu, tim vic vazi, proto uzsi pneu maji logiku i v tomhle smeru
Taky u zimáků pocituji, že se auto lépe rozjíždí,komfort je o 50% lepší a i spotřeba šla tak o litr dolu, ale 225/40 17 se na léto určitě nevzdám. Jak ty 225 se zakousnou, tak se nepustí a vzhled je prostě super, prostě to k tomu auto patří...
To jo, ted sem to hnal na zimacich po polodalnici-rychlostni komunikaci:-) 140 a auto se houpe, plave.. Vubec zadna jistota.. To v lete to tam valim i 160 a uplne pohoda, auto drzi jako svine, hlavne zadny naklony. Sice na zimacich je to vetsi komfort, ale jak to auto vypada zvenci.... Jeste ze je brzo tma:-)!
Kdyz jsem dovezl ze srn 318,tak to bylo brutalne snizeny a na nam pneu 195/50R15 a to to bylo letadlo. Ale jelikoz to melo stavitelny podvozek,tak sel na horu a kola 225/40R18 a to byla lemra,oproti 15".
Mám 525i bez vanosu a Chtěl bych tam na jaře 17tky 265 zadek a 235 předek tak uvidíme jestli to pojede..když ne tak aspoň nebudou pokuty:-) JInak s těma zimákama souhlasim,že to jede prostě líp no..nejsou tolik cejtit díry apod...ale v zatáčce s nima tak jistej nejsem..a HLAVNĚ to k tomu autu prostě jde:-)